Ik vind het best, ik ga het sowieso zien. Dus voor jou hopen we op een zware bewolking waarvan duidelijk is dat het na een uur weer opentrekt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:35 schreef NJ het volgende:
Beter stellen ze die lancering een uurtje uit. Dan kan ik 't nog zien.
Dacht ik eerst ookquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:45 schreef shintek het volgende:
Godverdomme ik dacht het kanaal, lievelingschannel
Ik ook. In bericht op de frontpage ook even linkje naar dit topic gezet.quote:
Tot de afteltijd blijkbaar?quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:53 schreef raistlin6 het volgende:
90 seconden over tot aan hold, weet iemand wat dat precies inhoudt?
Afteltijd is 3 uur dan. Zou idd goed kunnen ja. Nog een kleine 3 uur te gaan. En dan kan een belangrijk hoofdstuk in de ruimtevaart bijna worden afgesloten.quote:
Ja zie OP.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:03 schreef remlof het volgende:
Klopt het dat dit de 133e (en dus laatste) Space Shuttle vlucht wordt?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_spaceflights
Ja, ik zag het een mega klok die 3 uur aftelde toen de 90 sec afgelopen waren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:02 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Afteltijd is 3 uur dan. Zou idd goed kunnen ja. Nog een kleine 3 uur te gaan. En dan kan een belangrijk hoofdstuk in de ruimtevaart bijna worden afgesloten.
De STS nummers komen meestal niet overeen met het vluchtnummerquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja zie OP.
Bovenste plaatje is het plaatje van deze missie.
Jawel toch?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:04 schreef AIara het volgende:
Dit wordt de laatste vlucht van de Discovery, maar niet de laatste Space Shuttle vlucht hoor.
Voor zover ik begreep wel ja.quote:
Ah oke, dus nu de laatste discovery en de komende maanden de laatste 2 andere programma's thanks. Maar de informatie uit de openingspost (en daarmee die op de frontpage) klopt wel gewoon toch?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:08 schreef AIara het volgende:
April 19 (voorlopige datum) gaat de Space Shuttle Endeavour nog de ruimte in voor STS-134 en op 28 juni de Space Shuttle Atlantis voor STS-135.
Jahoor, niets mis meequote:Op donderdag 24 februari 2011 19:09 schreef raistlin6 het volgende:
Ah oke, dus nu de laatste discovery en de komende maanden de laatste 2 andere programma's thanks. Maar de informatie uit de openingspost (en daarmee die op de frontpage) klopt wel gewoon toch?
quote:
Geen idee, maar mij hoor je niet klagen. Meestal besluit ik tot 04.00 op te blijven, maar lukt dat niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:17 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Huh hoezo kende ik die smiley niet?
OT: Vind het best spannend zo, maar hoezo gaan ze zo vroeg al?
Ik denk dat deze missie 11 dagen gaat duren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep wel ja.
Wist trouwens niet dat die nummers vaak niet overeenkwamen. In dit geval is het in ieder geval wel de laatste Discovery.
2011 February 24 STS-133 The mission, currently set for launch at 4:50 p.m. EST on February 24, will carry the Pressurized Multipurpose Module (PMM) Leonardo and the ELC-4 to the ISS. Final mission for Discovery and is no longer last scheduled flight of the Space Shuttle Program. 11 days (Planned)
Err @ laatste zinnetje?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat deze missie 11 dagen gaat duren.
Schijnbaar was dit oorspronkelijk wel de laatste vlucht maar is dat gewijzigdquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:59 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het zinnetje ervoor.
Dat moet wel ongelooflijk gaaf zijn geweest idd!quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:03 schreef Dulk het volgende:
ik heb een paar jaar geleden nog een lancering kunnen bijwonen op de "publiekstribune" een km of 5 van de lanceerbasis.
gvd wat was dat gaaf zeg
Je kan nu al meekijken met de voorbereidingen (de astronauten zijn as we speak 1 voor 1 in aan het stappenquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef yavanna het volgende:
Ik hoop dat ik het ga onthouden vanavond, vind het ook per tv/monitor wel indrukwekkend om te zien.
ja echt! het was rond 4:30 in de ochtend en het was nog goed donker en het leek net of de zon opkwam, maar dan recht omhoog en opeens een minuut ofzo later een hoop gebulder en getril, echt niet te beschrijven. ik zal eens kijken of ik de foto's ingescand krijgquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat moet wel ongelooflijk gaaf zijn geweest idd!
Ik hoop dat ik het ga onthouden vanavond, vind het ook per tv/monitor wel indrukwekkend om te zien.
Crosspost uit ander topic:quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er iets bekend over de route? Gaat ie over Nederland toevallig?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:47 schreef AIara het volgende:
Sightings over Nederland de komende weken:
Die gaan met de Soyuz (sojoez) meequote:Op donderdag 24 februari 2011 20:43 schreef .aeon het volgende:
Wat is het vershil tussen het Space Shuttle program en dit soort expedities:
http://en.wikipedia.org/wiki/Expedition_28
Hoe worden deze astronauten dan richting ISS geschoten?
Nou, de Soyuz is wel wat anders dan een Space Shuttle, die dingen lijken meer op de Apollo-capsules en stammen ook uit die tijd (eind jaren 60/begin jaren 70) al zijn ze natuurlijk wel doorontwikkeld:quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:45 schreef AIara het volgende:
[..]
Die gaan met de Soyuz (sojoez) mee
(simpelweg gezegd de 'Russische Space Shuttles')
Het is steeds een andere hč?quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:53 schreef King_Merc het volgende:
volgens mij gaat dat ding ook al 45 jaar mee
ff een tip: de CNN live feed vanuit het nieuwsbericht op de FP heeft een voorsprong van 15 seconden ofzoquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:13 schreef AIara het volgende:
[..]
Je kan nu al meekijken met de voorbereidingen (de astronauten zijn as we speak 1 voor 1 in aan het stappen) en op de achtergrond houden om het niet te vergeten: http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html
hoezo we? zijn we meer Amerikaans dan Russisch of zo?quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Straks zijn het inderdaad de Russen van wie we afhankelijk gaan zijn. Goede vriendjes blijven dus.
Ik zie onszelf absoluut veel dichter bij de Amerikanen dan de Russen staanquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:21 schreef dragems het volgende:
[..]
hoezo we? zijn we meer Amerikaans dan Russisch of zo?
Er zijn geplande pauzes in het aftellenquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:28 schreef ReplaR het volgende:
Wanneer vertrekt ie nou? Ik hoorde dat zo de T-20 komt maar in de OP staat 22.50?
Ah thxquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik zie onszelf absoluut veel dichter bij de Amerikanen dan de Russen staan
[..]
Er zijn geplande pauzes in het aftellen
Ik geloof t niet?quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:47 schreef Tism het volgende:
Ohw, dan lanceerd hij dus eerder dan om 22:50 uur?..
45 min pauze op T-9quote:
De NASA Countdown 101quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:48 schreef Lallend het volgende:
Edit: raistlin6 waar haal jij die info vandaan als ik vragen mag?
De launch blog.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:48 schreef Lallend het volgende:
Voor de twee afzonderlijke countdown clocks:
klik hier voor de doorlopende countdown klok
klik hier voor de officiėle countdown klok
Ik merk wel op dat de CNN live feed 45 seconden achter loopt op de officiėle teller van NASA.
Niet echt helemaal live dus
Edit: raistlin6 waar haal jij die info vandaan als ik vragen mag?
Nice, was al zo nieuwsgierig waarom zo er zo naar aan het kijken waren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:52 schreef raistlin6 het volgende:
Over de deur:
Team Evaluating Small Piece of Tile
Thu, 24 Feb 2011 09:51:19 PM GMT+0100
Closeout Crew members are still in the White Room as they evaluate a small piece of tile that came loose near Discovery's crew hatch. They haven't yet decided whether any action is necessary, but there is plenty of time left to assess the situation. We're one hour away from launch at 4:50 p.m.
Ik? Ja tuurlijk, maar soms mis ik 1 en ander omdat ik t druk heb, dan zie ik het hier niet in t topic staan en plaats ik t vanaf de nasa launch blog hier ook even.quote:
Nee, er is nu 45 min. pauze ingegaan, om 22.50 uur nl tijd lancering.quote:
T-9 Minutes and Holdingquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nee, er is nu 45 min. pauze ingegaan, om 22.50 uur nl tijd lancering.
Nee, ik reageerde op ReplaR die zo nieuwsgierig was waar ze toch de hele tijd naar aan het kijken warenquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:55 schreef raistlin6 het volgende:
Ik? Ja tuurlijk, maar soms mis ik 1 en ander omdat ik t druk heb, dan zie ik het hier niet in t topic staan en plaats ik t vanaf de nasa launch blog hier ook even.
Ik weet het niet precies, maar heb het in ieder geval gewijzigd in de update.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:04 schreef Lallend het volgende:
Wel bijzonder, tijd op de klok van NASA staat T-00:09:00, niet T-00:10:00.
Iemand een idee wat dit verschil kan verklaren?
Jep dat hoorde ik goed.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:26 schreef raistlin6 het volgende:
Hoor ik nu goed dat een deel van de motor/screen of zo een 'no go' is?
Lol das ook wat overdreven gesteldquote:
Precies stekkertjes checken en 10 seconden uit laten staan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:29 schreef AIara het volgende:
Ach even uit- en aanzetten, dat fixt het meestal wel
SHIT!!!..quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:30 schreef raistlin6 het volgende:
Range Safety Officer Reports 'No-Go'
Thu, 24 Feb 2011 10:29:37 PM GMT+0100
The Range Safety Officer reports the Eastern Range is "no-go" due to problems with its central command computer. Standby to see if the issue is resolved.
Laten we hopen dat dat niet nodig isquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
De RSO drukt ook op de rode knop als de shuttle van koers afwijkt en op bewoond gebied dreigt neer te storten.
Dan explodeert een bomgordel die om de grote tank ligt.
Nee, maar het systeem moet wel werken natuurlijk, anders mag ie niet vertrekken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:34 schreef Lallend het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat niet nodig is
Comp probleem nog niet, ze gaan tot T-5 door alsof alles go is, dan moet probleem met schermen opgelost zijn.quote:
Haha ik ook nietquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:38 schreef erikkll het volgende:
Wat een oude aftandse zooi is het ook heComputers vallen uit, tegeltjes laten los. Voor geen goud zou ik meegaan in die troep
Inderdaad ik ook niet!quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:38 schreef erikkll het volgende:
Wat een oude aftandse zooi is het ook heComputers vallen uit, tegeltjes laten los. Voor geen goud zou ik meegaan in die troep
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is het ook nog ergens live te volgen?
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream1quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
op de antonov myra volgens mijquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:41 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
In de jaren 80 is er een shuttle over nederland gevlogen, die heb ik toen gezien. Zat aan een jumbo vast volgens mij of hij vloog zelfstandig, dat weet ik niet meer. Iemand enig idee welke dat geweest zou kunnen zijn?
Die met Wubbo Ockels was toen uitgebreid op TV maar ze vliegen vrijwel allemaal wel over Nederlandquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:41 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
In de jaren 80 is er een shuttle over nederland gevlogen, die heb ik toen gezien. Zat aan een jumbo vast volgens mij of hij vloog zelfstandig, dat weet ik niet meer. Iemand enig idee welke dat geweest zou kunnen zijn?
Nee, dat was echt een amerikaanse shuttle. Het was kraak helder toen in de zomer. Schitterend gezicht, staat op mijn netvlies.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:42 schreef sjakie007 het volgende:
Dat was de russische variant op de space shuttle volgens mij,
Jup, hopen dat er weer nieuwe komen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Dit type shuttle gaat er nu helemaal uit?
Allemaal naar het museumquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Ze hebben nog 2.48 hold time over in window of opportunity.quote:
Ja, we gaan terug naar capsule op een raket. Net zoals de Apolloquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Dat gaat niet lukkenquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze hebben nog 2.48 hold time over in window of opportunity.
Dan wordt t dus afgeblazenquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:46 schreef Tism het volgende:
Gaat nog wel 15 minuten duren denk ik, niet alles is vrij gegeven..
Morgen verderquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:47 schreef yavanna het volgende:
Als het in die 2 min. niet lukt kan het weer een x periode on hold. tovh?
neequote:Op donderdag 24 februari 2011 22:47 schreef yavanna het volgende:
Als het in die 1.30 min. niet lukt kan het weer een x periode on hold. toch?
er is wel kans op flinke bewolkingquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:47 schreef Brembo het volgende:
Mooi weer daar zeg, ik ga verhuizen.
Omdat het lanceervenster klein is. De tijd komt heel nauw, omdat het ISS op de juiste plek moet staanquote:
Ok thnx, ik zal later eens zien hoe dat exact zit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan sluit het lanceervenster
Duidelijk. Bedankt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat het lanceervenster klein is. De tijd komt heel nauw, omdat het ISS op de juiste plek moet staan
quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:49 schreef shiznuts het volgende:
Ik zal eens bij m'n kabelmaatschappij gaan klagen dan, wanneer Discovery definitief uit de lucht is.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:49 schreef shiznuts het volgende:
Ik zal eens bij m'n kabelmaatschappij gaan klagen dan, wanneer Discovery definitief uit de lucht is.
ik zie het, ik wist niet eens dat dat kon bewegenquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik zag een uitlaatstukje bewegen
Same here!quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:51 schreef raistlin6 het volgende:
En nu laat ik dit scherm even voor wat t is en kijk ik de rest full screen, tot na launch.
T-2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |