Valt mee. 1 blikje per dag is niet noemenswaardig schadelijk wat kwik betreft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:39 schreef tarantism het volgende:
Even iets anders,
Vrijwel iedereen eet hier tonijn uit blik, lekker voor de aminozuren en proteïnen, maar maakt iemand zich wel eens druk over het hoge gehalte aan kwik in de tonijn?
Ik denk wel eens aan Tilapia als vervanging(~24g eiwit per 100 gram vis) van tonijn(~26g p/100g)
Maar tilapia is zeker niet in blik te verkrijgen of wel?
Ik eet geen tonijn, heb ooit een graatje gehad waardoor ik een snee had in mijn slokdarm. 3 dagen lang bloed gekotst en de tonijn. Meest vieze wat ik ooit heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:39 schreef tarantism het volgende:
Even iets anders,
Vrijwel iedereen eet hier tonijn uit blik, lekker voor de aminozuren en proteïnen, maar maakt iemand zich wel eens druk over het hoge gehalte aan kwik in de tonijn?
Ik denk wel eens aan Tilapia als vervanging(~24g eiwit per 100 gram vis) van tonijn(~26g p/100g)
Schijnt dus wel zo te zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:44 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Valt mee. 1 blikje per dag is niet noemenswaardig schadelijk wat kwik betreft.
Tilapia niet zover ik weet.
je zal heus niet doodgaan van een blikje tonijn per dag.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:39 schreef tarantism het volgende:
Even iets anders,
dat vind ik echt niet te hakkequote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:44 schreef stoeltafel het volgende:
Misschien sardine? Die eet ik ook dagelijks.
wel een goed verhaalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:44 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik eet geen tonijn, heb ooit een graatje gehad waardoor ik een snee had in mijn slokdarm. 3 dagen lang bloed gekotst en de tonijn. Meest vieze wat ik ooit heb meegemaakt.
Eet sindsdien geen tonijn meer.
Zalm uit blik is heerlijk op een geroosterde boterham met wat mayonaise/slasaus, zout en peper. Het is alleen zo'n godskolere werk die zalm iedere keer schoon te maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:47 schreef ukga het volgende:
[..]
dat vind ik echt niet te hakke
ik heb ook eens zalm uit blik geprobeerd
Een blik tonijn bevat waarschijnlijk nog geen 0.1mcg kwik in totaal, dagelijkse veilige hoeveelheid van (methyl)kwik zit al boven de 0.1mcg per kg lichaamsgewicht dacht ik. Verwaarloosbaar dus.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:50 schreef ukga het volgende:
In hoeverre is de dosis kwik schadelijk uit zo een blik tonijn?( ik eet 3 a 4 blikjes per week)
300 mg per dag is veiligquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:34 schreef Diabox het volgende:
[..]
Een blik tonijn bevat waarschijnlijk nog geen 0.1mcg kwik in totaal, dagelijkse veilige hoeveelheid van (methyl)kwik zit al boven de 0.1mcg per kg lichaamsgewicht dacht ik. Verwaarloosbaar dus.
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:56 schreef Diabox het volgende:
[..]
300mg? Ik betwijfel het, heb je 'n bron? Is vrij veel namelijk.
als je tenminste 70kg weegtquote:Aanvaardbare dagelijkse hoeveelheden kwik:
De Codex Alimentarius, een internationale organisatie die normen en standaarden voor levensmiddelen ontwikkelt en actualiseert, heeft voor mensen een te tolereren dagelijkse hoeveelheid vastgesteld van in totaal 0,43 microgram kwik per kilogram lichaamsgewicht. De norm van de World Health Organization (WHO) is 0,41 microgram methylkwik per kilogram per dag en 0,61 microgram per kilogram per dag voor alle soorten kwik bij elkaar. Voor iemand van zeventig kilo komt dat per week neer op 200 microgram methylkwik of 300 microgram totaalkwik. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) adviseert een geaccepteerde dagelijkse inname van 0,08 microgram per kilogram lichaamsgewicht voor methylkwik en 4 microgram per kilogram lichaamsgewicht per dag voor anorganisch kwik. Voor diezelfde volwassene van zeventig kilo is dat wekelijks maximaal 39,2 microgram methylkwik en 1960 (4 x 70 x 7) microgram anorganisch kwik.
daarom moet je na 2 maanden stoppen met creatine voor een maand of 2. daarna kuyn je weer creatine nemen. je lichaam gaat er anders aan wennen en neemt de productie van creatine afquote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:18 schreef honda1990 het volgende:
Stond in het vorige topic dat het een fabeltje is dat als je veel creatine neemt je lichaam het zelf niet meer aanmaakt. Waarom is er dan toch de oplaad fase van bijv. 5 dagen 3 schepjes per dag, en 2 maanden 1 schepje per dag, week niks, enz. enz. ?? Waarom zou ik nu niet gewoon ook na mijn oplaadfase geen 2 scchepjes nemen dan?
Is dit dus toch waar? In het vorige deel stond dat dit niet waar was. Maargoed ik doe het wel volgens de gebruiksaanwijzing. Ga nu lekker trainenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:10 schreef ukga het volgende:
[..]
daarom moet je na 2 maanden stoppen met creatine voor een maand of 2. daarna kuyn je weer creatine nemen. je lichaam gaat er anders aan wennen en neemt de productie van creatine af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |