abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93568891
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:39 schreef iamcj het volgende:

[..]

Hmz, ik een precies tegengestelde visie.

Alles wat ik deze periode opbouw wordt weggevaagd door inflatie, nu heb ik een huis en kind etc. Heb dus liever spullen en een huis dan cash. Aandelen wacht ik nog even mee.

Je ziet dat aan de spaarfondsen voor begrafenissen, polis van oma zat 400 euro in of zo.

Als ik straks 45 ben of zo heb ik een hoger salaris, lagere maandlasten en weet ik wat de inflatie is geweest. Dan ga ik 20-25 jaar vol sparen/beleggen voor pensioen, nu doe ik dat ook wel, maar dan ga ik pas los.
Ik heb geen huis, geen kids, nauwelijks vaste kosten. Laat staan veel 'spullen'. Punt is dat ik relatief snel afstudeer en ik niet weet of ik in die sector een geschikte baan zal vinden. Geen baan is geen maandelijks salaris, is minder investeren in de markt. Of dat nu aandelen etc. of iets anders is. Vandaar dat ik nu(!) dus al wil beginnen :P

Daar komt nog bij dat ik eerst een financiële buffer wil hebben voordat ik aan kids etc. begin. Ik heb oud klasgenoten die 'vroeg' vader zijn geworden en doordat het kroost toch wel wat centen kost ze nu verplicht aan het werk moeten om de centen te betalen. Die 'verplichting' wil ik niet hebben.

Ik bedoel, .. 22 jaar, getrouwd, 3 kinderen, hypotheek.. Uiteraard zal het voor sommige een fantastische situatie zijn. Ik daarentegen moet er niet(!) aan denken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93569646
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips ^O^

En de daadwerkelijke hefboom als ik 1000 aan geld heb staan op mn rekening en posities ter waarde van 10k heb, dan is het 10?
Verder ben ik bij rbs nog niet tegengekomen hoeveel margin je per instrument moet aanhouden. Ik wil het in eerste instantie houden bij één of twee indexen (waars. AEX en de SnP) en wellicht olie of goud.

Ik begrijp uit je verhaal ook dat de rente behoorlijk kan oplopen (want 5k met een leverage van 20 = 100k en 2% op 100k als je 5k aan geld hebt, is toch best veel?) en dat je eigenlijk nooit echt lang in een positie wilt zitten?
Leverage klopt. AEX en SnP zijn inderdaad goede opties. Uitkijken wat betreft currency verschillen!

Ik weet dat een frequent oud beursvloer user veel de DAX gebruikt via RBS. Dat is opzich ook wel het overwegen waard.

En rente kan behoorlijk oplopen inderdaad. Zo wordt hij via IG berekend.

D = n x C x i / 365

D = daily interest adjustment
n = number of shares
C = official closing share price
i = applicable annual interest rate

Lange posities met CFDs zijn gewoon niet wenselijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 3 maart 2011 @ 01:31:09 #128
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93576584
"Uitkijken wat betreft currency verschillen!"

Ik zat me al af te vragen hoe dat precies zat met cfds op de S&P. Moet je ook rekening houden met de EUR/USD als je een SL zet onder je cfds?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_93581302
Gisteren deed mijn Wavin het erg goed en ik hoop vandaag op een mooi ritje voor mijn BAM.
  donderdag 3 maart 2011 @ 12:33:12 #130
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93587106
Wat is de mening hier over wal-mart? Stabiele winstgroei van ongeveer 10%/year gecombineerd met een kleine aandeleninkoop elk jaar. Gigantische FCF, relatief weinig schulden en een hoge rentabiliteit?

Enige nadeel is dat het zo'n verschrikkelijk saai aandeel is met al een paar jaar sukkelen tussen de 45 - 60 us$
pi_93588945
Wal-mart lijkt me rijp voor de sloop, de weekgrafiek ziet er niet zo florissant uit.
De Amerikaanse consument laat het een beetje afweten en de oplopende inflatie zal wal-mart ook niet helpen.
Aan de andere kant is het misschien wel een mooi defensief fonds mocht er een wat zwaardere correctie komen.

Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_93590534
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 22:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Dan wil ik de vraag anders aan je stellen. Stel je hebt al een vermogen bij elkaar gewerkt maar je mist nog net dat kleine beetje om er echt mee te stoppen. Je hebt zelf wel een getal in je hoofd wat daar bij zou passen. Zou je je dagelijkse leven nu (gezien je leeftijd en toekomst visie) dan grondig veranderen?
Nee. Die vraag is ook hypothetisch wat mij betreft. Stel dat ik jou het getal in mijn hoofd zou geven en stel dat mijn vermogen in een aandelenfonds zit. Jij rekent voor mij uit dat ik op basis van mijn maandelijkse contributies en het historische gemiddelde rendement van soortgelijke fondsen nog 4 jaar te gaan heb om het streefvermogen te bereiken.

Dan lopen we weer tegen mijn pensioenfonds skepticisme aan. Ik zag in 2008 zoals gezegd minus 40% op mijn jaaropgave staan. In 2002 ook zoiets en in 2000 ook een forse min. Dat kan in 2011 net zo goed opnieuw gebeuren. Met andere woorden: ik geloof dan gewoon niet dat ik er over 4 jaar zou zijn. Ik ben daarom ook niet bereid om een vakantie op te geven voor zo'n illusie.

Stel dat het vermogen in obligaties zit met AAA rating, dan wordt het verhaal iets anders. Dan zou ik inderdaad een paar jaar zuinig leven om zo snel mogelijk het streefvermogen te bereiken. Maar dit lijkt me hypothetisch omdat zo'n fonds een dusdanig laag rendement heeft, dat het weinig verschil zal uitmaken na inflatie en belastingen.

Over die vakanties nog even het volgende. Ik zit ook niet graag 3 weken op het strand. Ik verdiep me liever in de lokale cultuur en geschiedenis. Ik heb bijvoorbeeld 2 maanden Portugees gestudeerd in Rio de Janeiro en Chinees in Singapore. Dit zie ik in zekere zin ook als sparen, maar dan meer als bijdrage aan mijn spaarpotje met levenservaringen.
pi_93590663
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 12:33 schreef Sokz het volgende:
Wat is de mening hier over wal-mart? Stabiele winstgroei van ongeveer 10%/year gecombineerd met een kleine aandeleninkoop elk jaar. Gigantische FCF, relatief weinig schulden en een hoge rentabiliteit?

Enige nadeel is dat het zo'n verschrikkelijk saai aandeel is met al een paar jaar sukkelen tussen de 45 - 60 us$
Ik heb het zelf niet, maar ik zou het overwegen o.a. vanwege de redenen die je geeft. Warren Buffett heeft het ook in z'n portfolio.

Vanuit de value investing hoek is er kritiek op het expansie beleid van Walmart. Met name Bruce Greenwald wijst er al jaren op dat Walmart in grote markten zoals China geen competitieve voordelen heeft. Walmart investeert hier wel grote bedragen in. Als Greenwald gelijk heeft, dan lijkt me dit een punt van zorg waar je naar moet kijken alvorens te investeren.
pi_93595345
Zitten er mensen in BAM? :P
BlaBlaBla
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:47:39 #135
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93599402
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Gelukkig niet. ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb het zelf niet, maar ik zou het overwegen o.a. vanwege de redenen die je geeft. Warren Buffett heeft het ook in z'n portfolio.

Vanuit de value investing hoek is er kritiek op het expansie beleid van Walmart. Met name Bruce Greenwald wijst er al jaren op dat Walmart in grote markten zoals China geen competitieve voordelen heeft. Walmart investeert hier wel grote bedragen in. Als Greenwald gelijk heeft, dan lijkt me dit een punt van zorg waar je naar moet kijken alvorens te investeren.
Haha ik heb inderdaad nog weinig van Chinese Walmarts gehoord .. lijkt me ook niets voor China, té Amerikaans, té kolossaal.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:22 schreef fedsingularity het volgende:
Wal-mart lijkt me rijp voor de sloop, de weekgrafiek ziet er niet zo florissant uit.
De Amerikaanse consument laat het een beetje afweten en de oplopende inflatie zal wal-mart ook niet helpen.
Aan de andere kant is het misschien wel een mooi defensief fonds mocht er een wat zwaardere correctie komen.
Rijp voor de sloop is me ook wat overdreven. Ze halen jaar op jaar een hogere winst, weliswaar bij kwartaal op kwartaal lagere omzetten (atm. 7) maar dat is een algemene trend bij "supermarkten".
pi_93600087
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:47 schreef Sokz het volgende:

[..]

Gelukkig niet. ;)

Klinkt als sarcasme? :P
BlaBlaBla
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:08:58 #137
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93600347
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:03 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Klinkt als sarcasme? :P
Nee dit keer meende ik het.:P Die knipoog was meer om aan te geven dat ik ondanks die 10% stijging vandaag, liever geen BAM's in mn portefeuille heb.
  donderdag 3 maart 2011 @ 18:24:56 #138
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93600971
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:47 schreef Sokz het volgende:

Rijp voor de sloop is me ook wat overdreven. Ze halen jaar op jaar een hogere winst, weliswaar bij kwartaal op kwartaal lagere omzetten (atm. 7) maar dat is een algemene trend bij "supermarkten".
Zie: http://seekingalpha.com/a(...)-t-moved-in-a-decade

Forse winststijging maar de waardering was kennelijk te hoog 10 jaar geleden.

Ik las ook over Costco dat een geduchte uitdager aan het worden is?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_93602520
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:08 schreef Sokz het volgende:

[..]

Nee dit keer meende ik het.:P Die knipoog was meer om aan te geven dat ik ondanks die 10% stijging vandaag, liever geen BAM's in mn portefeuille heb.
Het oogt goedkoop, maar zonder een aantrekkende Nederlandse huizenmarkt gaat het er voorlopig niet uit komen.
Abre los ojos
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:37:31 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93604272
quote:
Ik zit heel dik in BAM. Vandaag weer een ATH, nu dankzij BAM.

Het lijkt wel of alles wat ik in mijn porto stop automatisch in goud verandert. Zelfs mijn perps doen hun best om er nog een paar procentjes extra uit te persen.
The End Times are wild
pi_93608113
quote:
Ik zit in BAM maar ik heb de rit naar beneden van een paar maanden geleden ook meegemaakt.
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:00:10 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93609414
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ik zit in BAM maar ik heb de rit naar beneden van een paar maanden geleden ook meegemaakt.
Beleggen doe je nu eenmaal op de langere termijn. Nu BAM weer uit het dal lijkt te krabbelen kun je nog mooie jaren met goede rendementen tegemoet zien. Een koers van 10 euro in 2015 lijkt me helemaal niet irreeel.
The End Times are wild
pi_93617984
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Beleggen doe je nu eenmaal op de langere termijn. Nu BAM weer uit het dal lijkt te krabbelen kun je nog mooie jaren met goede rendementen tegemoet zien. Een koers van 10 euro in 2015 lijkt me helemaal niet irreeel.
Jaja zeker, alleen het duurt volgens mij nog wel een jaar voordat de echte weg naar boven in wordt gezet voor de bouw. Wel positief voor BAM en Heijmans dat een paar middelgrote bouwers failliet gaan.
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:57:26 #144
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93618547
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Jaja zeker, alleen het duurt volgens mij nog wel een jaar voordat de echte weg naar boven in wordt gezet voor de bouw. Wel positief voor BAM en Heijmans dat een paar middelgrote bouwers failliet gaan.
Nee dat zijn geen 'echte' concurrenten. Is alleen een teken dat er nog veel nood aan de man is.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 01:19:02 #145
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_93624472
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Voor Bam maakt dat weinig uit. Bam heeft een paar leuke semi-vaste contracten en richt zich tegenwoordig op internationale grote projecten zoals op dit moment OS Londen 2012. Ze maken zich dus steeds minder afhankelijke van de Nederlandse markt.
The more debt, the better
pi_93635071
Laten de cijfers vanmiddag goed zijn, anders worden mijn ING's weer rood :+
BlaBlaBla
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:58:02 #147
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93636698
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Laten de cijfers vanmiddag goed zijn, anders worden mijn ING's weer rood :+
Oke ik voorspel nu dat alle banken slagen en dat de markt dit nog daadwerkelijk als 'Goed' ervaart ook.
pi_93637217
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:

[..]

Oke ik voorspel nu dat alle banken slagen en dat de markt dit nog daadwerkelijk als 'Goed' ervaart ook.
Ik heb het over het werkloosheidscijfer en niet agrarische loonlijsten ;)
BlaBlaBla
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:36:40 #149
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93638402
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb het over het werkloosheidscijfer en niet agrarische loonlijsten ;)
Om precies te zijn : de non-farm payrolls - dus expliciet niets met agrariërs.. Let op, om 14:30 zal de markt leeg zijn, kijk maar naar de AEX opties op dat moment
Overal verstand van.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:38:34 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93638495
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef Sokz het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
weer stresstesten _O_ _O_
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')