Het is maar net hoe je tegen het leven aan kijkt. Wat is royaal leven? 10 auto's voor de deur en een paleis? Of een leuk vrijstaand huis met 1 gezinsauto en een leuke sport auto voor je zelf?quote:Op maandag 28 februari 2011 20:14 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dan blijf ik liever iets langer doorwerken om vervolgens royaler te kunnen leven. :p
Nee. En hopelijk blijft dat zo voor jequote:Ik heb dit andersom, is dat apart?
Opzich wel te verwachten natuurlijk aangezien je ze echt overal bijkrijgt. En die jaarwinsten moeten toch ergens vandaan komenquote:Op maandag 28 februari 2011 20:30 schreef Sokz het volgende:
Nee lukte helaas niet, kan alleen koppelen aan een site waar nog geen campaign op loopt.
Volgens mij heb je daar niet heel veel centen voor nodigquote:Op maandag 28 februari 2011 20:30 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn pensioenplan, met een zeilboot de wereld over tot ik dood ben (omslaan, kiel afbreken, vastlopen, overboord vallen oid)
mwah, zo'n boot is nog best prijzig. Maar wel minder dan een huisquote:Op maandag 28 februari 2011 20:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij heb je daar niet heel veel centen voor nodigOf was dit het plan als je straks 67 bent en netjes 40 jaar aan belasting hebt afgetikt aan de NLse staat?
Dat is helemaal waar. Pas op: als je zoiets niet meteen gaat doen zit je voor je het weet vast aan een baan, een vrouw, kinderen, de voetbalclub et cetera. En kom je helemaal nooit meer weg van waar je woont. Zo gaat het gewoon keer op keer.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij heb je daar niet heel veel centen voor nodigOf was dit het plan als je straks 67 bent en netjes 40 jaar aan belasting hebt afgetikt aan de NLse staat?
Je kunt ook op een boot van een ander mee. Beetje werken erbij in ruil voor kost&inwoning. Of lekker op de fiets naar Timboektoe of Thailand. Het kan echt!quote:Op maandag 28 februari 2011 20:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
mwah, zo'n boot is nog best prijzig. Maar wel minder dan een huisIk heb nu wel een boot, maar die is er niet echt geschikt voor
Van wat ik even snel schat, ¤100k boot en dan per maand ¤500/¤1000 variabele kosten (onderhoud boot, brandstof, proviand, reizen e.d.)
Een goede tip inderdaad. Ik weet ook nog niet exact wat ik ga doen, afhankelijk van sollicitaties, vriendin, wel of niet een master gaan volgen.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Pas op: als je zoiets niet meteen gaat doen zit je voor je het weet vast aan een baan, een vrouw, kinderen, de voetbalclub et cetera. En kom je helemaal nooit meer weg van waar je woont. Zo gaat het gewoon keer op keer.
Er is één kort timeframe waarin je de kans hebt hieraan te ontsnappen, dat is tussen je studie en je eerste vaste baan. Dan kun je nog iets geks&leuks gaan doen en wel zien waar het schip strandt. Desnoods ga je platzak liftend terug naar Nederland, je hebt het geprobeerd.
Op een gegeven moment zijn zoveel mensen van je afhankelijk en ben je zoveel verplichtingen aangegaan, dan is het te laat. Of je moet een volstrekt immorele bastard zijn.
Mijn kleine ontsnapping is dan nog mijn werk, waarvoor ik soms een half jaar op avontuur mag, maar verder heb ik soms toch wel spijt dat ik altijd zo verstandig gestudeerd, gewerkt, gespaard en gesolliciteerd heb. Achteraf had ik best wel 2 jaartjes door ZO-Azië kunnen trekken, had niks uitgemaakt.
Lijkt niet goedkoop nee. Dat valt alleen wel mee. Zo heel duur is wonen in Londen niet. Met name de 'inclusief' alles appartementen. Je betaald dus 1 bedrag voor water/elektriciteit/tv/internet. Hoeveel je ook gebruikt.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:48 schreef Sokz het volgende:
Waar zou je dan wél willen wonen? Mij lijkt Londen ook niet goedkoop.
Nee. Maar ben er wel enigszins bekend mee. Heb je niet alleen veel speculatie in dit soort zaken? Een fonds wat dus extreem ver van de NAV trade kan op meerdere manieren worden geïnterpreteerd. Heb het verder nooit getest. Jij wel?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:08 schreef flyguy het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid:
Zijn hier trouwens nog mensen die aan arbitrage doen tussen over/onder geprijsde close end funds ten opzichte van hun NAV en de losse stukken?
Nee, nog niets getest. Maar ik zag pas een paar van die premies en dat vond ik wel een tweede blik waard. Zag geloof ik zelfs fixed income funds met premies van boven de 30% tov NAV. Dat vind ik gewoon ziek.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee. Maar ben er wel enigszins bekend mee. Heb je niet alleen veel speculatie in dit soort zaken? Een fonds wat dus extreem ver van de NAV trade kan op meerdere manieren worden geïnterpreteerd. Heb het verder nooit getest. Jij wel?
ergo: je kunt het niet voorspellen. Wie dat niet kan loslaten, kan nooit stoppenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk zelf ook wel eens na over pensioen, maar ik krijg er niet echt de vinger achter. Ik ga er vanuit dat de meeste forum deelnemers alhier nog zo'n 30 a 40 jaar te gaan hebben. Hoe bereken je in hemelsnaam het bedrag dat je over zo'n lange tijd nodig zal hebben om je gewenste levensstijl te kunnen financieren....
Ten eerste moet je inflatie incalculeren. Een klein verschil in de aanname van het inflatiepercentage, resulteert al in een enorm verschil in de benodigde toekomstige waarde van het pensioen. Jij ziet nu af van je vakantie, maar mogelijk is die financiele besparing nu t.z.t. het equivalent van een paar euro meer per pensioenjaar. Ook de hoogte van de belastingtarieven over 30 jaar is onmogelijk te voorspellen. Die kon wel eens flink hoger liggen over 30 jaar in reaktie op het vergrijzings probleem.
Dit nog los van je persoonlijke situatie die onvoorspelbaar is. Heb je intensieve zorg nodig of ga je over de wereld zeilen zoals het Zwitserleven gevoel van Huub Stapel. Misschien ben je ook tevreden in je achtertuintje van een eenvoudige woning in Drente.
Als je ouder bent zijn je wensen heel simpel, dan kun je enorm genieten van een fietstocht of dat de zon sóchtends schijnt, een bevroren slootjequote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef jaco het volgende:
[..] Misschien ben je ook tevreden in je achtertuintje van een eenvoudige woning in Drente.
Dit is inderdaad ook mijn conclusie uit mijn pensioenverhaal. Sitting_elfling denkt het wel te kunnen voorspellen, wat overigens ook een verdedigbare positie is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 04:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ergo: je kunt het niet voorspellen. Wie dat niet kan loslaten, kan nooit stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |