abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93292313

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

En voor data mogen jullie Joyce PM'en! En voor suggesties over plaatsen ook!

Damn, al 3 keer een topic gesloten :')

Goed, game on

[ Bericht 1% gewijzigd door JiggyJ op 25-02-2011 07:56:00 ]
pi_93292372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:42 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Nee maar ik heb niet echt de neiging gehad om nog maar iets van me te laten horen... Ik wil het eens echt laten afhangen van haar en ondervinden wat ik echt voor haar beteken. Verwachtingen laat ik steeds meer varen.
We'll see :)

[ Bericht 62% gewijzigd door JiggyJ op 25-02-2011 08:01:46 ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:48:45 #3
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93292596
Shit, je was me net voor. :P

Je moet de afbeelding effe in image tags ipv url zetten. ;)

Zo dus [ img ] http://i56.tinypic.com/k9tg80.gif [ /img ] (maar dan zonder de spaties)

En die kandidaten voor de meet kunnen wel weg gok ik? Of gaat dat feest nog door??
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_93293163
Hebben jullie dat ook dat je na 3 jaar over je ex droomt?
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 05:34:21 #5
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_93294964
na een jaar ineens weer. zal vast wel ergens door getriggered worden, bij mij weet ik precies waardoor het komt.
pi_93295147
Had het al in het andere topic gepost maar de namen kunnen wel weg in de OP..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_93295420
Verhaaltjes maar even weggehaald, gisteren in de emoties toch iets teveel opgeschreven, en was toch een onsamenhangend verhaal :') , en ook een beetje te herkenbaar..

Vandaag dus na 10 maanden amper tot geen contact de hele dag met ex op stap ( en andere oud-collega's) Wordt denk ik de hele dag lekker doen alsof er nooit iets tussen ons is gebeurd, ga me proberen zo luchtig mogelijk op te stellen...

Best vreemd, het meisje waar ik me altijd het meest veilig en gewaardeerd door voelde, zo zenuwachtig voel ik me nu voor vandaag, alsof ik een presentatie voor 500 man moet geven..

Weet zij veel dat ik bijna een jaar na dato nog altijd in dit topic post, dat mijn hart nog altijd op hol slaat van verdriet als ik me bedenk hoe het tussen ons is gelopen...
Het idee dat zij vanavond na dat bedrijfsfeestje gewoon lekker bij haar vriend in bed kruipt, tegen mij zegt: het was gezellig vandaag, ik zie je ooit wel weer, mazzel.. Nog altijd niet te bevatten en enorm pijnlijk voor me..
Dat is eigenlijk het enge van een relatie, je mag nergens eigenlijk aan gaan ''wennen'', want uiteinderlijk heb je gewoon niet zelf in de hand wat er gebeurt. Je hebt allerlei verplichtingen aan elkaar, maar iemand hoeft maar de magische 3 woordjes '' het is uit '' te zeggen, en alles is weg als sneeuw voor de zon, en jij kunt het niet stoppen...

[ Bericht 42% gewijzigd door JiggyJ op 25-02-2011 08:08:22 ]
pi_93296352
Vervelend is dat heh..
Je roept beide dat je zo veel van elkaar houd en dat je altijd samen blijft..
En dan opeens is al die zekerheid weg als 1 van de 2 besluit dat het niet meer zo is :{
Je hebt alles voor elkaar over, totdat iemand besluit dat je eigenlijk niks meer bent.

Maarja, je weet nooit of je voor altijd samen blijft, ook na 30 jaar gaan mensen nog uit elkaar, die zekerheid heb je helaas nooit :N

Veel succes vandaag Jiggy!
pi_93296841
Je hebt uiteindelijk inderdaad eigenlijk helemaal niets zelf in de hand...

En waar een vriendschap in de loop der tijd ''verwatert'', gaat een relatie van de een op andere dag over, terwijl dat eigenlijk nog hechter is dan een vriendschap, heel moeilijk idd...

Merk dat het er bij mij op het moment gewoon om gaat, dat ik weer iemand nodig heb die om me geeft, waarvan je weet dat ze trots / blij is bij je te zijn...
Denk dat ik er dan een stuk makkelijker mee om kan gaan..

Nu is het bij mij nog overduidelijk waarom het uit is gegaan. Ik zou zelfs kunnen zeggen dat, als ik zelf had gewild, en me ook zo had gedragen, dan was het nog aan geweest...
Het lijkt me echt vreselijk als je zoiets echter totaal niet ziet aankomen/de reden niet weet..

@ Ceezee: dankje ! Het kan 2 kanten op : of ik besef vandaag dat het goed is zo, we pasten immers totaal niet bij elkaar en bij haar terugkomen dat zou echt de allerslechtste beslissing zijn die ik ooit zal kunnen maken..
Of ik zit vanavond weer vol gedachten en gevoelens en mezelf duizend maal te vertellen dat ik het allemaal niet snap..

Ik ben vooral bang om pijnlijke dingen te gaan zien/horen vandaag. Haar pratend over haar nieuwe vriend etc... Maar waarom ben ik bang? Ze heeft een nieuwe vriend, we spreken elkaar amper meer, met andere woorden : Ik ben/was gewend aan hoe de situatie nu is, en ''slechter'' dan dit kan het eigenlijk niet worden...
Ik vertel vanavond wel ff hoe het was...

[ Bericht 16% gewijzigd door JiggyJ op 25-02-2011 10:31:32 ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:41:40 #10
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_93298461
Je zou niet af moeten spreken met haar/hun als je er nog mee zit.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_93299033
Weet ik, en ik dit is ook typisch een voorbeeld van een ezel die zich straks bewust voor de 10e keer aan dezelfde steen gaat stoten... Nieuwschierigheid wint het van verstand...

Ik hou nog van haar. Ik mis haar niet in mijn huidige leven, maar als ik terugdenk aan onze tijd samen krijg ik nog steeds een brok in mn keel..
En dat terwijl ik haar echt geen reet meer boei. Juist het feit dat ze me belt om samen te rijden bewijst dat. Ze is niet gekwetst door mijn gedrag destijds vraagt zich geen moment af of ik dat ook wel zie zitten/ is niet bang dat ik zeg ''nee sorry, dat wil ik liever niet'', ze belt me gewoon omdat het nu even zo uitkomt...

En het erge is nog dat ik nog heel heel stiekem hoop op uitspraken als '' ach, met mijn huidige vriend loopt het ook niet zo lekker hoor'' :') :') :')
Maar misschien gaat het allemaal wel goed, en is dit iets waardoor ik het voorgoed af kan gaan sluiten..
pi_93303428
edit: geen aandacht aan besteden

[ Bericht 92% gewijzigd door Neo-Mullen op 25-02-2011 14:37:15 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:38:03 #13
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_93307289
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
edit: geen aandacht aan besteden
Ik was aan het lezen... ineens een edit :P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:12:07 #14
327765 BasBron
De Neger Des Heils
pi_93308877
Ik heb een klein jaar geleden mijn toenmalige relatie na 10 jaar verbroken (op een nette manier zonder "ellende").
Zij heeft aangegeven dat ze niet meer met me om kon gaan omdat het haar te veel pijn deed.

Maar zelfs nu na een bijna een jaar denk ik nog regelmatig aan mijn "maatje".
Begrijp me niet verkeerd ik heb absoluut geen spijt van het afkappen van de relatie maar het was cold turkey van de een op de andere dag niks meer, geen contact, niets. Ik werd via gemeenschappelijke vrienden op de hoogte gehouden en sms nog wel eens met een hele goede vriendin van haar om te vragen hoe het met haar gaat. Mijn ex heeft namelijk een tijdje echt heel erg in de put gezeten na de break-up en bijna een eetstoornis er aan overgehouden.

Ik hou nog steeds heel veel van haar maar dan op een vriendschappelijke manier zonder liefde/lust en wil gewoon dat het goed met haar gaat zoals het ook in mijn geval is.

Vrienden zeggen wel eens "joh, laat het toch los..." maar als iemand eenmaal in m''n hart zit dan blijft die persoon daar ook no matter what...

Ondertussen heb ik weer iemand leren kennen en hoop dat zij ook weer iemand leert kennen waar ze zich geborgen bij voelt. Het is bijna alsof ik dan weet dat ze weer in goede handen is waardoor ik het kan loslaten ofzo...

Herkenbaar voor iemand???
Is er een biertje in de zaal voor Bas Bron...laat je horen
Het mag een kleine zijn, het mag een warme zijn, het maakt niet uit... het maakt niet uit
pi_93309276
Pfff 2 1/2 week nu uit na een korte zeer intensieve relatie. Zij heeft het uitgemaakt uit het niets, ik dacht er steeds beter over heen te zijn. Ze noemde hem letterlijk een klootzak. Zie ik nu weer dat ze regelmatig contact heeft met haar vorige ex, denk ook dat ze weer bij elkaar terug zijn of komen.

Vind het alleen verwarrend, aangezien ze altijd heeft gezegd dat ze hem wel eens miste maar echt nooit terug wilde, zoveel ruzie en frustraties hadden ze onderling. En een van haar goede eigenschappen was eerlijk zijn, en dan zie je dit nu..... doet wel pijn meot ik zeggen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:04:30 #16
327765 BasBron
De Neger Des Heils
pi_93311206
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:20 schreef Iemand85 het volgende:
Pfff 2 1/2 week nu uit na een korte zeer intensieve relatie. Zij heeft het uitgemaakt uit het niets, ik dacht er steeds beter over heen te zijn. Ze noemde hem letterlijk een klootzak. Zie ik nu weer dat ze regelmatig contact heeft met haar vorige ex, denk ook dat ze weer bij elkaar terug zijn of komen.

Vind het alleen verwarrend, aangezien ze altijd heeft gezegd dat ze hem wel eens miste maar echt nooit terug wilde, zoveel ruzie en frustraties hadden ze onderling. En een van haar goede eigenschappen was eerlijk zijn, en dan zie je dit nu..... doet wel pijn meot ik zeggen.
Ellende man, klinkt als een reboundje
Is er een biertje in de zaal voor Bas Bron...laat je horen
Het mag een kleine zijn, het mag een warme zijn, het maakt niet uit... het maakt niet uit
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:04:32 #17
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_93311208
ik heb dr maar even geblokeerd op MSN, even geen zin om haar online te zien enzo.
pi_93311743
ik baal er ook nog steeds van dat het uit is en ook hoe (een paar dage voor de verjaardag van mn broer, op de dag dat we wat problemen uit zouden gaan praten).
ik heb al die tijd moeite gehad om haar los te laten en nu het eindelijk lukt wil ze weer terug komen in mn leven. zo komt ze bijvoorbeeld naar een toneel cursus (waar ze vervolgens geen enkele zinnige rol vervult) en ik zit nu ook met haar oom vast op stage, iets wat ook al geregeld was voor het uitging.

waarom zijn vrouwen hier altijd zo kut in? toen het uitging kwam zij er namelijk mee dat ze het gevoel al een tijdje weg was... kutwijf!!
pi_93312296
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef BasBron het volgende:

[..]

Ellende man, klinkt als een reboundje
Je hebt helemaal gelijk man. Maar probleem is dat je zo iemand echt hebt vertrouwd en dus blijkbaar beter niet had kunnen doen. En onddanks dat ze het uit maakte waardeerde ik haar eerlijkheid, wat dus blijkbaar ook niet klopte. Maar laat haar lekker ongelukkig worden met dr ex ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:17 schreef ramakandra het volgende:
ik baal er ook nog steeds van dat het uit is en ook hoe (een paar dage voor de verjaardag van mn broer, op de dag dat we wat problemen uit zouden gaan praten).
ik heb al die tijd moeite gehad om haar los te laten en nu het eindelijk lukt wil ze weer terug komen in mn leven. zo komt ze bijvoorbeeld naar een toneel cursus (waar ze vervolgens geen enkele zinnige rol vervult) en ik zit nu ook met haar oom vast op stage, iets wat ook al geregeld was voor het uitging.

waarom zijn vrouwen hier altijd zo kut in? toen het uitging kwam zij er namelijk mee dat ze het gevoel al een tijdje weg was... kutwijf!!
Vrouwen zijn eigenlijk veel slechter dan mannen :)
pi_93312663
Vrouwen zijn niet slechter :N
Er zijn idd vrouwen die slechter zijn dan de mannen hier, omdat jullie echt om jullie relatie gaven, maar er zijn ook een heleboel mannen eikels, alleen die vind je hier niet omdat het ze niks boeit :P

Verder herken ik wat Jiggy zegt.
Ik mis hem niet in de dingen die ik nu doe (ben nu ook gelukkig en doe waar ik zin in heb), maar ik mis wel de dingen die we deden, want die waren op dat moment erg fijn :P

Het vervelende aan relaties is dat als het goed gaat het echt geweldig is, het beste wat er besaat, maar zodra het over is (wat erg snel en onverwacht kan gaan), dan is het ook echt verschrikkelijk en lijkt het wel alsof er niks ergers bestaat..
pi_93328797
Ik heb echt een hele vreemde dag achter de rug..

Zoals gezegd een reunie gehad met oud collega's, waaronder mijn ex, de andere ex van mijn ex ( :P ) , en nog wat collega's.
Was erg gezellig, en het vreemde was dat mijn ex en ik eigenlijk, na elkaar 10 maanden amper meer gesproken te hebben weer met elkaar omgingen alsof het nog aan was, maar dan in de ''leuke'' momenten die ik had ( qua gedrag dan )...
Elkaar een beetje plagen, veel lachen om flauwe grappen, onzin uitkramen etc...

Was best grappig, ik was na al die tijd best zenuwachtig om me na zolang weer in haar bijzijn te begeven. Aan het begin was ik nerveus, maar het duurde echt maar 5 minuten en het ijs was gebroken, en het was net als vanouds..

Wel weet ik echt zeker dat haar gevoelens gewoon weg zijn. Gelukkig denkt zij ook, doordat ik nu in amsterdam woon, genoeg doe met meisjes en er niet meer mee bezig ben ( ze moest eens weten :P ) Ik heb zoveel mogelijk mn best gedaan om haar inderdaad te laten denken dat ik er totaal niet mee zit. Beetje flauwe grapjes maken over dat ze me gedumpt had etc toen het ter sprake kwam....

Maar juist daardoor is het wel heel raar toen ze vlak voor we naar huis gingen, haar nieuwe vriend ging bellen.. ''Ja ik pak even thuis mijn spullen, dan kom ik naar je toe''... Pff dat zei ze ook elk weekend tegen mij, en daar kwam ze met haar hele huishouden aan om het hele weekend samen te gaan beleven.
En dat steekt me wel. Ik heb eigenlijk geen behoefte aan een nieuwe relatie, heb weer contact met mn 2 leuke/knappe sms-meiden die het in me zien zitten, maar ik HEB geen relatie, en dat doet me een beetje minderwaardig voelen op de een of andere manier...

Blijft een raar idee dat we het beiden leuk hebben gehad vandaag, maar ik hier een heel bericht zit te typen, terwijl zij zo ongeveer nu met haar vriend het bed in gaat duiken en pas weer aan me denkt de volgende keer dat ze me ziet...
Toch heeft vandaag me denk ik in positieve zin geholpen door te beseffen dat ik het allemaal wat luchtiger moet bekijken. HEt heeft niet gewerkt tussen ons, en dat heb ik zelf zover laten komen, terwijl ik donders goed wist hoe het beter moest... Het is jammer, maar beter, op naar de volgende...
pi_93329329
Dat zou ik nou echt niet kunnen wat jij zojuist hebt gedaan...wel respect voor je!

Het is bij mij nu zo'n 7,5 week voorbij. Na bijna 3,5 jaar. Het ging gewoon niet meer... maar ik voel me nog elke dag klote. De laatste 1,5 jaar bestond de relatie voornamelijk uit leugens. Heb haar alles vergeven en stond verdomme altijd voor haar klaar. Ik trok het niet meer en werd steeds bozer op haar, omdat ze maar bleef liegen. Om de kleinste dingen....en toch gaf ze mij een trap... Op dit moment zou ik haar zelfs nog terug nemen als ze dat wilde, ook al heeft het geen toekomst. Dat realiseer ik me ook wel... maar toch
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:56:52 #23
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_93329539
ik moest in het begin van de avond aan mijn ex denken, omdat zijn schijnbaar denkt dat ik achterlijk ben. ze heeft dus niks geleerd in de 3 jaar dat we samen waren. jammer.

ach ja, aan de andere kant verbaast me het ook niks, ze was niet het scherpste mesje in het besteklaadtje. ik hoop alleen dat dr nieuwe vriend net zo veel geduld met haar heeft als ik. 3 jaar. 3 jaar met allerhande tekortkomingen. hoe ik het volgehouden heb weet ik niet. vraag me het nog steeds af. mischiem omdat ik gewoon van haar hield en de rest me geen zak uitmaakte. 3 jaar haar door de diepste dalen heengesleurd heb om zelf alleen achter te blijven.

:(

dus.
pi_93329641
klinkt heel bekend... en dan voel je je toch gebruikt
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:06:56 #25
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_93329985
t stomste is, ik wou dat ik er om kon janken, dat zou het alles zo veel makkelijker maken.

als zij gewoon iets stoms had gedaan als vreemdgaan ofzo dan was het duidelijk geweest.

mphdhsff.

nu is het net alsof het allemaal aan mij heeft gelegen, en dat is niet zo, niet dat het alleen aan haar lag maar zeker niet voor 100% bij mij.

ik zou het los moetten laten, en ik dacht dat ik dat ook gedaan had, schijnbaar niet.

waar is die FFFFFFUUUUUUUUUU ding wanneer je hem nodig hebt. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')