abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93762271
Klopt, navigatie is niet altijd alles.

Heerlijk, net de rechtstreekse bus naar mijn volgende adres op 20 seconden gemist. Zag de bus nog bij het volgende stoplicht wegrijden. En ja, die bus gaat eens in het uur overdag. Nu maar andere route genomen.
pi_93762423
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:26 schreef Panthera. het volgende:
Klopt, navigatie is niet altijd alles.

Heerlijk, net de rechtstreekse bus naar mijn volgende adres op 20 seconden gemist. Zag de bus nog bij het volgende stoplicht wegrijden. En ja, die bus gaat eens in het uur overdag. Nu maar andere route genomen.
Ongelofelijk die bussen die maar één keer in het uur rijden. Gelukkig heb je nog een alternatief.
pi_93763122
Net al gebeld voor morgen, een A4 en Passat...kunt 't slechter treffen.
pi_93765472
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:07 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb trouwens ook vaak TomTom mee hoor. De ritten die ik heb zijn toch vaak langer dan anderhalf uur, zet hem gelijk aan maar geluid pas aan als ik nog kwartiertje moet ofzo. Plus, als ik vanuit Groningen naar Breda moet, stuurt de TomTom mij over de A7 terwijl ik zelf altijd over de A28 ga..
Ik zou zelf ook via de A7 gaan, tussen Meppel en Zwolle en rondom Zwolle is het geen pretje op dit moment..terwijl ik op de A7 / A6 altijd lekker door kan rijden.
pi_93767056
"Vakantiegeld moet apart op de loonstrook Vakantiegeld is verplicht en mag niet in het gewone loon verstopt zitten. Daarnaast hoor je ook nog vakantierecht (betaald verlof) op te bouwen over je gewerkte uren. Het is wettelijk bepaald om het vakantiegeld op je loonstrook te bepaald om het vakantiegeld op je loonstrook te vermelden"

bron: loonwijzer.nl

Hoe werkt dit bij EW?
pi_93767782
Volgens mij staat in de arbeidsovereenkomst dat alles bij het uurloon zit inbegrepen..
pi_93769605
Heb altijd mijn TomTom bij. En ik ben gestopt met het vooraf uitzoeken van mijn ov route. Eigen initiatief vind ik prettiger werken, en met 9292ov mobiel kom ik er ook wel :)
  maandag 7 maart 2011 @ 14:38:48 #208
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93769895
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 11:47 schreef enpe het volgende:
Nice, ze mogen mij ook wel bellen.
#26 || Luciano da Silva
pi_93770375
quote:
Op maandag 7 maart 2011 13:48 schreef Mallet het volgende:
Volgens mij staat in de arbeidsovereenkomst dat alles bij het uurloon zit inbegrepen..
Ja dat weet ik, alleen bij dat wat ik citeerde staat
duidelijk dat zoiets nìet in het uurloon verstopt mag zitten.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:56:03 #210
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93770499
Wat wil je er tegen doen dan? Je hebt ervoor getekend.
#26 || Luciano da Silva
pi_93770724
quote:
Op maandag 7 maart 2011 11:30 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ongelofelijk die bussen die maar één keer in het uur rijden. Gelukkig heb je nog een alternatief.
Scheelde een half uur en 2 keer overstappen. Ach, het kan erger.

Ben weer klaar voor vandaag. Bestelbusjes gereden. Vooral de laatste was erg. Vanbinnen helemaal gestript, je zag overal het metaal van de auto. Die holle ruimte gecombineerd met rails op het dak zorgden voor een hels kabaal, ik heb niet harder dan 100 gereden. Gelukkig was het maar 35 kilometer. En m'n eerste busje, een doblo, had een 1.3. Viel me toch nog mee, alles duurde wel even, maar het comfort had slechter gekund.

Toch liever gewone auto's :)

quote:
Op maandag 7 maart 2011 14:56 schreef joppie_saus het volgende:
Wat wil je er tegen doen dan? Je hebt ervoor getekend.
Als een contract tegen de wet is, kan je tekenen zoveel je wilt, dan blijft het ongeldig ;)
pi_93770770
Dat maakt niet uit als zij iets niet volgens de regels doen neem ik aan?
  maandag 7 maart 2011 @ 15:07:24 #213
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93770870
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:03 schreef Panthera. het volgende:

[..]

[..]

Als een contract tegen de wet is, kan je tekenen zoveel je wilt, dan blijft het ongeldig ;)
Ja, dat hoef je aan mij niet te leggen. Maar goed. Ik ben benieuwd Mcnick1 wil bereiken.
#26 || Luciano da Silva
pi_93771392
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:07 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Ja, dat hoef je aan mij niet te leggen. Maar goed. Ik ben benieuwd Mcnick1 wil bereiken.
Je mist twee woorden. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_93771723
quote:
Op maandag 7 maart 2011 15:07 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

http://m.loonwijzer.nl/home/arbeidsvoorwaarden/vakantiegeld
Kan een student die er wat meer verstand van heeft dan ik als BK-student dit misschien nalezen en mij vertellen of ik enigszins gelijk heb met wat ik beweer?
  maandag 7 maart 2011 @ 15:29:07 #216
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93771766
Nou ja, ik studeer arbeidsrecht. Dus wat wil je weten?
#26 || Luciano da Silva
pi_93772063
quote:
Op maandag 7 maart 2011 11:47 schreef enpe het volgende:
Passat geef ik echt helemaal niks om. Tenzij het de CC is. Wat voor een A4 heb je?
pi_93772133
Of wij als EW werknemers wel recht hebben op vakantiegeld en of de huidige constructie rechtsgeldig is waarbij vakantiegeld opgenomen is in ons loon.
pi_93772152
Probleem is wel dat EW meer dan het minimumloon betaalt. Als je echt gaat zeuren heb je best kans dat het loon gewoon omlaag gaat om het vakantiegeld te compenseren. Vraag me alleen af of dat zomaar kan bij huidige werknemers.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:41:18 #220
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93772264
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:37 schreef Mcnick1 het volgende:
Of wij als EW werknemers wel recht hebben op vakantiegeld en of de huidige constructie rechtsgeldig is waarbij vakantiegeld opgenomen is in ons loon.
Deed mijn vorige werkgever ook. En anders bel je EW toch gewoon even op of je ook vakantiegeld krijgt?
#26 || Luciano da Silva
pi_93772323
quote:
Op maandag 7 maart 2011 15:38 schreef Viezze het volgende:
Probleem is wel dat EW meer dan het minimumloon betaalt. Als je echt gaat zeuren heb je best kans dat het loon gewoon omlaag gaat om het vakantiegeld te compenseren. Vraag me alleen af of dat zomaar kan bij huidige werknemers.
Ja dat denk ik ook. ik denk dat ze gewoon 8% bij ons "oorspronkelijke" loon hebben geteld. maar dat hebben ze dan wel zo precies gedaan dat je ronde lonen als 6,- 6,50 en 7 euro krijgt.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:44:10 #222
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93772387
Of je krijgt gewoon iets meer, naast die 8% extra. Je verdient toch lekker per uur?
#26 || Luciano da Silva
pi_93772502
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:36 schreef Mallet het volgende:

[..]

Passat geef ik echt helemaal niks om. Tenzij het de CC is. Wat voor een A4 heb je?
TDI 2.0 143 pk uit 2008, niet heel bijzonder maar iig wel een vooruitgang na een tijdje voornamelijk in panda's, suzuki's en bedrijfswagens te hebben gereden.
pi_93772889
tegen een paal gereden bij achteruit inparkeren, lekker rijden ook zonder achteruitkijkspiegel, wonderbaarlijk was er niks te zien aan de ( plasticen ) bumper
pi_93773952
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:54 schreef warchaser44 het volgende:
tegen een paal gereden bij achteruit inparkeren, lekker rijden ook zonder achteruitkijkspiegel, wonderbaarlijk was er niks te zien aan de ( plasticen ) bumper
Lucky you! ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_93774164
Scheelt weer 75 euro en vooral een hoop gedoe :)

Vaak kan je met auto's wel zachtjes tegen elkaar aan rijden. In steden als Barcelona en Milaan heb ik vaak genoeg Audi's en BMW's gewoon zien bumperparkeren, zacht achteruit en vooruit rijden totdat je de andere auto voelt, omdat er anders niet genoeg ruimte was.
pi_93774411
Rijden zonder binnenspiegel vind ik ook echt heel kut. Maar beter dat er geen schade was, anders had je mooi voor niets gewerkt.

Het valt trouwens nog mee, het eigen risico. Maat van me is taxichauffeur en daar is het 250¤..
pi_93774471
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:28 schreef Viezze het volgende:
Rijden zonder binnenspiegel vind ik ook echt heel kut. Maar beter dat er geen schade was, anders had je mooi voor niets gewerkt.

Het valt trouwens nog mee, het eigen risico. Maat van me is taxichauffeur en daar is het 250¤..
Ja, binnenspiegel is toch wel erg handig heb ik vandaag gemerkt, hele dag zonder gereden. Vooral aan de rechterkant heb je toch wel een aardige dode hoek (ook zijramen waren dicht)
  maandag 7 maart 2011 @ 16:39:41 #229
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93774904
Morgen een Laguna en een Jumpy, mét binnenspiegel :9
#26 || Luciano da Silva
pi_93775849
Heerlijk weer vandaag zeg _O_ Geen probleem om nu een kwartiertje te wachten bij de bushalte :P
Vandaag 2 keer in Meerkerk geweest, eerst bij die ene bij de Mac in de buurt, daarna bij onze favoriete feestlocatie. Was daar al rond half 3 en had om kwart voor al de bus bij Postkantoor. Wel pas net thuis, dus alsnog een prima dagje op zich.
Begonnen op de Maasvlakte met een Clio 1.2 ( :') ) en daarna in Dordrecht een Octavia 1.8TSI gehaald. Was een prima auto, lekker vlot ook wel, alleen was de radio eruit gehaald :( En dat terwijl het zo'n vast systeem was met ook navigatie enzo :')
Gelukkig had ik eens een keer m'n oortjes niet vergeten dus zat ik gewoon met een mp3-speler op achter het stuur :P
pi_93777755
Vaak wordt het vakantie geld wel in het uurloon opgenomen. Lijkt mij trouwens ook dat Easyway niet aan illegale praktijken doet, zeker niet als ze steeds nieuwe studenten aan blijven nemen!
  maandag 7 maart 2011 @ 17:52:08 #232
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93777763
Ah lekker, auto's zonder radio ;(
#26 || Luciano da Silva
pi_93778585
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:52 schreef joppie_saus het volgende:
Ah lekker, auto's zonder radio ;(
Och, met m'n mp3-spelert op ging het ook prima :P
  maandag 7 maart 2011 @ 18:25:39 #234
297992 Fleauris
Heehohee!
pi_93778970
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Heerlijk weer vandaag zeg _O_ Geen probleem om nu een kwartiertje te wachten bij de bushalte :P
Vandaag 2 keer in Meerkerk geweest, eerst bij die ene bij de Mac in de buurt, daarna bij onze favoriete feestlocatie. Was daar al rond half 3 en had om kwart voor al de bus bij Postkantoor. Wel pas net thuis, dus alsnog een prima dagje op zich.
Begonnen op de Maasvlakte met een Clio 1.2 ( :') ) en daarna in Dordrecht een Octavia 1.8TSI gehaald. Was een prima auto, lekker vlot ook wel, alleen was de radio eruit gehaald :( En dat terwijl het zo'n vast systeem was met ook navigatie enzo :')
Gelukkig had ik eens een keer m'n oortjes niet vergeten dus zat ik gewoon met een mp3-speler op achter het stuur :P
Hehe, dan heb ik bij jou in de bus gezeten. Ik kwam denk ik iets later aanrijden in een grijze C4 Picasso. Ik loop alleen altijd naar halte Blommendaal. Gelukkig was de bus een paar minuutjes te laat anders had ik m niet gehaald :) (Werd wel om 5uur nog gebeld 'Waar ben je???', waren ze in Meerkerk de auto kwijt :') )
pi_93779027
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:55 schreef Rdaalwil het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al tijdje mee en ook ik wil dit werk gaan doen.. maar dat kan pas na de zomervakantie.. ivm studiebreak (kon eerder mijn opleiding afronden) Las ergens in een van de topics dat na de zomervakantie het beste was om te solliciteren, klopt dit??
Wat een onbehulpzame mensen hier :P En dat noemt zich 'mijn collega's' :+

Ja, tegen die tijd nemen veel hikers ontslag en komen er dus een aantal vacatures. Ik heb eind augustus gesolliciteerd, en werd de dag erna teruggebeld. Maar ze zijn nu sowieso op zoek naar mensen. Ik weet niet in welke regio je woont?
pi_93779136
Ik lees ook al een tijdje mee en ben van plan om binnenkort ook te solliciteren.
Alleen donderdag as. heb ik mijn rijbewijs een half jaar kan ik dan gewoon al solliciteren en aangeven dat ik mijn rijbewijs wel een half jaar heb of wordt daar moeilijk over gedaan denken jullie?
pi_93779166
Uiteraard, ik kan uit ervaring spreken dat ze daar niet zo moeilijk doen over een week te vroeg. Alsof je in die week nog extra rijervaring gaat opdoen :P

Tip voor Hojdhopper: Zet deze vragen ook in de startpost, zodat we niet 10x dezelfde vraag voorbij zien komen :)
pi_93779273
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:25 schreef Fleauris het volgende:

[..]

Hehe, dan heb ik bij jou in de bus gezeten. Ik kwam denk ik iets later aanrijden in een grijze C4 Picasso. Ik loop alleen altijd naar halte Blommendaal. Gelukkig was de bus een paar minuutjes te laat anders had ik m niet gehaald :) (Werd wel om 5uur nog gebeld 'Waar ben je???', waren ze in Meerkerk de auto kwijt :') )
Dan heb ik je geloof ik voorbij zien rijden ter hoogte van die caravanwinkel :P
Maar ik ga altijd naar Postkantoor, voor mijn gevoel is dat dichterbij. Sowieso makkelijker, linksaf eruit en dan alleen maar rechtdoor lopen :Y

[ Bericht 23% gewijzigd door Irritatie100 op 07-03-2011 18:46:00 ]
pi_93779301
Ik heb trouwens wel eens hikers gesproken die werden aangenomen terwijl ze hun rijbewijs 2 maanden hadden :')
pi_93779412
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dan heb ik je geloof ik voorbij zien rijden ter hoogte van die caravanwinkel :P
Maar ik ga altijd naar Postkantoor, voor mijn gevoel is dat dichterbij. Sowieso makkelijker, linksaf eruit en dan alleen maar rechtdoor lopen :Y
Caravanwinkel? Vertel :9~
pi_93779553
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:36 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Caravanwinkel? Vertel :9~
Als je vanaf die feestlocatie in Meerkerk naar de bushalte loopt heb je op een gegeven moment aan je linkerhand een caravanwinkel :P
pi_93779615
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:39 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Als je vanaf die feestlocatie in Meerkerk naar de bushalte loopt heb je op een gegeven moment aan je linkerhand een caravanwinkel :P
Dat zou zomaar kunnen :P Maar volgens mij verwar je mij met iemand anders, ik ben al maanden niet in de buurt van Meerkerk geweest.
pi_93779827
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen :P Maar volgens mij verwar je mij met iemand anders, ik ben al maanden niet in de buurt van Meerkerk geweest.
Oh wacht, ik moet idd Fleauris quoten :@ :@
pi_93779882
Zo, da's beter :7
pi_93779998
Nog even over dat vakantiegeld, ik weet niet wie er allemaal frequent op facebook zitten, maar daar staat nu wel iets interessants over vakantiegeld.
Nu zie ik dat mijn mede-apeldoorner hier die vraag ook heeft gesteld. Nu heeft easyway weer gereplyed op die vraag, met een artikel dat gaat over het opnemen van vakantiedagen. Nu weet ik niet of dit relevant is, de vraag was immers of wij vakantiegeld/toeslag krijgen of niet.
In dat artikel staat:

quote:
De bedrijven mogen dat loon onder andere inclusief vakantietoeslag en de waarde van opgebouwde vakantiedagen - uitbetalen omdat ze er voor zorgen dat de parttimers alsnog vakantiedagen opnemen en omdat het om kleine bedragen gaat, zo oordeelde het hof Amsterdam in het hoger beroep tegen een kort geding dat CNV en FNV aanspanden tegen de invoering van het all-in loon.
Om een lang verhaal kort te maken: Easyway mag dit gewoon doen.
Maar worden de dagen die wij niet werken gebruikt als opgenomen vakantiedagen?
pi_93782920
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:29 schreef Dalenbart het volgende:
Ik lees ook al een tijdje mee en ben van plan om binnenkort ook te solliciteren.
Alleen donderdag as. heb ik mijn rijbewijs een half jaar kan ik dan gewoon al solliciteren en aangeven dat ik mijn rijbewijs wel een half jaar heb of wordt daar moeilijk over gedaan denken jullie?
Ik had een week voordat ik mijn rijbewijs een half jaar had al gesoliciteerd. Gewoon bij opmerkingen derbij gezet en het was geen probleem! werd de volgende dag alweer terug gebeld.
  maandag 7 maart 2011 @ 21:08:23 #247
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_93788060
Morgen lekker uitslapen. Hoef de auto pas om 9 uur op te halen :9
#26 || Luciano da Silva
  maandag 7 maart 2011 @ 21:35:32 #248
328982 Rdaalwil
OV-en autoliefhebber
pi_93789913
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:26 schreef Jorian29 het volgende:

[..]

Wat een onbehulpzame mensen hier :P En dat noemt zich 'mijn collega's' :+

Ja, tegen die tijd nemen veel hikers ontslag en komen er dus een aantal vacatures. Ik heb eind augustus gesolliciteerd, en werd de dag erna teruggebeld. Maar ze zijn nu sowieso op zoek naar mensen. Ik weet niet in welke regio je woont?
Haha, ach ja! Misschien overheen gelezen,,, ;(
Ik woon in de regio Breda. Maar vind het echt balen dat ik mijn Ovkaart nu niet heb. Ach ja, nog 5 maanden volhouden en dan ga ik solliciteren!:)
Know y'all been patiently waiting, I know you need me, I can feel it
pi_93790864
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 21:08 schreef joppie_saus het volgende:
Morgen lekker uitslapen. Hoef de auto pas om 9 uur op te halen :9
9 uur? Dat is toch vrij normaal? Heb ook vaak genoeg 10 uur.
pi_93793616
Ik begin altijd 9 uur, soms nog eerder..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')