abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94448798
Ik post hem omdat het met het onderwerp te maken heeft, verder niks.
Ik heb vrij woeste ideeen over onze wereld deze wil ik voorlopig nog niet aan :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94530353
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En hoe vaak moet ik nog uitleggen dat een zon in het midden van de aarde gewoon niet mogelijk is???
Heel erg vaak denk ik... :')
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:59:12 #253
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_94531484
quote:
9s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:40 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Heel erg vaak denk ik... :')
Een eeuw geleden was kwantum mechanica nog helemaal niet ontdekt. Wat dat allemaal wel niet op z´n kop heeft gezet. Een dikke eeuw geleden hadden we nog niet eens elektriciteit.

Zo stellig kunnen we niet stellen dat de aarde geen zon kan hebben als we nu nog niet eens weten hoe de zon werkt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:01:45 #254
52357 Lambiekje
pi_94531626
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vette link! ^O^
dat is inderdaad een vette link.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:15:25 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94532357
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een eeuw geleden was kwantum mechanica nog helemaal niet ontdekt. Wat dat allemaal wel niet op z´n kop heeft gezet. Een dikke eeuw geleden hadden we nog niet eens elektriciteit.

Zo stellig kunnen we niet stellen dat de aarde geen zon kan hebben als we nu nog niet eens weten hoe de zon werkt.
Dat weten we dus wel, tot een bepaald niveau. Wat we weten zegt redelijk definitief dat het niet kan.
Ik zal het anders nog eens simpel uit proberen te leggen. Als een gaswolk samentrekt onder zijn zwaartekracht neemt zijn temperatuur toe. Deze temperatuur zorgt ervoor dat het gas weer uit wil zetten, en geeft ipc tegendruk. Dit stabiliseert als de inwaarste kracht van de zwaartekracht gelijk is aan de uitwaartse kracht van de druk. Alleen bij massa's boven een bepaalde grens komt de druk en temperatuur boven de grens die nodig is voor kernfusie.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:24:07 #256
52357 Lambiekje
pi_94532901
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:15 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat weten we dus wel, tot een bepaald niveau. Wat we weten zegt redelijk definitief dat het niet kan.
Ik zal het anders nog eens simpel uit proberen te leggen. Als een gaswolk samentrekt onder zijn zwaartekracht neemt zijn temperatuur toe. Deze temperatuur zorgt ervoor dat het gas weer uit wil zetten, en geeft ipc tegendruk. Dit stabiliseert als de inwaarste kracht van de zwaartekracht gelijk is aan de uitwaartse kracht van de druk. Alleen bij massa's boven een bepaalde grens komt de druk en temperatuur boven de grens die nodig is voor kernfusie.
zwaartekracht is iets wat we niet begrijpen. Tevens is het een zwakke kracht
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:26:58 #257
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94533072
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zwaartekracht is iets wat we niet begrijpen.
[quote]

Allicht, maar we kunnen er wel aan rekenen, voorspellingen mee doen etc.

[quote]
Tevens is het een zwakke kracht
Dus? Wat is je punt nou precies?
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:41:51 #258
52357 Lambiekje
pi_94533907
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus? Wat is je punt nou precies?
dat we nog helemaal niets begrijpen hoe manen, planeten, zonnen, galaxies e.d. werken.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:50:14 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94534405
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat we nog helemaal niets begrijpen hoe manen, planeten, zonnen, galaxies e.d. werken.
Dat heb je simpelweg fout. Natuurlijk is nog lang niet alles bekend, en zeker niet alles begrepen, maar om te zeggen dat we helemaal niets begrijpen gaat veel te ver.
Onikaan ni ov dovah
pi_94534523
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heb je simpelweg fout. Natuurlijk is nog lang niet alles bekend, en zeker niet alles begrepen, maar om te zeggen dat we helemaal niets begrijpen gaat veel te ver.
Wat hij bedoeld is dat we 100 jaar geleden ook dachten het allemaal wel (redelijk) te snappen. En daar heeft hij een punt.
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:59:01 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94534792
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:52 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat hij bedoeld is dat we 100 jaar geleden ook dachten het allemaal wel (redelijk) te snappen. En daar heeft hij een punt.
Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Veel wetenschappers hebben wat dat betreft wel wat geleerd van dat soort fouten. Voor dit specifieke geval hebben we een aantal modellen die voorspellingen doen die te lijken kloppen met wat we daadwerkelijk zien en meten. Dat is iig een teken dat het wel ongeveer op de goede weg zit, denk ik ;)
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:35:28 #262
52357 Lambiekje
pi_94536508
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat beweer ik toch ook helemaal niet? Veel wetenschappers hebben wat dat betreft wel wat geleerd van dat soort fouten. Voor dit specifieke geval hebben we een aantal modellen die voorspellingen doen die te lijken kloppen met wat we daadwerkelijk zien en meten. Dat is iig een teken dat het wel ongeveer op de goede weg zit, denk ik ;)
Bij de Zembla van vorige week over de bijensterfte is toch wel weer pijnlijk duidelijk geworden dat onze politiekgelieerde wetenschappers levensgevaarlijke klootzakken zijn. Wetenschap is niet meer te vertrouwen, hun objectiviteit is compleet geruïneerd door de doorspektheid van de industrie.
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:50:58 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94537245
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Bij de Zembla van vorige week over de bijensterfte is toch wel weer pijnlijk duidelijk geworden dat onze politiekgelieerde wetenschappers levensgevaarlijke klootzakken zijn. Wetenschap is niet meer te vertrouwen, hun objectiviteit is compleet geruïneerd door de doorspektheid van de industrie.
Goed, je argumenten zijn dus op?
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_formation
Dan heb je vast wel wat aan die link. Is vast een mooi punt om te beginnen met meer leren over hoe sterren vormen, en wat bepaalde eisen voor dit proces allemaal inhouden. Misschien dat je dan wel gaat snappen wat ik al in jip en janneke taal omschreef.
Onikaan ni ov dovah
pi_94539061
Lambiekje heeft zeker wel een punt. De Wageningen uni connectie met Bayer is op zijn minst zeer twijfelachtig te noemen en er zijn honderden voorbeelden van dit soort zaken. De geinterviewde man in die Zembla doc laat duidelijk zien dat hij gewoon keihard aan het liegen is.
Maar een beetje nuance is wel op zijn plaats, niet iedereen is fout en niet alles is corrupt. En weten zeker ook wel gedeeltelijk hoe de wereld werkt :P
Zwaartekracht in twijfel trekken gaat zelfs mij een beetje te ver.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:48:18 #265
52357 Lambiekje
pi_94542775
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:32 schreef truepositive het volgende:
Lambiekje heeft zeker wel een punt. De Wageningen uni connectie met Bayer is op zijn minst zeer twijfelachtig te noemen en er zijn honderden voorbeelden van dit soort zaken. De geinterviewde man in die Zembla doc laat duidelijk zien dat hij gewoon keihard aan het liegen is.
Maar een beetje nuance is wel op zijn plaats, niet iedereen is fout en niet alles is corrupt. En weten zeker ook wel gedeeltelijk hoe de wereld werkt :P
Zwaartekracht in twijfel trekken gaat zelfs mij een beetje te ver.
Ik twijfel niet aan dat de zwaartekracht niet bestaat. Ik twijfel aan de manier zo als wij denken dat 't werkt. Zwaartekracht is maar een weakforce maar toch hangen we het universum-model en er op. Ik denk, ik weet eigenlijk ook wel, dat het huidige model gewoon niet klopt. Darkforce, darkmatter, blackholes worden zomaar geïntroduceerd om bestaande modellen klopend te krijgen.
Persoonlijk denk eerder dat het universum elektrisch is ... daarmee valt veel veel veel meer zaken kloppend te krijgen dan dat het geval is met het achterhaalde theorie die de reguliere wetenschap vasthoud.

Wat ik wilde aangegeven. Dat we gewoonweg niet weten hoe manen,planeten en zonnen werken in de reguliere wetenschap. En dus bestaat er de mogelijkheid dat onze kern anders is dan we aannemen. Ik zeg niet dat het niet zo is en ik zeg ook niet dat het wel zo is.
  donderdag 24 maart 2011 @ 07:54:13 #266
52357 Lambiekje
pi_94542832
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 23:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Goed, je argumenten zijn dus op?
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_formation
Dan heb je vast wel wat aan die link. Is vast een mooi punt om te beginnen met meer leren over hoe sterren vormen, en wat bepaalde eisen voor dit proces allemaal inhouden. Misschien dat je dan wel gaat snappen wat ik al in jip en janneke taal omschreef.
Mijn argumenten zijn niet op. Jij moet eens begrijpen dat vooral Nederlandse wetenschappers slecht bezig zijn. Niet per se om dat ze hun materie niet begrijpen (sommige tak van sport is dat wel degelijk het geval) maar wel doordat zij zich laten souffleren door de industrie. En dat is zéér kwalijk te noemen. Maar in jouw fantasiewereld zijn alle wetenschappers op recht. Dat beeld moet eens doorbroken worden. Wake Up!! Zo werkt ons, Nederland, verrot corrupte maatschappij niet.
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:17:29 #267
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94544094
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 07:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mijn argumenten zijn niet op.
Blijkbaar wel, gezien je het onderwerp ergens anders heen probeert te sturen. Dat hebben mensen ondertussen wel door hoor, dat je dat probeerd ;)

quote:
Jij moet eens begrijpen dat vooral Nederlandse wetenschappers slecht bezig zijn. Niet per se om dat ze hun materie niet begrijpen (sommige tak van sport is dat wel degelijk het geval) maar wel doordat zij zich laten souffleren door de industrie. En dat is zéér kwalijk te noemen. Maar in jouw fantasiewereld zijn alle wetenschappers op recht. Dat beeld moet eens doorbroken worden. Wake Up!! Zo werkt ons, Nederland, verrot corrupte maatschappij niet.
Want dit soort dingen hebben niet veel meer te maken met waarom een zon die zo klein is niet kan. Als je hier weer eens een topic over wil starten, be my guest. Vertel ik weer eens dat je beeld over hoe ik over dat soort dingen denk nog steeds niet klopt.
Onikaan ni ov dovah
pi_94544483
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:59 schreef Lambiekje het volgende:
Ja, dat kunnen we wel. Of denk jij dat er een peer aan een appelboom kan groeien?
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:48:28 #269
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94544884
Maar even serieus mensen, een gat met een diameter van 2300 kilometer aan beide polen. Dat is de kustlijn van Europa (Nederland tot aan zuid Portugal) en dat is niet waarneembaar? :')
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:49:39 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94544911
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:48 schreef Killaht het volgende:
Maar even serieus mensen, een gat met een diameter van 2300 kilometer aan beide polen. Dat is de kustlijn van Europa (Nederland tot aan zuid Portugal) en dat is niet waarneembaar? :')
Blijkbaar :P Want er is een mysteriuze reden waarom satellieten nooit precies over de pool vliegen!!! ofzo
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:21:18 #271
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94545793
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Blijkbaar :P Want er is een mysteriuze reden waarom satellieten nooit precies over de pool vliegen!!! ofzo
Nee, die is er niet. Satellieten vliegen ook gewoon over Antartica ;) Satellieten hebben zelfs de kustlijn en het continent van Antartica in kaart gebracht die voor een groot gedeelte onder het ijs ligt.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:46 #272
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94546497
Onderstaande link past wel in dit topic:
http://www.spitsnieuws.nl(...)r_de_aardmantel.html

Ze willen weer een poging tot aan de aardmantel gaan boren ;)
pi_94551987
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 10:21 schreef Killaht het volgende:

[..]

Nee, die is er niet. Satellieten vliegen ook gewoon over Antartica ;) Satellieten hebben zelfs de kustlijn en het continent van Antartica in kaart gebracht die voor een groot gedeelte onder het ijs ligt.
Is onze aarde hol?

This rare image from NORAD, aka the "Crystal Palace", shows the path of polar orbiting satellites which is slightly off-center of the true geographic north pole.
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:49:19 #274
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94555583
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:12 schreef Stranger het volgende:

[..]

Is onze aarde hol?
[ afbeelding ]
This rare image from NORAD, aka the "Crystal Palace", shows the path of polar orbiting satellites which is slightly off-center of the true geographic north pole.
Je komt aanzetten met een vaag raar plaatje. Duidelijk ook dat deze geedit is als je naar de lijnen kijkt. Daarnaast heb ik het ook maar niet over de onmogelijke manouvre die een satteliet moet maken om die bocht te moeten maken..

Lekkere objectieve bron ook... :|W

Verklaar jij eens de sattelietbeelden van Antartica en de Noordpool? Ik denk ook dat een gat met een diameter van 2300km makkelijk te spotten is.

Ik zie niks.
http://www.gdargaud.net/Antarctica/RadarSat.html

En hoe verklaar je de miljoenen liters water die dan naar binnendonderen de holle aarde in op de Noordpool, dan is dat kernzonnetje gelijk gedoofd.

Niet om het een of ander maar op een bepaald punt moet je wel realistisch blijven. :W
pi_94556420
-edit-

nvm.
  donderdag 24 maart 2011 @ 15:19:55 #276
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94556680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:49 schreef Killaht het volgende:

[..]

Je komt aanzetten met een vaag raar plaatje. Duidelijk ook dat deze geedit is als je naar de lijnen kijkt. Daarnaast heb ik het ook maar niet over de onmogelijke manouvre die een satteliet moet maken om die bocht te moeten maken..

Lekkere objectieve bron ook... :|W

Verklaar jij eens de sattelietbeelden van Antartica en de Noordpool? Ik denk ook dat een gat met een diameter van 2300km makkelijk te spotten is.

Ik zie niks.
http://www.gdargaud.net/Antarctica/RadarSat.html

En hoe verklaar je de miljoenen liters water die dan naar binnendonderen de holle aarde in op de Noordpool, dan is dat kernzonnetje gelijk gedoofd.

Niet om het een of ander maar op een bepaald punt moet je wel realistisch blijven. :W
Dat overzicht klopt wel hoor ;) Heeft te maken met baanmechanica en synchroon blijven met de zon.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:08:10 #277
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_94560943
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat overzicht klopt wel hoor ;) Heeft te maken met baanmechanica en synchroon blijven met de zon.
Hm ok, ik heb me niet heel erg verdiept in satellietbanen rond de polen. Ik weet alleen dat ze Heliosynchrone omloopbanen hebben, zodat ze afgestemd zijn op dag en nacht. En dat satellieten polaire of eliptische banen (geosynchroon) maken om de aarde.

Bedankt voor de info. ;)
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:02:37 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_94562796
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:08 schreef Killaht het volgende:

[..]

Hm ok, ik heb me niet heel erg verdiept in satellietbanen rond de polen. Ik weet alleen dat ze Heliosynchrone omloopbanen hebben, zodat ze afgestemd zijn op dag en nacht. En dat satellieten polaire of eliptische banen (geosynchroon) maken om de aarde.

Bedankt voor de info. ;)
In het kort zorgt de passage net langs de pool ervoor dat de baan ietsje aan wordt gepast. Daardoor blijven ze op dezelfde tijd van de dag over elke locatie vliegen :)
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:47:15 #279
305699 geertbukken
'buk voor me'
pi_95244526
De marianentrog is 11 km diep, en in het filmpje staat duidelijk dat de korst tussen onze aarde en hollow earth tussen de 8 en de 4 km is :) hoe verklaar je dit?
EDIT: oh het is 8000 miles niet 8000 meters sorry mijn fout :9
pi_95246469
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:47 schreef geertbukken het volgende:
De marianentrog is 11 km diep, en in het filmpje staat duidelijk dat de korst tussen onze aarde en hollow earth tussen de 8 en de 4 km is :) hoe verklaar je dit?
EDIT: oh het is 8000 miles niet 8000 meters sorry mijn fout :9
Geen idee wat je hier precies mee zeggen wilt.. Doet eens verder toelichten ajb.. :)
pi_95246607
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier precies mee zeggen wilt.. Doet eens verder toelichten ajb.. :)
:')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_95246840
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

:')
Licht jij het eens toe dan...

Ik ben op dit moment niet meer zo scherp. :)
pi_95247193
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Licht jij het eens toe dan...

Ik ben op dit moment niet meer zo scherp. :)
Nee zo bedoelde ik het niet... ik heb je gewoon zolang niet gesproken dus ik zei alleen even gedag ;)
  maandag 11 april 2011 @ 21:49:20 #284
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_95364864
Op het eerste ogenblik lijkt het natuurlijk onmogelijk, maar als je er echt grondig over nadenkt is het niet onmogelijk.

Neem een bol en vul deze met cement. Bij het draaien van de bol verplaatst zich het cement aan de equator van de bol en werkt zich dan naar de "polen". Richting de polen neemt de centrifugekracht af en aan de polen is deze nul. Als het cement dan gedroogd is en je neemt de bol weg van het cement krijg je een bol met openingen aan de polen.

Op de aarde kun je dit ook toepassen, want deze was ooit ook vloeibaar.

Als je naar het middelpunt van de polen zou kunnen lopen zou je nog niet eens direct merken dat er een gat is. De rand van de ingang van het gat is dan natuurlijk rond. Je zult dan denken je loopt gewoon rechtuit en ziet dan opeens een nieuw landschap. Op een gegeven moment zie je dan een oceaan of land als je naar boven richting hemel zou kijken.

Of er een centrale zon is betwijfel ik. Als er een kleine zon zou zijn, zou de oppervlakte van de binnenaarde dan niet verbranden omdat de afstand van de innere zon dichtbij het aardoppervlak is?
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:08:05 #285
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_95385722
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef Aurora025 het volgende:
Op het eerste ogenblik lijkt het natuurlijk onmogelijk, maar als je er echt grondig over nadenkt is het niet onmogelijk.

Neem een bol en vul deze met cement. Bij het draaien van de bol verplaatst zich het cement aan de equator van de bol en werkt zich dan naar de "polen". Richting de polen neemt de centrifugekracht af en aan de polen is deze nul. Als het cement dan gedroogd is en je neemt de bol weg van het cement krijg je een bol met openingen aan de polen.

Op de aarde kun je dit ook toepassen, want deze was ooit ook vloeibaar.

Als je naar het middelpunt van de polen zou kunnen lopen zou je nog niet eens direct merken dat er een gat is. De rand van de ingang van het gat is dan natuurlijk rond. Je zult dan denken je loopt gewoon rechtuit en ziet dan opeens een nieuw landschap. Op een gegeven moment zie je dan een oceaan of land als je naar boven richting hemel zou kijken.

Of er een centrale zon is betwijfel ik. Als er een kleine zon zou zijn, zou de oppervlakte van de binnenaarde dan niet verbranden omdat de afstand van de innere zon dichtbij het aardoppervlak is?
Een gat ter grootte van de kustlijn van west europa, niet opvallen :') Loop je lekker op de Noordpool, flikker je gelijk naar beneden die innercore ster in... :W
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:10:54 #286
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_95388301
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:08 schreef Killaht het volgende:

[..]

Een gat ter grootte van de kustlijn van west europa, niet opvallen :') Loop je lekker op de Noordpool, flikker je gelijk naar beneden die innercore ster in... :W
Nee, want het middelpunt van de gravitatiekracht zou dan in de korst liggen. Je zou nog niet eens merken dat je het gat binnenloopt. Denk er maar eens over na.
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:56:17 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95390611
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:10 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Nee, want het middelpunt van de gravitatiekracht zou dan in de korst liggen. Je zou nog niet eens merken dat je het gat binnenloopt. Denk er maar eens over na.
Hmkay? Zeker niet zo goed op zitten letten bij natuurkunde op de middelbare school? :)
Onikaan ni ov dovah
pi_95392807
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hmkay? Zeker niet zo goed op zitten letten bij natuurkunde op de middelbare school? :)
Ik denk dat als je überhaupt gelooft in een holle aarde, dat je dan een geheel nieuwe natuurkunde moet uitvinden om alle "feiten" te verklaren...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95392858
Hey ... het topic doet het nog steeds! ^O^
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:27:15 #290
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95395113
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat als je überhaupt gelooft in een holle aarde, dat je dan een geheel nieuwe natuurkunde moet uitvinden om alle "feiten" te verklaren...
True that :)
Onikaan ni ov dovah
pi_95395971
http://unitynet.nl/boeken(...)le%20Aarde/start.htm

Iemand hier al rondgekeken

quote:
K&M Tailor: The Land of No Horizon

Van dit boek - in Australië verschenen - is slechts hoofdstuk 6 vertaald. Hier wordt de theoretische onderbouwing van de holle planeten verklaard.
Dat hoofdstuk staat er ook gelinkt, ik ga het vanavond eens doorlezen :Y)
pi_95406399
hoezo een kutlangetopic
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 23:04:17 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_95422451
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:14 schreef Fokkie2 het volgende:
hoezo een kutlangetopic
Neem de moeite om het te lezen voor je commentaar geeft :)
  woensdag 13 april 2011 @ 00:03:12 #294
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_95425690
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:43 schreef Stranger het volgende:
http://unitynet.nl/boeken(...)le%20Aarde/start.htm

Iemand hier al rondgekeken

[..]

Dat hoofdstuk staat er ook gelinkt, ik ga het vanavond eens doorlezen :Y)
wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.

Hoofdstuk 6 komt uit het boek "The Land of No Horizions" van Kevin J. Taylor and Matthew J. Taylor. Een interview met meerdere delen kun je hier beluisteren:

pi_95426325
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

wow, wat een geweldige link. Ik heb hoofdstuk 6 compleet gelezen. Er wordt begrijpelijk uitgelegd waarom de aarde en andere planeten niets anders zijn kunnen dan hol.

Hoofdstuk 6 komt uit het boek "The Land of No Horizions" van Kevin J. Taylor and Matthew J. Taylor. Een interview met meerdere delen kun je hier beluisteren:

Weer een zon in het binnenste van de planeet :')
pi_95437945
Ik vind dit echt het meest wonderbaarlijke onderwerp dat ik ooit ben tegengekomen in BNW.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 13 april 2011 @ 13:39:27 #297
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_95440618
Is het begrip dyson shell/sphere hier al voorbij gekomen? Zeer interessant om eens te googelen ivm een eventuele holle aarde :)

halo.wikia.com/wiki/Micro_Dyson_Sphere

Ik weet dat het geen bron of bewijs is, maar op z'n minst een mooie theorie.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:39:27 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_95445987
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:39 schreef Verbodsbord het volgende:
Is het begrip dyson shell/sphere hier al voorbij gekomen? Zeer interessant om eens te googelen ivm een eventuele holle aarde :)

halo.wikia.com/wiki/Micro_Dyson_Sphere

Ik weet dat het geen bron of bewijs is, maar op z'n minst een mooie theorie.
Zo'n ding is best een stuk groter dan een planeet ;)
Onikaan ni ov dovah
pi_95447081
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:03 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Mooi dat je het samenvat, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik er niet aan hoef te beginnen. 'Niet anders kan zijn dan hol'. Mike, it's amazing!!!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_95447562
De gene die het topic sluit moet een nieuwe maken :P

Maar wel graag met een fatsoenlijke OP O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')