abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2011 @ 15:24:59 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93442061
quote:
12s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ze willen iedereen binnen 5 jaar een master laten volgen. De logische vraag, weet je wat dat kost :D? En wie gaat dat betalen?

De overheid niet iig, en dus komt er niets van uit :P.
Een master hebben en dan tegen een lerarensalaris gaan werken? :') :X _O-

Het niveau van het onderwijs moet idd omhoog, het feit dat we nu leerkrachten hebben die amper kunnen spellen en rekenen komt vooral doordat het niveau van het onderwijs al jaren bedroevend is.

Laat ze maar weer teruggaan naar de leermethodes van 40 jaar geleden, die werkten misschien niet perfect, maar iig beter dan de huidige leermethodes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93442120
En ze zouden ook wat moeten doen aan het aantal opleidingen, want dat slaat inmiddels ook nergens meer op. Bij ons bieden ze er bij het MBO 81 aan en dan ook nog wat met verschillende varianten. Waar gaat het over 8)7
pi_93442252
En waar haal je de tijd vandaan. Ze gaan er zeker vanuit dat je een master gaat doen naast je 40urige baan?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_93442472
quote:
12s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:29 schreef PietjePuk007 het volgende:
En waar haal je de tijd vandaan. Ze gaan er zeker vanuit dat je een master gaat doen naast je 40urige baan?
Er zijn inmiddels aardig wat docenten die in deeltijd werken. Daarnaast heb je studieverlof. Nou ja, het is in ieder geval positief dat er op gefocust wordt.
pi_93442570
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:24 schreef Leandra het volgende:

Laat ze maar weer teruggaan naar de leermethodes van 40 jaar geleden, die werkten misschien niet perfect, maar iig beter dan de huidige leermethodes.
Dat werkt niet meer voor alle vakken Leandra. Sluit ook niet aan bij de dagelijkse complexe samenleving waarin je meer moet kunnen dan rekenen en schrijven.
pi_93443368
Ook al eens eerder onderzoek naar gedaan, toen kwam eruit dat kinderen van gescheiden ouders sneller scheiden. Nu is de uitkomst dat gelukkige kinderen sneller scheiden. Kan ik dan de conclusie trekken dat kinderen van gescheiden ouders gelukkiger zijn?

Bron: Telegraaf
quote:
Gelukkige tieners scheiden vaker
AMSTERDAM - Mensen die gelukkig waren als tiener hebben een grotere kans om op latere leeftijd te scheiden.

Dit blijkt uit onderzoek aan de Universiteit van Cambridge. In eerste instantie lijkt dit misschien een vreemde uitkomst maar eigenlijk is het best logisch. Onderzoekers kwamen erachter dat mannen en vrouwen die gelukkige tienerjaren beleefden, meer zelfvertrouwen hebben. Hierdoor staan ze positiever in het leven en zullen ze zich eerder terug trekken uit een ongelukkig huwelijk.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 15:59:28 #159
137949 Disana
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:06:18 #160
137949 Disana
pi_93443756
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:56 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ook al eens eerder onderzoek naar gedaan, toen kwam eruit dat kinderen van gescheiden ouders sneller scheiden. Nu is de uitkomst dat gelukkige kinderen sneller scheiden. Kan ik dan de conclusie trekken dat kinderen van gescheiden ouders gelukkiger zijn?

[..]

Weet ik niet, ik vind het een raar verhaal. Je moet ook maar aannemen dat ze inderdaad gelukkiger waren als kind, misschien verzinnen ze het wel om toch nog goed voor de dag te komen na hun faal-huwelijk.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:07:18 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_93443808
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:59 schreef Disana het volgende:

'VVD nu zeker niet.'
Juist.
pi_93443819
Deze vond ik ook wel aardig, ook Telegraaf, spelen met woorden:

quote:
De Jager erkende dat een bedrag van circa 6 miljard aan geplande bezuinigingen ook bestempeld kan worden als lastenverzwaringen. Hij benadrukte dat dit iets heel anders is dan belastingverhogingen. Hij noemde de keuze om de zorgtoeslag niet te laten doorgroeien als voorbeeld van een maatregel dat zowel een bezuiniging als een lastenverzwaring is. De discussie hierover noemde hij „een beetje een definitiekwestie” en stelde dat het dan gaat over „de vraag of je door de kat of de hond gebeten wordt”.
pi_93444461
Deze is ook wel vermakelijk :Y

† In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:26:34 #164
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93444764
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:14 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Men wordt wakker :Y

[..]

Iedere nieuwe leraar dient een drs. te zijn? Dat was juist wat het onderscheid was tussen eerste en tweede graads docent. Mazzel dus voor de tweedegraads docenten. Enerzijds vragen om een master en anderzijds uitloop duurder maken. Een leraren-salaris is sowieso niet echt een vooruitgang ten opzichte van een carrière in het bedrijfsleven.

Altijd apart te zien hoe ze maffe regelen willen combineren en verwachten daarmee betere resultaten te bereiken.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:28:07 #165
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93444847
Ook apart is dat je voor elk vak dat je wil geven weer opnieuw bepaalde didactische vakken moet volgen wil je er les in geven terwijl men die vakken allang gedaan heeft voor het bepalen van het eerste diploma. :P
pi_93444890
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Iedere nieuwe leraar dient een drs. te zijn? Dat was juist wat het onderscheid was tussen eerste en tweede graads docent. Mazzel dus voor de tweedegraads docenten. Enerzijds vragen om een master en anderzijds uitloop duurder maken. Een leraren-salaris is sowieso niet echt een vooruitgang ten opzichte van een carrière in het bedrijfsleven.

Altijd apart te zien hoe ze maffe regelen willen combineren en verwachten daarmee betere resultaten te bereiken.
Er is niets mis met een leraren-salaris, helemaal niets. In het bedrijfsleven heeft iemand met dezelfde vaardigheden echt niet meer (eerder minder)
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:29:25 #167
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93444902
En dan daarbij ken ik verschillende studenten die zelfs zonder diploma of alleen met een bachelor les geven zonder daar voor bevoegd te zijn en dan willen ze de norm dus nog aanscherpen. Hoezo regelgeving is belangrijker dan de praktijk. :P
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:30:26 #168
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93444947
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Er is niets mis met een leraren-salaris, helemaal niets. In het bedrijfsleven heeft iemand met dezelfde vaardigheden echt niet meer (eerder minder)
Leraar worden wordt door menig student gezien als de gemakkelijke route naar een zeker doch iets lager inkomen. :P
pi_93444968
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
En dan daarbij ken ik verschillende studenten die zelfs zonder diploma of alleen met een bachelor les geven zonder daar voor bevoegd te zijn en dan willen ze de norm dus nog aanscherpen. Hoezo regelgeving is belangrijker dan de praktijk. :P
Dat mag nu niet meer, je moet bevoegd zijn of bezig zijn met het behalen van je bevoegdheid.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:31:58 #170
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93445017
Ik ken ook de nodige rebound afgestudeerden die na buffelen in het bedrijfsleven voor een flink salaris zich laten omscholen tot docent om zodoende gewoon een negen tot vijf baan te kunnen hebben. Dat wordt trouwens wel gestimuleerd door de overheid door het bieden van extra studiefinanciering. :P
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:33:18 #171
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93445077
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat mag nu niet meer, je moet bevoegd zijn of bezig zijn met het behalen van je bevoegdheid.
Dat mag niet, maar de praktijk blijkt het heel anders te werken. Stel je hebt een gymnasium maar geen afgestudeerde en bevoegde docent klassieke talen. Wat doe je dan? Geen les geven in die vakken of toch maar een student op die positie zetten?
pi_93445135
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:30 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Leraar worden wordt door menig student gezien als de gemakkelijke route naar een zeker doch iets lager inkomen. :P
Ze zitten in 10 of 11 (wordt nu anders genoemd), kijk maar waar ze uitkomen zonder er iets extra's voor te hoeven doen. 't Gaat inderdaad vanzelf (kijk ook naar de uitlooptoeslag)

http://www.kw1c.nl/Medewe(...)alaristabelopBVE.htm
pi_93445229
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat mag niet, maar de praktijk blijkt het heel anders te werken. Stel je hebt een gymnasium maar geen afgestudeerde en bevoegde docent klassieke talen. Wat doe je dan? Geen les geven in die vakken of toch maar een student op die positie zetten?
Natuurlijk is er een situatie ontstaan waarbij het schering en inslag was vanwege gebrek aan docenten. Maar er wordt nu, in ieder geval bij ons, door de inspectie echt beter op gelet. Althans, dat hoor ik van collega's op vestigingen.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:41:59 #174
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93445511
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ze zitten in 10 of 11 (wordt nu anders genoemd), kijk maar waar ze uitkomen zonder er iets extra's voor te hoeven doen. 't Gaat inderdaad vanzelf (kijk ook naar de uitlooptoeslag)

Leuk heb je 6 jaar theologie gestudeerd dan ga je echt geen eerste graads docent levensbeschouwing of iets van dien aard worden. Lekker in schaal 10 of 11 beginnen terwijl een theoloog normaal start in schaal 13+ en dat noem jij dan een goed salaris? :')
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:44:19 #175
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93445619
Heb je vijf jaar astronomie, (experimentele) natuurkunde of wiskunde en dan daarbij een extra jaar om een bevoegdheid tot docent te halen om tegen dat salaris te beginnen terwijl je dan in het bedrijfsleven een kar met geld, een kar onder je kont et cetera erbij krijgt? :{
pi_93445685
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:41 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Leuk heb je 6 jaar theologie gestudeerd dan ga je echt geen eerste graads docent levensbeschouwing of iets van dien aard worden. Lekker in schaal 10 of 11 beginnen terwijl een theoloog normaal start in schaal 13+ en dat noem jij dan een goed salaris? :')
Maar wat denk je dan dat in het bedrijfsleven verdiend wordt? Ik weet niets over Universitair of Academisch geschoolden maar ik ken wel heel veel HBO-ers in het bedrijfsleven die met minder thuis komen. Vraag en aanbod, het barst van de HBO-ers.

Voordeel van bedrijfsleven is auto, laptop en mobiel.Als docent heb je weer meer vakantie. In salarisverschillen moet je het niet zoeken, tenzij je echt heel erg goed bent.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:45:27 #177
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93445686
Kijk ik heb Geschiedenis gedaan daarmee kan je geen zak worden en dan is docent wel aantrekkelijk :P
pi_93445811
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
Heb je vijf jaar astronomie, (experimentele) natuurkunde of wiskunde en dan daarbij een extra jaar om een bevoegdheid tot docent te halen om tegen dat salaris te beginnen terwijl je dan in het bedrijfsleven een kar met geld, een kar onder je kont et cetera erbij krijgt? :{
Je verkijkt je volgens mij op het inkomen in het bedrijfsleven. Maar vertel maar, waarmee komen ze dan thuis, wat is een kar met geld?
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:51:25 #179
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93445974
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Je verkijkt je volgens mij op het inkomen in het bedrijfsleven. Maar vertel maar, waarmee komen ze dan thuis, wat is een kar met geld?
http://www.nationaleberoepengids.nl/

Google zelf eens luiwammes! :P
pi_93446142
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:51 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

http://www.nationaleberoepengids.nl/

Google zelf eens luiwammes! :P
Alsof ik dat niet doe :')

quote:
Vandaag stond in het AD dat het startsalaris van universitair geschoolden gemiddeld 2350 euro per maand was. Een P&O'er zal er wel iets onder zitten, dus dan kom je mijn inzies toch wel zeker op 2200 uit. Tenminste als je universitaire geschoold bent.
pi_93446230
Voor de duidelijkheid, dat is bruto
En dan beginnen ze in het onderwijs al heel veel hoger met een HBO
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 16:58:07 #182
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93446274
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Alsof ik dat niet doe :')

[..]

Maar goed dan dat ik meerdere diploma's heb. :P
Doet het goed bij headhunters!
:P
pi_93446344
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:58 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Maar goed dan dat ik meerdere diploma's heb. :P
Doet het goed bij headhunters!
:P
Een beetje werkgever wil helemaal niet meer geconfronteerd worden met headhunters, is compleet passé. Kijk maar bij de vacatures (bemiddeling wordt niet op prijs gesteld)
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:01:18 #184
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93446428
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Een beetje werkgever wil helemaal niet meer geconfronteerd worden met headhunters, is compleet passé. Kijk maar bij de vacatures (bemiddeling wordt niet op prijs gesteld)
De doelgroep waarop headhunters zich richten zijn niet bedoeld voor de gemiddelde werkgever of baan. Ik heb een prima C.V. in elkaar geflanst en op linkedin staan. :+
pi_93446454
Goed, ik heb vandaag een zere bek, niet tot nauwelijks gewerkt, dus ik ga maar een vrije dag inleveren, zo ben ik dan ook wel weer |:(
pi_93446650
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:01 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De doelgroep waarop headhunters zich richten zijn niet bedoeld voor de gemiddelde werkgever of baan. Ik heb een prima C.V. in elkaar geflanst en op linkedin staan. :+
Nah, dan ben je, als bovengemiddeld, volgende week volop aan het werk denk ik? :Y
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:10:57 #187
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93446893
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:05 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Nah, dan ben je, als bovengemiddeld, volgende week volop aan het werk denk ik? :Y
Nee, ik wijs alle aanbiedingen netjes af. :P
Ik zei toch dat ik netjes een cv in elkaar had gezet. Niet een volledig cv. :)
pi_93446969
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:10 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je zit nu echt een beetje in de modus die je af en toe anderen verwijt. Maakt mij niets uit, je wacht maar rustig af, 't komt allemaal vanzelf naar je toe ^O^ :+
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:16:22 #189
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93447122
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Je zit nu echt een beetje in de modus die je af en toe anderen verwijt. Maakt mij niets uit, je wacht maar rustig af, 't komt allemaal vanzelf naar je toe ^O^ :+
Welke modus? Dat ik bijzonder goed besef welke voor en nadelen ik bezit? Sinds wanneer is zelfkennis een zonde?
pi_93447355
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:16 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Welke modus? Dat ik bijzonder goed besef welke voor en nadelen ik bezit? Sinds wanneer is zelfkennis een zonde?
Ik vind het nogal arrogant als je zegt "Ik wacht alle aanbiedingen netjes af", alsof ze op De Kardinaal zitten te wachten. Zo zit de wereld niet in elkaar, voor (bijna) niemand :N

Ik constateer dat je je rijk rekent en nogal schamper doet over salarissen terwijl het gangbare zaken betreft.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:21:53 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_93447391
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ik vind het nogal arrogant als je zegt "Ik wacht alle aanbiedingen netjes af", alsof ze op De Kardinaal zitten te wachten. Zo zit de wereld niet in elkaar, voor (bijna) niemand :N

Ik constateer dat je je rijk rekent en nogal schamper doet over salarissen terwijl het gangbare zaken betreft.
hij wacht niet hij wijst
pi_93447475
quote:
12s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

hij wacht niet hij wijst
Dat las ik verkeerd, zou nog arroganter kunnen zijn trouwens 8)7
  maandag 28 februari 2011 @ 17:25:45 #193
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93447577
Zonder lullig te willen zijn, maar DK is toch arbeidsongeschikt? En deze houding een pose.

En ik ben enorm suf en moet nog een avond gezellig doen. Even een dubbele espresso erin gieten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_93447734
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:25 schreef Copycat het volgende:
Zonder lullig te willen zijn, maar DK is toch arbeidsongeschikt? En deze houding een pose.
Ik weet niet voor hoeveel procent hij arbeidsongeschikt is. Daarnaast kun je natuurlijk ook weer (wat) beter worden en wel weer goedgekeurd worden voor bepaalde werkzaamheden.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:31:25 #195
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93447874
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Lezen wat er staat schijnt nogal lastig te zijn.

quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:25 schreef Copycat het volgende:

En ik ben enorm suf en moet nog een avond gezellig doen. Even een dubbele espresso erin gieten.
Nee, mijn houding is niet echte een pose. Ik weet dat ik redelijk pienter ben en ook wat diploma's heb, maar dat de werkelijkheid is dat deze geen werkelijke waarde bezitten, omdat het lichaam de geest dermate beperkt. Niets arrogant lijkt mij aan deze gang van zaken mijns inziens.

quote:
alsof ze op De Kardinaal zitten te wachten
Dat zegt iets van jouw misvatting of eigen arrogantie. :P
  maandag 28 februari 2011 @ 17:36:59 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93448140
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]

Dat zou een leuk salaris zijn voor iemand die na zijn masters net begint, maar als ik zie waar dat maximaal naartoe lijkt te gaan dan hoef je er niet op te rekenen dat je lang met het bedrijfsleven kunt concurreren, en met zo'n beperkt toekomstperspectief voor iemand die zo'n investering in z'n toekomst heeft gedaan (stufi wordt immers steeds meer uitgekleed) lijkt de kans me klein dat ze veel leerkrachten gaan krijgen die aan die eisen voldoen.

Het wordt voornamelijk aantrekkelijk voor mensen met kinderen wiens partner ook nog een goede baan heeft...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93448309
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:31 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Nee, mijn houding is niet echte een pose. Ik weet dat ik redelijk pienter ben en ook wat diploma's heb, maar dat de werkelijkheid is dat deze geen werkelijke waarde bezitten, omdat het lichaam de geest dermate beperkt. Niets arrogant lijkt mij aan deze gang van zaken mijns inziens.

[..]

Begrijp ik dat goed? Waar ik dus ook een pest hekel aan heb. Dat je banen aangeboden krijgt via detachering buro's Ik heb ook snel mijn CV overal weggehaald. Ik zoek het liever zelf. wat ook soms kut is vanwegen een sollicitatie plicht. Oh en als ik het allemaal anders zou moeten doen had ik geschiedenis gestudeerd. Nu vind ik dat rete leuk en toen ik 16 was zat ik tijdens dat uur aan de chocomel in de koffieshop, wat toen nog een koffieshop was ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 28 februari 2011 @ 17:41:14 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_93448353
quote:

[..]

we lezen allemaal wel eens wat verkeerd
quote:
[..]

Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet helemaal, hoeft ook niet, maar als de diploma's geen waarde hebben door beperkingen, wat is dan de toegevoegde waarde van je cv online zetten? Gewoon om te laten zien waar je je in hebt verdiept? Of kijken hoeveel aanbiedingen je krijgt? Ik noem maar wat hoor, geen idee.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:43:44 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_93448487
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Begrijp ik dat goed? Waar ik dus ook een pest hekel aan heb. Dat je banen aangeboden krijgt via detachering buro's Ik heb ook snel mijn CV overal weggehaald. Ik zoek het liever zelf. wat ook soms kut is vanwegen een sollicitatie plicht. Oh en als ik het allemaal anders zou moeten doen had ik geschiedenis gestudeerd. Nu vind ik dat rete leuk en toen ik 16 was zat ik tijdens dat uur aan de chocomel in de koffieshop, wat toen nog een koffieshop was ;)
toen ik 16 was had ik geen geschiedenis dacht ik, maar wel toen ik een jaar of 13/14 was. Ook niks van opgestoken, die leraar gebruikte proefwerken van de jaren ervoor en zo had je alle antwoorden al. Daar scoorde je je cijfers mee en dan kon dat compenseren met het slechte cijfer op je examen. Triest eigenlijk.
pi_93448499
quote:

[..]

Ik lees ook dat je jezelf nogal tegen aan het spreken bent. Maar nu eerst eten koken
  maandag 28 februari 2011 @ 17:45:07 #201
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93448560
quote:
1s.gif[b] Op maandag 28 februari 2011 17:31 schreef De_Kardinaal het volgende:[/b

Ik heb altijd het idee dat je het een beetje aandikt, dat slimste jongetje van de klas-gedoe, zoals we allemaal het een of ander wel wat aandikken hier. Zoals ik mijn snobisme :+ . Niet dat je niet jezelf bent, maar dat je bepaalde kanten wat meer highlight. Omdat dat ook leuk is w/ .

En weten dat je intelligent bent is in zichzelf geen zonde, vind ik. Het wordt pas vervelend als je jezelf er beter dan anderen door gaat vinden.

Zelfkennis is de beste kennis, zegt een van mijn goede vrienden. En gelijk heeft die relnicht. waar ik uiteraard meters boven sta.
pi_93448657
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
:{???
pi_93448692
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou een leuk salaris zijn voor iemand die na zijn masters net begint, maar als ik zie waar dat maximaal naartoe lijkt te gaan dan hoef je er niet op te rekenen dat je lang met het bedrijfsleven kunt concurreren, en met zo'n beperkt toekomstperspectief voor iemand die zo'n investering in z'n toekomst heeft gedaan (stufi wordt immers steeds meer uitgekleed) lijkt de kans me klein dat ze veel leerkrachten gaan krijgen die aan die eisen voldoen.

Het wordt voornamelijk aantrekkelijk voor mensen met kinderen wiens partner ook nog een goede baan heeft...
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij worden sommigen iedere morgen wakker met dollartekens in de ogen. Kijk wat modaal verdient en doe de rekensom.

Hoeveel VMBO-ers zijn er, hoeveel MBO-ers zijn er, hoeveel HBO-ers zijn etc.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:47:30 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93448694
Ik heb een jaar Geschiedenis gestudeerd, puur uit interesse na mijn voltooide HBO-opleiding. Maar ik vond de helft zo enorm saai dat ik na dat jaar maar ben gaan werken.
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:47:50 #205
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93448715
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

we lezen allemaal wel eens wat verkeerd

[..]

Om eerlijk te zijn begrijp ik het niet helemaal, hoeft ook niet, maar als de diploma's geen waarde hebben door beperkingen, wat is dan de toegevoegde waarde van je cv online zetten? Gewoon om te laten zien waar je je in hebt verdiept? Of kijken hoeveel aanbiedingen je krijgt? Ik noem maar wat hoor, geen idee.
Eigenlijk meer om dat ik de hele tijd uitnodigingen kreeg om mij aan te melden op linkedin en ik via die route toch weer wat bekenden heb gevonden. Tja, het is daar niet voor bedoeld dus heb ik mij maar even aangepast aan de heersende norm daar. Ik heb er nu gewoon netjes bijgezet dat ik geen interesse heb in banen of aanbiedingen.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:48:48 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93448758
quote:
15s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
toen ik 16 was had ik geen geschiedenis dacht ik, maar wel toen ik een jaar of 13/14 was. Ook niks van opgestoken, die leraar gebruikte proefwerken van de jaren ervoor en zo had je alle antwoorden al. Daar scoorde je je cijfers mee en dan kon dat compenseren met het slechte cijfer op je examen. Triest eigenlijk.
Geschiedenis is echt zo'n vak wat door de leerkracht leuk gemaakt moet worden... ik vond het niets, maar B had door opa z'n prachtige verhalen over Napoleon, terwijl we in Parijs in de Dome des Invalides naast de sarcofaag van Napoleon zaten, weer wel interesse in geschiedenis (en een fatsoenlijk cijfer)... hoewel hij het niet als examenvak gekozen heeft.

Maar geschiedenis moet je maken, ook in de klas.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:49:31 #207
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93448800
Geschiedenis heb ik laten vallen op de middelbare school.
pi_93448811
Sowieso moet je op FOK! nooit geen salaris-discussies voeren, alle topics erover worden overspoeld met mensen die wel ff 4.000 euri's per maand bij elkaar harken :').
pi_93448819
quote:
15s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee je interesses veranderen domweg als je ouder word. Ik heb wel een goede keus gemaakt destijds.
Nu zit ik op de blaren omdat ik eigenlijk teveel gespits was op één ding. IT en daar zijn er duizenden slimmer in dan ik nu ben. Omdat ik nooit een job hopper geweest ben en mezelf vastpinde op de uitgevers wereld.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_93448873
Ik ben in het echt 10 cm langer dan op FOK!
  maandag 28 februari 2011 @ 17:51:03 #211
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_93448874
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Eigenlijk meer om dat ik de hele tijd uitnodigingen kreeg om mij aan te melden op linkedin en ik via die route toch weer wat bekenden heb gevonden. Tja, het is daar niet voor bedoeld dus heb ik mij maar even aangepast aan de heersende norm daar. Ik heb er nu gewoon netjes bijgezet dat ik geen interesse heb in banen of aanbiedingen.
ah ok, thanks, nu begrijp ik het
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:51:10 #212
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93448884
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Sowieso moet je op FOK! nooit geen salaris-discussies voeren, alle topics erover worden overspoeld met mensen die wel ff 4.000 euri's per maand bij elkaar harken :').
Jij harkt geen 4000 bij elkaar? Dat wordt toch eens wat schuiven met aandelen en obligaties pietje!
pi_93448900
quote:
Dat dus. Om je gerust te stellen, ik heb het niet Pietje :P
Maar ik ben dan ook diplomaloos |:(
  maandag 28 februari 2011 @ 17:51:55 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93448921
Ik had idd geweldige geschiedenisleraren op de middelbare school. In de tijd dat ik echt een kutleerling was, was geschiedenis het enige vak waar ik wel die extra mijl voor wilde lopen.
Hoorde ik later via via terug dat tijdens lerarenvergaderingen iedereen op me zat te vitten. De leraar geschiedenis dacht dat ze het over een ander hadden; hij herkende dat ijverige meisje totaal niet in die horrorverhalen :@ .
  † In Memoriam † maandag 28 februari 2011 @ 17:52:19 #215
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_93448943
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Dat dus. Om je gerust te stellen, ik heb het niet Pietje :P
Maar ik ben dan ook diplomaloos |:(
Niet eens middelbare school?
  maandag 28 februari 2011 @ 17:52:50 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93448968
quote:
4s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben in het echt 10 cm langer dan op FOK!
Ik zie er twintig jaar jonger uit.
pi_93449032
Alleen staat op mijn jaaropgaaf dat ik het wel heb (ff gecheckt), maar dat is dan inclusief vakantiegeld ed :P
pi_93449062
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:54 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Alleen staat op mijn jaaropgaaf dat ik het wel heb (ff gecheckt), maar dat is dan inclusief vakantiegeld ed :P
Arrogantje :{w.
pi_93449075
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:52 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Niet eens middelbare school?
Nope, gezakt in de vierde van de MAVO en aan het werk gegaan. Niet eens de moeite genomen om een herexamen te doen 8)7
pi_93449092
Ik ben tegenwoordig huisvrouw....Das niet omdat ik dat verkozen heb, maar nu het eenmaal zo is, is dat ook best prima....
Ik ben gelukkig met weinig, maar heel soms zou het fijn zijn als we het ietsje breder zouden hebben....heb ik toch nog dromen O+
  maandag 28 februari 2011 @ 17:55:32 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93449098
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:47 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij worden sommigen iedere morgen wakker met dollartekens in de ogen. Kijk wat modaal verdient en doe de rekensom.

Hoeveel VMBO-ers zijn er, hoeveel MBO-ers zijn er, hoeveel HBO-ers zijn etc.
Wat modaal verdient doet er in feite niet toe als je een masters afgerond hebt.
Wat VMBO, MBO en HBO oplevert ook niet....

Je gaat de kennis, ervaring en bijbehorend salaris van een chirurg toch ook niet vergelijken met dat van de verpleegster die net haar opleiding afgerond heeft?

Het gaat niet zozeer om dollartekens in de ogen hebben, maar na zoveel jaar studie (die je deels zelf hebt moeten betalen, waardoor je dus al met een schuld begint te werken) is de kans klein dat je voor een salaris dat beduidend minder is dan in het bedrijfsleven voor de klas gaat staan, dat doe je alleen als het lerarenvak je aan het hart ligt en als je het je kunt permitteren (lees: er nog een inkomen thuis is).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93449134
quote:
16s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:54 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Arrogantje :{w.
Joh, wat verdient een projectleider zonder diploma's in het onderwijs, kijk de BVE schalen er op na en gok maar. Je kunt er nooit ver naast zitten ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 17:57:31 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93449202
quote:
Netto hè, plus een mobieltje, laptop en een leaseauto van ¤ 50.000,= :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93449265
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat modaal verdient doet er in feite niet toe als je een masters afgerond hebt.
Wat VMBO, MBO en HBO oplevert ook niet....

Je gaat de kennis, ervaring en bijbehorend salaris van een chirurg toch ook niet vergelijken met dat van de verpleegster die net haar opleiding afgerond heeft?
Je zou je dood schrikken als je ziet wat een verpleegster die vier jaar doorgeleerd heeft krijgt ten opzichte van een chirurg.

En ik vind dat je ook aanmatigend doet over het lerarensalaris, dat is namelijk gewoon een goed salaris. (behalve dan in het lager onderwijs)
  maandag 28 februari 2011 @ 17:58:54 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_93449268
Ik heb nooit dingen van de zaak gehad. Buiten mijn ontslag.
pi_93449292
Ik moest gister wel lachen om die zus van Van Rossem die het prachtig vond dat er twee generaties in hun familie gewoon niets anders gedaan hadden dan het geld opmaken van de generaties daarvoor _O_ 100 jaar nietsdoen. En hoe? Deftig nietsdoen :D
pi_93449331
quote:
9s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:58 schreef Copycat het volgende:
_O_
pi_93449414
quote:
9s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:58 schreef Copycat het volgende:
Mijn contract is beëindigd met wederzijds goedvinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')