quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:34 schreef Siral het volgende:
[..]
Haha opzich best een prima leeftijd ja
Nouja zie lijstje van vandaag:
O: muslie met magere yoghurt, 2 theelepeltjes jam erbij voor de lekker
L: omelet met tomaat, achterham, tomaat en paprika, wasa cracker
T: appel, dropje
D: rijst, wokgroente met zoete sojasaus, beenham
T: cappuccino
Moet zeggen, opzich als ik het zo zie vind ik het prima, maar ik voel me er niet altijd even goed bij.. maar dat zit gewoon tussen mijn oren.
Ja meestal als ik 1 dropje eet zet ik die ook niet op de lijst, maar ik dacht laat ik nu ff duidelijk zijn wat ik echt eet haha.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:38 schreef Tamashii het volgende:
Hoezo voel je je dan niet goed bij je lijstje Siral? Vind het best wel weinig.... En een cappuccino of één dropje is ook niet iets wat ik er op zou zetten...
Lijkt me een goed plan..quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:43 schreef Tinkepink het volgende:
dat is natuurlijk te weinig siral. Moeten we de titel slank niet eens wijzigen in gezond eten?
Ik heb geen honger gehad vandaag, vandaag ook niets gedaan. Enja ga ik meer eten dan kom ik echt aan, ik ben recent 4/5 kilo afgevallen toen ik meer ben gaan opletten, en ik zit nu echt beter in mijn vel, ik kan blijkbaar niet veel eten hebben.. Afgelopen zomer had in de vakantie gegeten wat ik lekker vond, gewoon normaal, en toen woog ik ineens 57 kilo in plaats van mijn altijd normale gewicht; 53 kilo. Nu weeg ik 51 kilo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:43 schreef Tinkepink het volgende:
dat is natuurlijk te weinig siral. Moeten we de titel slank niet eens wijzigen in gezond eten?
Mja ik vind dit toch een vervelende opmerking. Zij geeft zelf aan dat ze zich vol voelt... Moet je dan om gezond te eten je zelf vol vreten? Eerlijk gezegd kan ik dat niet geloven. Er is mij geleerd; als je vol zit, zit je vol.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:43 schreef Tinkepink het volgende:
Met betrekking tot mijn post?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:46 schreef Tinkepink het volgende:
soms word ik best verdrietig van dit topic
Ja. En m'n pa zei erbij: Je hebt toch al genoeg gegeten?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef Tinkepink het volgende:
En jouw moeder maakt zich druk om een plak ontbijtkoek? Weet ze dat je niet hebt geluncht?
Ik sinds een paar dagen ook. Poehquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:46 schreef Tinkepink het volgende:
Er is een verschil tussen je "vol vreten" en gewoon genoeg eten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:46 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Mja ik vind dit toch een vervelende opmerking. Zij geeft zelf aan dat ze zich vol voelt... Moet je dan om gezond te eten je zelf vol vreten? Eerlijk gezegd kan ik dat niet geloven. Er is mij geleerd; als je vol zit, zit je vol.
Misschien was het goed geweest om er wel op in te gaan? Op een rustige manier.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:48 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ja. En m'n pa zei erbij: Je hebt toch al genoeg gegeten?
Daar ben ik niet eens op in gegaan.
Wat ik eet, eet ik in normale hoeveelheden hoor. Gewoon een vol bord avondeten, niet pieterpeuteren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:51 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen je "vol vreten" en gewoon genoeg eten.
Als ik minder ga eten went mijn lichaam er op een gegeven moment ook wel aan en zit ik ook vol op kleine hoeveelheden.
quote:
Ik ook. Dus ik ga maar m'n heeeeele grote bult ovenfrietjes opeten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:46 schreef Tinkepink het volgende:
Dank...quote:
Dat weet ik, maar als je je hele leven al weinig eet? Ik ben gewoon niet anders gewend en toen ik dat met de dietiste besprak kon ze dat ook begrijpen en moest ik hooguit twee tussendoortjes meer eten en twee boterhammen per dag. Niet 2000 calorieën.....quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:52 schreef Rituals het volgende:
[..]
Misschien was het goed geweest om er wel op in te gaan? Op een rustige manier.
En Tamashii, je lichaam/maag went aan weinig eten. Dat wil nog niet zeggen dat het ook voldoende is om goed te kunnen functioneren.
Maar géén lunch!quote:
Eetmeter?quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
Siral:
Vul je ook de eetmeter in? Dan kan je mooi zien hoeveel vitamines en mineralen je binnenkrijgt met je voeding.
Kan me bijna niet voorstelllen dat jij voldoende binnenkrijgt namelijk.
[..]
Maar géén lunch!
quote:Ik moet geen kibbeling meer eten. Mijn darmen zijn de hele middag overstuur geweest.
Ik vind je lijstje van vandaag best een aardig lijstje hoor, maar er mag wel een T. bij in de ochtend en een boterham bij de lunch en af en toe mag je ook best wel wat lekkers. Vooral als je niet meer hoeft af te vallen. Dan hou je het ook beter vol. Bij jouw lengte denk ik dat 1800 kcal zo ongeveer gelijk gewicht betekent, als je zo 3x in de week sport.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:57 schreef Siral het volgende:
Nouja, ik vraag hier dus regelmatig om advies, omdat ik dus zelf niet weet wat ik met mezelf aan moet, qua eten. En als ik dan alleen te horen krijg dat mensen er verdrietig worden, en dat ik veel te weinig eet. Dan word ik daar natuurlijk niet wijzer van
Wat vinden jullie een mooie lijst op een dag voor mij dan? Noem eens wat op. 21 jaar, lengte 158, gewicht 51 kilo, fitness 3x per week een uur tot anderhalf uur, verder zit ik de hele dag op school op mijn gat.
Op een normale dag eet ik ook 3/4 boterhammen op een dagquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:09 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind je lijstje van vandaag best een aardig lijstje hoor, maar er mag wel een T. bij in de ochtend en een boterham bij de lunch en af en toe mag je ook best wel wat lekkers. Vooral als je niet meer hoeft af te vallen. Dan hou je het ook beter vol. Bij jouw lengte denk ik dat 1800 kcal zo ongeveer gelijk gewicht betekent, als je zo 3x in de week sport.
Dan zat Cootje met haar 1800 goed in de richting!quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
*veegt het stof van de harris-benedict formule*
http://www.afvallen-voeding.nl/energie/harrisbenedictformule.php
Hier kan je ook kijken hoeveel kcal je minstens nodig hebt. Heb 'm alvast voor je ingevuld, en voor het geval je amper activiteit hebt, heb je toch minstens 1778 kcal nodig.
Dit gaat over mij denk ik?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
*veegt het stof van de harris-benedict formule*
http://www.afvallen-voeding.nl/energie/harrisbenedictformule.php
Hier kan je ook kijken hoeveel kcal je minstens nodig hebt. Heb 'm alvast voor je ingevuld, en voor het geval je amper activiteit hebt, heb je toch minstens 1778 kcal nodig.
Heb je een keukenweegschaal thuis? Je zou kunnen overwegen om een dag alles af te wegen en het per gram in te voeren. Want als er staat een portie yoghurt met muesli, dan kan je daar zo weinig mee, want is een portie een bakje? Of een bak? Dat hoef je dan niet elke dag te doen, maar dan weet je wel of het ongeveer klopt met wat zij zeggen dat een portie is, of een opscheplepel of een ander onnauwkeurige maat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:11 schreef Siral het volgende:
[..]
Op een normale dag eet ik ook 3/4 boterhammen op een dag![]()
Hier mijn exacte lijst van vandaag mocht iemand geinteresseerd zijn: klik In totaal 1286 kcal. Of ik voer misschien iets te weinig in? Ik heb iig drie keer een cappuccino ingevoerd aangezien die cappuccino die ik drink geen 18 kcal is
Omdat je soms wat lekkers en ongezonds eet, moet je niet structureel te weinig gaan eten!quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:14 schreef Siral het volgende:
[..]
Dit gaat over mij denk ik?
Op sommige dagen eet ik ook echt wel meer, maar dat zijn uitzonderingen vaak, als ik een toetje eet, of een verjaardag heb, of net welke gelegenheid. En die kcal worden dan dus aangevuld met minder goede dingen.. dat wel.
Dit is gewoon hoe ik eet... het is niet dat ik het met opzet doe ofzo. Ik heb vandaag geen honger gehad.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Omdat je soms wat lekkers en ongezonds eet, moet je niet structureel te weinig gaan eten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |