abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93217844
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Heb je een keukenweegschaal thuis? Je zou kunnen overwegen om een dag alles af te wegen en het per gram in te voeren. Want als er staat een portie yoghurt met muesli, dan kan je daar zo weinig mee, want is een portie een bakje? Of een bak? Dat hoef je dan niet elke dag te doen, maar dan weet je wel of het ongeveer klopt met wat zij zeggen dat een portie is, of een opscheplepel of een ander onnauwkeurige maat.
Ja dat klopt, vind ik ook minder handig van die website, maar ik neem aan dat het gewoon een gemiddeld bakje is zoals ik hem ook pak, zal eens een keer naar een weegschaal zoeken inderdaad. Maar ik eet meestal ook gewoon brood, dus dat is makkelijker te berekenen.
pi_93217866
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
Siral: ik vind dat Blurred bijvoorbeeld mooie afvallijstjes heeft, en uniek mooie opgewichtblijflijstjes! Nynke heeft ook goeie, maar die is een stuk langer dan jij dus kweenie hoeveel dat scheelt.

Tamashii: jij zegt Siral's lijstjes weinig te vinden maar die van jou ziet er ook uit als erg weinig.
Ja hoi, ik ben Nynke

Siral:

O: yoghurt/melk met muesli/havermout/brinta/2 boterhammen
T: stuk fruit
L: 3 boterhammen/salade met wat brood/soep met wat brood
T: eitje/handje noten/stukje vette vis/wortels/komkommer,whatsoever
D: normaal avondeten
T: iets lekkers
pi_93217945
Extra T: restje rosé, voor het niet meer te drinken is.
pi_93217983
Eerlijk gezegd vind ik die calorie-bereken-dingen tamelijke flauwekul.
Mensen zijn werkelijk niet zo standaard dat met leeftijd, lengte,sexe, gewicht en een activiteitsindicatie zulke gedetailleerde uitkomsten uit rollen.
Mensen zijn geen machines.

En voor de watweinigeters: eet meer groente!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_93218043
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het zal wel aan mijn labielheid van het moment liggen, maar de opmerking van co was eigenlijk best wel een klap in m'n gezicht. Voor mijn gevoel eet ik beter dan vroeger, maar ben tegelijkertijd zo gefrustreerd dat ik niet afval (eerder aankom) omdat ik mezelf nog best wel fors vind. Zou echt graag nog paar kilo kwijt willen, maar het lukt maar niet. En mijn gewicht is altijd nog aan de hoge kant. Het kost me moeite om te eten wat ik nu eet op een dag. Voel me er ook niet beter bij. Ik word niet wiebelig van weinig eten, ik voel me er juist beter door. Krachtiger, doordat ik aan mezelf dan bewijs zelfdiscipline te hebben. En tussen verstand en gevoel word ik de hele tijd heen en weer geslingerd en dat ben ik soms best beu. Zoals vanavond.
Ik wilde je echt niet kwetsen, echt niet!! Ik zelf heb hetzelfde wel een beetje hoor, door vroeger te weinig te eten heb ik ook mijn metabolisme niet geholpen, zeg maar. En voor ons is het misschien te laat, maar de jonkies kunnen we nog behoeden voor die valkuil. Want ik geloof je wel als je zegt dat je nu niet meer afvalt, maar het is niet normaal om niet af te vallen bij een dieet onder de 1400 kcals. Dat bedoel ik!!
:*
En sorry als het soms een beetje hard overkomt wat ik zeg. Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen!
pi_93218054
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:18 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja dat klopt, vind ik ook minder handig van die website, maar ik neem aan dat het gewoon een gemiddeld bakje is zoals ik hem ook pak, zal eens een keer naar een weegschaal zoeken inderdaad. Maar ik eet meestal ook gewoon brood, dus dat is makkelijker te berekenen.
bij mij verschilt het heel erg, sommige dingen neem ik veel meer dan wat zij een portie noemen (yoghurt bijvoorbeeld) maar rijst en pasta eet ik dan weer een stuk minder dan een normale portie, je weet het pas echt als je het weegt :) al nodigt het alles afwegen wel erg uit tot obsessief gedrag merkte ik bij mezelf, dus ik ben blij dat ik daar nu weer vanaf ben!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_93218062
quote:
Het zal wel aan mijn labielheid van het moment liggen, maar de opmerking van co was eigenlijk best wel een klap in m'n gezicht. Voor mijn gevoel eet ik beter dan vroeger, maar ben tegelijkertijd zo gefrustreerd dat ik niet afval (eerder aankom) omdat ik mezelf nog best wel fors vind. Zou echt graag nog paar kilo kwijt willen, maar het lukt maar niet. En mijn gewicht is altijd nog aan de hoge kant. Het kost me moeite om te eten wat ik nu eet op een dag. Voel me er ook niet beter bij. Ik word niet wiebelig van weinig eten, ik voel me er juist beter door. Krachtiger, doordat ik aan mezelf dan bewijs zelfdiscipline te hebben. En tussen verstand en gevoel word ik de hele tijd heen en weer geslingerd en dat ben ik soms best beu. Zoals vanavond.
Het lijkt me zo vervelend, dat eten zo'n strijd moet zijn. En om jezelf tegenover jezelf te moeten bewijzen. Ik vind dat je de laatste tijd echt mooie lijstjes hebt, trouwens. Hoeveel weeg je nu, en hoe lang ben je?

Wat ik alitjd heel lastig vind over jouw eetgewoonte is je drang om te compenseren. Het is helemaal niet erg om een dag wat minder te eten. Maar om een hele week minder te eten omdat je in het weekend iets meer hebt gegeten, dat vind ik wel lastig...

Maar nogmaals: ik vind je lijstjes van de laatste tijd mooi, en het zou denk ik goed zijn als je die als gewoon en vol discipline gaat zien.
pi_93218080
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja hoi, ik ben Nynke

Siral:

O: yoghurt/melk met muesli/havermout/brinta/2 boterhammen
T: stuk fruit
L: 3 boterhammen/salade met wat brood/soep met wat brood
T: eitje/handje noten/stukje vette vis/wortels/komkommer,whatsoever
D: normaal avondeten
T: iets lekkers
Ziet er prima uit als ik het bekijk, maar ik denk dat ik mezelf in en in slecht voel als ik dit eet (klopt, dat is bizar..., word er zelf ook niet altijd vrolijk van). 5 boterhammen EN brinta/muslie oid krijg ik nooit weg. En die "iets lekkers" pak ik liever nooit. Zo af en toe doe ik het wel eens hoor.
pi_93218101
Ik eet super veel groente. Heb vandaag echt 300 gram spruitjes op. Plus vitamientjes met de glazen sinaasappelsap. Plus gezonde vetjes met de kibbeling.

En om nou echt elke dag calorieën uit te rekenen... Nee ik wil gewoon gezonder proberen te eten, en wellicht door middel daarvan af te vallen maar ik wil er niet obsessief mee bezig zijn. Immers hou ik ook gigantisch van chocola en neem ik dat wanneer ik er zin in heb. :@
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93218163
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:21 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

bij mij verschilt het heel erg, sommige dingen neem ik veel meer dan wat zij een portie noemen (yoghurt bijvoorbeeld) maar rijst en pasta eet ik dan weer een stuk minder dan een normale portie, je weet het pas echt als je het weegt :) al nodigt het alles afwegen wel erg uit tot obsessief gedrag merkte ik bij mezelf, dus ik ben blij dat ik daar nu weer vanaf ben!
Hmhm, dat klopt inderdaad ook.
En ik ben al behoorlijk obessief bezig dus die weegschaal laat ik maar in de kast staan dan..
pi_93218170
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef Siral het volgende:

[..]

Ziet er prima uit als ik het bekijk, maar ik denk dat ik mezelf in en in slecht voel als ik dit eet (klopt, dat is bizar..., word er zelf ook niet altijd vrolijk van). 5 boterhammen EN brinta/muslie oid krijg ik nooit weg. En die "iets lekkers" pak ik liever nooit. Zo af en toe doe ik het wel eens hoor.
Nee, 3 boterhammen. Of 5, zodner brinta/muesli

En die iets lekkers hoeft niet heel groot te zijn, en hoeft natuurlijk niet altijd. Maar, bijvoorbeeld 2 blokjes chocola, een handje chips, een glaasje wijn...Why not? zeker omdat je niet meer hoeft af te vallen..
pi_93218204
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:20 schreef sigme het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik die calorie-bereken-dingen tamelijke flauwekul.
Mensen zijn werkelijk niet zo standaard dat met leeftijd, lengte,sexe, gewicht en een activiteitsindicatie zulke gedetailleerde uitkomsten uit rollen.
Mensen zijn geen machines.

En voor de watweinigeters: eet meer groente!
Met name de activiteitsindicatie is flauwekul, dan zou je alle activiteiten apart moeten nemen en met veel parameters werken.
In dit geval vind ik het prima om aan te tonen dat 1200 kcal echt te weinig is. :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:24:55 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93218238
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het lijkt me zo vervelend, dat eten zo'n strijd moet zijn. En om jezelf tegenover jezelf te moeten bewijzen. Ik vind dat je de laatste tijd echt mooie lijstjes hebt, trouwens. Hoeveel weeg je nu, en hoe lang ben je?
Ik ben 1.74 en ik denk dat ik nu rond de 76 zit. Durf me niet te wegen omdat ik zķ bang ben dat het meer is en dan ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik per direct omsla naar de ouderwetse lijstjes..

quote:
Wat ik alitjd heel lastig vind over jouw eetgewoonte is je drang om te compenseren. Het is helemaal niet erg om een dag wat minder te eten. Maar om een hele week minder te eten omdat je in het weekend iets meer hebt gegeten, dat vind ik wel lastig...

Maar nogmaals: ik vind je lijstjes van de laatste tijd mooi, en het zou denk ik goed zijn als je die als gewoon en vol discipline gaat zien.
Dat is er gewoon met de paplepel ingegoten, dat compenseren. En het helpt me m'n schuldgevoel te verminderen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_93218271
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, 3 boterhammen. Of 5, zodner brinta/muesli

En die iets lekkers hoeft niet heel groot te zijn, en hoeft natuurlijk niet altijd. Maar, bijvoorbeeld 2 blokjes chocola, een handje chips, een glaasje wijn...Why not? zeker omdat je niet meer hoeft af te vallen..
Oh op die manier ;) Ik eet er 4, met als tussendoortje overdag een appel, en dat tweede tussendoortje vind ik altijd moeilijk voor mezelf.. maar dat is meestal niks, of 1 evergeen (wat ook niet echt goed is, maar wel makkelijk aangezien ik naar school ga..)
pi_93218272
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je door meer te eten ook af kan vallen. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd als ik meer zou eten of ik dan af zou kunnen vallen. Volgens mijn moeder is dat absoluut onmogelijk maar ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Maar ja, hoe lang moet je dat meer eten dan volhouden? En hoeveel meer moet ik dan eten? (Ik weet ook niet of ik het daadwerkelijk ga uitvoeren, maar ik vroeg het me zomaar eens af omdat mijn moeder van alles beweerd maar ik heb geen bewijs).
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_93218274
quote:
:*
In controle, rein en zuiver voelen bij weinig eten, is een slecht teken :*.
En echt XM, ik zou zo graag willen dat je wat béter gaat eten. Zelfdiscipline inzetten om eten te weigeren is NIET goed. Zet die discipline eens in op dagelijks 500gram groente weg te zetten. En dan ga ik akkoord bij het niet opschroeven van de hoeveelheid calorieën :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:26:59 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93218349
Vind het moeilijk hoor..
Iedereen, echt iedereen die hier post die is min of meer wat meer met eten bezig dan de meeste mensen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_93218373
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het moeilijk hoor..
Iedereen, echt iedereen die hier post die is min of meer wat meer met eten bezig dan de meeste mensen.
Anders zouden ze denk ik ook niet naar dit topic gezocht hebben in de eerste plaats ;)
pi_93218482
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ben 1.74 en ik denk dat ik nu rond de 76 zit. Durf me niet te wegen omdat ik zķ bang ben dat het meer is en dan ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik per direct omsla naar de ouderwetse lijstjes..

[..]

Dat is er gewoon met de paplepel ingegoten, dat compenseren. En het helpt me m'n schuldgevoel te verminderen.
Ik snap dan wel dat je je gewicht iets lager wil hebben, maar ik vind jou er helemaal niet uitzien as 76 kilo :? Positief hoor!
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:29:51 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93218518
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:29 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik snap dan wel dat je je gewicht iets lager wil hebben, maar ik vind jou er helemaal niet uitzien as 76 kilo :? Positief hoor!
Dat zei ik ook al.
Niet meer actief op Fok!
pi_93218533
quote:

[..]

Klopt!
XM is natuurlijk ook langer dan ik, maar met 76 voelde ik me echt een varkentje :')
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:30:12 #72
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93218540
Wat Sigme zegt..

Meer groente, kcal hoeft niet alitjd veel omhoog..
Anders eten
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:31:31 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_93218607
quote:

[..]

Toen ik op m'n slankst was, was ik 73 denk ik. Op een of andere manier lukt lichter me gewoon niet.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:32:01 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_93218631
Wat ik het meest bizar vind? Dat jullie allemaal zo slank en zo jong zijn en toch continue nadenken over je figuur. Tot mijn 29e (1e kind) was dit werkelijk geen thema :o
Ik was gewoon bezig met leven. Feesten, werken, studeren, jongens versieren weet ik veel wat. Maar lijnen? Echt nooit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:32:07 #75
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93218640
Puff, jij gaat ook lekekr met hardlopen he? Nog wat plezier in?

Co, jij loopt ook nog wel vrij frequent, leuk..

Sigme, is je hond al afgemaakt? Al eens lekker afgemat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')