Je kunt er, naast de standaard garantie, ook een extra computerhulp-service bijdoen. Meestal ontbreekt dit bij de grotere bedrijven, maar mensen weten dit wel te waarderen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik bedoel, als ik het nu duidelijk weet te verkopen en met uitleg en tips en trucs en gewoon eerlijkheid, dan kan je misschien wel markt winnen.
Of weekend service, vrijdag niet werkende pc inleveren, maandag ophalenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:27 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Je kunt er, naast de standaard garantie, ook een extra computerhulp-service bijdoen. Meestal ontbreekt dit bij de grotere bedrijven, maar mensen weten dit wel te waarderen.
Als je goed bent met computers, is dat zeker een goed idee. Voor kleine bedrijven is het ook handig, omdat die vaak in het weekend dicht zijn.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:37 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Of weekend service, vrijdag niet werkende pc inleveren, maandag ophalen
Ik heb er 1 met deze onderdelen:quote:Op maandag 14 maart 2011 15:35 schreef Auti het volgende:
Precies, dat zijn allemaal goede ideeen. Net even dat beetje extra.
En qua systemen aanbieden kan het ook veel beter en netter. Maar ik denk dat vooral een goede uitleg en eerlijkheid erg goed zal werken.
Een computer samenstellen is niet supermoeilijk maar ook niet makkelijk, het kan wel eens nauw luisteren en daarnaast is het op maat maken ook nog een klus met veel overwegingen.
Ik wil maat-pc's bouwen, leveren. Goed luisteren en vragen naar de klant.
En zorgen dat alles dan op elkaar is afgestemd en werkt als een tierelier. Een computer is zo snel als je langzaamste onderdeel, hoeveel mensen weten hun systeem te knijpen door er slecht geheugen met brakke timings in te stoppen? RAID0 systeemschijf.
Ik vind het altijd leuk om heel diep te gaan in het samenstellen van een computer, en ook de uitdaging om dat binnen een budget zoveel mogelijk naar wens te doen. Dat vind ik echt leuk.
Ik wil zelf ook graag een nieuwe pc bouwen maar ik weet nog niet of dat mogelijk is en op welke termijn, ik ga iig hard sparen en dan tegen de tijd dat ik een goed startbedrag heb dan ga ik keuzes maken. Het moet er 1 worden die 3 jaar probleemloos kan meedraaien, dus een echte dikke. Een laatste klapper voordat ik een paar jaar op zeer klein budget moet leven.
Planning;
MSI s1155 P67a GD55
Intel i7 2600k
2 x 4GB GeiL DDR3 1600 Black Dragon (later nog 2 x 4GB bijprikken)
2 x 60GB OCZ Vertex2 SSD
2 x Club3D 570GTX of 1 x 580GTX (met de hoop er later een 2e bij te kunnen prikken)
Dat, met de nodige "pwnsauce", moet ik het wel even mee redden dacht ik zo.
Sowieso kan computerondersteuning in veel bedrijven een stuk beter. Het is vaak altijd al uitbesteed en bij de bedrijven waar ik heb gewerkt heb ik echt met leden ogen moeten toekijken hoe traag en simpel en zonder passie of plezier er gewoon maar wat gerommeld wordt.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als je goed bent met computers, is dat zeker een goed idee. Voor kleine bedrijven is het ook handig, omdat die vaak in het weekend dicht zijn.
Dat is een mooie computer, al ben ik niet zo fan van AMD en ATI, en zelfs Kingston zou ik nooit kiezen, maar jouw geheugen is wel goed. Ik heb euh, veel.. en ik wil het topic niet vervuilen.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:31 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik heb er 1 met deze onderdelen:
- CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition (3.4 Ghz)
- GPU: Sapphire HD6870
- PSU: Seasonic S1211-520 (520W)
- HDD: Samsung HD103SJ (1TB)
- RAM: Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX
- MoBo: Asrock 870 Extreme3
Dat allemaal voor 620 euro, zelf in elkaar gezet en hij draait (voorlopig) als een zonnetje
Ik vroeg vanmiddag nog af of je al duidelijkheid hadquote:Op maandag 14 maart 2011 18:47 schreef tijnbrein het volgende:
Morgen eindelijk mijn functioneringsgesprekheeft even geduurd
![]()
Trouwens iets anders. Vandaag op mijn werk een smaaktest gedaan. Zout, zuur, bitter, zoet. Die smaken van elkaar onderscheiden vond ik erg lastig. Ook het op volgorde zetten van minst zoet, zuur, etc naar meest zoet, zuur etc, vond ik erg lastig. Het leek zo op elkaar die smaak dat ik maar gegokt heb omdat ik werkelijk waar geen idee. Te veel prikkels.
Ik proef echt niets lijkt het wel.
Smaken onderscheiden kan ik volgens mij best goed, maar ik vind wel moeilijk om te beoordelen of ik iets lekker vind of niet. Vooral als de smaken dicht bij elkaar liggen.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:47 schreef tijnbrein het volgende:
Morgen eindelijk mijn functioneringsgesprekheeft even geduurd
![]()
Trouwens iets anders. Vandaag op mijn werk een smaaktest gedaan. Zout, zuur, bitter, zoet. Die smaken van elkaar onderscheiden vond ik erg lastig. Ook het op volgorde zetten van minst zoet, zuur, etc naar meest zoet, zuur etc, vond ik erg lastig. Het leek zo op elkaar die smaak dat ik maar gegokt heb omdat ik werkelijk waar geen idee. Te veel prikkels.
Ik proef echt niets lijkt het wel.
Ha, heb tegenwoordig een SSDquote:Op maandag 14 maart 2011 17:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is een mooie computer, al ben ik niet zo fan van AMD en ATI, en zelfs Kingston zou ik nooit kiezen, maar jouw geheugen is wel goed. Ik heb euh, veel.. en ik wil het topic niet vervuilen.
Maar ik heb dus mijn eigen gouden regels, en dat zijn;
MoBo; Asus of Evga en ik ben nieuwschierig en goed gestemd over de MSI millitary class boards.
Geheugen; OCZ number one of anders GeiL
PSU; OCZ (ik heb hier nog net geen nuclear power plant..;))
GPU; Nvidia, want CUDA en goede drivers en Club3d budget gewijs, het zijn allemaal dezelfde plankjes)
De rest is modulair en zo gek als je maar wilt. Al zal ik ten alle tijden kiezen voor een RAID0 systeemschijf setup. Dat is 1 van de belangrijkste dingen of anders je grootste bottleneck. Of je nou voor een conventionele SATA schijf kiest of voor SSD.. trap ze in RAID0. Zeker nu met de SATA600 controllers... daar kan je heel simpel een 150mbps op aansluiten en dat werkt lekker.
Maar je kan er ook 285/275 mbps op aansluiten en in RAID0 zelfs verdubbelen.
En dat gaat dus als een raket. Harddisks zijn altijd een bottleneck geweest, RAID0 wist dit redelijk op te lossen, maar nu kan je helemaal los.. De HDD's/SDD's hoeven geen bottleneck meer te zijn.
Deze test gaat dus niet over dit product vind ik lekker of dit niet. Maar het kunnen onderscheiden van de basissmaken(zout, zuur, bitter, zoet)quote:Op maandag 14 maart 2011 18:56 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Smaken onderscheiden kan ik volgens mij best goed, maar ik vind wel moeilijk om te beoordelen of ik iets lekker vind of niet. Vooral als de smaken dicht bij elkaar liggen.
Was die test bedoeld om jou te testen of het product ?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Deze test gaat dus niet over dit product vind ik lekker of dit niet. Maar het kunnen onderscheiden van de basissmaken(zout, zuur, bitter, zoet)
Neequote:Op maandag 14 maart 2011 19:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Was die test bedoeld om jou te testen of het product ?
Dat lijkt mij ook best moeilijkquote:Op maandag 14 maart 2011 19:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Neede basissmaken onderscheiden. Voor ons is het gewoon iet leuks om een idee te krijgen wat die smaken(zout, zuur, bitter, zoet) nu echt zijn.
Neequote:Op maandag 14 maart 2011 19:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook best moeilijk
Ben je al nerveus voor morgen?
Veel succesquote:Op maandag 14 maart 2011 19:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Neeaangezien ik er vanuit ga dat mijn contract verlengd wordt.
Indien niet ben ik na dat gesprek ook gelijk weg.
Dankjequote:
Tja. Niet teveel over nadenken. Armageddon is a.s.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:58 schreef Auti het volgende:
Nog even en ik spreek straks JapansMijn god wat een gedoe zeg, soms zie ik beelden waar ik echt verbaasd over raak. Het is echt erg, ik heb veel te veel gevolgd de afgelopen dagen. Als je dan ook gaat denken over alle gevolgen, dan is het echt heel erg pittig.
Het is zoveel en zo groot dat ik niet eens meer weet wat ik moet denken.
Dus ik stop even met het nieuws volgen en ik ga even klussen. Voorjaarsschoonmaakje en schilderen, is leuk.
Echt heh? Moedertje Aarde is boos.. Wat een kracht man, dat land is gesloopt en het is nog steeds gaande. En Japan is best wel belangrijk voor de wereld dus dit is een keiharde klap voor de mensheid. Ik zou het bijzonder misselijk vinden als er mensen zijn die hier op gaan, of uberhaupt willen, verdienen. Want zo zal het wel weer gaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja. Niet teveel over nadenken. Armageddon is a.s.
Ik geloof eerlijk gezegd wel dat we in de eindtijd leven.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Echt heh? Moedertje Aarde is boos.. Wat een kracht man, dat land is gesloopt en het is nog steeds gaande. En Japan is best wel belangrijk voor de wereld dus dit is een keiharde klap voor de mensheid. Ik zou het bijzonder misselijk vinden als er mensen zijn die hier op gaan, of uberhaupt willen, verdienen. Want zo zal het wel weer gaan.
Ik zou er graag met Swift heen willen om slachtoffers te zoeken, maar ik kan niet.
Je ziet het al op de beurs..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof eerlijk gezegd wel dat we in de eindtijd leven.Als je kijkt hoe in de afgelopen decennium zoveel zware rampen hebben plaatsgevonden.
![]()
Maar ja, neemt niet weg dat het nog wel even kan duren...
Ja, het is vreselijk daar. Er zullen altijd wel weer lijken pikkers zijn.![]()
Wel dankbaar werk om met je hond naar overlevenden te zoeken.Maar het is wel een beetje ver...
Kun je nagaan hoe kwetsbaar we met z'n allen zijn.quote:
Tja, gek is dat zulk belangrijk werk niet eens betaald wordt. Snap ik echt niks van. Ik begrijp ook niet waarom iedereen in de commercie zou moeten om betaald werk te moeten hebben.quote:Ik zou niets liever willen dan lid worden van een reddings-/speurhonden ploeg. Dat is zo mooi werk en meer gevraagd dan je zou denken. Maar ondanks dat het een geregistreerd goed doel en etc is, blijft het gesubsieerd vrijwilligerswerk en verdien je er ook niks mee.. Het kost alleen maar geld en dat heb ik nietMaar ik zou het heel erg graag willen.
Tja, men gelooft liever in die 100 standaardbaantjes die op elk bedrijf te vinden zijn. Gek dat er dan zoveel mensen aan de kant moeten blijven staan.quote:Afstanden boeit mij niet, ik zit meer met de kosten en dan alsnog zaken als verblijf en eten, al weet ik mij uitstekend te redden met rijst en pinda'sMaar ik zou er echt graag aan de slag willen gaan, puinruimen en met de hond zoeken.
Zeker, ik kan mij voorstellen dat je dit leuk vind. Je zou er denk ik ook een hel goede voor zijn.quote:Wat ik wel kan doen en waar ik mee bezig ben is proberen om bij de dierenambulance te komen, dat is ook vrijwillig en dat kan als administratief/centralist maar ook als chauffeur/bijrijder en dan krijg je ook dieren-EHBO. Dat lijkt mij erg leuk.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Is dat Swift, Auti? Werkelijk?
Wat een schatje
Ik wist niet dat ze zo mooi zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:31 schreef Auti het volgende:
[..]
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En er zit totaal geen kwaad in.
Wij hadden er 4quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:41 schreef von_Preussen het volgende:
Border Collies zijn prachtige honden, een maat van mij heeft er ook één (goed, eigenlijk 3) en ze zijn zo geweldig.
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:56 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn functioneringsgesprek vandaag ging goed.Ik heb nu ook een vastcontract
![]()
![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Dat betekent dat je het afgelopen jaar prima werk hebt verricht!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:56 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn functioneringsgesprek vandaag ging goed.Ik heb nu ook een vastcontract
![]()
![]()
Dank jequote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
![]()
Erg mooi.
Nu ben je ook een bedrijfsgoddelijke, iets wat voor mij totaal onbereikbaar is. Ik ben voorgoed afgeschreven.
Ja dat klopt. Een baan houden is topsport. Maar je hebt het wel geflikt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ondanks dat ik dat nu heb ben je er dan nog lang nietJe zal altijd inzet moeten blijven tonen
Neequote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Een baan houden is topsport. Maar je hebt het wel geflikt.
Is dit je eerste vaste baan?
Je zit dus gewoon op de eerste rang van de arbeidsmarktquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Neevorige baan was ook een vastcontract alleen daar was ik het zat.
Nu nog dito salarisquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zit dus gewoon op de eerste rang van de arbeidsmarkt
Mij is dat nog nooit gelukt. En dat zal ook never nooit meer gebeuren.
Je best doen, de rest komt vanzelf. Je staat aan de goede kant van de streep.quote:
Werknemerschap is dan ook gedegradeerd tot moderne slavernij. Werknemersrechten stellen in de praktijk weing meer voor. Vroeger had je met een vast contract wel een degelijke basis, tegenwoordig is het meer "een tijdelijk contract van onbepaalde duur " dat bij de kleinste scheet dwars al beëindigd kan worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:08 schreef schaal_9 het volgende:
Steeds vaker kunnen financiële en/of organisatorische redenen een contractverlenging verhinderen, ook bij goed functioneren. En dan zijn er nog grootschalige re-organisaties zoals bijvoorbeeld bij TNT of de publieke sector. In deze gevallen verdwijnen er meer banen dan feitelijk noodzakelijk is.
In supermarkten worden studenten vaak na drie jaar trouwe dienst ontslagen, omdat er wel een 16-jarige scholier is die voor 3,57 euro per uur hetzelfde werk wil doen. Zolang je nog geen 23 (!) bent, ben je in ons land te jong voor een volwaardig loon.
Hahahaquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:01 schreef Auti het volgende:
Goed nieuws Tijn, fijn dat er duidelijkheid en zekerheid is![]()
Kopje koffie?
Moet je daar zelf over onderhandelen of is het ingedeeld in salarisschalen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |