Flikker eens op man, sommige mensen kunnen wél gereedschap vasthouden, niet alles op jezelf projecteren aubquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Goed bezig man.Misschien heb je hier wat aan.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ffing-LPG-tank.dhtml
Zeg vriend, we gaan toch niet schelden?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:26 schreef Sounddragon het volgende:
Flikker eens op man, sommige mensen kunnen wél gereedschap vasthouden, niet alles op jezelf projecteren aub![]()
Bovenin je scherm op de navigatiebalk"dm" klikken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik kreeg net wat vreemde popups rechts onder in mn scherm. Dringt nu pas tot me door dat die mogelijk van SoundDragon waren. Ik las iets van "ik ben je vriend niet" de rest heb ik zonder na te denken direkt weggeklikt.
Het is denk ik een moderator bericht geweest. Stuur die voortaan per PM, want popups klik ik op de automatische piloot weg.
Wauw, daar staat het inderdaad. Thnx, weer wat geleerdquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:37 schreef Barcaconia het volgende:
Bovenin je scherm op de navigatiebalk"dm" klikken.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:38 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wauw, daar staat het inderdaad. Thnx, weer wat geleerd
Sry Dragon, ik zal braaf zijn voortaan.
G3 op een oldtimer uit 86quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:55 schreef L0we het volgende:
Hij zit op een carburateur neem ik aan? Of heeft je auto al injectie?
Is het een ouderwetse gasinstallatie? Of een G3?
Probeer eens met een warme motor te starten op gas, doet hij het dan wel? (mits geen G3)
weet niewt wat daar de regels zijn maar hier kan een lpg tank niet zomaar ontploffen... bij brand zit er een afbrandklep opquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:18 schreef PierreBetfair het volgende:
Goed bezig man.Misschien heb je hier wat aan.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ffing-LPG-tank.dhtml
neej hoor hij moet daarna alleen gekeurd worden bij het rdwquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:06 schreef matthisl het volgende:
Gas moet je laten inbouwen door een specialist. Ik hoop dat je oom dat is.
zo ver kom ik nog wel die krijg je echt niet ingebouwd hoor... en ts heeft hem wel late inbouwen door zijn oom die iets met auto's doetquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Mee eens, maar mijn glazen bol vertelt me niet wat TS in probeert te bouwen
Waarom niet? Als je een multipoint injectie hebt kan je prima G3 inbouwen. Ik weet dat renault die al vanaf '88 had, zou me niets verbazen als mercedes daar iets eerder mee wasquote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:38 schreef T42 het volgende:
[..]
zo ver kom ik nog wel die krijg je echt niet ingebouwd hoor... en ts heeft hem wel late inbouwen door zijn oom die iets met auto's doet
dankje maar we hebben wat dingen langsgelopen en dit heeft niet geholpen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:44 schreef Sam-x het volgende:
Heb er geen verstand van, maar heb je hier wat aan?
http://www.autoweetjes.com/Bestelformulier.htm
gas zit er genoeg in ja. met het overbouwen heeft hij wel voorzichtig gedaan dus ik denk dat het goed is. ik kan nergens wat fout vinden. bij de uitlaat ruik je wel gas dus er stroomt gas door de motor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:54 schreef T42 het volgende:
is er niks kapot gegaan met over bouwen? zit er wel genoeg gas in de tank?
rdw keuring niet vergeten hé
dit is wel een goede. ik zal eens vragen of hij het na gaat lopen. dat laat ik nog wel weten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:25 schreef Fer het volgende:
1. check of je alle draden en leidingen goed zijn en goed aangesloten.
2. Meet of er spanning op de afsluiter komt te staan.
3. Laat de motor warmdraaien en voel of de verdamper warm wordt.
4. Controleer of de auto goed onderhouden is, luchtfilter en ontsteking moeten 100% zijn.
5. Als je zeker weet dat alles goed werkt, laat hem afstellen door een specialist.
ja, 2.0d is hetquote:
Het is een diesel, die kan je niet op gas laten lopen, omdat hij niet vonktquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:11 schreef Kvanderc het volgende:
ja, 2.0d is het
voor de rest: ik weet niet wat voor type installatie het is maar volgens mij g3. er zitten 4 gasinjectoren bij die nu recht in het spruitstuk zitten dicht bij de motor, zegt jullie dat iets?
You have gót to be kidding me; een DIESEL?quote:
quote:
Of jij en je oom hebben (met alle respect) geen verstand van auto's of je bent aan het trollen op dit moment.quote:
Is dat zo? Ik heb nog nooit een gastank laten vervangen, is me ook nooit verteld bij de garage...quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Gastank ook vervangen? (Deze MOET wettelijk elke 10jaar vervangen worden !)
mijn benz uit 69 had al injectiequote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:28 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je een multipoint injectie hebt kan je prima G3 inbouwen. Ik weet dat renault die al vanaf '88 had, zou me niets verbazen als mercedes daar iets eerder mee was.
Oke, het is onwaarschijnlijk dat je dat zelf inbouwt, maar zeg nooit nooit.
G3 kan pas vanaf een jaar of 1995 je moet dan een computer hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:11 schreef Kvanderc het volgende:
ik probeer even wat antwoorden te geven, ik kan nietop allemaal tegelijk reageren maar bednakt voor alle antwoorden in ieder geval!!
[..]
dankje maar we hebben wat dingen langsgelopen en dit heeft niet geholpen.
[..]
gas zit er genoeg in ja. met het overbouwen heeft hij wel voorzichtig gedaan dus ik denk dat het goed is. ik kan nergens wat fout vinden. bij de uitlaat ruik je wel gas dus er stroomt gas door de motor.
[..]
dit is wel een goede. ik zal eens vragen of hij het na gaat lopen. dat laat ik nog wel weten.
[..]
ja, 2.0d is het
voor de rest: ik weet niet wat voor type installatie het is maar volgens mij g3. er zitten 4 gasinjectoren bij die nu recht in het spruitstuk zitten dicht bij de motor, zegt jullie dat iets?
Me 2quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:57 schreef SwiffMeister het volgende:
In dit topic mòet ik gewoon gepost hebben.![]()
Òf dit is een hele goede grap, òf TS (en z'n oom) hebben totaal geen verstand van auto's òf hij heeft een typefout gemaakt.
mijn oom zegt dat er gewoon bougies in die motor zitten hoor, volgens mij halen jullie een geintje met me uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is een diesel, die kan je niet op gas laten lopen, omdat hij niet vonkt
er zit wel een computertje bij het gas systeem maar die is niet zo uitgebreid, zal dus wel g2 zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:43 schreef T42 het volgende:
[..]
G3 kan pas vanaf een jaar of 1995 je moet dan een computer hebben.
je zal een G2 systeem hebben.
en hoop voor je dat het een 2.0 benzine is
voel lichtelijk een slotje aan komen stiekem... en het is niet eens 1 april
Even wachten. Jij zegt dat het een 190D is. Dus een diesel. Een diesel heeft geen bougies en kan dus onmogelijk op LPG lopen (en nee, niet alleen onmogelijk door het gebrek aan bougies).quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:45 schreef Kvanderc het volgende:
kan er iemand dan uitleggen waarom dit grappig is? 2 maten van mij hebben allebei een 190 op gas en dat gaat perfect. de installatie die ik heb is wel anders maar dat moet toch wel lopend te maken zijn?
[..]
mijn oom zegt dat er gewoon bougies in die motor zitten hoor, volgens mij halen jullie een geintje met me uit.
[..]
er zit wel een computertje bij het gas systeem maar die is niet zo uitgebreid, zal dus wel g2 zijn inderdaad.
we hebben nu wel de hele kabelboom en alle slangen gecheckt en dat is allemaal in orde. gas loopt gewoon door de motor. misschien de tijd van inspuiten niet goed?
het is een diesel ja maar waarom kan die dan niet op gas lopen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Even wachten. Jij zegt dat het een 190D is. Dus een diesel. Een diesel heeft geen bougies en kan dus onmogelijk op LPG lopen (en nee, niet alleen onmogelijk door het gebrek aan bougies).
Omdat het een heel ander motortype is. Voor benzine/gas heb je een vonk nodig. Dieselmotoren vonken niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:50 schreef Kvanderc het volgende:
[..]
het is een diesel ja maar waarom kan die dan niet op gas lopen?
Diesel ontbrand bijna uit zichzelf door hoge druk en een gloeiplug, benzine verbrand door een vonk. Daarnaast zijn het heel verschillende motoren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:50 schreef Kvanderc het volgende:
[..]
het is een diesel ja maar waarom kan die dan niet op gas lopen?
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:54 schreef Kvanderc het volgende:
hoerenzooi iemand een gasinstallatie kopen dan? kan ik ook meteen een nieuw spruitstuk kopen en dat gat in mijn achterscherm repareren.
kutzooi ik laat nooit meer iemand aan mijn auto werken.
ervaring mee?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:52 schreef MaGNeT het volgende:
LPG kan overigens wel als hulpbrandstof in een Diesel.
Zorgt voor een egale, schone verbranding en iets meer power.
Maar dan voeg je maar enkele procenten toe aan het mengsel.
Nee, niet persoonlijk.quote:
gok dat er geen mercedes en geen instaltie is aangeraakt hoor... is gewoon een hoaxquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Oh, heerlijk dit.
Een gasinstallatie inlaten bouwen door iemand die er overduidelijk geen verstand van heeft, nog levensgevaarlijk ook...
Ik gok het ook, tenzij TS met foto's op de proppen komt...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef T42 het volgende:
[..]
gok dat er geen mercedes en geen instaltie is aangeraakt hoor... is gewoon een hoax
en een diesel is al goedkoop rijdenals je er zonnebloemolie of afgewerkte frituur olie in gooit rij je nog goedkoper . (wel ff de frietjes en stukjes frikandel er uit filteren)
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:57 schreef SwiffMeister het volgende:
In dit topic mòet ik gewoon gepost hebben.![]()
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik gok het ook, tenzij TS met foto's op de proppen komt...
Ja, lekker belasting ontduiken en geen klassieker rijden omdat je het zo mooi vind, maar om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Klootzakken als TS zorgen er dus voor dat je per 2012 geeneen auto meer wegenbelastingvrij kan krijgen.quote:
Is geen belasting ontduiken, zijn regels die de belastingontvanger zelf opgesteld heeft.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:21 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja, lekker belasting ontduiken en geen klassieker rijden omdat je het zo mooi vind, maar om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Klootzakken als TS zorgen er dus voor dat je per 2012 geeneen auto meer wegenbelastingvrij kan krijgen.
De gloeibougie staat alleen de eerste minuten maar aan, om de diesel een beetje voor te verwarmen, zodat hij gelijk ontvlamt als hij in wordt gespoten in een koude motor. Als de motor eenmaal een beetje warm is warmt de motor de diesel op, waardoor de gloeibougies niet meer nodig zijnquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Diesel ontbrand bijna uit zichzelf door hoge druk en een gloeiplug, benzine verbrand door een vonk. Daarnaast zijn het heel verschillende motoren.
LPG IS ALLEEN VOOR BENZINEMOTOREN!!!!!
Ja hoor, alsof die geimporteerde 190's met nieuw kenteken van "echte liefhebbers" zijn. Zijn gewoon mensen die misbruik maken van het systeem en zo anderen duperen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is geen belasting ontduiken, zijn regels die de belastingontvanger zelf opgesteld heeft.
Je bent gewoon jaloers.
Mensen in een 190 zijn over het algemeen geen liefhebbers. Ik snap de discussie over misbruik sowieso niet, het is nu eenmaal het systeem. Maken al die mensen met nieuwe, 'zuinige' belastingvrije auto's volgens jou dan ook misbruik?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:44 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof die geimporteerde 190's met nieuw kenteken van "echte liefhebbers" zijn. Zijn gewoon mensen die misbruik maken van het systeem en zo anderen duperen.
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Het zijn gewoon mensen die gebruik maken van het systeem, niets mis mee...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:44 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof die geimporteerde 190's met nieuw kenteken van "echte liefhebbers" zijn. Zijn gewoon mensen die misbruik maken van het systeem en zo anderen duperen.
Hij heeft waarschijnlijk zelf zo'n nieuwe belastingvrije auto, en besefte bij aanschaf niet dat criminaliteit niet voor niks verboden is. De staat duldt immers geen concurrentiequote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mensen in een 190 zijn over het algemeen geen liefhebbers. Ik snap de discussie over misbruik sowieso niet, het is nu eenmaal het systeem. Maken al die mensen met nieuwe, 'zuinige' belastingvrije auto's volgens jou dan ook misbruik?
Waarom zijn dat klootzakken? Ze voorzien toch gewoon in de vraag?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hij heeft waarschijnlijk zelf zo'n nieuwe belastingvrije auto, en besefte bij aanschaf niet dat criminaliteit niet voor niks verboden is. De staat duldt immers geen concurrentieEn hij besefte ook niet dat de hele belastingvrije regeling natuurlijk een lokkertje is/was. Uiteindelijk zou immers ieder weldenkend mens een belastingvrije auto kopen, en wie betaalt er dan de belasting die nodig is om de begroting rond te krijgen?
Maar die youngtimer importeurs, dát zijn de klootzakken
Sarcasme schatquote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Waarom zijn dat klootzakken? Ze voorzien toch gewoon in de vraag?
Ik rijd zelf ook in een oldtimer Mercedes, maar wél uit liefhebberij. Wat ik aan onderhoud uitgeef, weegt overigens nauwelijks op tegen het niet hoeven betalen van wegenbelasting...
Wie heeft het over echte liefhebbers?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:44 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof die geimporteerde 190's met nieuw kenteken van "echte liefhebbers" zijn. Zijn gewoon mensen die misbruik maken van het systeem en zo anderen duperen.
Ah, ik snap het, lieverd.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:18 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Sarcasme schatIedereen die een belastingvrije auto koopt ondermijnt eigenlijk zelf de regeling, niet alleen degenen die een youngtimer rijden
Zoals gezegd, doordat iedereen uiteindelijk belastingvrij zal willen rijden, gaat iemand die belasting moeten betalen. Wat ze gedaan hebben is een hoop zware (hybride) en dieselende (á la VW Polo bluemotion) auto's op de weg zetten door middel van tijdelijke bevoordeling door het tijdelijk afschaffen van de wegenbelasting. Als straks voldoende van deze auto's op de weg zijn, en mensen dus niet meer het geld hebben om opnieuw een andere c.q. nieuwe auto te kopen, gaat de wegenbelasting gewoon weer als een raket omhoog en is het begrotingstekort ineens een begrotingsoverschot. Dieven, dat zijn het
Het is vooropgesteld eenieders goed recht om gebruik te maken van zo een regeling. Alleen de verschuiving is iets wat mij opvalt en tegenzit. Heb zelf een tijd een oldtimer gereden, heb momenteel een motorfiets uit 1977 en heb (mss een beetje dom) een 87-er Manta GSi gekocht door zijn uiterst mooie originele staat, wat bij mij de doorslag gaf.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mensen in een 190 zijn over het algemeen geen liefhebbers. Ik snap de discussie over misbruik sowieso niet, het is nu eenmaal het systeem. Maken al die mensen met nieuwe, 'zuinige' belastingvrije auto's volgens jou dan ook misbruik?
Goed plan; deze gooi ik dicht; er komt een nieuw topic aan, monumentje, even wat quote's pikkenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:30 schreef Barcaconia het volgende:
.
Misschien kunnen mods deze discussie in een nieuw topic zetten want het is best interessant voor veel mensen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |