abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:13:21 #176
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93481870
Vluchtelingenkamp net over de grens met Tunesie // AJE:
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:15:04 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93481929
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:03 schreef Muridae het volgende:

Het bewijs hiervan is onze zieke economie die aan het staats-infuus zit. Maar goed, die discussie kunnen we bij POL houden.
Ik had al een begin gemaakt met Demonstraties in Europa.
Demonstraties in Europa: Engeland.
En wat er in Amerika gebeurd is gewoon extreem.
Amerikaanse vakbonden onder vuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:16:12 #178
pi_93481972
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef waht het volgende:

Dat verschil tussen arm en rijk is nergens zo klein als in vele Westerse landen. Het is een hardnekkig misverstand dat de kloof tussen arm en rijk bij ons groot is.
Fout. Amerikaanse vakbonden onder vuur.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:17:10 #179
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_93482007
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik had al een begin gemaakt met Demonstraties in Europa.
Demonstraties in Europa: Engeland.
En wat er in Amerika gebeurd is gewoon extreem.
Amerikaanse vakbonden onder vuur.
Mwhehe, goeie! :D

Die topics lopen trouwens als een tierelier :)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_93482008
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat met de revolutie in een dergelijk belangrijk economisch gebied, de gevolgen voor het Westen weldegelijk zwaarder zullen zijn dan op voorhand gedacht. Voor decennia waren daar regimes aan de macht, en 1 voor 1 vallen die nu om... gezien de Westerse economie nog enorm van olie afhankelijk is kan het best wel zo zijn dat dingen in een stroomversnelling komen.
Dat is wel zo ja. Tevens is het ook goed dat de relatie van het Westen met het Midden Oosten (zowel qua olie- als wapenhandel) nu meer op de voorgrond komt. Onwetendheid is een zonde.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Fout. Amerikaanse vakbonden onder vuur.
Er zijn andere Westerse landen naast Amerika. Maar inderdaad, Amerika moet nivelleren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:20:51 #181
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93482170
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef bokaal het volgende:
Vluchtelingenkamp net over de grens met Tunesie // AJE:
[ afbeelding ]
Aangezien we in Nederland zo verschrikkelijk bang zijn voor vluchtelingen en in het speciaal moslims lijkt me dit een uitstekende kant om vluchtelingen naar NL preventief aan te pakken.
Rutten heeft al wat pakketten rijst opgestuurd neem ik aan?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:22:14 #182
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93482218
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:20 schreef t-8one het volgende:

[..]

Aangezien we in Nederland zo verschrikkelijk bang zijn voor vluchtelingen en in het speciaal moslims lijkt me dit een uitstekende kant om vluchtelingen naar NL preventief aan te pakken.
Rutten heeft al wat pakketten rijst opgestuurd neem ik aan?
Ze hebben meer aan graan.
N-Afrikanen zijn niet echt rijsteters.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:23:06 #183
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93482256
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:22 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ze hebben meer aan graan.
N-Afrikanen zijn niet echt rijsteters.
ok.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_93482263
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
@ aerdt heel erg bedankt voor je informatie , ik ben erg benieuwd hoe die mars in zimbabwe vandaag aat verlopen , ik hoop maar op een bloedbad , maar volgens mij hebje wel een groot deel gelijk in je argumenten ( ik ga ff je linkjes bekijken )
Tot dusver nog niemand op straat om te protesteren. Gunships vliegen boven de hoofdstad en leger in de straten.
Munyaradzi Giwsai -oppositieleider en voormalig member of parliament- moet vanmiddag voor de rechter komen. Hij had een discussie avond georganiseerd waar beelden van libie en egypte werden getoond en wordt nu -samen met 44 anderen- beschuldigd van hoogverraad.
Hiervoor kunnen ze de doodstraf krijgen.

Voor het geval iemand het proces tegen Giwsai wilt volgen:
http://twitter.com/shanthabloemen
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:32:30 #185
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93482630
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef aerdt het volgende:

[..]

Tot dusver nog niemand op straat om te protesteren. Gunships vliegen boven de hoofdstad en leger in de straten.
Munyaradzi Giwsai -oppositieleider en voormalig member of parliament- moet vanmiddag voor de rechter komen. Hij had een discussie avond georganiseerd waar beelden van libie en egypte werden getoond en wordt nu -samen met 44 anderen- beschuldigd van hoogverraad.

tnx voor de info en link.
ok, lets go again
danku lieve fans
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:33:59 #186
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93482700
quote:

[..]

Open een topic zou ik zeggen. ^O^
Het nieuws wat je nu ziet over Afrika zijn bijna altijd kindjes met vliegen op het gezicht, of rebellen in pickup trucks.
pi_93482771
WRAPUP 4-Gaddafi deploys forces, world raises Libya pressure
Tue Mar 1, 2011 9:39am GMT Print | Single Page [-] Text [+]
* Gaddafi deploys forces to western border area

* U.S. moving naval, air forces closer to Libya

* Gaddafi dismisses strength of uprising

(Recasts, adds analysis)

By Maria Golovnina

TRIPOLI, March 1 (Reuters) - Libyan leader Muammar Gaddafi deployed forces to a western border area on Tuesday in defiance of Western military and economic pressure, raising fears that one of the bloodiest Arab revolts may become more violent still.

Suspicions grew that the veteran leader, in power for four decades, does not understand the strength of the forces now massed against him.

"All my people love me. They would die to protect me," he told the U.S. ABC network and the BBC on Monday, dismissing the armed muscle of a rebellion against his 41-year rule that has ended his control over eastern Libya.

Barely 12 hours after the United States said it was moving warships and air forces closer to the north African oil exporting country, Libyan forces re-asserted their presence at the remote Dehiba southern border crossing on Tuesday, decorating the border post with green Libyan flags. [nN28273620] Continued...
http://af.reuters.com/art(...)irtualBrandChannel=0
pi_93483784
quote:

[..]

thnx voor de info weer!!! (en link! ) mocht er indd een nieuwe topic komen , zie ik graag de link!!)
hoezo adhd ?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:12:49 #189
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93484319
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef raistlin6 het volgende:
*O*. Ik heb het dikgedrukte stukje later toegevoegd, dus zullen onder het bericht weinig reacties over komen. Maar er is een uitgebreider bericht in aantocht ergens de komende dagen.

Strijd om twee steden in westen Libië
De elitetroepen en militieleden van Moammar Gadhafi vechten met de tegenstanders van de Libische leider om de controle over twee steden in het westen van Libië, dichtbij de hoofdstad Tripoli.

Ook hebben zij een munitiedepot gebombardeerd in het oosten van het land, om te voorkomen dat de opstandelingen tegen Gadhafi's regime aan wapens kunnen komen. Dit melden getuigen. Volgens een betrouwbare anonieme bron van FOK! vanuit Benghazi hebben ze echter al de beschikking over veel wapens, die verzameld worden door de opgerichte raad die de stad tijdelijk zal besturen. De wapens worden verzameld zodat er geen ongelukken zullen gebeuren.

Gadhafi's elitetroepen zijn goed bewapend. Gadhafi's eenheden hebben de grensposten met Tunesië weten te heroveren op de oppositiekrachten. Inmiddels hebben zij ook een kordon gelegd om de dichtbij Tripoli gelegen steden Az Zawiya en Misurata, die in handen zijn van Gadhafi's tegenstanders.

De leider van de in Az Zawiya aanwezige stammen zou door Gadhafi persoonlijk zijn gebeld met de mededeling dat de aanval wordt geopend als de opstandelingen het centrum van de stad niet verlaten. Overigens heeft Gadhafi maandag in een interview met ABC aangegeven dat iedereen van hem houdt en er geen protesten of demonstraties tegen hem plaatsvinden.
Opmerkelijk dat dit stukje vol met onbevestigde berichten staat, terwijl je :

Ik heb al vaker voorgesteld om te stoppen met onbevestigde troep te plaatsen. Veel mensen zeggen het daar wel mee eens te zijn, maar blijven het vervolgens zelf wel doen. Anywho, we blijven maar proberen met dat zeggen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:15:03 #190
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93484379
quote:

[..]

Absoluut niet vervelend bedoeld, maar misschien kun je een nieuw topic openen voor al het nieuws mbt Zimbabwe?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:22:27 #191
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93484604
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:12 schreef yavanna het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat dit stukje vol met onbevestigde berichten staat, terwijl je :

Ik heb al vaker voorgesteld om te stoppen met onbevestigde troep te plaatsen. Veel mensen zeggen het daar wel mee eens te zijn, maar blijven het vervolgens zelf wel doen. Anywho, we blijven maar proberen met dat zeggen.
Ik hoor de hele tijd jullie praten/typen over bevestigd nieuws, maar wanneer is iets volgens jullie dan bevestigd?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:23:15 #192
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93484634
Foto's v.d afgelopen tijd in Benghazi van Evan Hill

Benghazi: Sorting through the aftermath

Benghazi: After the uprising

dinsdag 1 maart 2011 @ 12:24:16 #193
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93484666
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:22 schreef houda het volgende:

[..]

Ik hoor de hele tijd jullie praten/typen over bevestigd nieuws, maar wanneer is iets volgens jullie dan bevestigd?
Goeie vraag. :)

edit: deze staat in de openingspost, ik ga hem ook maar eens lezen.
Hoe beoordeel je bronnen?
2019: The Great Awakening
pi_93484811
alextomo alex thomson
Tunisian army puts up UN tents for evacuees near Libyan Border http://yfrog.com/h6bzzdkj
2 minutes ago

dinsdag 1 maart 2011 @ 12:35:29 #195
pi_93485085
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:22 schreef houda het volgende:

[..]

Daar zijn we het zelf ook niet over eens _O-

We proberen met elkaar er het beste van te maken. We discussiëren hier over alles wat we zien en horen. We kunnen alleen maar kritisch proberen te blijven.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:40:18 #196
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93485247
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:24 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Goeie vraag. :)

edit: deze staat in de openingspost, ik ga hem ook maar eens lezen.
Hoe beoordeel je bronnen?

Dat is een mooie ja.

Denk dat de meningen nog wel verschillen over wat bevestiging is. ;)

Voor mezelf even snel/zwart-wit bekeken,

Bevestiging van een betrouwbare bron, kan 1 persoon zijn, maar ook deze melden weleens dingen die zij (of iemand anders ) van een getuige hebben . ( zie je ook terug bij AJE, Reuters,NU.nl enz )
Van een onbekende bron het liefst meerdere getuigen die iets onafhankelijk van elkaar bevestigen.
Verhalen met BREAKING, CONFIRMED & opmerkelijke verhalen,getallen,foto's kloppen vaak niet.

Echte bevestiging is er denk ik alleen maar bij 1 of meerdere (betrouwbare) getuigen, (live)beelden & foto's ( en dan nog kan de media dingen kleuren ).

In deze topics horen onbevestigde berichten er m.i. trouwens bij, juist ook om erover te praten, na te kijken enz. Bij echte nieuws sites vind ik het wel storend wanneer die berichten dan als feiten gepresenteerd worden of het zo doen lijken.

My two cents. c_/
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:42:14 #197
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93485301
Zoals hier, Lara is op zich een betrouwbare bron maar we weten niet of haar bron betrouwbaar is. Voor sommige is dit dan bevestigd, andere vinden van niet want maar 1 ( onbekende ) bron.

LaraABCNews Lara Setrakian
Source in Misurata says some fighting continues, regime elements hiding and attacking from around the airport #Libya
pi_93485392
evanchill Finally got around to captioning my two #Libya photo galleries so far. More coming. http://ow.ly/45pvZ and http://ow.ly/45pwb #feb17

veel foto's! (datum erbij en uitleg )
hoezo adhd ?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:44:26 #199
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93485393
Video, Ivan Watson CNN bij de Tunesie/Libië grens

As Gadhafi refuses to leave Libya, thousands of Libyans have decided to do so themselves. CNN's Ivan Watson reports
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:48:32 #200
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93485543
Q.You're father is not like Mubarak, he will not go?
A.No, hahaha, hahaha, hahaha

:')

( Ken het originele filmpje niet, dus weet niet of er verder in geknipt/geplakt is )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')