Ik zal het nog een keer proberen: Het woord 'aanklacht' betekent feitelijk niet meer dan beschuldiging. Bij de politie kun je je beklagen over een strafbaar feit. Dat heet een aanklacht indienen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij beweert dat je een aanklacht kunt indienen bij de politie, en dat dat 'meestal' op hetzelfde neerkomt als aangifte doen. Dat is wel degelijk in tegenspraak met wat doubleplusungood schrijft. Er klopt geen jota van namelijk.
Noem je mij een troll?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Argumenten hebben bij jou geen zin, trolletje
Als het kwaakt als een eend, als het loopt als een eend, als het er uit ziet als een eend.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Noem je mij een troll?
dan is het een troll.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het kwaakt als een eend, als het loopt als een eend, als het er uit ziet als een eend.
Zweden zegt dat er reden is voor uitlevering. Ik weet niet of ze zeggen of er een aanklacht is, maar de inhoud van de aanklacht is niet bekend gemaakt. Dat is niet nodig voor uitlevering, blijkbaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:54 schreef Disana het volgende:
En ik ben er ook helemaal niet wijzer van geworden. Het begon allemaal met de voor de hand liggende veronderstelling dat er een aanklacht tegen Assange ligt. Ik vond dat als leek best aannemelijk. Maar wat het volgens sommigen dan wel is?
Dankje.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zweden zegt dat er reden is voor uitlevering. Ik weet niet of ze zeggen of er een aanklacht is, maar de inhoud van de aanklacht is niet bekend gemaakt. Dat is niet nodig voor uitlevering, blijkbaar.
Er is wel aangifte gedaan door de Zweedse dames.
Nee, zo heet het niet. Waarom blijf je een zo overduidelijk onjuiste bewering verdedigen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bij de politie kun je je beklagen over een strafbaar feit. Dat heet een aanklacht indienen.
Lees mijn post hierboven eens. Volgens mij heeft hij gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, zo heet het niet. Waarom blijf je een zo overduidelijk onjuiste bewering verdedigen?
Nu hou ik erover op. Jij zou de waarheid nog niet herkennen als vrouwe justitia hem zelf door je strot kwam rammen.
Ik vind het grappig om door jou troll genoemd te worden. Maar als je denkt dat dat een argument is, is het mij best hoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het kwaakt als een eend, als het loopt als een eend, als het er uit ziet als een eend.
- indienen: inleveren, aanbiedenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nee, zo heet het niet. Waarom blijf je een zo overduidelijk onjuiste bewering verdedigen?
Nu hou ik erover op. Jij zou de waarheid nog niet herkennen als vrouwe justitia hem zelf door je strot kwam rammen.
Het str*ntvervelende is ook dat beide partijen maar door en door gaan en niet meer letten op de steekhoudende posts van derden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:29 schreef Engel-b het volgende:
Eerst leek het gewoon duidelijk maar nu door het geharrewar snap ik er misschien ook niets meer van
Het ging over.. Assange, was het toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Het str*ntvervelende is ook dat beide partijen maar door en door gaan en niet meer letten op de steekhoudende posts van derden.
Jij emmert net zo goed door als je tegenpartijen. Je slaat posts over die nota bene in je voordeel kunnen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het ging over.. Assange, was het toch?
Sorry, het is niet mijn bedoeling geweest de aandacht van het onderwerp af te leiden.![]()
Het begon ermee dat iemand riep dat er nog geen aanklacht was.
En later was die niet-bestaande aanklacht uitgelekt, ofzoiets.
Ik had me idd. niet door bullshit moeten laten afleiden.. Tja.. Terwijl je het nog wel voor me opnam.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij emmert net zo goed door als je tegenpartijen. Je slaat posts over die nota bene in je voordeel kunnen zijn.
De onenigheid is belangrijker geworden dan het onderwerp en het is voor derden bijna niet meer te volgen of interessant.
Dit is inderdaad wat ik ongeveer heb uitgelegd.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:29 schreef Engel-b het volgende:
Is het niet (en ja, ik ben een leek) zo dat je bij de polite 'aangifte' doet van iets maar dat het, als deze in behandeling wordt genomen, verder in de rechtsgang 'een aanklacht' heet? Daarna dus? Als ze er iets mee doen (met de aangifte)?Dus dat burgers aangifte doen maar politie of OM een aanklacht indienen bij de rechter?
Eerst leek het gewoon duidelijk maar nu door het geharrewar snap ik er misschien ook niets meer van
Tenzij je gewoon accepteert dat er wel een of meerdere aanklachten liggen. Dan heb je ook meteen je verklaring voor waarom Zweden om uitlevering vroeg.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:00 schreef doubleplusungood het volgende:
Kortom: deze hele zaak is omgeven door raadsels
voorvoegsels?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:00 schreef doubleplusungood het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: Je kunt mooi blijven harrewarren over voorvoegsels van woorden, maar een klacht is juridisch gezien nog steeds niet hetzelfde als een aanklacht... En dan kun je wel de Van Dale erbij gaan pakken en zo gaan interpreteren dat een aangifte een klacht is en *dus* een aanklacht (?) maakt het in juridische zin nog steeds niet juist.
Mag een aanklacht dan geheim worden gehouden voor het publiek?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Tenzij je gewoon accepteert dat er wel een of meerdere aanklachten liggen. Dan heb je ook meteen je verklaring voor waarom Zweden om uitlevering vroeg.
Hoeft niet. Marianne Ny heeft zelf gezegd dat Assange uitgeleverd moet worden om de aanklacht rond te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:03 schreef Disana het volgende:
Tenzij je gewoon accepteert dat er wel een of meerdere aanklachten liggen. Dan heb je ook meteen je verklaring voor waarom Zweden om uitlevering vroeg.
Als je meer wilt weten over de European Arrest Warrant, kijk eens op http://www.fairtrials.net.quote:The judge in the case, Howard Riddle, didnt address Assanges guilt or innocence regarding the sexual misconduct alleged by the two Swedish women, accusations which havent yet resulted in formal charges. But he wrote in his ruling, available here, that the alleged crimes are in fact extraditable offenses in England, that the European Arrest Warrant issued for Assange is valid, and that the defense hadnt sufficiently proven that Assange had made himself available for interview by the Swedish prosecutor, leaving him with the impression that Assange had deliberately avoided questioning.
http://blogs.forbes.com/a(...)-expected-to-appeal/
Op die site vind je (helaas) heel veel zaken van mensen die via het EAW-systeem zijn uitgeleverd of worden uitgeleverd zonder dat er ook maar enig bewijs is voor hun betrokkenheid bij een misdrijf, of waarbij er slecht politieonderzoek is gedaan.quote:Introduced in 2004, the European Arrest Warrant, or EAW, is meant to expedite the judicial process. The requesting country does not have to present evidence and there is no place for the person being charged to argue their innocence.
Als je googelt op Assange charges vind je talloze bronnen waarin de aanklachten worden benoemd. Tenzij je iets anders bedoelt, weet ik dus niet zo goed waarom je denkt dat ze het geheim houden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mag een aanklacht dan geheim worden gehouden voor het publiek?
Dat zijn 'accusations', geen 'charges'.. Als je het stuk goed vertaalt, staat er dat er drie niveaus bestaan van verkrachting in juridische zin ('three levels of rape charges').quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je googelt op Assange charges vind je talloze bronnen waarin de aanklachten worden benoemd. Tenzij je iets anders bedoelt, weet ik dus niet zo goed waarom je denkt dat ze het geheim houden.
Hier heb je bijvoorbeeld Reuters:
'The most serious accusation Swedish prosecutors made against him in a statement on their website is that he committed "rape, less serious crime" -- the least serious of three levels of rape charges that are on the statute books in Sweden.'
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE6B669H20101207
Maar die overwegingen van de Engelse rechter zeggen niets over de overwegingen van Zweden om om uitlevering te vragen. Hij zegt dat het in Engeland geen aanklacht is maar wel voldoende om hem uit te leveren.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:28 schreef doubleplusungood het volgende:
[..]
Hoeft niet. Marianne Ny heeft zelf gezegd dat Assange uitgeleverd moet worden om de aanklacht rond te kunnen krijgen.
[..]
Als je meer wilt weten over de European Arrest Warrant, kijk eens op http://www.fairtrials.net.
[..]
Op die site vind je (helaas) heel veel zaken van mensen die via het EAW-systeem zijn uitgeleverd of worden uitgeleverd zonder dat er ook maar enig bewijs is voor hun betrokkenheid bij een misdrijf, of waarbij er slecht politieonderzoek is gedaan.
Ja, aanklachten wegens verkrachting. Maar er zijn nog talloze andere bronnen, zoals ik al schreef. Het gaat erom dat Zweden volgens mij geen geheim maakt van zijn reden tot verzoek tot uitlevering.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:34 schreef doubleplusungood het volgende:
[..]
Dat zijn 'accusations', geen 'charges'.. Als je het stuk goed vertaalt, staat er dat er drie niveaus bestaan van verkrachting in juridische zin ('three levels of rape charges').
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |