quote:Op de Afsluitdijk maximaal 130
Vanaf 1 maart mag er op de Afsluitdijk 130 kilometer per uur gereden worden. Het is het eerste traject in ons land waar dat op proef wordt ingevoerd.
Het kabinet gaat op meerdere snelwegen experimenteren met een maximumsnelheid van 130. Op het traject A7 Wognum-Afsluitdijk mag dag en nacht met deze snelheid gereden worden.
Op bijvoorbeeld de A2 en A16 mag vanaf mei met 130 gereden, maar alleen als de verkeersdrukte dat toelaat.
klopt toch ook, iedereen heeft een andere auto ;-) ze gaan niet allemaal 180quote:Op dinsdag 1 maart 2011 06:48 schreef truepositive het volgende:
Waarom geen 180 met een speciaal rijbewijs?
Iedereen is gelijk, maar in het verkeer toch niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat speciale rijbewijs is er ook. Je kunt nu prima 180 km/u rijden op plekken op de afsluitdijk waar je 130 km/u. Na correctie ga je dan net niet 50 km/u te hard en moet je een boete betalen. Zie die boete als een speciaal rijbewijs om 180 km/u te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 06:48 schreef truepositive het volgende:
Waarom geen 180 met een speciaal rijbewijs?
Iedereen is gelijk, maar in het verkeer toch niet.
Waar je op veel stukken maar 100km/u mag. En dan op de smalle tweebaans A44 waar op bepaalde stukken zelfs geen verlichting is mag je weer wel 120 km/u.quote:
Op de grootste gedeelte van de A1 tussen Duitsland en Amersfoort is er ook geen verlichting, en mag je toch 120 km/u. En op de uitstekend verlichte A2 mag je onder de mom van "milieu blablabla' niet harder dan 100.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:17 schreef Dlocks het volgende:
Waar je op veel stukken maar 100km/u mag. En dan op de smalle tweebaans A44 waar op bepaalde stukken zelfs geen verlichting is mag je weer wel 120 km/u.
190 ftwquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:30 schreef woid het volgende:
[ afbeelding ]
wat ben ik toch blij dat ik in Beieren woon....
Toch knap van de PVV om zoveel stemmen binnen te slepen vanwege een 10 km verruiming.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:32 schreef DustPuppy het volgende:
Allemaal symboolpolitiek.
Slaat werkelijk weer compleet nergens op. Maar goed, blijkbaar houdt het stemvee van symboolpolitiek. Zeker bij de PVV-stemmers merk ik dit erg vaak.
Bestuurders zijn per definitie incompetent. Als je naar competentie kijkt mag 99% van de automobilisten niet rijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:43 schreef truepositive het volgende:
Als het asfalt op orde zou zijn, was er geen enkele reden waarom competente bestuurders geen 180 zou mogen rijden tijdens 'non-spits' tijden.
Je noemt meteen de meeste redenen op waarom 130 km/h nooit breed ingevoerd zal gaan worden in Nederland, het is gewoon praktisch gezien bijna nergens goed in te voeren. Ik reed er vroeger een paar keer per maand langs van Lwd naar schiphol, en dan scheelde 140 op de afsluitdijk uiteindelijk 1 kopje koffie drinken op de reistijd, nou niet echt een levensgroot verschil.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:29 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Gisterenavond heb ik nog op de afsluitdijk gereden met de auto.
Het is één grote nepperij. De afsluitdijk is qua wegdek helemaal verrot. Overal gaten, een groot deel is met borden op 100 km per uur gesteld om geen schade aan de auto's te krijgen. Tussen die 100 km stukken en de stukken waar je 70 moet (bij de sluizen) kan je dan 130, maar dat is maar een paar kilometer en daar is de weg ook niet erg goed.
Verder werd er al bijna nooit gecontroleerd op snelheid, iedereen die wil rijdt er dus al een stuk harder (wel ondertussen kuilen en gaten proberen te mijden).
Van deze beslissing klopt geen ene reet. Symboolpolitiek van de overheid voor mensen die nooit op de afsluitdijk komen. De personen die er wel dagelijks op rijden lachen hierom.
Kan het net niet lezenquote:
Vanochtend een interview op de radio gehoord met de dame van het tankstation op de afsluitdijk. Op de vraag of ze een verandering gemerkt had zei ze nee. Iedereen reed hier altijd al te hardquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:
Je noemt meteen de meeste redenen op waarom 130 km/h nooit breed ingevoerd zal gaan worden in Nederland, het is gewoon praktisch gezien bijna nergens goed in te voeren. Ik reed er vroeger een paar keer per maand langs van Lwd naar schiphol, en dan scheelde 140 op de afsluitdijk uiteindelijk 1 kopje koffie drinken op de reistijd, nou niet echt een levensgroot verschil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik wíl helemaal niet harder, dat kost me een shitload aan diesel extra t.o.v. 100 km per uur. Alleen lease-rijders willen harder, de rest moet zijn eigen brandstog betalen...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:34 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Ach, de vorige regering deed al helemaal niets![]()
Nu mogen we in ieder geval al 10 hele kilometers per uur harder over de afsluitdijk...jippie![]()
Dan blijf je toch lekker aan de rechterkant hangen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:38 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik wíl helemaal niet harder, dat kost me een shitload aan diesel extra t.o.v. 100 km per uur. Alleen lease-rijders willen harder, de rest moet zijn eigen brandstog betalen...
Omdat 10 KM/U harder op 50 KM weg in totaal natuurlijk helemaal geen echt beslissing is, maar gewoon het ultieme voorbeeld van poldermodel-politiek. Het volk wil iets, dus we krijgen iets symbolisch, maar ondertussen worden er geen echt beslissingen genomen...quote:
De afsluitdijk is 30 km lang. Bij 100 km/u doe ik er 18 minuten over, bij 130 km.u doe ik er 14 minuten over. Bij 100 km/u verbruikt mijn auto ca. 5,6 l diesel/100 km (dus 1,7 liter op 30 km), bij 130 km/u verbruikt mijn auto ca. 7,7 l diesel/100 km (dus 2,3 liter op 30 km).quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan blijf je toch lekker aan de rechterkant hangen?![]()
*toet toet* laterz
wat verbruikt jouw auto dan veel....quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:51 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
De afsluitdijk is 30 km lang. Bij 100 km/u doe ik er 18 minuten over, bij 130 km.u doe ik er 14 minuten over. Bij 100 km/u verbruikt mijn auto ca. 5,6 l diesel/100 km (dus 1,7 liter op 30 km), bij 130 km/u verbruikt mijn auto ca. 7,7 l diesel/100 km (dus 2,3 liter op 30 km).
4 minuten tijdswinst kost me dus 0,6 liter diesel extra, bij ca. 1,30 euro/l is dit 80 cent.
Hmmmmm.....![]()
![]()
![]()
* Beelzebufo trapt op zijn gaspedaal....
* FireFox1 brabbelt wat over tankpas enzoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:51 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
De afsluitdijk is 30 km lang. Bij 100 km/u doe ik er 18 minuten over, bij 130 km.u doe ik er 14 minuten over. Bij 100 km/u verbruikt mijn auto ca. 5,6 l diesel/100 km (dus 1,7 liter op 30 km), bij 130 km/u verbruikt mijn auto ca. 7,7 l diesel/100 km (dus 2,3 liter op 30 km).
4 minuten tijdswinst kost me dus 0,6 liter diesel extra, bij ca. 1,30 euro/l is dit 80 cent.
Hmmmmm.....![]()
![]()
![]()
* Beelzebufo trapt op zijn gaspedaal....
Pakhuis op wielen met de aerodynamica van een baksteen. Ook wel bekend als Dobló.quote:
Mijn pinpas is mijn tankpas...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
* FireFox1 brabbelt wat over tankpas enzo
Dat komt omdat je een vrouw bentquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:11 schreef ZweefMeisje het volgende:
ik vind het maar een enge lange weg waar ik echt nooit 130 km/u per uur ga rijden
idd.., en die vinden het niet engquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:24 schreef ZweefMeisje het volgende:
[..]
ja en er zijn ook vrouwen met ballen
Inderdaadquote:
Waarom stap je met zo'n instelling überhaupt in de auto? No offence, maar als je dat al eng vindt, ben je in mijn ogen niet geschikt voor deelname aan het huidige verkeer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:11 schreef ZweefMeisje het volgende:
ik vind het maar een enge lange weg waar ik echt nooit 130 km/u per uur ga rijden
Dat wordt vooral veroorzaakt door mensen die níet kunnen rijden. Of bange vogeltjes zoals ZweefMeisje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ha! En dan staat er constant file van alle mensen die 130 willen rijden!.
ik ben wel zo eentje die dan denk wat als ik een klapband krijg macht over het stuur verlies enz enzquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waarom stap je met zo'n instelling überhaupt in de auto? No offence, maar als je dat al eng vindt, ben je in mijn ogen niet geschikt voor deelname aan het huidige verkeer.
Dan moet je je stuur met twee handen vasthouden en niet in paniek raken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:39 schreef ZweefMeisje het volgende:
[..]
ik ben wel zo eentje die dan denk wat als ik een klapband krijg macht over het stuur verlies enz enz
Ik heb ooit 3 klapbanden in 1x met 120 km/pu gehad door van een vrachtwagen afgevallen metalen stang op de snelweg. Je vliegt echt niet in één keer over de kop ofzoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:39 schreef ZweefMeisje het volgende:
[..]
ik ben wel zo eentje die dan denk wat als ik een klapband krijg macht over het stuur verlies enz enz
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Toch knap van de PVV om zoveel stemmen binnen te slepen vanwege een 10 km verruiming.
Het toont tevens aan dat de andere partijen zo ontzettend dom zijn dat ze hier niet eens aan gedacht hebben.
hoef je niet bang voor te zijn, sinds de "tubeless" zijn er geen klapbanden meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:39 schreef ZweefMeisje het volgende:
[..]
ik ben wel zo eentje die dan denk wat als ik een klapband krijg macht over het stuur verlies enz enz
Als we kijken hoeveel kopjes koffie aan reistijd de overheid ons al heeft afgenomen door 80 km/h zones, 60 km/h zones, dan is de reistijdwinst die ons deze keer gegund wordt meer dan welkom. Op macroniveau scheelt het nog een stuk meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je noemt meteen de meeste redenen op waarom 130 km/h nooit breed ingevoerd zal gaan worden in Nederland, het is gewoon praktisch gezien bijna nergens goed in te voeren. Ik reed er vroeger een paar keer per maand langs van Lwd naar schiphol, en dan scheelde 140 op de afsluitdijk uiteindelijk 1 kopje koffie drinken op de reistijd, nou niet echt een levensgroot verschil.
wat is er nu eng aan de afsluitdijk? Het is 1 recht stuk? Eenvoudiger kan toch niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:11 schreef ZweefMeisje het volgende:
ik vind het maar een enge lange weg waar ik echt nooit 130 km/u per uur ga rijden
Meuh?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:10 schreef woid het volgende:
[..]
hoef je niet bang voor te zijn, sinds de "tubeless" zijn er geen klapbanden meer.
En nu kan iedereen 140 of meer rijden op de afsluitdijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:50 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
tijdwinst? 1 minuut? Waar hebben we het over...iedereen reed trouwens al 130 of meer op de afsluitdijk.
En dat zou niet samengaan omdatquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag een uur lang geluisterd naar meneer Samsom van de PvdA... De afsluitdijk is er niet om met 130 over te rijden maar om energie op te wekken met de zoet-zout water scheiding. Je weet toch.
De echte winst is dat er 10 km/h van de boete af gaat...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:50 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
tijdwinst? 1 minuut? Waar hebben we het over...iedereen reed trouwens al 130 of meer op de afsluitdijk.
Haha zo had ik het nog niet bekeken, maar zo waar!quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:43 schreef Grielen het volgende:
[..]
De echte winst is dat er 10 km/h van de boete af gaat...
en 170 km/pu rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken!quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Haha zo had ik het nog niet bekeken, maar zo waar!
180 rijden en een politie inhalen...quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
en 170 km/pu rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken!
Hoe hou je het vol.. en dat uur van je leven ben je dus mooi kwijt..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Vandaag een uur lang geluisterd naar meneer Samsom van de PvdA...
En voor iedere extra verbruikte liter brandstof die nodig is om harder te rijden ontvangt de staat ook nog eens 1 euro.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:00 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Afgelopen zaterdag politiecontrole geweest op het stuk waar je 70 mocht, meer dan 50% van de 2100 bestuurders krijgt een bonnetje thuis... mooi verdienen zo met die 130
Neuhhhh... maar de kans is wel vrij groot.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:59 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb ooit 3 klapbanden in 1x met 120 km/pu gehad door van een vrachtwagen afgevallen metalen stang op de snelweg. Je vliegt echt niet in één keer over de kop ofzo
Net zoals vrijwel niemand 100 km/pu op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam rijdtquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:59 schreef Red_85 het volgende:
De wieringermeer en afsluitdijk. Wie reed daar ooit 120? Niemand.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:00 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Afgelopen zaterdag politiecontrole geweest op het stuk waar je 70 mocht, meer dan 50% van de 2100 bestuurders krijgt een bonnetje thuis... mooi verdienen zo met die 130
180 bedoel jequote:Op woensdag 2 maart 2011 12:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
en 170 km/pu rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken!
80% van de automobilisten rijd daar gewoon netjes tussen de 100 en 110.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Net zoals vrijwel niemand 100 km/pu op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam rijdt
Zo ben ik een keer per ongeluk voorbij een politie auto gereden met 260quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:41 schreef woid het volgende:
[..]
180 rijden en een politie inhalen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |