abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93441468
Het vorige deel: Slank #1372: post-next!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:10:59 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93441511
Eens met TT, ik houd m'n grijze suede boots lekker aan :+.

Tevens FIPO :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93441525
Met excuses voor de überflauwe TT. :+

Mijn lapo:
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ze zouden je nu deze waarschuwing niet geven als ze je niet de kans gaven om het nog goed te maken. Je hoeft niet alles meteen goed te doen, probeer het niet te zien als onherstelbare faal van jezelf maar als les. Ik weet dat het moeilijk is hoor, ik heb hetzelfde probleem als jij, maar je moet niet te hard zijn voor jezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93441538
en ik m'n zwart/wit/blauwe Vans 8-)

en ik ben helemaal rood/rozig :')
Ja doei.
pi_93441564
Kisten :')

Sneakers :Y hakken :Y

Ik ga denk ik vanavond zuurkool maken. Maar nog nooit gedaan. Moet zuurkool uit zo'n pakje nog koken? Ik ga er stukjes ananas doorheen doen en spekjes naast bakken :9
  maandag 28 februari 2011 @ 15:14:52 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93441658
Zuurkool is nou een van de dingen die ik pas op mn 23e voor het eerst at en toen best wel icky vond :D Ik zou het dus niet weten :+

Ik heb een hongerdag. Nouja, meer een trekdag :P

En Puffel, wat de rest zegt, je weet pas hoe het moet / werkt als je ervaring opdoet! Tot die tijd gewoon zoveel mogelijk proberen op te steken :Y

Ik heb inspiratie nodig voor eten voor vanavond oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_93441701
nu klinkt ik echt als een kook-noob trouwens :')
  maandag 28 februari 2011 @ 15:16:44 #8
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_93441733
Ik ben afgevallen op/voor de de vakantie :o
Omdat ik nog niet alles heb gewassen moest ik een oude broek aan doen, en die paste eerst niet en nu wel :o *O*
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_93441780
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:12 schreef Perruche het volgende:
Kisten :')

Sneakers :Y hakken :Y

Ik ga denk ik vanavond zuurkool maken. Maar nog nooit gedaan. Moet zuurkool uit zo'n pakje nog koken? Ik ga er stukjes ananas doorheen doen en spekjes naast bakken :9
Ik zou het nog wel even koken ja! :)
Hoeft geen zout meer bij.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:18:43 #10
331 Merel
Be here now.
pi_93441807
Ik vind zuurkool superlekker :9

Ik gooi altijd aardappels in een pan water, zuurkool erbovenop, half uurtje laten koken tot de aardappels gaar zijn, afgieten, klontje boter erbij en stampen. En dan uitgebakken spekjes en ananas er door!

[ Bericht 100% gewijzigd door motorbloempje op 28-02-2011 15:20:28 ]
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 28 februari 2011 @ 15:19:39 #11
331 Merel
Be here now.
pi_93441843
Ik word er zo gestoord van dat mijn posts gewoon verdwijnen als ik ook maar probeer om 1 lettertje te editten :{
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_93441877
:*
Ja doei.
pi_93441885
Ik heb ook nog een paar kisten, ze zitten wel lekker! Voor Pinkpop haal ik ze weer tevoorschijn.

Over zuurkool, staat het niet gewoon op het pakje? Ik heb het toevallig ook liggen, maar ik heb het hooguit 1 keer eerder gemaakt. Deze week toch maar eens iets mee doen. Een ovenschotel met aardappelschijfjes, plakjes rookworst en zuurkool is ook lekker. :9
pi_93441909
zuurkooltaart met appel en zure room O+
Ja doei.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:22:44 #15
331 Merel
Be here now.
pi_93441971
quote:
Op maandag 28 februari 2011 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
:*
Dank je! Ik snap echt niet wat voor bug dat is dat dat steeds gebeurt :?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:26:50 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93442142
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:22 schreef Merel het volgende:

[..]

Dank je! Ik snap echt niet wat voor bug dat is dat dat steeds gebeurt :?
[MOBILE] TouchPhone forumlayout #16

Daar kan je je vragen / opmerkingen plaatsen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93442192
ik zou zuurkool niet met de aardappels koken, dan worden die moeilijker gaar. Ik stoof zuurkool altijd even in een apart pannetje, terwijl de aardappels koken, zodat het warm is. maar, denk niet dat dat nodig is.

Lijstje:
O: yoghurt met muesli en banaan
L: rode kool salade, wortelsalade, kikkererwtensalade, quinoa met rode bieten
T: sinaasappel
D: ommelet op brood ofzo?
B: uur wandelen.

je suis content.
pi_93442281
pannetje:

zuurkool
zuurkoolspek
zuurkool
water tot 't net onder staat

en dan de héle middag laten pruttelen, héél zachtjes :9
Ja doei.
pi_93442289
bedankt voor de succeswensen allemaal! *;
Het ging schijnbaar best goed; duidelijke presentatie en goed op de vragen ingegaan dus ik ben dik tevreden! Zo opgelucht dat ik er vanaf ben :D
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 28 februari 2011 @ 15:30:46 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93442307
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:30 schreef Blurred86 het volgende:
Het ging schijnbaar best goed; duidelijke presentatie en goed op de vragen ingegaan dus ik ben dik tevreden! Zo opgelucht dat ik er vanaf ben :D
Jeuuuuj! *O*
pi_93442333
Fijn, Blurred!
pi_93442346
oh ja zuurkool, dat moet ik nog altijd eens proberen. Volgens mij heb ik dat zelfs nog nooit geproefd (ik was vroeger zo'n kind die dingen bij voorbaat vies vond zonder te proeven :')) misschien binnenkort toch maar eens een keer proberen!
pi_93442365
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:30 schreef Blurred86 het volgende:
Fijn zo, ik ben trots op je!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:32:35 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93442389
Goedzo Blurred! *O*
pi_93442401
Ik klap echt in elkaar :') vannacht om 4:30 thuis na vertraging en lang wachten op koffers, niet geslapen want toen helemaal niet moe. En nu wil ik een brugklaslesje voor morgen voorbereiden en weet ik niet meer wat nou het Engelse woord is voor stewardess. Ik ga maar even slapen denk ik :{ .
pi_93442437
Gelukkig Blurred86. Ik ben ook altijd super zenuwachtig voor een presentatie. Maar als je hem dan goed gedaan hebt, ben je (en mag je) zo trots op jezelf!

Lijstje!

O: Melk met muesli
T: Cacaobroodje
L: Twee broodjes met komijnkaas en grillworst
T: Twee kleine eierkoeken
A: Veel groente ( paprika/champignons) en avondeten.
T: Twee fruitjes

Samen met veel thee. :D
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93442464
Fijn dat het goed ging, Blurred! :)

Als je de aardappels en de zuurkool los kookt is het geheel minder zuurkool-achtig, toch? Omdat de aardappels dan niet de smaak van de zuurkool overnemen? Dat heb ik ooit gehoord.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:37:25 #28
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93442595
Wat fijn Blurred! *O* Wanneer vertrek je ook alweer naar het buitenland? Komt nu heel dichtbij toch?
Your body. Your soul. Your rituals.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:39:39 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93442694
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik klap echt in elkaar :') vannacht om 4:30 thuis na vertraging en lang wachten op koffers, niet geslapen want toen helemaal niet moe. En nu wil ik een brugklaslesje voor morgen voorbereiden en weet ik niet meer wat nou het Engelse woord is voor stewardess. Ik ga maar even slapen denk ik :{ .
Uit mn blote hoofd: flight attendant?
pi_93442698
Wat goed Blurred *O*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_93442804
Is stewardess niet gewoon een Engels woord?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:45:09 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93442893
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:39 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Uit mn blote hoofd: flight attendant?
Air hostess?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:45:47 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93442920
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:z
pi_93443278
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:42 schreef V1z0R het volgende:
:Y ik dacht ook dat Razz een grapje maakte eigenlijk :P

@Rituals, over 2.5 week al :o de tijd gaat ZO snel momenteel!
pi_93443477
Flight attendant
pi_93443501
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:58 schreef conleche het volgende:
Flight attendant
Oh spuit elf. :P

Blurred, fijn dat het goed ging!!
pi_93443745
pizzadeegje maken.
pi_93443761
Blurred, fijn dat het achter de rug is en het allemaal goed verliep! *O* Wanneer hoor je de uitslag?

Puff, lastig die situatie met je werkgever. Ik zou ook echt niet geweten hebben wat gebruikelijk is, dus neem het jezelf niet teveel kwalijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_93443956
Jeeejjj voor Blurred!
Op 't werk zitten we ook allemaal half te slapen, het zit gewoon in de lucht 8-)
Alleen moet ik nog tot 21 uur }:|
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_93444206
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:06 schreef Phaidra het volgende:
Blurred, fijn dat het achter de rug is en het allemaal goed verliep! *O* Wanneer hoor je de uitslag?

Puff, lastig die situatie met je werkgever. Ik zou ook echt niet geweten hebben wat gebruikelijk is, dus neem het jezelf niet teveel kwalijk.
volgende week vrijdag pas, dan heb ik mijn eindgesprek en krijg ik mijn cijfer. Uiteindelijk is de presentatie officieel maar een klein deel van je totale cijfer (10% geloof ik) en je hoort dan pas helemaal op het einde wat het is. even afwachten dus nog..
pi_93444232
wow wat lang Syrena! hoe laat ben je begonnen dan? :o
pi_93444663
yay voor Blurred :) goed gedaan!

Zuurkool: eerst ff aardappels aan de kook en na een minuut of vijf de zuurkool er pas bij, dan worden de aardappels wel goed gaar. (trucje van mn oma)

witlof uit de oven wordt witlofsalade :) net ff meer zin in.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:27:49 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93444833
Fijn Blurred!

Vaak maak ik zuurkoolschotel:
Zuurkool een kwartiertje koken, afgieten.
Gehakt bakken met kruiden, daarna even droogdeppen met keukenrol, dat in een ovenschaal gooien, daarna de gekookte zuurkool, klein laagje mosterd, dan een paar plakjes tomaat, dan plakjes rookworst dan ananasringen en daarbovenop aardappelschijfjes.
In de oven voor 40 min. Heerlijk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_93444928
oeh dat klinkt lekker uniek :9 dat recept ga ik gebruiken als ik voor het eerst zuurkool ga proberen!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:30:43 #45
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93444956
Lijst
O: 450 gram vla/kwark/yoghurt
T's: appel, peer, cup a soup kerrie, 200 gr. rauwe wortel, boterham fa
L: 2 boterhammen fa, kom bruine bonensoep met wel heel veel spek en rookworst, 2 bekers melk
T's: boterham kaas, blokje choco, bloedsinaasappel
D: Halve bloemkool, gekookte wortels, poon uit de oven en wat romige pasta
T: kommetje joppiechips
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_93445023
Ik eet vanavond ook zuurkool. :P. Gewoon gekookt en gestampt, maar met gebakken spekjes, rode ui en sambal.
pi_93445042
Ik ben echt nog een beetje ondersteboven van vanochtend. Stom hè. :@.
pi_93445082
Zuurkool ;(!
Worry is a misuse of imagination
pi_93445386
Zuurkool is lekker :9
Maar vanavond eet ik pizza met geitenkaas :s)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:39:34 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93445388
Kan je uberhaupt wat eten Cali?
pi_93445545
quote:
Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_93445658
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Helemaal niet stom! O+ Het zou juist zonde zijn als het vlak na zo'n bijzonder moment alweer oud nieuws is. :P Daar moet je zo lang mogelijk van genieten!

Ik zag dat jullie het in het vorige topic over trouwdata hadden. Mijn vriend en ik waren precies 5 jaar bij elkaar op 20-07-2007 en ik baal er nog weleens van dat we toen niet getrouwd zijn. Niet dat het slim was geweest om toen al te trouwen, maar de autist in mij vindt die datum gewoon zo mooi. :+
pi_93445717
Dan hebben jullie al lang zeg, mini :)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:50:22 #54
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93445920
Mijn ex en ik zouden op 10-10-'10 vijf jaar bij elkaar zijn, vond ik ook een leuke datum. het ging alleen in maart 2010 uit oO<.
Jullie zijn inderdaad lang bij elkaar Mini! O+ Inmiddels wel getrouwd of (nog) niet?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:51:30 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93445978
O: twee sneetjes met hagelslag
T: 12 kleine augurken met 4 plakjes ham
L: volkorenbroodtosti en een beker fristi
T: 2 kaneelkussentjes
T: wortels
D: Ovenschotel met geitenkaas
S: Zumba
T: bakje boer'n trio yoghurt

Nu maar eens boodschappen doen :s)
  maandag 28 februari 2011 @ 17:00:44 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93446398
Ik las in LIF FB dat er een 'gezond eten'-reeks geopend gaat worden. In Slank is blijkbaar de focus op veel eten en afvallen. Ok :?.

Edit: ik vond het opvallend omdat er hier ook wel eens over is gesproken om de TT van slank naar gezond eten om te toveren :).
  maandag 28 februari 2011 @ 17:03:51 #57
331 Merel
Be here now.
pi_93446564
quote:
Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat is toch juist lief!

Het klinkt misschien gek, maar ik ben ook zó blij dat McSex en ik het tegen elkaar gezegd hebben. Juist als aflsuiting ofzo, dat de afgelopen jaren toch echt niet zonder betekenis waren. En natuurlijk wisten we dat allebei al, maar het was mooi om het uit te kunnen spreken. Ook al waren we allebei verschrikkelijk dronken toen we het zeiden :+
pi_93446808
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ach, zo zal ik niet begrijpen waarom je ten alle tijden ()
Maria, broodschrijfster, gelieve niet weer te doen. Het is te allen tijden te allen tijde. Dus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93446810
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik las in LIF FB dat er een 'gezond eten'-reeks geopend gaat worden. In Slank is blijkbaar de focus op veel eten en afvallen. Ok :?.

Edit: ik vond het opvallend omdat er hier ook wel eens over is gesproken om de TT van slank naar gezond eten om te toveren :).
Hmm...
Als er ook een 'gezond' komt, zou dat wel een beetje impliceren dat de slank-reeks niet gezond is... Dat vind ik stom.
pi_93446851
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lief.

Hoe lang zijn jullie nu samen? Maandje of 4?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93446921
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Lief.

Hoe lang zijn jullie nu samen? Maandje of 4?
Precies 5,5 maand (sinds 14 september). Ik had echt niet verwacht dat 'ie 't terug zou zeggen en toen deed 'ie dat ineens wel. :o.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:12:32 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93446957
O hai! :9. Gnocchi met tomatensaus, mozzarella en groentenpakket hier :9.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 28 februari 2011 @ 17:12:47 #63
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93446970
Pippa is krols :'). Voor het eerst. Nu is ze een echte dame :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_93447022
En over zuurkool:
Zuurkool kan je rauw eten. Een enkeling krijgt last van rauwe zuurkool, vanwege het zuur. Door het te koken wordt het minder zuur en wat zachter. Voor een gulden middenweg kan je zuurkool ook overgieten met kokend water.
Aardappels worden minder goed gaar in zuur water, dus zuurkool direct bij de aardappels in de pan is niet ideaal.

Zuurkoolsalade van rauwe, goed uitgelekte zuurkool met een beetje knoflook en een heel klein beetje olie is erg lekker trouwens.
pi_93447030
*Heeft gevonden waar DaD nog van ondersteboven is*

Lief O+!
pi_93447053
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:12 schreef Viking84 het volgende:
Wat ik van krolse katten gezien heb, worden ze nou niet echt dames ervan :+
  maandag 28 februari 2011 @ 17:14:49 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93447061
quote:
Op maandag 28 februari 2011 17:12 schreef Viking84 het volgende:
Nu maar uitkijken dat er geen Mr.Kat voorbij komt met z'n 'pippa' :P.
pi_93447076
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Precies 5,5 maand (sinds 14 september). Ik had echt niet verwacht dat 'ie 't terug zou zeggen en toen deed 'ie dat ineens wel. :o.
Oh, ik vind het niet zo erg verrassend. Uit wat je vertelt spreekt ook liefde van zijn kant.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:19:18 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93447261
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:42 schreef V1z0R het volgende:
Dat dacht ik ook :@ :').

Wat fijn dat het goed ging, Blurred! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_93447389
Thanks voor de zuurkool tips!
Zo naar huis, tot vanavond :)
  maandag 28 februari 2011 @ 17:22:11 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93447403
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

Je moet die modjes van LIF dan ook straal negeren. Ze vinden dat er zowel in LIF als in SPT een hardlooptopic hoort, want het ene topic is dan voor mensen die het echt als een sport zien en het andere topic is voor mensen die willen afvallen. Hey, dan open ik ook wel even een schaats-, badminton-,wielren-, en tafeltennistopic in LIF onder het mom van: ik wil afvallen :')
Niet meer actief op Fok!
  maandag 28 februari 2011 @ 17:23:13 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93447456
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nu maar uitkijken dat er geen Mr.Kat voorbij komt met z'n 'pippa' :P.
We'll keep the doors and windows closed :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_93447474
Op zich niet erg dat er een "gezond eten" topic komt, hier is nou eenmaal veel slowchat en er worden veel topics over dat onderwerp geopend... toch?
pi_93447499
Ik dacht dat het flight attendant was. Maar ik zocht ook naar m'n sleutels in de koelkast. Dus vertrouw maar niet teveel op mijn inzichten vandaag.
pi_93447526
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je moet die modjes van LIF dan ook straal negeren. Ze vinden dat er zowel in LIF als in SPT een hardlooptopic hoort, want het ene topic is dan voor mensen die het echt als een sport zien en het andere topic is voor mensen die willen afvallen. Hey, dan open ik ook wel even een schaats-, badminton-,wielren-, en tafeltennistopic in LIF onder het mom van: ik wil afvallen :')
Jij bent wel van de harde uitspraken vandaag :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93447597
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:23 schreef Perruche het volgende:
Op zich niet erg dat er een "gezond eten" topic komt, hier is nou eenmaal veel slowchat en er worden veel topics over dat onderwerp geopend... toch?
Het gaat er mij meer om dat het idee van een 'gezond eten reeks' opgeworpen werd door iemand die hier erop gewezen werd dat ze vrij weinig eet... Eerder ons commentaar beu dus waarschijnlijk, terwijl dat juist niet zo bedoeld is.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:26:19 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93447607
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Jij bent wel van de harde uitspraken vandaag :)
:o Wanneer nog meer dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_93447637
Er was toch al zo'n topic? Kan me zoiets herinneren. Stille dood gestorven in ieder geval.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:27:00 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93447640
En wb dat hardlooptopic: het enige effect daarvan is dat mensen dubbel gaan posten. Kijk maar: een groot deel zit in beide topics.
Niet meer actief op Fok!
pi_93447689
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:o Wanneer nog meer dan?
K&W ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93447717
Ik heb hoofdpijn, dus ik twijfel of ik ga hardlopen. Misschien maar even een klein rondje proberen en als het dan lekker gaat kan ik nog een blokje meer doen.....
pi_93447873
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:16 schreef Blurred86 het volgende:
wow wat lang Syrena! hoe laat ben je begonnen dan? :o
12.30 :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 28 februari 2011 @ 17:31:44 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93447889
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:27 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

K&W ;)
Oh dat. Tja af en toe heb ik zin om even lekke ongenuanceerd te doen :+.

Ik ga eens koken :W.
Niet meer actief op Fok!
pi_93447910
Ik ben broccolisoep aan het maken :9 en dan vanavond lekker even een avondje helemaal niks: lekker bankhangen met een wijntje en the king's speech!
pi_93447939
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:32 schreef Blurred86 het volgende:
Ik ben broccolisoep aan het maken :9 en dan vanavond lekker even een avondje helemaal niks: lekker bankhangen met een wijntje en the king's speech!
Ooh je gaat naar de film
pi_93447978
quote:
12s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ooh je gaat naar de film
oh ja dat bedoelde ik te zeggen natuurlijk :P
pi_93448061
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het gaat er mij meer om dat het idee van een 'gezond eten reeks' opgeworpen werd door iemand die hier erop gewezen werd dat ze vrij weinig eet... Eerder ons commentaar beu dus waarschijnlijk, terwijl dat juist niet zo bedoeld is.
En te weinig eten is allesbehalve gezond, dus ik zie het nut dan ook niet zo :+
  maandag 28 februari 2011 @ 17:40:12 #88
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93448299
quote:
4s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Maria, broodschrijfster, gelieve niet weer te doen. Het is te allen tijden te allen tijde. Dus.
Scuzi!

Dat zijn idd dingetjes die ik nog steeds (als het moet :P) op moet zoeken :')
pi_93448335
Trouwens, slank-gezond-ontopic, ik heb op vakantie maar weer eens de raadselen van mijn moeder&eten mogen aanschouwen. Ik ging er maar niet over in discussie hoor, want het moest tenslotte wel gezellig blijven, maar echt :?

Ze heeft suikerziekte, slikt 2x per dag pillen om bloedsuiker op peil te houden. Maar dan wel 's avonds nét na zo'n pil zo'n ontbijtkoekreep opeten. "Want anders kan ik niet naar de WC morgen". 8)7 Verder is ze gezond bezig hoor, en ze let iets meer op koolhydraten dan ik, maar hier snap ik dan echt niks van. En lunchen met yoghurt en fruit, prima natuurlijk, maar wel weinig. Dan is het niet gek dat je 's middags om 15:00 trek krijgt. Neemt ze wéér zo'n ontbijtkoekplak }:| ! Gooi dan - zoals ik doe *) - een schep muesli door je yoghurt of eet méér.

Maar goed, het was heel gezellig verder :Y)
pi_93449012
Ach Razz, dat heb ik ook met mijn schoonmoeder. De ene keer zit ze vol overtuiging te vertellen dat ze van haar diëtist regelmatig en gezond moet eten, en de keer daarna komen we daar en dan wil ze voor de zoveelste keer het soepdieet gaan doen. :+ Mensen hebben de raarste ideeën over afvallen/gezond eten en dan kun je wel uitleggen waarom het volgens jou niet goed is, maar uiteindelijk doen ze toch waar zij in geloven of wat zij vol kunnen houden.
Ik ontbeet toen ik echt fanatiek aan het lijnen was steevast met Optimel-yoghurt en cruesli. Dat is op papier ook helemaal geen goed idee (een suikerkick én een light-product), maar voor mij werkte het wel. De rest van de dag at ik gezond en regelmatig, dus ik kwam niks tekort.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini_rulez op 28-02-2011 17:58:51 ]
pi_93449233
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hmm...
Als er ook een 'gezond' komt, zou dat wel een beetje impliceren dat de slank-reeks niet gezond is... Dat vind ik stom.
dat dus...

en er is hier genoeg aandacht voor mensen die op gewicht willen blijven en gewoon meer willen letten op wát ze binnenkrijgen...

O+ net The King's Speech gekeken O+ wat een prachtige film! O+
Ja doei.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:04:20 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93449550
We gaan een weekendje weg O+

En dan dit arrangement O+
pi_93449610
quote:
17s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

Oh, wat heerlijk. O+. Geniet ervan, alvast! :*.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:06:12 #94
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93449643
quote:

O+.
pi_93449671
quote:

nu wil ik ook O+
Ja doei.
pi_93449778
Oh, dat ziet er inderdaad heerlijk uit! O+

*ook wil*
pi_93449831
Mr.Mo vond het minder leuk toen hij de prijs zag ;(
Ja doei.
pi_93449865
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat dus...

en er is hier genoeg aandacht voor mensen die op gewicht willen blijven en gewoon meer willen letten op wát ze binnenkrijgen...

O+ net The King's Speech gekeken O+ wat een prachtige film! O+
Oh, die gaan wij vanavond ook kijken! Ben benieuwd.
pi_93449932
ergens had ik moeten wachten op Mr.Mo geloof ik, maar anders kijk ik 'm gewoon nog 'n keer, maar dan niet vanavond :') :P
Ja doei.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:12:19 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93449954
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo vond het minder leuk toen hij de prijs zag ;(
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')