Ik heb geen huis, geen kids, nauwelijks vaste kosten. Laat staan veel 'spullen'. Punt is dat ik relatief snel afstudeer en ik niet weet of ik in die sector een geschikte baan zal vinden. Geen baan is geen maandelijks salaris, is minder investeren in de markt. Of dat nu aandelen etc. of iets anders is. Vandaar dat ik nu(!) dus al wil beginnenquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:39 schreef iamcj het volgende:
[..]
Hmz, ik een precies tegengestelde visie.
Alles wat ik deze periode opbouw wordt weggevaagd door inflatie, nu heb ik een huis en kind etc. Heb dus liever spullen en een huis dan cash. Aandelen wacht ik nog even mee.
Je ziet dat aan de spaarfondsen voor begrafenissen, polis van oma zat 400 euro in of zo.
Als ik straks 45 ben of zo heb ik een hoger salaris, lagere maandlasten en weet ik wat de inflatie is geweest. Dan ga ik 20-25 jaar vol sparen/beleggen voor pensioen, nu doe ik dat ook wel, maar dan ga ik pas los.
Leverage klopt. AEX en SnP zijn inderdaad goede opties. Uitkijken wat betreft currency verschillen!quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips![]()
En de daadwerkelijke hefboom als ik 1000 aan geld heb staan op mn rekening en posities ter waarde van 10k heb, dan is het 10?
Verder ben ik bij rbs nog niet tegengekomen hoeveel margin je per instrument moet aanhouden. Ik wil het in eerste instantie houden bij één of twee indexen (waars. AEX en de SnP) en wellicht olie of goud.
Ik begrijp uit je verhaal ook dat de rente behoorlijk kan oplopen (want 5k met een leverage van 20 = 100k en 2% op 100k als je 5k aan geld hebt, is toch best veel?) en dat je eigenlijk nooit echt lang in een positie wilt zitten?
Nee. Die vraag is ook hypothetisch wat mij betreft. Stel dat ik jou het getal in mijn hoofd zou geven en stel dat mijn vermogen in een aandelenfonds zit. Jij rekent voor mij uit dat ik op basis van mijn maandelijkse contributies en het historische gemiddelde rendement van soortgelijke fondsen nog 4 jaar te gaan heb om het streefvermogen te bereiken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dan wil ik de vraag anders aan je stellen. Stel je hebt al een vermogen bij elkaar gewerkt maar je mist nog net dat kleine beetje om er echt mee te stoppen. Je hebt zelf wel een getal in je hoofd wat daar bij zou passen. Zou je je dagelijkse leven nu (gezien je leeftijd en toekomst visie) dan grondig veranderen?
Ik heb het zelf niet, maar ik zou het overwegen o.a. vanwege de redenen die je geeft. Warren Buffett heeft het ook in z'n portfolio.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:33 schreef Sokz het volgende:
Wat is de mening hier over wal-mart? Stabiele winstgroei van ongeveer 10%/year gecombineerd met een kleine aandeleninkoop elk jaar. Gigantische FCF, relatief weinig schulden en een hoge rentabiliteit?
Enige nadeel is dat het zo'n verschrikkelijk saai aandeel is met al een paar jaar sukkelen tussen de 45 - 60 us$
Gelukkig niet.quote:
Haha ik heb inderdaad nog weinig van Chinese Walmarts gehoord .. lijkt me ook niets voor China, té Amerikaans, té kolossaal.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet, maar ik zou het overwegen o.a. vanwege de redenen die je geeft. Warren Buffett heeft het ook in z'n portfolio.
Vanuit de value investing hoek is er kritiek op het expansie beleid van Walmart. Met name Bruce Greenwald wijst er al jaren op dat Walmart in grote markten zoals China geen competitieve voordelen heeft. Walmart investeert hier wel grote bedragen in. Als Greenwald gelijk heeft, dan lijkt me dit een punt van zorg waar je naar moet kijken alvorens te investeren.
Rijp voor de sloop is me ook wat overdreven. Ze halen jaar op jaar een hogere winst, weliswaar bij kwartaal op kwartaal lagere omzetten (atm. 7) maar dat is een algemene trend bij "supermarkten".quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:22 schreef fedsingularity het volgende:
Wal-mart lijkt me rijp voor de sloop, de weekgrafiek ziet er niet zo florissant uit.
De Amerikaanse consument laat het een beetje afweten en de oplopende inflatie zal wal-mart ook niet helpen.
Aan de andere kant is het misschien wel een mooi defensief fonds mocht er een wat zwaardere correctie komen.
Nee dit keer meende ik het.:P Die knipoog was meer om aan te geven dat ik ondanks die 10% stijging vandaag, liever geen BAM's in mn portefeuille heb.quote:
Zie: http://seekingalpha.com/a(...)-t-moved-in-a-decadequote:Op donderdag 3 maart 2011 17:47 schreef Sokz het volgende:
Rijp voor de sloop is me ook wat overdreven. Ze halen jaar op jaar een hogere winst, weliswaar bij kwartaal op kwartaal lagere omzetten (atm. 7) maar dat is een algemene trend bij "supermarkten".
Het oogt goedkoop, maar zonder een aantrekkende Nederlandse huizenmarkt gaat het er voorlopig niet uit komen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:08 schreef Sokz het volgende:
[..]
Nee dit keer meende ik het.:P Die knipoog was meer om aan te geven dat ik ondanks die 10% stijging vandaag, liever geen BAM's in mn portefeuille heb.
Ik zit heel dik in BAM. Vandaag weer een ATH, nu dankzij BAM.quote:
Beleggen doe je nu eenmaal op de langere termijn. Nu BAM weer uit het dal lijkt te krabbelen kun je nog mooie jaren met goede rendementen tegemoet zien. Een koers van 10 euro in 2015 lijkt me helemaal niet irreeel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik zit in BAM maar ik heb de rit naar beneden van een paar maanden geleden ook meegemaakt.
Jaja zeker, alleen het duurt volgens mij nog wel een jaar voordat de echte weg naar boven in wordt gezet voor de bouw. Wel positief voor BAM en Heijmans dat een paar middelgrote bouwers failliet gaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Beleggen doe je nu eenmaal op de langere termijn. Nu BAM weer uit het dal lijkt te krabbelen kun je nog mooie jaren met goede rendementen tegemoet zien. Een koers van 10 euro in 2015 lijkt me helemaal niet irreeel.
Nee dat zijn geen 'echte' concurrenten. Is alleen een teken dat er nog veel nood aan de man is.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Jaja zeker, alleen het duurt volgens mij nog wel een jaar voordat de echte weg naar boven in wordt gezet voor de bouw. Wel positief voor BAM en Heijmans dat een paar middelgrote bouwers failliet gaan.
Voor Bam maakt dat weinig uit. Bam heeft een paar leuke semi-vaste contracten en richt zich tegenwoordig op internationale grote projecten zoals op dit moment OS Londen 2012. Ze maken zich dus steeds minder afhankelijke van de Nederlandse markt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Jaja zeker, alleen het duurt volgens mij nog wel een jaar voordat de echte weg naar boven in wordt gezet voor de bouw. Wel positief voor BAM en Heijmans dat een paar middelgrote bouwers failliet gaan.
Oke ik voorspel nu dat alle banken slagen en dat de markt dit nog daadwerkelijk als 'Goed' ervaart ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Laten de cijfers vanmiddag goed zijn, anders worden mijn ING's weer rood
Ik heb het over het werkloosheidscijfer en niet agrarische loonlijstenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Oke ik voorspel nu dat alle banken slagen en dat de markt dit nog daadwerkelijk als 'Goed' ervaart ook.
Om precies te zijn : de non-farm payrolls - dus expliciet niets met agrariërs.. Let op, om 14:30 zal de markt leeg zijn, kijk maar naar de AEX opties op dat momentquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:10 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik heb het over het werkloosheidscijfer en niet agrarische loonlijsten
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Oke ik voorspel nu dat alle banken slagen en dat de markt dit nog daadwerkelijk als 'Goed' ervaart ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |