abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 22:28:38 #151
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93665691
Ik zou echt niet minder willen werken, ik werk 2*8 en 2*9 en 2 uurtjes thuis. Omdat ik Noortje en wegbreng en ophaal maak ik veel van haar mee naast de drie dagen dat ik niet werk.

Weltrusten allemaal, toi toi toi voor een goede nacht!
pi_93676535
Het ging goed!! om 2 uur even moeten lopen voor de speen, maar ze lag wel heel diep weg nog O+, toen om 3:45 gevoed (weet niet of het nodig was, maar het ging een kwartier lang hhhnnnnggg *kreun* *pers* hnnnnnggg over de babyfoon :') en daarna ging ze vrolijk kletsen.. maar die poepbroek moest toch gedaan worden, :P nieuwe trend, 's nachts poepen!) en toen kwam ze om 6:30! Dat is prima te doen..

Nou ja, ben bang dat ze het ritme van haar vader heeft.. En gewoon met weinig (lange) slaap weg kan.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 10:18:23 #153
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93677827
Tico, wat ik op een gegeven moment heb gedaan was om 5.30 een borst geven en dan proberen weer in slaap te krijgen met een speentje. En als hij dan de volgende keer weer wakker werd (7 a 7.30 kreeg hij de andere kant en weer de kant van 5.30. Werkt hier best goed. Hij wordt nu meestal wakker tussen 7 en 8. Ik wil liever 8 uur maar ja ik kan het niet kiezen.

Ik ben thuis, op de 2 keer 2.5 uur dat ik college heb na dan. Op het moment dat manlief thuiskomt sta ik meestal in de keuken en voordat hij zn jas uit heeft dump ik Nathan bij hem. Even 10 minuutjes in mn eentje kokkerellen. Ik doe dus de meeste huishoudelijke taken. Manlief doet de WC, het regelen van onderhoud aan auto en fietsen en de grote opruimacties die we af en toe hebben.

Ik mopper eigenlijk niet 's nachts. Ik ben zo stil mogelijk en hou alles donker. Het is dan echt nacht, ook voor Nathan.

Wat betreft uitslapen of eruit gaan. We vragen het hier aan elkaar. Er zijn 2 dagen in de week dat dat mogelijk is. Ik lag vandaag tot 9.40 in mn bed, morgen mag manlief. Hier geen strijd over dat soort zaken, maar ik hoor ook wel van anderen dat dat niet overal zo zou werken.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:36:48 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_93679678
Ik heb zondag m'n uitslaapdag en Martijn op zaterdag, maar meestal laat Willem ons allebei gewoon doortukken. Komt ie rond half acht voor een fles en slaapt dan tussen ons in nog tot een uurtje of 10 door. Vanochtend was ie om kwart over negen pas voor de eerste keer wakker.... Ik had mezelf vooraf overal op ingesteld, maar niet dat we zo'n slaapkop zouden hebben...

Ik realiseer mezelf echt heel erg goed hoe we daarmee geboft hebben trouwens. Het zou me echt compleet slopen als ik er net zoals jullie een paar keer per nacht uit zou moeten... Ik hoop dat 't bij jullie ook snel wat soepeler gaat qua slaapritme...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:43:34 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93679863
Ik twijfel steeds meer of ik niet gewoon thuis wil zijn. Ik heb een super leuke baan, maar minder werken kan niet. ik hou ook wel van complexe uitdagingen en het vinden van oplossingen, dus ik weet niet goed of thuis zijn met de kinderen mij genoeg zou bevredigen. En of ik dan niet in een sociaal isolement kom te zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:52:57 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_93680082
Tico is er bij jou op het werk niet iets van een soort van sabatical? Of anders wellicht je ouderschapsverlof voor allebei in 1 keer aaneengesloten opnemen? Dan heb je in elk geval een periode om eens te kijken of het iets voor je is...

Zelf vond ik m'n zwangerschapsverlof al meer dan genoeg om erachter te komen dat thuisblijven niet m'n ding is... Al is het wel zo eerlijk om daarbij toe te geven dat ik het waarschijnlijk leuker zou vinden als Willem straks wat ouder is en je ook echt dingen met elkaar kunt gaan doen...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:10:32 #157
259886 pessie
pi_93680590
Tico, het sociaal isolement heeft ook heel erg te maken met je omgeving en vrienden/familie. Als al je vrienden/familieleden in de buurt minimaal 4 dagen werken is de kans op isolement vele malen groter dan dat er meerdere zijn die veel of volledig thuis zijn bij de kinderen.

Flugeltje, heerlijk zo'n slaapkop.
pi_93681493
En een andere baan, waarbij het wel mogelijk is iets minder uren te werken, voor de periode tot de kindjes straks allebei naar school zijn en je wel weer 4 dagen kan werken? Is dat geen mogelijkheid?

Ik ben een paar jaar terug bewust een stap teruggegaan in baan (ook met de ivf-en en het overlijden van mijn moeder, en nog heel veel meer gezeur) omdat ik en-en niet meer trok. En nu vind ik het heerlijk! Het is nu echt 8 tot half 5 en dan deur dicht en klaar! Straks als Leia en broertje/zusje (s) groter zijn dan ga ik wel weer om me heen kijken voor iets met meer uitdaging. Het is geen hersendodend werk maar ook niet heel uitdagend, wat ik nu doe. Maar voor nu echt meer dan prima!
De baan die ik hiervoor deed was een zwaar commerciėle met behoorlijk wat druk, ging me prima af, maar nu met kind zou ik dat niet willen...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:04:31 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93682280
Ja een andere baan. Misschien, ik weet het niet zo goed. Dit is wat ik kan. Iedereen kan natuurlijk wel achter de kassa plaatsnemen, maar zo'n baan wil ik niet.
Ik wilde eigenlijk een opleiding doen voor laktatiekundige en me dan aansluiten bij een ziekenhuis ofzo. Voor 3 dagen in de week, maar vooral op uren dat de kinderen op school zijn.
pi_93687179
Vanochtend heb ik lekker uitgeslapen en was ik er om 10 uur uit. Morgenochtend mag mijn vriend uitslapen. Verder hebben we de taken wel aardig verdeeld. Ik heb ook ergens anders gesolliciteerd, 4 dagen, 32 uur (bij een woningbouwcorporatie). Ik wil steeds uitgedaagd worden in mijn werk en merk dat ik toe ben aan iets nieuws.

Hoe doen jullie dat met doperwten? in de blikken/potten zit wel wat zout zag ik..
Heb vandaag kip, doperwt, aardappel en wortelprutje gemaakt.

Pessie heb je mijn PM gezien?
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:46:06 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93697651
Doperwten uit de diepvries.
pi_93726351
Leonieke! Ben ik gister helemaal de verjaardag van Thomas vergeten.... sorry!
Hartstikke gefeleiciteerd met je grote knul! *O*
Hebben jullie een leuke dag gehad?

Hier lijkt het soms wat beter te gaan met Larsje, maar hij is nog lang niet de oude. Gisteren hadden we mijn ouders op bezoek, en kon er af en toe een lachje af.. maar we durven nog steeds niet alles aan qua eten, ivm spugen en diarree... En zijn loopooortje wordt ook nog helemaal niets minder... arm ventje.
Misschien toch morgen maar eens weer moed verzamelen om bij de huisarts langs te gaan.

Zou zwemmen een optie zijn met een loopoortje? Hij wordt meestal wel hel vrolijk van het zwemmen, maar ik heb geen idee wat zwembadwater doet met een loopoortje, en of het misschien besmettelijk is voor de andere waterratjes....
  zondag 6 maart 2011 @ 15:47:44 #163
259886 pessie
pi_93728656
Ikzelf zou niet gaan zwemmen met een loop oortje. Het lijkt mij dat het door het water eerder erger dan minder zou worden, maar ik ben een leek dus ga niet op mijn oordeel af.
pi_93729198
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 15:47 schreef pessie het volgende:
Ikzelf zou niet gaan zwemmen met een loop oortje. Het lijkt mij dat het door het water eerder erger dan minder zou worden, maar ik ben een leek dus ga niet op mijn oordeel af.
:D
  zondag 6 maart 2011 @ 18:09:57 #165
61183 leonieke
Dan toch?
pi_93734233
Thx Shandaly :)

En zo begon het allemaal op 5 maart 2010

En ondertussen zijn we via

en

en

een jaar verder

Het was kort gezegd een heerlijk jaar. Met vallen en opstaan (vooral voor Thomas dan ;) ). Via de krampjes, de borstvoeding die ik langer heb gegeven dan ooit gedacht, de knuffels en schaterlachjes die zo hartverwarmend zijn, de avonturen bij de onthaalmoeder, de badavonturen, ... is Thomas ondertussen uitgegroeid tot een heuse dreumes. Al vinden we het stiekem nog heel leuk dat hij soms een echte baby is die alleen maar getroost kan worden door mama of papa O+

En zo gaan we op naar veel nieuwe avonturen.

U kijkt toch ook ;)
  zondag 6 maart 2011 @ 19:59:20 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93738082
Wat een vreselijk leuk ventje heb je! Tot bij de dreumessen!
  zondag 6 maart 2011 @ 20:04:40 #167
61183 leonieke
Dan toch?
pi_93738366
Thx :)

Bij de dreumessen zullen we langer in hetzelfde topic posten :) Maar ik blijf jullie hier op de achtergrond nog volgen, hoor :W
pi_93738586
Leonieke!! Thomas al 1 jaar? :o van harte!! *O* en wat issie leuk O+ O+

Tot over een maandje of 4,5 :W
  zondag 6 maart 2011 @ 20:15:46 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_93738904
Thomas alweer 1 jaar oud! Wat gaat 't hard :o

Tot over een maand of 5 Leonieke...
  zondag 6 maart 2011 @ 20:47:30 #170
259886 pessie
pi_93740980
Gefeliciteerd met Thomas' eerste verjaardag!
pi_93745149
Leonieke gefeliciteerd met Thomas! Alweer een jaar :o
Lekker ventje hoor!
En tot over 4 maanden!!

Floris trok zich vandaag gewoon op aan een speelding wat ie heeft :o
Gebeurde 1 keer, maar toch.
Hij zit nu wel continue op zn knietjes speelgoed uit zn speelgoedbak te halen, schattig O+

En wat betreft werk, ik vind dus 2,5 dag meer dan genoeg. Thuis blijven zou ik ook niet willen. Ik heb heerlijk 5,5 maand bij Floris kunnen zijn en toen was ik ook wel weer toe aan werken.

Vrijdag en zaterdag zijn we naar Groningen geweest. Floris was op vrijdag bij mn zus en vanaf vrijdagavond was ie bij mn ouders. Vrijdagnacht heeft ie niet zo goed geslapen (van kwart over 1 tot kwart over 3 was ie wakker). Afgelopen nacht heeft ie gewoon van 8 tot half 9 geslapen :D Hij heeft de brakke nacht ingehaald geloof ik :D
pi_93747695
Leonieke nog gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas *O*

Sonnetje nog even en dan loopt Floris gewoon ;) lekker dat je er even uit bent geweest, en Groningen is natuurlijk een top stad om even heen te gaan :)

Ik heb gisteren 4 uur achter elkaar op de tennisbaan gestaan, op een gegeven moment dacht ik wat voel ik nu toch, mijn bekken :X die was dat even niet meer gewend :') Ik zou er vanochtend uit voor Femke, werd ze pas om 9.15 uur wakker :o
pi_93757841
En toch snap ik er geen drol van! Gisteren niets anders gedaan dan normaal, om 7 uur lag ze op bed.. Weer niet wakker gemaakt om 10, komt ze om 4:30 :o tankt zichzelf vol en slaapt door tot 7... Er is gewoon geen peil op te trekken (maar die extra slaap was wel even lekker!)

Goedemorgen!! Ik ga zo kind oppakken na haar slaapje, en richting dierentuin! Abo kopen en even gezellig rondbanjeren!
  maandag 7 maart 2011 @ 09:16:38 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93758841

Leyla is gedoopt gister.

Dit vindt Leyla van fruit:

[ Bericht 33% gewijzigd door Ticootje op 07-03-2011 09:27:22 ]
pi_93759524
Yo skinny bitch!

Gefeliciteerd (zeg je dat bij een doop? Ben er niet zo in thuis :+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')