Ik houd nog van mijn ex. Zij ook van mij, ze zei dat 'ze het niet leuk vond om mij te verlaten, omdat ze dan iemand van wie ze houdt pijn doet'.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:26 schreef PlaceboEffect het volgende:
Ik heb een vraag voor degene die al over hen ex heen zijn.
Ondanks dat je er overheen bent, betekend dat ook direct dat je niet meer van die persoon houd?
Je hoort vaak "Uit het zicht is uit het hart.". Maar... ik zie mezelf uiteindelijk wel over deze situatie heen komen, maar niet stoppen van haar te houden?
Zit ik ernaast?
Hmm ik vind dit een lastige vraag!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:26 schreef PlaceboEffect het volgende:
Ik heb een vraag voor degene die al over hen ex heen zijn.
Ondanks dat je er overheen bent, betekend dat ook direct dat je niet meer van die persoon houd?
Je hoort vaak "Uit het zicht is uit het hart.". Maar... ik zie mezelf uiteindelijk wel over deze situatie heen komen, maar niet stoppen van haar te houden?
Zit ik ernaast?
Zeer herkenbaar, maar er is op iemand tegenkomen ook geen enkele vorm van logica los te laten.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:51 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Soms lijkt het echt weken niet te lukken, en soms komen er in 1 weekend echt bij wijze van spreken 3 100 % fotomodellen op me af dat ik denk hmm kennelijk ben ik toch wel leuk..
Als ik dan de week daarop weer als enige zonder meid sta dan denk ik echt waar ligt het nu toch aan ?Herkenbaar?
Ja dat is erg klote. Bij mij was het zo dat tijdens de relatie waren er meerdere meisjes die wel geïnteresseerd waren en wel 'iets' met me wilde doen. Nu het uit is, valt het ietwat tegen. Is het dan toch een soort van zelfvertrouwen wat je dan wel uitstraalt en nu je (sinds kort) single bent toch niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:51 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Verder nog even terugkomend op mijn post van zaterdagnacht... Het is inderdaad vervelend als je (zoals ik) onzeker bent over de reden waarom het soms af en toe niet wil lukken met de meiden...
Het feit dat mijn ex alweer een nieuwe vriend heeft steekt me niet zozeer in de zin dat ze mij heeft ''verruild'' voor een ander, maar meer dat ik denk: wat heeft zij toch dat ze nu al aan haar 8e vriend begint terwijl zij mijn enige tot nu toe ooit is? Mis ik iets dat zij wel heeft, ben ik gewoon verlegen?
Ik wil eigenlijk gewoon weten ik welke categorie ik mezelf kan plaatsen. Het maakt me nog niet eens zo zeer uit (wel beetje natuurlijk ) of deze nu laag of hoog is, maar gewoon dat ik iets meer zekerheid heb over hoe ik nu lig bij de vrouwen zou toch fijn zijn...
Soms lijkt het echt weken niet te lukken, en soms komen er in 1 weekend echt bij wijze van spreken 3 100 % fotomodellen op me af dat ik denk hmm kennelijk ben ik toch wel leuk..
Als ik dan de week daarop weer als enige zonder meid sta dan denk ik echt waar ligt het nu toch aan ?Herkenbaar?
hmm, wat komt me dit bekend voor..quote:Op dinsdag 8 maart 2011 23:10 schreef JiggyJ het volgende:
Cezee ik vind het gewoon frustrerend om te lezen dat je kennelijk zelf niet doorhebt hoe je bezig bent!
Natuurlijk vind je het prima zo.. Hoe kun je je ex nu in godsnaam missen als je gisteravond seks met hem hebt gehad? Het loslaten is dus nog niet eens begonnen, dus hoe kun je dan de pijn voelen?
De relatie van een van mijn beste vrienden en zijn vriendin ging een half jaar geleden uit, zij maakte het uit nadat hij was vreemdgegaan...
De dagen die daaropvolgde zag ik hem helemaal " kapot"... Zij was boos, wilde geen contact, waardoor hij kapot van verdriet niets meer wou...Zegde af voor uitgaan, zat op school wezenloos voor zich uit te staren etc etc, ik dacht nou dit gaat wat worden zo...
Tot een week later, toen hij helemaal vrolijk opbelde of ik zin had mee naar de kroeg te gaan... Ik, wetebde hoe voorspelbaar dat soort situaties kunnen zijn wist de reden van die vrolijkheid natuurlijk al, en dat werd die avond in de kroeg door hem bevestigd: Zijn ex was niet meer boos, en wilde wel weer wat afspreken...
Zo is dat verder gegaan tot op de dag van vandaag, zij wil hem niet terug, maar ze zien elkaar zo' n 4 x in de week..
Als het moet haalt hij haar midden in de nacht op aan de andere kant van het
land, hij koopt dure laarzen voor haar, gaan samen dagjes weg, uiteten en binnenkort mag hij zelfs met haar en ouders mee op vakantie, maar aan is het niet, en guess what::: Hij vindt het niet eens erg, vindt het prima zo...
NATUURLIJK vindt hij het prima zo, iemand waarvan je houdt heb je gewoon nog in je leven ( zien elkaar minstens zoveel als tijdens de relatie) hij mag weer naar andere meisjes kijken, maar nu, ookal is het 6 maanden uit, als zijn ex een andere jongen krijgt, of eindelijk eens haar fucking verantwoordelijkheid gaat nemen, en zich gedraagt zoals je je als ex hoort te gedragen( want heb van haar beste vriendin gehoord dat zij hem niet meer terugwil, hij heeft natuurlijk nog 100% vertrouwen), dan gaat ze afstand nemen, en dan moet het hele proces van verwerken, 6 maanden na dato, nog van
voor af aan beginnen...
Ik heb er veel moeite mee gehad dat mijn ex zoveel afstand van me heeft genomen, maar nu bijna een jaar later ben ik haar op mijn blote knieen dankbaar dat ze mij mn eigen leven heeft laten heroppakken, terwijl ze alle kans had mij net zo te misbruiken als die ex van mijn vriend doet, namelijk puur om de leegte op te vullen, valse hoop te geven, terwijl je weet dat het nooit meer goed zal komen terwijk de ander daar vurig op hoopt...
CeeZee, als ik je verhaal zo lees, lijkt het me echt te mooi om waard te zijn. Ik vind het knap van je hoe je er mee om gaat en zou willen dat het voor mij ook zo was. Heb je een soort van afspraak gemaakt met je ex? Of gebeurt het gewoon? Wel goed dat je gewoon verder gaat met je vrienden en nu dan Bananenman. Maar wat JiggyJ zegt is toch wel heel erg waar. Ik heb het zelf ervaren. Je komt pas écht los wanneer je elkaar tijden niet ziet. Misschien is dit beetje bij beetje afkicken ook wel een manier maar dan nog moet er een punt komen waarop jullie elkaar niet meer gaan zien. Hoe kan je uberhaupt een nieuwe relatie aangaan als je nog zo met je ex bezig bent? Eerst het één afsluiten voordat je klaar bent voor iets nieuws. Dat is mijn visie.quote:Op woensdag 9 maart 2011 00:33 schreef CeeZee het volgende:
Jiggy, je kan niet zeggen dat ik mijn ex niet mis..
Denk je dat ik hem na 2 maanden niet mis, omdat ik hem toevallig gister heb gezien?
Een paar uurtjes met hem wegen niet op tegen die weken alleen hoor
Cold turkey werkt voor mij niet zoals het voor jou heeft gewerkt (dat weet ik uit ervaring).. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en tempo, maar dat betekend niet dat ik niet bezig ben met verwerken.
Ik kan namelijk oprecht zeggen dat ik gelukkig ben, er zijn nog genoeg leuke dingen naast mijn ex over gebleven. Daar komt bij dat ik heb geaccepteerd dat het niks meer wordt en ik hou ook niet meer van hem zoals ik deed, dus ik denk dat ik al een heel eind ben..
En als jij daar anders over denkt, omdat ik hem nog wel eens zie (2 keer in 2 maanden, dus niet 4x per week zoals jouw vrienden), dan mag dat, maar voor mij werkt dit 'beetje bij beetje afkicken' beter.. Ik merk namelijk dat er steeds meer afstand ontstaat, op een normale, natuurlijke, niet pijnlijke manier en daar kan ik beter mee omgaan dan met 'opeens niks meer' (dan zou ik me pas echt waardeloos voelen).
Er is alleen nog steeds lichamelijke aantrekkingskracht en ik heb ook mijn behoeftes (ik heb er net zo veel plezier aan als hij hoor), dus ga ik de 'fout' in. En het probleem is dat ik niet hoef te stoppen met hem af en toe zien (Het is dan gewoon gezellig en het belet me niet in mijn eigen dingen). Maar ook dit zal, net zoals het contact, steeds minder worden, want ook hier krijg ik steeds minder behoefte aan.
En nee, banaan zal het niet leuk vinden als ik nog met een ex rotzooi, maar ik ken hem dan ook pas 1 avond. En ja, ik wil graag iets met hem afspreken. En ja, als dat goed voelt dan is het voor mij ook duidelijk, ik ben namelijk niet van plan iets moois te laten lopen vanwege een ex. Ik heb namelijk de fout eerder gemaakt om een ex bijna voorrang te geven en dat laat ik niet meer gebeuren. Dus mocht zich iets serieus aandringen dan moet en wil ik wel stoppen en dan zal ik dat ook zeker doen
Bij ons ligt het anders, er is van begin af aan (eerste keer zoenen) super sexuele aantrekkingskracht geweest. Gelijk nagels in mijn rug en bijten op m'n lip. Dat is het probleem niet. Ik ben alleen bang dat ik terug ga vallen..quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:35 schreef Mystikvm het volgende:
Anderen kunnen wel zeggen dat het niet verstandig is, maar dat ligt toch echt helemaal aan de verstandhouding met je ex en dat kunnen anderen niet beoordelen.
Ik zou de mijne ook niet mijn bed uitschoppen, maar voor mij is de realiteit helaas dat ze me juist wel nog graag ziet, maar niet meer sexueel aangetrokken is tot mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |