quote:Op zondag 27 februari 2011 14:02 schreef LXIV het volgende:
Als ik het één regime wel gun om door de eigen bevolking een kopje kleiner gemaakt te worden, dan is het dat van SA wel. Met al hun prinsen en prinsjes, de export van hun haat-ideologie en de wanstaltige luxe zonder ooit één dag gewerkt te hebben.
Dat dus.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:01 schreef Aloulou het volgende:
Al-Alam is Iraans, wel belangrijk om in het achterhoofd te houden aangezien zij de Saoedische koning erg haten. Ben benieuwd.
Dat klopt.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:01 schreef Aloulou het volgende:
Al-Alam is Iraans, wel belangrijk om in het achterhoofd te houden aangezien zij de Saoedische koning erg haten. Ben benieuwd.
Tsja pech gehad dan maar. Het is onze eigen schuld dat we ons helemaal afhankelijk maken van zulke regimes. En die olieprijs gaat toch wel omhoog de komende jaren om de simpele reden dat het gewoon op begint te raken.quote:
Al is het volk net zo extremistisch als het regime. Wat was de afkomst van de 9/11 daders? De top van Al-Qaeda? De leiding van Tjetjeense terreurgroepen? Waar komen de meeste zelfmoordterroristen in Irak vandaan?quote:Op zondag 27 februari 2011 14:02 schreef LXIV het volgende:
Als ik het één regime wel gun om door de eigen bevolking een kopje kleiner gemaakt te worden, dan is het dat van SA wel. Met al hun prinsen en prinsjes, de export van hun haat-ideologie en de wanstaltige luxe zonder ooit één dag gewerkt te hebben.
Tsja misschien heb je een punt. Maar blij of niet. Het gebeurd (of niet). Kunnen we weinig aan doen verder hier.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Al is het volk net zo extremistisch als het regime. Wat was de afkomst van de 9/11 daders? De top van Al-Qaeda? De leiding van Tjetjeense terreurgroepen? Waar komen de meeste zelfmoordterroristen in Irak vandaan?
Weet dus niet of we wel zo blij moeten zijn met een Saoedische revolutie.
quote:Op zondag 27 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Al is het volk net zo extremistisch als het regime. Wat was de afkomst van de 9/11 daders? De top van Al-Qaeda? De leiding van Tjetjeense terreurgroepen? Waar komen de meeste zelfmoordterroristen in Irak vandaan?
quote:Op zondag 27 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zelfde kliek, maar dan met een intern meningsverschil. Het beste zou dit volk kaal en berooid door de woestijn trekken, voor een grijpstuiver hun kunstjes vertonend voor toeristen. Dat is hun rechtmatige positie in de wereldmaatschappij. Helaas zit er olie.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Olie stelen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zelfde kliek, maar dan met een intern meningsverschil. Het beste zou dit volk kaal en berooid door de woestijn trekken, voor een grijpstuiver hun kunstjes vertonend voor toeristen. Dat is hun rechtmatige positie in de wereldmaatschappij. Helaas zit er olie.
Jaag anders die vette en verwende oliepapzakken de woestijn in en bezet de delen waar olie zit. Dan kunnen wij ook eens goedkoop tanken.
Het is echt een kleine moeite en zeer rendabel. Alles wat die Saoudische strijdkrachten hebben is van ons gekocht en binnen anderhalve dag uit te schakelen. De oliegebieden zijn grotendeels bevolkingsloos, dus de boel daar bezet houden kan gemakkelijk. Het levert meer op dan het kost.quote:
maar het gaat gigantish veel mankracht kosten en amerika houd de olie wel weer voor zichzelfquote:Op zondag 27 februari 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is echt een kleine moeite en zeer rendabel. Alles wat die Saoudische strijdkrachten hebben is van ons gekocht en binnen anderhalve dag uit te schakelen. De oliegebieden zijn grotendeels bevolkingsloos, dus de boel daar bezet houden kan gemakkelijk. Het levert meer op dan het kost.
Zoveel mankracht kost dit niet en vergeet niet voor hoeveel duizenden miljarden olie daar in de grond zit. Het betaalt zichzelf wel terug.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:53 schreef cool15 het volgende:
[..]
maar het gaat gigantish veel mankracht kosten en amerika houd de olie wel weer voor zichzelf
verder heeft de merendeel van de wereld bevolking geen steun voor dit plan (irak)
Juist, kunnen we er vast aan wennen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja pech gehad dan maar. Het is onze eigen schuld dat we ons helemaal afhankelijk maken van zulke regimes. En die olieprijs gaat toch wel omhoog de komende jaren om de simpele reden dat het gewoon op begint te raken.
Denk je nou echt dat zij met rust gelaten zullen worden door andere Arabische/Islamitische landen?quote:Op zondag 27 februari 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is echt een kleine moeite en zeer rendabel. Alles wat die Saoudische strijdkrachten hebben is van ons gekocht en binnen anderhalve dag uit te schakelen. De oliegebieden zijn grotendeels bevolkingsloos, dus de boel daar bezet houden kan gemakkelijk. Het levert meer op dan het kost.
als je SA aanvalt heb je een probleemquote:Op zondag 27 februari 2011 14:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoveel mankracht kost dit niet en vergeet niet voor hoeveel duizenden miljarden olie daar in de grond zit. Het betaalt zichzelf wel terug.
De rest van de wereldbevolking heeft zich feitelijk nooit ingespannen voor Irak. Bovendien denk ik zelfs dat veel Arabieren het niet zo erg vinden als die decadente Saoudie's aangepakt worden.
Iran an SA is als water en vuur, denk niet dat iran een echte rol van betekenis kan spelen cq invloed kan uitoefenen op de bevolking zelf...quote:Op zondag 27 februari 2011 14:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist, kunnen we er vast aan wennen.
Maar ik denk dat wanneer SA instabiel wordt Iran het niet kan laten zich er in te mengen. Kan nog interessant worden.
Heb je ook gelijk in. Maar een democratie zie ik echt niet gebeuren in SA. Eerder een nog strengere theocratie zonder pro-Westerse houding.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja misschien heb je een punt. Maar blij of niet. Het gebeurd (of niet). Kunnen we weinig aan doen verder hier.
Waarmee gaan ze ons aanvallen?quote:Op zondag 27 februari 2011 15:05 schreef cool15 het volgende:
[..]
als je SA aanvalt heb je een probleem
waarom mekka ligt daar
dan valt de hele islamitishe wereld ons aan
lekker is dat zeg
Onzin. De meeste Arabische regeringsleiders zien het Saoedische regime meer als een necessary evil, die gaan ze zich echt niet in een oorlog mengen met eigen inferieur oorlogsmaterieel.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:05 schreef cool15 het volgende:
[..]
als je SA aanvalt heb je een probleem
waarom mekka ligt daar
dan valt de hele islamitishe wereld ons aan
lekker is dat zeg
Luxe overhouden aan het uitbuiten van anderen, dat vindt ik niet iets onder de noemer "het levert veel op".quote:Op zondag 27 februari 2011 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt niemand uitgebuit. Nu worden honderdduizenden Aziaten aldaar uitgebuit omdat die Saoudies te lui zijn om ook maar iets te doen.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Luxe overhouden aan het uitbuiten van anderen, dat vindt ik niet iets onder de noemer "het levert veel op".
Dus jij wil zeggen dat de VS helemaal niks met het koningshuis in SA te maken hebben. Ik herinner me nog een aantal voorvallen waarin de VS anders duizenden troepers naar SA stuurden om de oliebelangen te beschermen.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:14 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Het streven is geen democratie door het Westen opgelegd. Veel van dat soort landen zijn nog niet aan democratie toe. Ik ben ook niet voor van dat soort leiders als Mubarak die door de VS gesteund zijn. Laat die mensen maar hun eigen normen en waarden bepalen, en als dat oorlog betekent is het vervelend. Maar wat anders? De VS kan niet opeens als grote "redder" het land binnenvallen? Dat mogen ze ook helemaal niet. Alsof de VS superieur is over het Midden-Oosten. Nederland mag toch ook niet België binnenvallen en een leider die de Nederlanders goed vinden daar neerzetten? Precies dezelfde normen en waarden gelden voor Saoedi-Arabië.
Gadaffi wist het wel mooi te verwoorden toen hij zich richtte tegen de koning van SA:quote:Op zondag 27 februari 2011 16:21 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat de VS helemaal niks met het koningshuis in SA te maken hebben. Ik herinner me nog een aantal voorvallen waarin de VS anders duizenden troepers naar SA stuurden om de oliebelangen te beschermen.
Ben het er uiteraard mee eens dat je niet zomaar voor interventie kan gaan bij een nationale aangelegenheid, maar om te zeggen dat de VS geen vinger in de pap heeft is te hypocriet.
Dat men geen fan is van de Al-Saud dynastie, betekent niet dat ze het niet erg zullen vinden als decadente westerse ongelovigen islamitisch land gaan bezetten en olie gaan roven. Maak je geen illusies. De bezetters zullen hard worden bestreden, en de olievelden zullen eerder in brand vliegen dan dat de bezetters het zonder moeite kunnen roven.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zoveel mankracht kost dit niet en vergeet niet voor hoeveel duizenden miljarden olie daar in de grond zit. Het betaalt zichzelf wel terug.
De rest van de wereldbevolking heeft zich feitelijk nooit ingespannen voor Irak. Bovendien denk ik zelfs dat veel Arabieren het niet zo erg vinden als die decadente Saoudie's aangepakt worden.
Oh, dat zeg ik niet. Ik vind alleen niet dat de VS zich er te veel moet mee gaan bemoeien. Misschien moet ik mijn zin van: "Ik ben ook niet voor van dat soort leiders als Mubarak die door de VS gesteund zijn." veranderen in: "Ik ben ook niet voor van dat soort leiders als Mubarak die enkel en alleen door steun van de VS aanblijven.".quote:Op zondag 27 februari 2011 16:21 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat de VS helemaal niks met het koningshuis in SA te maken hebben. Ik herinner me nog een aantal voorvallen waarin de VS anders duizenden troepers naar SA stuurden om de oliebelangen te beschermen.
bronquote:Saudi Shi'ites stage another protest in oil province
Saudi Shi'ites held a small demonstration in the oil-producing Eastern province, close to Gulf neighbour Bahrain, days after authorities freed Shi'ite prisoners following a similar protest
Saudi Arabia's Crown Prince Sultan (R) smiles with Bahrain's King Hamad bin Isa as they welcome the arrival of Saudi Arabia's King Abdullah, in Riyadh 23 February 2011. (Reuters)
Dozens of Shi'ites gathered on Thursday night in Qatif, the main Shi'ite town in the Eastern province, to demand the release of fellow prisoners held for long periods without trial, resident Shi'ite sources said on Saturday.
There was no official confirmation of the demonstration which was also reported by Shi'ite website Rasid.com. It said protesters had carried pictures of prisoners whose release they demand.
Last week, Saudi authorities released three prisoners after Shi'ites in Qatif's neighbouring town Awwamiya staged a small protest, according to resident Shi'ites.
Analysts say top OPEC exporter Saudi Arabia would be worried if protests in Bahrain, where majority Shi'ites have been demonstrating against the Saudi-allied Sunni government, spread to its Shi'ite minority who mostly live in the Eastern province, the source of Saudi oil wealth.
Saudi Arabia applies an austere Wahhabi version of Sunni Islam and minority Shi'ites say that, while their situation has improved under reforms launched by King Abdullah, they still face restrictions in getting senior government jobs. The government denies these charges.
Shi'iites stand to benefit like other citizens from $37 billion in government benefits King Abdullah unveiled on Wednesday upon his return after spending three months abroad for medical treatment.
Awwamiya was the scene of protests for weeks in 2009 after police launched a search for Shi'ite preacher Nimr al-Nimr, who suggested in a sermon that Shi'ites could one day seek their own separate state.
The secessionist threat, which analysts say was unprecedented since the 1979 Iranian revolution provoked anti-government protests, followed clashes between the Sunni religious police and Shi'ite pilgrims near the tomb of Prophet Mohammad in the Muslim holy city of Medina.
Since then Saudi Shi'ites say the situation has calmed down but they are still waiting for promised reforms to be carried out.
Officials say Shi'ites make up 10 percent of the Saudi population, although diplomats put it closer to 15 percent.
quote:Saudi-Arabië
Voorlopig bleef Saudi-Arabië grotendeels gespaard van anti-regeringsprotesten en dat wil koning Abdullah bin Abdul-Aziz graag zo houden. Daarom kondigde hij een reeks sociale maatregelen aan ten voordele van ambtenaren, studenten en kredietnemers.
Ongeveer een miljoen Saudische ambtenaren krijgen 15 procent loonopslag. Daarnaast wordt 40 miljard Saudische ryal (7,8 miljard euro) extra gepompt in een hulpfonds voor huisvesting.
De 86-jarige Abdullah kondigde verder maatregelen aan om de werkloosheid te bestrijden en schonk gratie aan een groot aantal Saudische gevangenen die vastzaten voor financiële misdrijven.
De koning is teruggekeerd naar zijn land na drie maanden van afwezigheid. In die tijd onderging hij twee rugoperaties. Tijdens zijn afwezigheid groeide de politieke en sociale onrust in de Arabische wereld, onder meer in buurlanden Bahrein en Jemen.
Dat dacht men van Egypte ook. Dat denken sommigen over Libie ook. Maar het tegendeel werd bewezen.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:45 schreef KurdKasim het volgende:
Helaas heeft men in Saudi Arabie geen kans van slagen.
Volgens mij juist wel. Als daar geschoten wordt op vrouwen en kinderen dan is het voorbij. Dan staat bij Obama het zweet in de nek.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:45 schreef KurdKasim het volgende:
Helaas heeft men in Saudi Arabie geen kans van slagen.
Da's ook wel zo, maar dat volk kiest voor terrorisme door brainwashing en armoe. Als het Arabische regime valt, er een minder corrupt regime aan de macht komt en een middenklasse de kans krijgt om te ontstaan, dan zijn er plots voor Al Qaida een stuk minder recruiten.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
De VS heeft geen positie om uitspraken te doen over SA. Want ze kunnen wel schreeuwen dat het niet mag en desnoods soldaten en tanks sturen, maar zodra de oliekraan dicht is staat de hele VS stil.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:40 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Volgens mij juist wel. Als daar geschoten wordt op vrouwen en kinderen dan is het voorbij. Dan staat bij Obama het zweet in de nek.
Terrorisme ontstaat door armoede, maar dat is niet perse zo. Wie waren de 9/1 daders? Hoog opgeleide jongens, studerend in Europa en vlieglessen nemen in de States. Ze hebben twee gezichten zoals je nu ook ziet bij die Saif Gaddafi. Uitziend als een ideale schoonzoon, intelligent welbespaakt, westers gekleed, in Europa gestudeerd maar als het erop aankomt vechten tegen elke prijs.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:03 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Da's ook wel zo, maar dat volk kiest voor terrorisme door brainwashing en armoe. Als het Arabische regime valt, er een minder corrupt regime aan de macht komt en een middenklasse de kans krijgt om te ontstaan, dan zijn er plots voor Al Qaida een stuk minder recruiten.
Ja klopt, maar Obama moet reageren en hij komt in grote problemen.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
De VS heeft geen positie om uitspraken te doen over SA. Want ze kunnen wel schreeuwen dat het niet mag en desnoods soldaten en tanks sturen, maar zodra de oliekraan dicht is staat de hele VS stil.
Ze blijven altijd verbonden aan hun land en daar werden/worden zij onderdrukt. Psychologisch ben je dan niet in orde en wil je dat oplossen door de kern aan te vallen dat achter deze problemen zit.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:24 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Terrorisme ontstaat door armoede, maar dat is niet perse zo. Wie waren de 9/1 daders? Hoog opgeleide jongens, studerend in Europa en vlieglessen nemen in de States. Ze hebben twee gezichten zoals je nu ook ziet bij die Saif Gaddafi. Uitziend als een ideale schoonzoon, intelligent welbespaakt, westers gekleed, in Europa gestudeerd maar als het erop aankomt vechten tegen elke prijs.
Geloof ik wel. Wij kunnen ons daar misschien niks bij voorstellen, maar misschien was ik ook wel een terrorist als mijn wieg ergens anders stond. Ik keur het verder volledig af, maar er is altijd een reden waarom mensen doen wat ze doen.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ze blijven altijd verbonden aan hun land en daar werden/worden zij onderdrukt. Psychologisch ben je dan niet in orde en wil je dat oplossen door de kern aan te vallen dat achter deze problemen zit.
AJ mag ook geen dingen en kritiek uitzenden over SA.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:00 schreef yavanna het volgende:
Ik las ergens dat AJE er ook helemaal geen aandacht aan besteed. BBC: #Saudi State TV: All protests & marches have been banned. Security forces will use all measures.
Het is niet gezegd dat ze door te gaan rellen het beter gaan krijgen.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:53 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ben blij dat er eindelijk gedemonstreerd word, ik zat er al ff op te wachten. Op de basisschool (heel lang geleden) leerde ik al dat Saudie Arabië 1 van de rijkste landen ter wereld was... Waar dan een paar straten verder mensen in complete armoede leefden. Ondanks dat het lang geleden is, het is me wel altijd bijgebleven en ik gun deze mensen absoluut beter.
Of het uiteindelijk succes zal hebben moet natuurlijk nog blijken, net als in Libië. Uiteindelijk is het toch beter dat je gevochten hebt voor je idealen dan dat je altijd onderdrukt hebt geleefd.
It has to get worse before it gets better.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet gezegd dat ze door te gaan rellen het beter gaan krijgen.
Het kan ook steeds slechter gaan.quote:Op zondag 6 maart 2011 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
It has to get worse before it gets better.
Waarom een oorlog? De 2012 mythe/legende/voorspelling whatever staat voor dat mensen in een hoger bewustzijn zouden komen/in een andere status/het licht zien. Het grappig is dat hier wel een kern van waarheid in zit als je zo kijkt naar wat er nu gebeurd (+ wikileaks). Maar een oorlog zorgt daar niet voor.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:16 schreef jamesstewart het volgende:
Misschien is 2012 wel echt en is deze revolutie in het Midden-Oosten het begin van een mega grote Wereldoorlog wanneer b.v. Iran zich erin gaat mengen en de rest van het Midden-Oosten langzaam valt. En wanneer het uiteindelijk zover is... kijkt iedereen terug naar het begin: Tunesië. Waar het allemaal begon.
Maar die oorlog is dichterbij dan je denkt. Verschillende regimes steunen elkaar of elkaars oppositie. Westerse regeringen hebben jarenlang vriendelijk handel gedreven met regimes,quote:Op zondag 6 maart 2011 14:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom een oorlog? De 2012 mythe/legende/voorspelling whatever staat voor dat mensen in een hoger bewustzijn zouden komen/in een andere status/het licht zien. Het grappig is dat hier wel een kern van waarheid in zit als je zo kijkt naar wat er nu gebeurd (+ wikileaks). Maar een oorlog zorgt daar niet voor.
Ik zie met de komst van WikiLeaks en Anonymous ook een nieuwe wereld orde, maar de oude zal zich dood vechten.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
Algerije stuurt duizenden troepen naar de grens met Libie. (Aljazeera Arabic)
POLISARIO-leden vechten mee met pro-Khadaffi militanten. (Aljazeera Arabic)
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat men een oorlog (of welke vorm van destructie dan ook) altijd koppelt aan '2012' terwijl de voorspelling daar helemaal niets mee te maken heeft. Hollywood heeft dat er een beetje van gemaaktquote:Op zondag 6 maart 2011 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar die oorlog is dichterbij dan je denkt. Verschillende regimes steunen elkaar of elkaars oppositie. Westerse regeringen hebben jarenlang vriendelijk handel gedreven met regimes,
De reden dat veel zaken al jaren vast zitten (Palestina/Israël bijvoorbeeld) is juist omdat alles met elkaar te maken heeft. Je kan een geïsoleerd probleem niet geïsoleerd oplossen omdat er geen geïsoleerde problemen bestaan in de huidige geglobaliseerde wereld.
Libië
[..]
Ik zie met de komst van WikiLeaks en Anonymous ook een nieuwe wereld orde, maar de oude zal zich dood vechten.
Ja, maar ze zijn gesteund door Ghaddafi, en nu wil een deel wat terug doen. Ondertussen begint er een revolutie intern in Polisario.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:50 schreef Halcon het volgende:
De Polisario zijn idealistisch toch een tegenpool van Khadaffi?
quote:"The hypocrisy of members of the Polisario who speak of their ideals and progressive values, yet participate in such a viscous enterprise is disheartening," said Errishi, who resigned two weeks ago from a regime he no longer considers legitimate.
Het imploderen van de Polisario zou niet ongunstig zijn voor bv. Marokko.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, maar ze zijn gesteund door Ghaddafi, en nu wil een deel wat terug doen. Ondertussen begint er een revolutie intern in Polisario.
[..]
Voor de regering daar, of een eventuele revolutie?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het imploderen van de Polisario zou niet ongunstig zijn voor bv. Marokko.
Voor de Marokkaanse regering. In Marokko is het nu toch niet heel onrustig?quote:Op zondag 6 maart 2011 15:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor de regering daar, of een eventuele revolutie?
Dat bedoelde ik ook. Maar ik ben bang dat we voor een 2012-achtig iets veel geweld gaan zien. Omdat oude machtsstructuren zich zullen verzetten, zoals nu de dictaturen in het MO.quote:Op zondag 6 maart 2011 14:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat men een oorlog (of welke vorm van destructie dan ook) altijd koppelt aan '2012' terwijl de voorspelling daar helemaal niets mee te maken heeft. Hollywood heeft dat er een beetje van gemaaktNiet dat ik de voorspelling geloof maar laten we dan iig de oude voorspelling aanhouden
De mens zou in een hoger bewustzijn komen. (iets wat je wel ziet gebeuren nu als het ware
)
Nee, ik hoop dat het zo blijft. Maar dat kan alleen als de regering mee beweegt met de wens van het volk voor meer vrijheid en minder corruptie.quote:Op zondag 6 maart 2011 15:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de Marokkaanse regering. In Marokko is het nu toch niet heel onrustig?
Dus?quote:
Saoedi's, kom op, jaag dat smerige regime eens wegquote:Girl gets a year in jail, 100 lashes for adultery
By Adnan Shabrawi
JEDDAH A 23-year-old unmarried woman was awarded one-year prison term and 100 lashes for committing adultery and trying to abort the resultant fetus.
The District Court in Jeddah pronounced the verdict on Saturday after the girl confessed that she had a forced sexual intercourse with a man who had offered her a ride. The man, the girl confessed, took her to a rest house, east of Jeddah, where he and four of friends assaulted her all night long.
The girl claimed that she became pregnant soon after and went to King Fahd Hospital for Armed Forces in an attempt to carry out an abortion. She was eight weeks pregnant then, the hospital confirmed.
According to the ruling, the woman will be sent to a jail outside Jeddah to spend her time and will be lashed after delivery of her baby who will take the mothers last name.
Idd echt een ziek regime. Ook de grootste exporteur van het Salafisme, bron van terrorisme wereldwijd.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:25 schreef remlof het volgende:
Wtf, meisje van 23 wordt door vijf mannen langdurig verkracht en probeert daarna een abortus te krijgen en wat besluit de Saoedische justitie?
100 zweepslagen en een een jaar gevangenisstraf voor het slachtoffer:
[..]
Saoedi's, kom op,, jaag dat smerige regime eens weg
Trein, bus en de fietsquote:Op maandag 7 maart 2011 18:57 schreef Afketser het volgende:
[..]
Word je gebracht dan of ga je met die gele lange rakker zonder stuur?
Die weten ook niet wat ze doen.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:25 schreef remlof het volgende:
Wtf, meisje van 23 wordt door vijf mannen langdurig verkracht en probeert daarna een abortus te krijgen en wat besluit de Saoedische justitie?
[..]
Saoedi's, kom op, jaag dat smerige regime eens weg
Geloof je die sprookjes nog?quote:Op zondag 27 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 maart 2011 18:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Saoedi's, kom op, jaag dat smerige regime eens weg
Klopt, maar dat betekent niet dat het koningshuis zelf fundamentalistisch is. Er gaat wel geld heen maar na 9/11 is er wel veel veranderd. Neem niet weg dat er veel sympathie is voor terroristen. Toch is SA vooral bekend vanwege de terreur naar de eigen mensen en bedreigt het niet direct andere landen.quote:Op maandag 7 maart 2011 18:28 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Idd echt een ziek regime. Ook de grootste exporteur van het Salafisme, bron van terrorisme wereldwijd.
Misschien krijgen die vrouwen geen spreekbuis omdat we graag vriendjes willen blijven met het saudische koningshuis en ze dus niet onnodig tegen de schenen willen trappen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 03:40 schreef Lagrinta het volgende:
Ach ik heb eigenlijk ook geen medelijden met mensen die onderdrukt worden maar zelf dat kennelijk willen. Waarom zie ik in de westerse pers/wereld amper Saoudisce vrouwen die zich uitspreken tegen de terreur van de Islam? Iraanse vrouwen zijn wereldberoemd vanwege hun afkeer van de Islam en het regime.
Door die terreur op de eigen bevolking heeft die bevolking juist zo'n grote afkeer naar het westen toe, dus die steun aan de terroristen verbaasd me helemaal niets.quote:Op woensdag 9 maart 2011 03:29 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar dat betekent niet dat het koningshuis zelf fundamentalistisch is. Er gaat wel geld heen maar na 9/11 is er wel veel veranderd. Neem niet weg dat er veel sympathie is voor terroristen. Toch is SA vooral bekend vanwege de terreur naar de eigen mensen en bedreigt het niet direct andere landen.
Heb je weleens van multikulturalisme gehoord?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Door die terreur op de eigen bevolking heeft die bevolking juist zo'n grote afkeer naar het westen toe, dus die steun aan de terroristen verbaasd me helemaal niets.
Hoe zou jij het vinden als Bea ons zou onderdrukken met behulp van Europa en Amerika. Zou jij die dan ook nog zo aardig vinden?
quote:Police reportedly open fire at several hundred protesters marching in eastern city of Qatif, AP reports
Police have reportedly opened fire at a rally in Saudi Arabia in an apparent efforts to stop planned protests there, AP news agency has reported.
A witness in the eastern city of Qatif told AP that gunfire and stun grenades were fired at several hundred protesters marching in the city streets on Thursday.
The witness, speaking on condition of anonymity because he feared government reprisal, said police in the area opened fire. The witness saw at least one protester injured.
Government officials have warned they will take strong action if activists take to the streets after increasing calls for large protests around the country to press for democratic reforms.
Protest crackdown
Earlier on Thursday, the human rights organisation Amnesty International called on the Saudi Arabian authorities to reverse the ban on peaceful protest in the kingdom, amid fears of a violent crackdown on mass demonstrations planned for Friday's “Day of Rage”.
"Instead of banning peaceful protests the Saudi Arabian authorities should address the need for major human rights reform in the country," Philip Luther, deputy director of their Middle East and North Africa programme, said.
Media reports over the weekend suggested that some 10,000 Saudi troops would be deployed to crack down on any protests.
“Reports that the Saudi authorities plan to deploy troops to police upcoming demonstrations are very worrying,” said Luther.
En vervolgens 1 "land" maken, van alle ex-dictaturen in het MO. Een revolutionair idee!quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:12 schreef KurdKasim het volgende:
In Libie vechten Tunesiers en Egyptenaren mee met de rebellen tegen Khaddafi. Het zou mooi zijn als na de val van Khaddafi hetzelfde zou gebeuren in SA. Dat Arabieren zichzelf als 1 volk zouden zien.
Kan zo zijn, maar volgens mij wonen er niet veel Saoudische vrouwen in ballingschap in Europa? Dat zegt iets over hoe ze denken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien krijgen die vrouwen geen spreekbuis omdat we graag vriendjes willen blijven met het saudische koningshuis en ze dus niet onnodig tegen de schenen willen trappen.
Dat die vrouwen uit Iran het wel krijgen is omdat we graag iedereen aan het woord laten die iets tegen het regime in Iran heeft.
Maar dat is oorzaak en gevolg. Waar ligt de schuld, ergens in het midden? Mensen die niet extreem zijn hoef je niet te onderdrukken, maar extremisten onderdrukken is dan wel weer logisch.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Door die terreur op de eigen bevolking heeft die bevolking juist zo'n grote afkeer naar het westen toe, dus die steun aan de terroristen verbaasd me helemaal niets.
Hoe zou jij het vinden als Bea ons zou onderdrukken met behulp van Europa en Amerika. Zou jij die dan ook nog zo aardig vinden?
Dus wat jij zegt is dat als je verbonden bent aan je land dat je wordt onderdrukt en psychologisch niet in orde bent?quote:Op zondag 27 februari 2011 23:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ze blijven altijd verbonden aan hun land en daar werden/worden zij onderdrukt. Psychologisch ben je dan niet in orde en wil je dat oplossen door de kern aan te vallen dat achter deze problemen zit.
Laat ik me de vraag maar zo stellen:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 04:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus wat jij zegt is dat als je verbonden bent aan je land dat je wordt onderdrukt en psychologisch niet in orde bent?
Ik bedoel ik ben vanaf 13 maanden jong naar NL gekomen en heb hier altijd gewoond en ben ingeburgerd.
Maar ik ben hartstikke trots op mijn eigen land en zal er altijd verbonden mee zijn, als ik moet vechten voor mijn land doe ik dat. Dat is de trots die je bezit en als je dat als persoonszijnde niet hebt vind ik dat eerder psychologisch niet in orde zijn.
Ja dan ga ik sowieso voor me eigen land vechten, dat is geen moeilijke keus. Maar dat komt voornamelijk ook dat mijn land Bosnie is he.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 04:40 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Laat ik me de vraag maar zo stellen:
Als Nederland in oorlog komt met je 'eigen' land, ga je toch vechten voor dat andere land en NL in de steek laten?
Landverrader, heb ik jou op een verspreking betrapt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |