abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93224890
Het vorige deel: Slank #1363: Becel is ook halvarine ;)

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_93224914
potentieel reltopic :9
Ja doei.
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:57:01 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93224947
Ik ben erin gestonken of niet? :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_93224973
:o dat dit kan@FOK!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93224977
waar in?
Ja doei.
pi_93224988
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:57 schreef Ml-etje het volgende:
:o dat dit kan@FOK!
Only @ FOK!
Ja doei.
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:57:47 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93224999

Fuck you, bitches! :r
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_93225024
lolwut :')
Ja doei.
pi_93225058
Hoi. Ik vervloek mijn docent, want hij zet pas de opdrachten voor het college veel te laat online, waardoor ik nauwelijks tijd heb om het goed te maken.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:58:46 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93225071
Nou zeg! :o

hoe zou het bij merel gaan? O+
Niet meer actief op Fok!
pi_93225074
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
lolwut :')
Kon hem hier uit gaan leggen :')
pi_93225084
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:58 schreef Viking84 het volgende:
Nou zeg! :o

hoe zou het bij merel gaan? O+
goeie!

Kan iemand haar niet even sms-en? :') O+
Ja doei.
pi_93225097
Leuke OP maar moet inderdaad meer eten. Ga nu broodje met vis en sla maken, Thnx.
En de bijwerking van Concerta is vrij bekend, zit amfetamine in waardoor je geen eetlust hebt. Heeft ook een voordeel, ben in 4 maanden tijd bijna 10kilo verloren.
pi_93225108
quote:
8s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:58 schreef Ewelina het volgende:
Hoi. Ik vervloek mijn docent, want hij zet pas de opdrachten voor het college veel te laat online, waardoor ik nauwelijks tijd heb om het goed te maken.
Vloek beter tegen de docent.
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:59:14 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93225111
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
waar in?
Oh dus die stoeltafelpootdingeswatwashetookweer was niet van jou? _O-
pi_93225134
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:52 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Moet erbij vertellen dat ik medicati slik, Concerta ivm ADHD en als bijwerking kan ik daarom overdag bijna niks eten waardoor ik nu vet honger heb. Vandaag ook wezen sporten. Maar wat moet meer? Overdag is het lastig omdat ik weinig kan eten.

Ben 1.80 en weeg 80k
Mijn broertje heeft dat ook gehad (concerta is toch ritalin of niet?) en hij had daar inderdaad ook heel weinig eetlust door, als je nu wel honger hebt zou ik nu zeker iets eten! maak een lekker broodje tonijnsalade, is nog gezond ook ^O^
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_93225143
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:59 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh dus die stoeltafelpootdingeswatwashetookweer was niet van jou? _O-
:')! :D! _O-

:X
Ja doei.
pi_93225155
nee dus :P
Ja doei.
pi_93225166
díé niet _O-
Ja doei.
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:00:52 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93225246
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 21:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

goeie!

Kan iemand haar niet even sms-en? :') O+
ik Kan dr wel ff whatsappen :')
Niet meer actief op Fok!
pi_93225269
o haiz!

goed gespaard XM, ons bin zuunig ofzo :+

Welkom Simone :W

@vik: ik ga voor je duimen :Y

Ik heb vanaaf naar de inrichting van schoonma gebeld en gesproken met de zorgverlener daar, maar die had zo'n zwaar tukker accent dat ik mijn man de volgende keer maar laat bellen :X Ik moest zoveel moeite doen om haar te verstaan :X

En vanmiddag nog op solli gesprek geweest. Leuk bedrijf, leuke vacature, alleen volgens mij word ik gediscrimineerd :') Ik kreeg voor de zoveelste keer de vraag hoe ik als vrouw functioneer in een technische mannenwereld. Word ik serieus genomen ,hoe ga ik er mee om etc. Het gesprek was met 2 directeuren, met de ene klikte het goed en de ander bleef maar draaien om het feit dat ik vrouw was. Dus nu vind ik het een beetje dubbel.

Ik wou bijna al mijn nerd traits op tafel gooien, maar ik kon me nog inhouden :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:01:11 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93225278
Dat is een les die meerderen hier kunnen leren denk ik zo: dat je geen honger hebt betekent niet dat je niet moet eten! >:O

Mo: oh :') _O- met dat icon erbij enzo, it was too purrrfect oO<
pi_93225283
:W
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_93225285
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:59 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vloek beter tegen de docent.
Dat heb ik al gedaan.
pi_93225361
ik ga zo maar 's slapen :P
wijntje is bijna op.. :z
Ja doei.
pi_93225400
quote:
8s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan.
Meer vloeken?

:@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_93225441
het is wel duidelijk wie hier niet zo goed tegen alcohol kan geloof ik :D ;)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_93225457
dat vind ik niet echt iets om grapjes over te maken V1z0r.. en ik ben echt niet zo moeilijk met zwarte humor :') :@
Ja doei.
pi_93225497
en dan doel ik op 't valselijk beschuldigen zeg maar :')
Ja doei.
pi_93225502
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:01 schreef _aurum_ het volgende:
o haiz!

goed gespaard XM, ons bin zuunig ofzo :+

Welkom Simone :W

@vik: ik ga voor je duimen :Y

Ik heb vanaaf naar de inrichting van schoonma gebeld en gesproken met de zorgverlener daar, maar die had zo'n zwaar tukker accent dat ik mijn man de volgende keer maar laat bellen :X Ik moest zoveel moeite doen om haar te verstaan :X

En vanmiddag nog op solli gesprek geweest. Leuk bedrijf, leuke vacature, alleen volgens mij word ik gediscrimineerd :') Ik kreeg voor de zoveelste keer de vraag hoe ik als vrouw functioneer in een technische mannenwereld. Word ik serieus genomen ,hoe ga ik er mee om etc. Het gesprek was met 2 directeuren, met de ene klikte het goed en de ander bleef maar draaien om het feit dat ik vrouw was. Dus nu vind ik het een beetje dubbel.

Ik wou bijna al mijn nerd traits op tafel gooien, maar ik kon me nog inhouden :+
Oh jeetje mannen die denken dat vrouwen het niet kunnen handelen :')
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:05:14 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93225542
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heel irritant ja :')

Moet je veel met hem gaan samenwerken aurum?
pi_93225681
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 21:59 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Mijn broertje heeft dat ook gehad (concerta is toch ritalin of niet?) en hij had daar inderdaad ook heel weinig eetlust door, als je nu wel honger hebt zou ik nu zeker iets eten! maak een lekker broodje tonijnsalade, is nog gezond ook ^O^
Sardine op volkorenbrood met sla en water, jammie.
pi_93225716
water op je brood?
Ja doei.
pi_93225740
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:07 schreef motorbloempje het volgende:
water op je brood?
:D
pi_93225798
ik ken wel op water en brood.. niet zo'n beste methode overigens...
Ja doei.
pi_93225808
quote:
10s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:03 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Meer vloeken?

:@
Neuh.
pi_93225836
slapen dan maar

*ninjabewegingen doet en over een muur heen springt*
pi_93225871
:W truste laiverds! :W :*
Ja doei.
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:10:26 #39
278853 zonebloempje
Make that the cat wise....
pi_93225930
*drentelt er achteraan*
Modderbloempje! (tm) MariaEtcetera
...and I kept the staples for the Swingline stapler and it's not okay because if they take my stapler then I'll set the building on fire...
pi_93225945
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:11:07 #41
278853 zonebloempje
Make that the cat wise....
pi_93225988
*pleurt van muur af, aan de verkeerde kant*

*loopt maar om*
Modderbloempje! (tm) MariaEtcetera
...and I kept the staples for the Swingline stapler and it's not okay because if they take my stapler then I'll set the building on fire...
pi_93225992
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Heel irritant ja :')

Moet je veel met hem gaan samenwerken aurum?
naja, hij is wel een van de directeuren. Al heeft de andere directeur meer op met de verkoop van software.
pi_93226261
en ik zou ze echt kunnen helpen om bakken met software te verkopen :')
pi_93226267
Ik ga ook slapen. Morgen maar weer verder. Welterusten! :*
pi_93226293
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:33:57 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93227721
Vieze, vuile sloeries *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:47:12 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_93228606
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:11 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

naja, hij is wel een van de directeuren. Al heeft de andere directeur meer op met de verkoop van software.
Oh nouja dan kun je hem laten zien wat vrouwmenschen kunnen nietwaar! :+
pi_93228752
quote:
Nu zit ik daar de hele tijd mee te klooien... }:|
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_93230029
ik ben tot 9 gekomen en nu zit in hersendood modus en kom niet verder :')

morgen nieuwe kans :P
pi_93230054
Een dag niet gekeken is zes topics gemist! Joo! Zo maar eens beginnen met bijlezen. Ben benieuwd hoe Viking's gesprek is geweest en waar jullie al die topics over geconverseerd hebben!

Vanwege 3 verjaardagen en 1 afscheid ben ik nu een volgevreten varken. meh. Herstel: oink. En beter ga ik slapen want bloedje chagrijnig en vriendje is de aangewezen en onfortuinlijke uitlaatklep.

Einde binnenvallende egopost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')