Link naar het vorige deeltje: Gods aanwezigheidquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:37 schreef deboeah het volgende:
Als er een God zou zijn, zou jij dan niet Zijn aanwezigheid willen voelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Ja, we hebben hier een policy om normaal te reageren. Lukt je dat niet, dan ga je maar weer terug naar ONZquote:
We weten allemaal hoe nuttig dat isquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:34 schreef Haushofer het volgende:
Ja, we hebben hier een policy om normaal te reageren. Lukt je dat niet, dan ga je maar weer terug naar ONZAls je nog commentaar hebt doe je dat maar in het FB topic, niet hier.
Waarom zo vaag over energie praten? Er is overal energie, dat is gewoon een feit. Je betoog is imo dus gewoon een open deur intrappen...quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:12 schreef schommelstoel het volgende:
Nu praat ik niet over een geschreven god, zoals een geschreven geloof.bijbel ect ect...
Maar als er een 'god' is, lijkt het mij eerder gewoon energie, alleen jammer dat het de naam god moet hebben.
Energie is overal, alles bestaat uit energie.
bidden en in contact komen met god is gewoon je hart luchten en je eigen antwoorden geven.
focussen op positieve energie zal je veel meer mee bereiken.
God is een woord,dan in mijn inzicht een jammerlijk woord is.
Omdat energie geen god is, maar een samen hang van het leven.
En nu moeten alle gelovigen niet boos op mij worden dat ik dit post, dit is mijn mening.
Hoe vaak heb ik wel niet opgedrongen zitten luisteren naar dat van jullie.
Hoop ik later op terug te komenquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef ATON het volgende:
Haushofer:
[..]
Al eens gehoord van ' Het geheim evangelie van Marcus ' ?
In 1958 verleende de Grieks-orthodoxe patriarch van Jeruzalem aan de hoogleraar oude geschiedenis Morton Smith van de Harvard Divinity School toestemming wat in de kloosterbibliotheek van Mar Saba te komen neuzen. Smith vond een kopie van een brief geschreven door een van de meest vooraanstaande kerkvaders, Clemens van Alexandrië ( Titus Flavius Clemens (150-215 n.C). De brief was een antwoord in het Grieks aan ene Theodorus over hun gezamelijk verzet tegen een 'gnostische sekte', de carpocratiërs. Als een moderne spindoctor adviseerde Clemens aan Theodorus alles te ontkennen betreft dit evangelie op basis van de bewering dat...' niet alle ware zaken de waarheid zijn, en evnemin mag die waarheid die slechts waar lijkt in de ogen van de mens, worden verkozen boven de ware waarheid, die van het geloof.' ( bron: Clement of Alexandria and a Secret Gospel of Marc, blz.446 ( Smith ) )
Zo te zien wisten die hufters meer dan we vermoeden he Haushofer ?
Ik denk dat je iets breder moet denken dan alleen de vergelijking met zuurstof die je eerder maakte.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Waarom zo vaag over energie praten? Er is overal energie, dat is gewoon een feit. Je betoog is imo dus gewoon een open deur intrappen...
Ik ben het volledig met je eens, maar dit is toch gewoon een vaststaand feit?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:42 schreef schommelstoel het volgende:
Ik denk dat je iets breder moet denken dan alleen de vergelijking met zuurstof die je eerder maakte.
In de ruimte is geen zuurstof, wel energie.
Zonder energie geen beweging,zonder beweging geen energie.
Zelfs een houten tafel bestaat uit energie, het is de energie van de moleculen die het een tafel maakt.
De tafel zou ook de ruimte in kunnen zonder zuurstof en toch kunnen blijven bestaan.
Klopt, alleen wel een, hoe zeg je dat, een ondergewaardeerd feit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:43 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je eens, maar dit is toch gewoon een vaststaand feit?
Heb net even kort gelezen op Wikipedia, maar wat is het effect op een aanwezige volgens jou dan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:46 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Klopt, alleen wel een, hoe zeg je dat, een ondergewaardeerd feit.
En dan in de zin, dat het voor lieve word genomen.( weet het even niet goed uit te leggen met schrijf woorden)
Misschien een verkeerd voorbeeld, Maar ken jij de double slit theory?
En het effect van een aanwezige bij de test?
Ontopic,quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:49 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Heb net even kort gelezen op Wikipedia, maar wat is het effect op een aanwezige volgens jou dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Tja, een en al bagger en off topic. Haaaauushooooferrrr. Vlakgommetje..quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:13 schreef hoatzin het volgende:
ik ben de draad volledig kwijt in dit vervolg op deeltje 1...
Als er een God zou zijn zou ik zeker graag zijn aanwezigheid willen voelen. Ik heb daar vroeger ook vaak om gevraagd.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:37 schreef deboeah het volgende:
Als er een God zou zijn, zou jij dan niet Zijn aanwezigheid willen voelen?
Al eens gehoord van ' Het geheim evangelie van Marcus ' ?quote:Als mensen een uniform en volledig consistent verhaal omtrent Christus hadden willen maken, hadden ze denk ik ook niet alle 4 evangelieën in de canon opgenomen, maar bijvoorbeeld alleen het Johannesevangelie. Het lijkt me sterk dat de vroege kerkvaders niet op de hoogte waren van de interne inconsistenties van de 4 evangelieën.
Ik had je post al gequote even eerder, en hoop er later op terug te komen. Vanaf nu weer ontopic, inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:00 schreef ATON het volgende:
Haushofer:
[..]
Al eens gehoord van ' Het geheim evangelie van Marcus ' ?
In 1958 verleende de Grieks-orthodoxe patriarch van Jeruzalem aan de hoogleraar oude geschiedenis Morton Smith van de Harvard Divinity School toestemming wat in de kloosterbibliotheek van Mar Saba te komen neuzen. Smith vond een kopie van een brief geschreven door een van de meest vooraanstaande kerkvaders, Clemens van Alexandrië ( Titus Flavius Clemens (150-215 n.C). De brief was een antwoord in het Grieks aan ene Theodorus over hun gezamelijk verzet tegen een 'gnostische sekte', de carpocratiërs. Als een moderne spindoctor adviseerde Clemens aan Theodorus alles te ontkennen betreft dit evangelie op basis van de bewering dat...' niet alle ware zaken de waarheid zijn, en evnemin mag die waarheid die slechts waar lijkt in de ogen van de mens, worden verkozen boven de ware waarheid, die van het geloof.' ( bron: Clement of Alexandria and a Secret Gospel of Marc, blz.446 ( Smith ) )
Zo te zien wisten die hufters meer dan we vermoeden he Haushofer ?
PS: Uit deel 2bis
Nu is de orriginele posting weer volledig én begrijpelijker.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:55 schreef deboeah het volgende:
Met voelen bedoel ik dat je voelt in je hele lichaam, je hart je ziel en je verstand dat je zeker weet dat die aanwezigheid die je voelt wel van God moet zijn omdat je zo'n vreugde nog nimmer nooit eerder hebt gevoeld. Dan nogmaals mijn vraag, als er een God zou zijn, die dat gevoel tentoonspreidt voor hen die dat oprecht willen, zou je dat dan niet willen ervaren?
Welke God?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:31 schreef deboeah het volgende:
dat je zeker weet dat die aanwezigheid die je voelt wel van God moet zijn omdat je zo'n vreugde nog nimmer nooit eerder hebt gevoeld
Hoe weet je dat het niet de God van een concurrerende religie is die je voelt?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:39 schreef deboeah het volgende:
De God van Abraham, de, volgens de bijbel, schepper van hemel en aard.
En welke god had die Abraham dan wel ??quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:39 schreef deboeah het volgende:
De God van Abraham, de, volgens de bijbel, schepper van hemel en aard.
Beetje jammer dat je het bagger noemt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, een en al bagger en off topic. Haaaauushooooferrrr. Vlakgommetje..
Dat alles energie is weten we sinds Einsteins E=MC^2. Maar waarom zou je dat god noemen? Wat heeft dat van doen met een intelligente schepper die zich al dan niet bemoeit met het dagelijkse leven van mensen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:12 schreef schommelstoel het volgende:
Maar als er een 'god' is, lijkt het mij eerder gewoon energie, alleen jammer dat het de naam god moet hebben.
Energie is overal, alles bestaat uit energie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |