abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93457714
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:14 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dan blijf ik liever iets langer doorwerken om vervolgens royaler te kunnen leven. :p
Het is maar net hoe je tegen het leven aan kijkt. Wat is royaal leven? 10 auto's voor de deur en een paleis? Of een leuk vrijstaand huis met 1 gezinsauto en een leuke sport auto voor je zelf?

quote:
Ik heb dit andersom, is dat apart? :P
Nee. En hopelijk blijft dat zo voor je :7
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93458502
Ik zie dat ik ook nog zo'n Google adverteer code heb van 50,-. Dat werkte dus Sokz?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_93458629
Ik heb volgens mij ook nog wel een aantal van die coupons. LXIV laat maar weten of het werkt.

Mijn pensioenplan, met een zeilboot de wereld over tot ik dood ben (omslaan, kiel afbreken, vastlopen, overboord vallen oid :P )
  maandag 28 februari 2011 @ 20:30:45 #79
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93458637
Nee lukte helaas niet, kan alleen koppelen aan een site waar nog geen campaign op loopt.
pi_93458866
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:30 schreef Sokz het volgende:
Nee lukte helaas niet, kan alleen koppelen aan een site waar nog geen campaign op loopt.
Opzich wel te verwachten natuurlijk aangezien je ze echt overal bijkrijgt. En die jaarwinsten moeten toch ergens vandaan komen :P
pi_93459058
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:30 schreef tjoptjop het volgende:
Mijn pensioenplan, met een zeilboot de wereld over tot ik dood ben (omslaan, kiel afbreken, vastlopen, overboord vallen oid :P )
Volgens mij heb je daar niet heel veel centen voor nodig :P Of was dit het plan als je straks 67 bent en netjes 40 jaar aan belasting hebt afgetikt aan de NLse staat?
pi_93460291
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij heb je daar niet heel veel centen voor nodig :P Of was dit het plan als je straks 67 bent en netjes 40 jaar aan belasting hebt afgetikt aan de NLse staat?
mwah, zo'n boot is nog best prijzig. Maar wel minder dan een huis :P Ik heb nu wel een boot, maar die is er niet echt geschikt voor :P

Van wat ik even snel schat, ¤100k boot en dan per maand ¤500/¤1000 variabele kosten (onderhoud boot, brandstof, proviand, reizen e.d.)
  maandag 28 februari 2011 @ 20:57:28 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93460451
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Pas op: als je zoiets niet meteen gaat doen zit je voor je het weet vast aan een baan, een vrouw, kinderen, de voetbalclub et cetera. En kom je helemaal nooit meer weg van waar je woont. Zo gaat het gewoon keer op keer.

Er is één kort timeframe waarin je de kans hebt hieraan te ontsnappen, dat is tussen je studie en je eerste vaste baan. Dan kun je nog iets geks&leuks gaan doen en wel zien waar het schip strandt. Desnoods ga je platzak liftend terug naar Nederland, je hebt het geprobeerd.

Op een gegeven moment zijn zoveel mensen van je afhankelijk en ben je zoveel verplichtingen aangegaan, dan is het te laat. Of je moet een volstrekt immorele bastard zijn.

Mijn kleine ontsnapping is dan nog mijn werk, waarvoor ik soms een half jaar op avontuur mag, maar verder heb ik soms toch wel spijt dat ik altijd zo verstandig gestudeerd, gewerkt, gespaard en gesolliciteerd heb. Achteraf had ik best wel 2 jaartjes door ZO-Azië kunnen trekken, had niks uitgemaakt.

(Niet dat ik ook maar een beetje te klagen heb hoor!, daar gaat het niet om!)
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2011 @ 20:58:11 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93460488
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

mwah, zo'n boot is nog best prijzig. Maar wel minder dan een huis :P Ik heb nu wel een boot, maar die is er niet echt geschikt voor :P

Van wat ik even snel schat, ¤100k boot en dan per maand ¤500/¤1000 variabele kosten (onderhoud boot, brandstof, proviand, reizen e.d.)
Je kunt ook op een boot van een ander mee. Beetje werken erbij in ruil voor kost&inwoning. Of lekker op de fiets naar Timboektoe of Thailand. Het kan echt!
The End Times are wild
  maandag 28 februari 2011 @ 21:03:37 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93460848
Zijn er binnenkort nog cijfers waarop je met CFD's gaat handelen S_E?
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 28 februari 2011 @ 21:08:01 #86
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_93461142
Even uit nieuwsgierigheid:

Zijn hier trouwens nog mensen die aan arbitrage doen tussen over/onder geprijsde close end funds ten opzichte van hun NAV en de losse stukken?
The more debt, the better
  maandag 28 februari 2011 @ 21:27:25 #87
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93462390
Ik niet maar ik vind het wel interessant om dat soort situaties te volgen.
pi_93463666
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar. Pas op: als je zoiets niet meteen gaat doen zit je voor je het weet vast aan een baan, een vrouw, kinderen, de voetbalclub et cetera. En kom je helemaal nooit meer weg van waar je woont. Zo gaat het gewoon keer op keer.

Er is één kort timeframe waarin je de kans hebt hieraan te ontsnappen, dat is tussen je studie en je eerste vaste baan. Dan kun je nog iets geks&leuks gaan doen en wel zien waar het schip strandt. Desnoods ga je platzak liftend terug naar Nederland, je hebt het geprobeerd.

Op een gegeven moment zijn zoveel mensen van je afhankelijk en ben je zoveel verplichtingen aangegaan, dan is het te laat. Of je moet een volstrekt immorele bastard zijn.

Mijn kleine ontsnapping is dan nog mijn werk, waarvoor ik soms een half jaar op avontuur mag, maar verder heb ik soms toch wel spijt dat ik altijd zo verstandig gestudeerd, gewerkt, gespaard en gesolliciteerd heb. Achteraf had ik best wel 2 jaartjes door ZO-Azië kunnen trekken, had niks uitgemaakt.
Een goede tip inderdaad. Ik weet ook nog niet exact wat ik ga doen, afhankelijk van sollicitaties, vriendin, wel of niet een master gaan volgen.

Op het moment dat ik mijn 1e baan heb was ik nog niet van plan om te settlen. En zoals gezegd, terug naar Nederland wil ik niet. Relatief duur land, en wil er niet mijn kinderen zien op groeien. Een gezin met 2 of 3 kinderen in Nederland, je betaald je straks helemaal scheel. (andere landen zijn ook duur)

Heb een aantal vrienden rondom mijn leeftijd die al getrouwd zijn en al 3 kinderen hebben. (23 jaar!). Sommige daarvan ervaren nu behoorlijk financiële issues. Maar ja, als zij straks 40 zijn hebben ze natuurlijk de kans dat hun kroost goed centen gaan verdienen.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:48:17 #89
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93463801
Waar zou je dan wél willen wonen? Mij lijkt Londen ook niet goedkoop.
pi_93464588
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:48 schreef Sokz het volgende:
Waar zou je dan wél willen wonen? Mij lijkt Londen ook niet goedkoop.
Lijkt niet goedkoop nee. Dat valt alleen wel mee. Zo heel duur is wonen in Londen niet. Met name de 'inclusief' alles appartementen. Je betaald dus 1 bedrag voor water/elektriciteit/tv/internet. Hoeveel je ook gebruikt.

Waar ik wel zou willen wonen? Net over de grens in Canada in de buurt van Toronto. Of ergens oost kust van Amerika. Europa? Zuid oosten van Frankrijk, Zwitserland die hoek. Of ergens in ZO Azie. Zelfs Japan lijkt me wel interessant.
pi_93464996
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:08 schreef flyguy het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid:

Zijn hier trouwens nog mensen die aan arbitrage doen tussen over/onder geprijsde close end funds ten opzichte van hun NAV en de losse stukken?
Nee. Maar ben er wel enigszins bekend mee. Heb je niet alleen veel speculatie in dit soort zaken? Een fonds wat dus extreem ver van de NAV trade kan op meerdere manieren worden geïnterpreteerd. Heb het verder nooit getest. Jij wel?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:21:49 #92
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_93472827
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee. Maar ben er wel enigszins bekend mee. Heb je niet alleen veel speculatie in dit soort zaken? Een fonds wat dus extreem ver van de NAV trade kan op meerdere manieren worden geïnterpreteerd. Heb het verder nooit getest. Jij wel?
Nee, nog niets getest. Maar ik zag pas een paar van die premies en dat vond ik wel een tweede blik waard. Zag geloof ik zelfs fixed income funds met premies van boven de 30% tov NAV. Dat vind ik gewoon ziek.
The more debt, the better
pi_93477159
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk zelf ook wel eens na over pensioen, maar ik krijg er niet echt de vinger achter. Ik ga er vanuit dat de meeste forum deelnemers alhier nog zo'n 30 a 40 jaar te gaan hebben. Hoe bereken je in hemelsnaam het bedrag dat je over zo'n lange tijd nodig zal hebben om je gewenste levensstijl te kunnen financieren....

Ten eerste moet je inflatie incalculeren. Een klein verschil in de aanname van het inflatiepercentage, resulteert al in een enorm verschil in de benodigde toekomstige waarde van het pensioen. Jij ziet nu af van je vakantie, maar mogelijk is die financiele besparing nu t.z.t. het equivalent van een paar euro meer per pensioenjaar. Ook de hoogte van de belastingtarieven over 30 jaar is onmogelijk te voorspellen. Die kon wel eens flink hoger liggen over 30 jaar in reaktie op het vergrijzings probleem.

Dit nog los van je persoonlijke situatie die onvoorspelbaar is. Heb je intensieve zorg nodig of ga je over de wereld zeilen zoals het Zwitserleven gevoel van Huub Stapel. Misschien ben je ook tevreden in je achtertuintje van een eenvoudige woning in Drente.
ergo: je kunt het niet voorspellen. Wie dat niet kan loslaten, kan nooit stoppen :)
Wat wel helpt is flexibel zijn. Belastingtarieven hoog? Verkas naar een ander land. Kun je de tering naar de nering zetten, indien nodig?

Als het echt een wens is, moet je op een gegeven moment die 'zekerheden' loslaten. En letterlijk maar zien waar het schip strandt. :)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:05:09 #94
324665 meth77
to do or not to do
pi_93479937
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef jaco het volgende:

[..] Misschien ben je ook tevreden in je achtertuintje van een eenvoudige woning in Drente.
Als je ouder bent zijn je wensen heel simpel, dan kun je enorm genieten van een fietstocht of dat de zon sóchtends schijnt, een bevroren slootje
Het belangrijkste en duurst is dan je gezondheid, dus wil je goed sparen? Blijf dan gezond leven
pi_93480131
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 04:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ergo: je kunt het niet voorspellen. Wie dat niet kan loslaten, kan nooit stoppen :)
Dit is inderdaad ook mijn conclusie uit mijn pensioenverhaal. Sitting_elfling denkt het wel te kunnen voorspellen, wat overigens ook een verdedigbare positie is.

Ik heb tijdens mijn eerste baan (verplicht) voor mijn pensioen gespaard. Elk jaar krijg ik nog een overzicht van de opgebouwde waarde, waar ik niet bepaald van onder de indruk ben. Ik mag wel kiezen in welke fondsen ik beleg en dat is momenteel 100% in equities. Met de krediet crisis van 2008 toonden ze mij een rendement van minus 40% , waar ik met mijn eigen beleggingen redelijk ongeschonden bleef. Ik kon ze natuurlijk een briefje sturen dat het deels of geheel in fixed income moet worden belegd. Ik mag gratis naar een ander fonds switchen, maar dan loop ik weer het risico dat er bij inflatie helemaal niets van overblijft.

Het pensioentje dat ik heb opgebouwd wordt matig tot slecht belegd, maar daar kan ik nog niet eens boos om worden. Kwalijker zijn de enorme kosten die de verzekeringsmaatschappij afroomt. Ik zie elke avond op de tv reclames van diezelfde maatschappij. Daar gaat het geld kennelijk naar toe. (Als de zenders er nou nog redelijke tv programma's voor maakten ....).

Sitting_elfling is nog bereid om een vakantie te laten schieten en de besparing aan zijn pensioen te doen toekomen. Ik ben zelf dat station al lang gepasseerd. Ik ben uiterst sceptisch over het pensioensparen systeem vanwege de risico's over de enorme tijdshorizon. Ik pak liever nu dat 5 sterren hotel in een zonnig oord. Het is mogelijk dat Sitting Elfling daar in 2050 zit en ik op een balkonnetje in de Bijlmer... Het zij zo.
pi_93484611
Ik weet niet in hoeverre dit economisch relevant is maar ik vind 't wel markant dat vliegverkeer zich vooral tussen noord-Amerika en Europa en in mindere mate oost-Azië bevindt.

dinsdag 1 maart 2011 @ 13:04:28 #97
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93486177
Hoezo markant? :P
pi_93494412
Ja, zo vreemd is dat toch niet?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:06:19 #99
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93496640
Wat had je dan gedacht, dat de Afrikanen op vliegreis gingen? :9
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:15:39 #100
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93497103
Waarom varieert de spread bij CFD's eigenlijk?

Ik zat bij rbs te kijken en eerst was de spread op de mi aex 10 cent en nu 20 cent?

[ Bericht 19% gewijzigd door JimmyJames op 01-03-2011 17:36:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')