Zoals hij toen hij naar ajax kwam AZ plunderde?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:29 schreef Smoofie het volgende:
Van Geel. Als hij Roda plundert mag Feyenoord van mij echt naar de tering gaan, sorry.
Je manier van doen hier. Zo negatief.quote:
Ach, hou toch op.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:29 schreef Smoofie het volgende:
Van Geel. Als hij Roda plundert mag Feyenoord van mij echt naar de tering gaan, sorry.
Dat hoort gewoon niet, vond ik toen als Ajax supporter ook niet kunnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zoals hij toen hij naar ajax kwam AZ plunderde?
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat hoort gewoon niet, vond ik toen als Ajax supporter ook niet kunnen.
Dat soort kinderachtige artikelen zijn pas negatief.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Je manier van doen hierachter. Zo negatief.
1 speler ofzo mag hij wel meenemen, 2 ook nog wel. Maar als hij bijvoorbeeld 4 spelers zou meenemen was het echt een plundering. Maar als hij alle contracten heeft verlengd en zelf zegt dat het niet gebeurt zal het dan ook wel niet gebeuren.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Hij heeft al die contracten verlengt en wij zijn nog steeds fucking broke. [ afbeelding ]
Nja als die spelers zelf zouden willen en er wordt gewoon netjes een bedrag betaald voor die gasten who cares toch??quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1 speler ofzo mag hij wel meenemen, 2 ook nog wel. Maar als hij bijvoorbeeld 4 spelers zou meenemen was het echt een plundering. Maar als hij alle contracten heeft verlengd en zelf zegt dat het niet gebeurt zal het dan ook wel niet gebeuren.
Ja, maar omdat Feyenoord geen geld heeft zou het creatief moeten dus gratis dmv contractkennis die hij heeftquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nja als die spelers zelf zouden willen en er wordt gewoon netjes een bedrag betaald voor die gasten who cares toch??
Genoeg spelers van ons dit jaar weggekaapt voor een schijntje door clubs met een grotere reputatie of meer geld.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
1 speler ofzo mag hij wel meenemen, 2 ook nog wel. Maar als hij bijvoorbeeld 4 spelers zou meenemen was het echt een plundering. Maar als hij alle contracten heeft verlengd en zelf zegt dat het niet gebeurt zal het dan ook wel niet gebeuren.
Inderdaa, de halve jeugdopleiding wordt voor een schijntje leeggeroofd en dat moet Feyenoord zich ineens 'hoffelijk' gaan gedragen? Al willen ze het hele basisteam kopen, als Roda JC er een marktconforme vergoeding voor krijgt is er niks aan de hand, zo gaan zaken nou eenmaal.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nja als die spelers zelf zouden willen en er wordt gewoon netjes een bedrag betaald voor die gasten who cares toch??
Genoeg spelers van ons dit jaar weggekaapt voor een schijntje door clubs met een grotere reputatie of meer geld.
De opleidingsvergoeding is meen ik 5% voor de 10 jaar tijd tussen het 12e en 22e jaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:33 schreef Stokstaart het volgende:
Weet iemand hoeveel % wij krijgen als V Persie (bijvoorbeeld) voor 30 miljoen naar Inter zou verkassen.
Alsof je ineens spelers gratis kan krijgen omdat je de contracten kent?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:45 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar omdat Feyenoord geen geld heeft zou het creatief moeten dus gratis dmv contractkennis die hij heeftOid.
El Hamdaoui? Was pas later. Jaliens denk ik ook.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:50 schreef Chewbalhaar het volgende:
Zolang er een nette prijs wordt betaald is het geen probleem, maar het plunderen van je vorige werkgever vind ik ook niet tof. Dergelijke jodenstreken laat ik liever aan die joden over.
Heeft hij overigens volgens mij wel geflikt toen hij van Willem 2 naar AZ ging (Dembele, Agustien en ik meen nog een jong talent)
Elg flauw.quote:
Loopt dus nog genoeg talent rond.quote:Feyenoord Academy is hofleverancier van de nationale jeugdselecties van de KNVB. In de vijf nationale jeugdselecties van Schaduwteam onder 15 tot en met Oranje onder 19 is Feyenoord met in totaal zeventien spelers vertegenwoordigd. Dat blijkt uit een overzicht dat is opgesteld door de KNVB aan de hand van de definitieve selecties voor de meest recente wedstrijden van de verschillende nationale jeugdelftallen. In totaal behoren 91 spelers tot de vijf nationale jeugdselecties, wat betekent dat het aandeel van Feyenoord bijna negentien procent is.
Feyenoord is naast Ajax, AZ en PSV één van de vier clubs die tenminste één speler levert voor elk van de vijf jeugdselecties. Feyenoord is hofleverancier van Oranje onder 16 met zes spelers. Na Feyenoord zijn Ajax (15 spelers) en PSV (10 spelers) het best vertegenwoordigd in de nationale jeugdselecties.
Tja... enkel op doelsaldo. Ondertussen pakken De Graafschap en Heracles wel punten...quote:
Doen wij ook morgen. Gaan we over de Graafschap heen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:52 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Tja... enkel op doelsaldo. Ondertussen pakken De Graafschap en Heracles wel punten...
Haha, vermakelijk. Zonder hoeren en drugs zou de stad nergens zijnquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:30 schreef PIETR het volgende:
Van Lunatic:
Only pedophiles and rapists
Gepubliceerd op 26 februari 2011 - 09:00
Lachen, gieren, brullen: in 1986 eindigde Amsterdam in Lausanne op de laatste plaats bij de verkiezing voor de Olympische Spelen van 1992. Logisch, want iedereen wist dat deze naar Barcelona zouden gaan. Iedereen. Behalve die arrogante Amsterdammers, die gooiden doodleuk 23 miljoen gulden over de balk voor een zinloze campagne. Hilarische quote uit de Volkskrant van 1998: Anton Geesink deed pro forma ook mee, maar hij was als protegé van Samaranch de enige die al bij voorbaat wist hoe Amsterdam door het IOC werd gebruikt: als het kansloze stumperdje dat de triomf van Barcelona glans mocht geven.
Afijn, na de kansloze missie het WK voetbal in 2018 naar Nederland te halen, wordt nu getracht de Olympische Spelen van 2028 binnen te halen. Wordt weer lachen natuurlijk. Is het eigenlijk al. Neem nu de volgende uitspraak van ene Robert Geerlings, voorzitter van de Sportraad in Amsterdam: Geen Nederlander die met droge ogen kan betogen dat we met Rotterdam net zoveel kans hebben op het binnenhalen van de Spelen.
Kunnen we wel een hele tirade over dat arrogante volk afsteken, maar dat kan Jules Deelder veel beter. Wij volstaan met de vraag aan die Robert Geerlings waar de finale van Euro 2000 ook al weer gespeeld werd?
Robert gaat overigens vrolijk verder:
Dat ligt niet aan de kunde of onkunde van deze en andere Nederlandse steden, integendeel, maar iedereen heeft het op vakantie wel eens aan den lijve ondervonden. Where are you from? The Netherlands. Huh? Holland! Aah, Amsterdam. Of je nou een taxichauffeur uit Delhi spreekt, een lanchakapitein uit Guatemala of een van de IOC-leden die straks de Spelen toe moeten wijzen: Amsterdam spreekt tot de verbeelding. Rotterdam, vermoeden veel buitenlanders, is een verspreking voor Amsterdam. Om te kunnen concurreren met de voor het IOC enorm interessante groeimarkten zullen we als Nederland al onze traditioneel sterke punten volledig moeten benutten. Het merk Amsterdam is er daar één van.
Hahaha, wat een treurige man, die Geerlings. Speciaal voor hem citeren wij met alle plezier die Engelsman die een delegatie van Lunatic News laatst in een vage pub in Carlisle ontmoette:
Holland? Ah. Not Amsterdam, right? Rotterdam? Good. Only pedophiles and rapists come from Amsterdam.
Amen!
quote:'Peter van Vossen-imitatie bij Feyenoord'
Column - De grootste matennaaier van de Eredivisie speelt bij PSV. Ola Toivonen kreeg veel over zich heen de laatste dagen. Omdat hij zijn tegenstander een kaart aansmeerde.
Het vergrootglas van pers, publiek en tuchtcommissie is zondag gericht op Toivonen. Nog zo'n grapje en het executiepeloton staat klaar om te straffen. Ik lees of zie het later allemaal wel. Sorry, mijn aandacht ligt zondag om half drie niet bij de kraker PSV-Ajax. Ik ga op dat tijdstip kijken bij Feyenoord-FC Groningen. Daar, in de Kuip, ben ik gefixeerd op Diego Biseswar.
Dat heeft met afgelopen zondag te maken. In Den Haag zag ik Diego tegen ADO driftig met de armen gebaren richting het uitvak. Hij deed dat meerdere keren. Jammer dat er geen verslaggever was die hem vroeg naar het waarom. Nu blijft het gissen. Of hij wilde de fans wakker schudden, wat overbodig was gezien het spektakel. Of hij wilde meer steun krijgen vanaf de tribunes.
Eind vorige eeuw was er een Feyenoorder die altijd zocht naar die steun. Zijn naam was Peter van Vossen. Hij was dertig plus toen hij in de Kuip arriveerde. Zijn populariteit was niet om over naar huis te schrijven, maar de twee eerdere dienstjaren bij Ajax werden hem ook niet al te zwaar aangerekend. Want bij Peter kreeg je altijd wel iets te zien wat beviel. Een oogverblindende dribbel of goal.
Dat was niet het belangrijkste. Peter was vooral een stimulator.
Ik overdrijf niet. Vele Feyenoord-fans kunnen dat beamen. In de helft dat Feyenoord in die tijd richting de fanatieke aanhang speelde, kwam de Peter-factor bovendrijven. Als hij een schot had gelost, een hoekschop had versierd of aan de basis stond van een kans, bleven tienduizenden ogen daarna op hem gericht. Dan voelde je dat er een wild armgebaar aanstaande was, om de fans nog eens extra op te jutten. Alsof alleen hij bepaalde wanneer ze los mochten gaan.
En daar komt het briljante: Peter van Vossen deed vaak helemaal niks.
Hij koos zijn moment. Vaak één keer per wedstrijd. Als hij dan eindelijk in woord en gebaar los ging voor het publiek, dan was de interactie bijna magisch. Het bracht een orkaan aan geluid teweeg, juist door het incidentele karakter. Peter van Vossen creëerde zo de perfecte twaalfde man. Hij deed dat door timing te combineren met intelligentie en inlevingsvermogen.
Diego Biseswar probeerde het zondag in Den Haag te kopiëren. Hij deed het in een opwelling, dat zag je aan zijn lichaamshouding. De belangrijkste graadmeter, de magere respons vanuit het publiek, bevestigden dat de Van Vossen-imitatie volledig mislukte.
Toch vind ik de poging dapper. Diego zou het alleen wat serieuzer moeten nemen. Er even over nadenken voor de wedstrijd, Van Vossen eens bellen om advies, dat soort dingen. Zondag hoop ik dat hij ons wel de perfecte Van Vossen-imitatie laat zien. Daar laat ik PSV-Ajax graag voor schieten.
Als Biseswar ook maar een procent zou hebben van de drive van Van Vossen, dan lag ik aan zijn voeten. Niet de kop laten hangen als het drie keer niet lukt, pootje nooit intrekken en je het snot voor de ogen werken voor de rest. We hadden het in die tijd over een "Van Vossen-bal" oftewel een bal die eigenlijk bij voorbaat kansloos was en niet te halen viel. En toch liep ie erop.quote:
Je kan een online stream proberen.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:03 schreef TheGreatHooD het volgende:
Godverdomme, wat een gezeik weer. Natuurlijk wordt Feyenoord - Groningen weer op EL3 of 4 uitgezonden, valt precies buiten Digitenne. Ik vraag me af, want k moet nu een kijkcode kopen, of ik niet wat ertegen kan doen. Ik bedoel ik betaal feiteljik alleen voor Feyenoord. En die kan ik nu niet kijken...
Wel grappig inderdaad, het enige wat ik me herinner aan Van Vossen is zijn gebaren tegen het publiek eigenlijk.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als Biseswar ook maar een procent zou hebben van de drive van Van Vossen, dan lag ik aan zijn voeten. Niet de kop laten hangen als het drie keer niet lukt, pootje nooit intrekken en je het snot voor de ogen werken voor de rest. We hadden het in die tijd over een "Van Vossen-bal" oftewel een bal die eigenlijk bij voorbaat kansloos was en niet te halen viel. En toch liep ie erop.
Heb je er een voor me danquote:Op zondag 27 februari 2011 14:04 schreef dakraam het volgende:
[..]
Je kan een online stream proberen.
Nou is de Bies nog lang geen van Vossen hoor, maar die procent is er de laatste weken wel. Mooiste voorbeelden zijn z'n assist op de 1-0 van Miyaichi tegen Heracles en z'n reactie afgelopen week toen Miyaichi de tering in gebeukt werd door ammi.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als Biseswar ook maar een procent zou hebben van de drive van Van Vossen, dan lag ik aan zijn voeten. Niet de kop laten hangen als het drie keer niet lukt, pootje nooit intrekken en je het snot voor de ogen werken voor de rest. We hadden het in die tijd over een "Van Vossen-bal" oftewel een bal die eigenlijk bij voorbaat kansloos was en niet te halen viel. En toch liep ie erop.
quote:Biseswar: "Linkerrijtje zeker niet uit zicht"
ROTTERDAM - Diego Biseswar verwacht dat Feyenoord dit seizoen in het linkerrijtje eindigt. De buitenspeler put vertrouwen uit de laatste wedstrijden.
"De laatste weken spelen wij steeds beter voetbal", zegt Biseswar in Feyenoord Magazine. "Iedereen weet wat hij moet doen, waar het om draait tijdens de wedstrijden. Er staat een team, iedereen gaat voor elkaar door het vuur. Je voelt op het veld dat het vertrouwen binnen het elftal groeit. Ons spel gaat zich in de laatste fase van het seizoen zeker uitbetalen in punten. Het linkerrijtje is daarom zeker niet uit zicht. Als wij twee of drie keer achter elkaar winnen, staan we zo weer in de buurt van de negende plaats."
Om die negende plaats te bewerkstelligen zullen er snel punten gehaald moeten worden. Te beginnen vanmiddag tegen FC Groningen. Biseswar ziet de tegenstander van vanmiddag niet als titelkandidaat. "Laat ik voorpstellen dat Groningen een goede ploeg heeft. Ze opereren als team en hebben in Tim Matavz een goede spits dit makkelijk scoort. Maar om mee te doen om het kampioenschap is meer nodig."
"Ik denk dat de selectie van Groningen niet breed genoeg is om tot het einde mee te strijden. In de eindfase van het seizoen krijgt elke ploeg te maken met blessures en schorsingen en dat moet je wel op kunnen vangen met kwalitatief gelijkwaardige vervangers."
Check PMquote:
Kunnen we die niet verleiden met een gegarandeerde basisplaats?quote:Didier Drogba is ontevreden bij Chelsea. De Ivoriaan zit meer op de bank dan dat de speler zelf zou willen en dreigt met een eventueel vertrek bij de Londense topploeg.
De Ivoriaan zit naar eigen zeggen te vaak op de bank en zal, mits hij geen basisplaats krijgt tijdens de topwedstrijd tegen koploper Manchester United, volgens The Daily Mail wellicht vertrekken bij Chelsea.
De boosdoener is Fernando Torres. Sinds de recordaankoop voor The Blues speelt verkiest oefenmeester Carlo Ancelotti de Spanjaard. Nicolas Anelka, die de Engelse club in de Champions League met twee doelpunten voorbij FC Kopenhagen schoot, staat naast de Spaanse aanvaller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |