Hoe lomp ben jij wel niet bezig met dat ding?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:37 schreef Muchachooo het volgende:
breekt er verdomme wéér een pootje uit.
http://twitpic.com/42o59w
het zit ook allemaal niet mee...
lomp genoeg iig om het telkens te slopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 06:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe lomp ben jij wel niet bezig met dat ding?
ik was alleen maar een restje tin aan het verwijderen met een tinzuigerquote:Op woensdag 23 februari 2011 06:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe lomp ben jij wel niet bezig met dat ding?
Had je m'n reactie nog gezien in het vorige deel?quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:48 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu een nylonsnaar te leen die van de moeder van mijn vriendin is. Een Di Giorgio uit 1978, ga je een beetje op zoek op intertnet, blijkt dat een Braziliaans merk te zijn, eigenlijk helemaal niet verkrijgbaar in Europa. Vraag me af hoe die hier is gekomen. Helaas met een kapotte snaar, maar er is een setje onderweg. Benieuwd hoe dat ding klinkt met nieuwe snaren, deze zitten er misschien ook al wel sinds 1978 op.
Yup, ik snap inderdaad dat het in feite die techniek is (hoewel ik niet 100% zeker ben dat je je vingers in die volgorde gebruikt, zou best eens een variant daarop kunnen zijn). Wat het wat mij betreft lastig maakt is dat je je duim gewoon blijft gebruiken voor het spelen van de basnoten, daarvoor moet je over een soort onafhankelijkheid in je rechterhand beschikken die ik in ieder geval niet heb...quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:54 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Had je m'n reactie nog gezien in het vorige deel?
De volgorde ringvinger-middelvinger-wijsvinger is het beste, omdat je anders met je wijsvinger en je duim in de kluts komt. Je kunt misschien oefenen door een bas en een hoge toon uit te kiezen, en dan eerst met de duim de bas en dan met de ringvinger de hoge, dan duim - middelvinger, dan duim-wijsvinger. Zo bouw je het zeg maar een beetje op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Yup, ik snap inderdaad dat het in feite die techniek is (hoewel ik niet 100% zeker ben dat je je vingers in die volgorde gebruikt, zou best eens een variant daarop kunnen zijn). Wat het wat mij betreft lastig maakt is dat je je duim gewoon blijft gebruiken voor het spelen van de basnoten, daarvoor moet je over een soort onafhankelijkheid in je rechterhand beschikken die ik in ieder geval niet heb...
Oef, en de hals is niet verbogen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:48 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu een nylonsnaar te leen die van de moeder van mijn vriendin is. Een Di Giorgio uit 1978, ga je een beetje op zoek op intertnet, blijkt dat een Braziliaans merk te zijn, eigenlijk helemaal niet verkrijgbaar in Europa. Vraag me af hoe die hier is gekomen. Helaas met een kapotte snaar, maar er is een setje onderweg. Benieuwd hoe dat ding klinkt met nieuwe snaren, deze zitten er misschien ook al wel sinds 1978 op.
Niks mee aan de hand, de bespeelbaarheid is prima. Er zitten nu ook gewoon nylon snaren op, dus ik zie ook niet in waarvan hij dan verbogen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:26 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Oef, en de hals is niet verbogen?
Ik heb ooit een oude westerngitaar weten te repareren door simpelweg een schroef in de verbinding tussen body en neck te boren. Met nylonsnaren is hij nu weer prima te spelen en klinkt hij helemaal niet slecht meerWas typisch een gevalletje van stalen snaren die tientallen jaren op spanning aan de gitaar zat. Was met de halspen niet meer te repareren.
Als de snaren al sinds 1978 op spanning aan de gitaar zitten lijkt me dat funest. Wel tof dat hij dan nog prima bespeelbaar is. Hij zal nu iig een betere klank geven dan 33 jaar geledenquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Niks mee aan de hand, de bespeelbaarheid is prima. Er zitten nu ook gewoon nylon snaren op, dus ik zie ook niet in waarvan hij dan verbogen zou moeten zijn.
Nouja, daarvoor zien ze er te goed uit eigenlijk, dus ze zullen vast in de tussentijd wel eens vervangen zijn. Maar deze zitten er al wel een tijdje op. Vooral bij akoestische gitaren wil een nieuw setje snaren wonderen doen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Als de snaren al sinds 1978 op spanning aan de gitaar zitten lijkt me dat funest. Wel tof dat hij dan nog prima bespeelbaar is. Hij zal nu iig een betere klank geven dan 33 jaar geledenBen benieuwd
Truequote:Op woensdag 23 februari 2011 13:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Vooral bij akoestische gitaren wil een nieuw setje snaren wonderen doen.
Dat had ik ook inderdaad. Via IE in elk geval.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:48 schreef Muchachooo het volgende:
iemand anders hier ook het probleem dat de Youtube player niet laadt?
Ik krijg alleen maar een zwart vierkant, niet eens de player controls etc..
eens even kijken of de embedded het wel doet:
EDIT: nope.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Spotnet gebruiken
Alleen wordt het nu wel overspoeld met een hele hoop "hey-wat-leuk-neem-ik-mee-voor-mijn-geile-buurmeisje-hier-20-snoepjes-voor-jou" FTD idioten.
Staat het daar ook overzichtelijk en alle dvd's met NL ondertiteling? (Dat wordt nogal gewaardeerd de rest van de fam...)quote:
Lijkt me inderdaad een 4/4 maat met shuffle. Net zoals de een bluesje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:32 schreef Cudles het volgende:
Ik probeer dit liedje te spelen, maar die shuffle is lastig. Is het nou een 4kwartsmaat of iets anders?
Ik denk niet dat je daar films met Nederlandse ondertiteling apart zult vinden, maar ondertitels kun je wel op aparte sites downloaden toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
Staat het daar ook overzichtelijk en alle dvd's met NL ondertiteling? (Dat wordt nogal gewaardeerd de rest van de fam...)
Naja op twilightnzb wist ik zeker dat overal ondertiteling bij zat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:04 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daar films met Nederlandse ondertiteling apart zult vinden, maar ondertitels kun je wel op aparte sites downloaden toch?
Je kan alles overal op aansluiten. Kwestie van een goede cleane sound op die G-Dec als basis gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef mr-green het volgende:
Ik kan nu een Line6 Pod XT voor 120 euro 2ehands kopen...
Weet iemand of ik de Pod XT kan aansluiten op mijn gitaar amp (G-dec junior)?
Je kan ook mijn POD XT live kopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef mr-green het volgende:
Ik kan nu een Line6 Pod XT voor 120 euro 2ehands kopen...
Weet iemand of ik de Pod XT kan aansluiten op mijn gitaar amp (G-dec junior)?
Driekwart wat ik kijk is zonder ondertiteling, ik erger me rot aan ingebakken ondertiteling die ook nog eens vol zit met gigantische spelfouten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
Staat het daar ook overzichtelijk en alle dvd's met NL ondertiteling? (Dat wordt nogal gewaardeerd de rest van de fam...)
Kopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit te twijfelen dit stukje software aan te schaffen, voor een pakket voor onder de ¤100,- is het betaalbaar en het ziet eruit alsof er veel in zit. De reviews zijn goed
Toevallig iemand ervaring ermee ?
http://www.native-instrum(...)komplete-7-elements/
Voor je gitaar heb je in principe aan Guitar Rig genoeg. Ja over de kwaliteit twijfel ik niet, alleen omdat het het Elements pakket is wat maar een gedeelte van het Komplete pakket bevat. Dus ik weet niet of de beste dingen dan ook erin zitten of dat je met de afdankertjes wordt opgescheeptquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:43 schreef mr-green het volgende:
[..]
KopenIk werk zelf al jaren met diverse software van Native Instruments en ben daar erg blij mee. Altijd gegarandeerde kwaliteit!!!
Zit er nu zelf ook over te denken om dit aan te schaffen. Vraag mij alleen af wat je allemaal nodig hebt om je gitaar aan de software te koppelen...
ligt eraan of je gitaareffecten gebruikt/wilt gebruiken. de HT1 heeft volgens mij niet genoeg mogelijkheden om als amp zelf aan je behoeften te voldoen. Maar gooi er een mooi overdrive pedaal bij en dan is dat ding een beest!!!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Driekwart wat ik kijk is zonder ondertiteling, ik erger me rot aan ingebakken ondertiteling die ook nog eens vol zit met gigantische spelfouten.
Gisteren bij Feedback geweest, ik GAS nu weer een beetje op een Blackstar HT5-H, of zou een HT1-H voldoende zijn voor thuisgebruik?
Ik heb ook een Boss GT-8, dus tja...quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:18 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ligt eraan of je gitaareffecten gebruikt/wilt gebruiken. de HT1 heeft volgens mij niet genoeg mogelijkheden om als amp zelf aan je behoeften te voldoen. Maar gooi er een mooi overdrive pedaal bij en dan is dat ding een beest!!!
heeft er iemand toevallig nog een Vox wah en/of een Little Big Muff over trouwens?
wil je gebonden zijn aan je pc, of wil je dat niet?quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:39 schreef mr-green het volgende:
Ik twijfel nu tussen een Line6 Pod XT en Guitar Rig 4 Pro
Maar je kunt Guitar Rig dan ook weer bedienen met een MIDI footswitch of zo'n Guitar Rig pedalenboard.quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
wil je gebonden zijn aan je pc, of wil je dat niet?
dat is dan hetgeen je je af moet vragen.
Ik gebruik nu thuis vooral guitar rig, en dat is wel oke voor thuis.
Maar ik mis wel de vrijheid van een footpedal om snel te kunnen schakelen.
prima stukje software! ga je veel plezier mee belevenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit te twijfelen dit stukje software aan te schaffen, voor een pakket voor onder de ¤100,- is het betaalbaar en het ziet eruit alsof er veel in zit. De reviews zijn goed
Toevallig iemand ervaring ermee ?
http://www.native-instrum(...)komplete-7-elements/
Klinkt goed, mooie gitaarsound!quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:24 schreef KaMo het volgende:
Opnames!
Hardcorepoging:
http://soundclick.com/share.cfm?id=10315685
In mijn thuisstudiotje een trackje gemaakt, met 2 gitaren en m'n bas
Iemand tips?
Succesquote:
quote:
Als ze hun werk maar doen toch?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:23 schreef Cynic het volgende:
Hm, ik had een setje nylon snaren besteld, die zijn vandaag binnen gekomen. Blijken het zwarte snaren te zijn
Cool, echt een goeie liveplaat ook! Vooral die medley (nr 7 van cd2) is te gek.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:49 schreef The_Dean het volgende:
Net Doe Maar - Lijf Aan Lijf gescoord, boek met 2cd. Best gaaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, maar ik huilde omdat ik geen geld heb maar hem zo graag wilquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Staat te niksen en dat is gewoon zonde!
Ik huil met je meequote:Op donderdag 24 februari 2011 20:35 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, maar ik huilde omdat ik geen geld heb maar hem zo graag wil
Ik wil een andere versterker kopen dus het geld nodigquote:
Goed bezigquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:19 schreef The_Dean het volgende:
Rijtje optredens
http://www.kramtried.com/kramtried/?special=optredens
Ja, gaat lekkerquote:
Heb je het over mijn oven?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Smaakpolitie
dan kan je roostertje wel schoon zijn, maar uiteindelijk schuif je dat roostertje in die kansloze oven
Sowieso!quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
Conorach @ RoadGrill 2011! Dus iedereen moet komen![]()
.
Ja zo'n externe kaart is wel een vereiste jaquote:Op vrijdag 25 februari 2011 02:36 schreef mr-green het volgende:
Paar uur gekloot met een low-budget manier (via mic ingang van mixer) om mijn gitaar met guitar rig te connecten... krijg er maar geen mooi geluid uit en een latency van 45...
Morgen toch maar een guitar rig mobile (audio interface) kopen
Rob Geusquote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Smaakpolitie
dan kan je roostertje wel schoon zijn, maar uiteindelijk schuif je dat roostertje in die kansloze oven
POD XT live kan dat ookquote:Op vrijdag 25 februari 2011 02:36 schreef mr-green het volgende:
Paar uur gekloot met een low-budget manier (via mic ingang van mixer) om mijn gitaar met guitar rig te connecten... krijg er maar geen mooi geluid uit en een latency van 45...
Morgen toch maar een guitar rig mobile (audio interface) kopen
Rembo Theo heb ik vorig jaar nog in de metro gezienquote:
Ja bij gitaren ookquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:26 schreef GuitarJJ het volgende:
Pff.. Marktplaats wil 3 euro hebben als je een advertentie in de 'Versterkerscategorie' wil plaatsen
Haha!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja bij gitaren ook
Dus ik slijt em maar hier op Fok
Ja had ik ook gedaan, ik had een plectrum tekoop gezet voor 1000e en daar kreeg je dan gratis een gitaar bijquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:31 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Haha!![]()
Ik had hem eerst heel sneaky in een andere categorie geplaatst. Kreeg iets later een mail met de mededeling dat mijn advertentie verwijderd is. Tevens een waarschuwing
Haha, geweldig!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja had ik ook gedaan, ik had een plectrum tekoop gezet voor 1000e en daar kreeg je dan gratis een gitaar bij
Goede typfout in die OPquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand hier interesse in ?
[TK] Boss DS-1 Distortion
Dankjewel hè, lul. Daar gaat mijn beetje reputatie die ik hier op FOK! nog heb.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:31 schreef Daantke het volgende:
Vanavond naar Only Seven Left met Brian.
hate = verlate !!
HAAHHOMOquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:12 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dankjewel hè, lul. Daar gaat mijn beetje reputatie die ik hier op FOK! nog heb.
En verkochtquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand hier interesse in ?
[TK] Boss DS-1 Distortion
Zal ik je reputatie redden?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:12 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dankjewel hè, lul. Daar gaat mijn beetje reputatie die ik hier op FOK! nog heb.
Hmm nu ik er bij nadenk maak ik het alleen maar ergerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Zal ik je reputatie redden?
Brian stond maandag samen met mij in Paradiso! Hoppaaa!
Bij Bright Eyes!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Zal ik je reputatie redden?
Brian stond maandag samen met mij in Paradiso! Hoppaaa!
welke heb je te koop staan dan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja bij gitaren ook
Dus ik slijt em maar hier op Fok
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote boze metalmeneer
"Het is niet eens lekker bier" - james bond over heineken.
Caffas Rain ook op spotify
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:59 schreef Under_Score het volgende:
zo goed als nieuw? er zitten allemaal krassen op
Hoopte stiekem dat de beschadigingen niet zouden opvallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
,,/
Was dat nu wel goed?quote:
Nee, er zit ruim 3 minuten tussen beide posts.quote:
Neuh, een bekende zette'm op Facebook, maar die zal m wel bij GS vandaan hebben ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik weet het al beide op geenstijl gekeken denk ik
*fapfapfap*quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:53 schreef Svyatagor het volgende:
Speciaal voor de gebande Genakt: Japanse gitaarmeisjes.
Vanaf 0:55 gaat het lost
omdat ik : ' ) typte denk ikquote:Op zaterdag 26 februari 2011 01:19 schreef Braddie het volgende:
Waarom die smiley?
Ik zal morgen middag eens foto`s maken.
Die Epi is ook hèèl nice, hij klinkt heel goed, heeft een waanzinnig sustain en 2 outputs.quote:
McCartney's basgitaar is ook een shortscalequote:Op zaterdag 26 februari 2011 01:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die Epi is ook hèèl nice, hij klinkt heel goed, heeft een waanzinnig sustain en 2 outputs.
En die Hofner bas is eigenlijk een vioolbas in vermoming, komt uit 1962 en is qua electronica precies hetzelfde als een McCartney bas alleen dan Shortscale 19Frets en is qua lengte te vergelijken met een normale Elec gitaar.
Ja ok, maar dat is een VioolBas, ik heb een regulair Bas het is een 185 geloof ik of 158. moet ik ff nakijken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 01:38 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
McCartney's basgitaar is ook een shortscale
Foto's !quote:Op zaterdag 26 februari 2011 00:29 schreef Braddie het volgende:
NOES, ik had last van GAS, ik heb een ORIGINELE! 1962 Hofner bas (Geen vioolbas, maar wel exact dezelfde pickups en dergelijke) en een Epiphone Lucille B.B king, geruild op m`n werk tegen mijn Brian May!
Nee maar je weet toch dat die geen hot wired pickup's heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:12 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb em niet zo lang gehad. Zwakke pickups, eng dunne hals...
Wel vreselijk mooi:
[ afbeelding ]
Hot wired is wat anders dan zwak. Een standaard Sheraton beviel mij in ieder geval velen malen beter. Looks zijn alleen onweerstaanbaar van de lucille!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nee maar je weet toch dat die geen hot wired pickup's heeft.
De hals is dan wel erg anders dan die van een 335 DOT die is vrij stevig D profiel.
Wel vreemd want ik had gedacht dat de BB King versie een soortgelijke hals zou hebben.
Maar ik was vooral nieuwsgierig naar hoe de bas eruit ziet
TP-6, tailpiece met finetuners: http://images.thomann.de/pics/prod/218469.jpgquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:18 schreef Muchachooo het volgende:
Wat is dat voor brug op die Lucille van Tele?
quote:
VET! lekkere speakers zijn datquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]![]()
.
Hebben jullie al medelijden met mijn bandleden? Ik ga zo mijn Hartke HX410 ophalen en morgen mijn bandleden op 500W met aluminium centre cones de tent uit blazen.
Wat gaat er mis dan? Heb je het printje al?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:24 schreef Muchachooo het volgende:
godverdomme ik krijg dat klotepedaal maar niet werkend
de enige reden waarom ik er nu nog mee bezig ben is om niet toe te hoeven geven dat ik 60 euro heb uitgegeven aan niks volgens mij
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..]![]()
.
Hebben jullie al medelijden met mijn bandleden? Ik ga zo mijn Hartke HX410 ophalen en morgen mijn bandleden op 500W met aluminium centre cones de tent uit blazen.
Ja man! Ontzettend punch zonder dat het iel klinkt. En hard! HARD!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:02 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
VET! lekkere speakers zijn dat
Zien er ook stoer uit met die grill en blinkende speakers erachterquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja man! Ontzettend punch zonder dat het iel klinkt. En hard! HARD!.
Precies! Hoe meer Metal wil je het hebben?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:28 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zien er ook stoer uit met die grill en blinkende speakers erachter
=(quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:42 schreef Daantke het volgende:
Bekijk deze topic even Goeie Compressor?
jup heb het printje, alle componenten zitten erop, nieuwe werkende footswitch erin, maar nog steeds niks... ik heb wat betreft dat printje alles 3x gecheckt, alle soldeerpunten zijn goed, alles zit goed, dus het zou het gewoon moeten doen...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat gaat er mis dan? Heb je het printje al?
Batterij leeg?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:13 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
jup heb het printje, alle componenten zitten erop, nieuwe werkende footswitch erin, maar nog steeds niks... ik heb wat betreft dat printje alles 3x gecheckt, alle soldeerpunten zijn goed, alles zit goed, dus het zou het gewoon moeten doen...
Goed om aangesloten?quote:
Ah zo, logischquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:04 schreef Muchachooo het volgende:
bijna sluitingen?
officieel was die switch een schakelaar, maar ik wou met mijn voet kunnen switchen, en ik heb er een 3pdt van gemaakt omdat ik een LED indicatie wou..
Nou laat ik dat maar niet doenquote:
Ja, een weerstand kan zeker kapot. Even lossolderen en doormeten of de waarde nog goed isquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:22 schreef Muchachooo het volgende:
heb de boel even doorgemeten, als ik R1 tov de massa meet zegt mijn multimeter dat er geen contact is. Volgens mij zou dat wel moeten (toch?)
EDIT is verholpen. heb verder alle ground connecties gecheckt, en er zijn er 2 die niet doen wat ze zouden moeten doen: [ afbeelding ]
EDIT 2: R16 geeft nu wel een verbinding aan, R14 lijkt helemaal kapot te zijn. Als ik over de twee uiteinden van de weerstand meet krijg ik nog steeds helemaal niks (oneindige weerstand). Kan een weerstand gewoon kapot ofzo?
Pedaal of rack? Qua pedaal is er haast geen betere dan een Rocktron Big Crush, maar die is in Nederland lastig te krijgen. Wel jammer, want die zijn nieuw nog geen 60,-. Maar ik denk dat die van Boss ook prima is. Velen zweren bij die van MXR, de DynaComps, zijn ook zo'n 70, 80,-. EHX heeft de Soul Preacher, maar die heb ik nooit geprobeerd. Weet alleen dat EHX op zich toffe dingen maaktquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Hey Daan, onze bassist wil een compressor aan gaan schaffen, weet jij nog een leuke optie ? (niet te duur)
Wauwquote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:42 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik denk er serieus over na om een akoestische Godin te kopen. Gisteren bij Tonika op gespeeld en speelde echt lekker zeg!
[ afbeelding ]
Serieus kut?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:56 schreef TeleluvR het volgende:
Jammer dat ie zo kut speelt... Vond het uiterlijk te gek!
Jij vond het lekker spelen toch? Niks aan de handquote:
Ik heb er op de Messe op gespeeld en ik vond ze erg stug spelen. Erg jammer want om te zien vind ik ze echtquote:
Daarom, dat blijft persoonlijk, ik vind die Gibsons ook grotendeels maar kut spelen, terwijl veel mensen erbij zwerenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Jij vond het lekker spelen toch? Niks aan de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog iets geGASedquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:16 schreef Cynic het volgende:
Vandaag even naar Musik Produktiv geweest. Ik ben toch blij dat ik daar niet werk, ik zou helemaal gek worden van al die lui die door elkaar spelen de hele tijd. Daar komen echt mensen om te oefenen ofzo, of om te laten horen hoe goed ze zijn. Was er na 2 uurtjes wel klaar mee eigenlijk. Wel leuke spulletjes, dat wel.
Ik ben er deze week ook geweest, toen was er bijna niemand.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:16 schreef Cynic het volgende:
Vandaag even naar Musik Produktiv geweest. Ik ben toch blij dat ik daar niet werk, ik zou helemaal gek worden van al die lui die door elkaar spelen de hele tijd. Daar komen echt mensen om te oefenen ofzo, of om te laten horen hoe goed ze zijn. Was er na 2 uurtjes wel klaar mee eigenlijk. Wel leuke spulletjes, dat wel.
Ik heb een eenvoudig Sure microfoontje gekocht voor de nieuwe oefenruimte en ik heb nog even wat klassieke gitaren geprobeerd. Zat wel leuk spul tussen, maar ik ga eerst maar even met mijn oude aan de slag voordat ik serieus daarnaar ga kijken. Ik moet verder zeggen dat ik eigenlijk niet zoveel nodig heb.quote:
Ja altijd hetzelfde, toen ik die akoestische gitaren aan het testen was zelfde verhaalquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:16 schreef Cynic het volgende:
Als ik serieus naar een akoestische gitaar ga kijken doe ik dat denk ik maar niet op een zaterdag bij Musik Produktiv.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja altijd hetzelfde, toen ik die akoestische gitaren aan het testen was zelfde verhaal
In de tijd dat ik 8 van die dingen had geprobeerd zat er 1 gast zich helemaal kapot te shredden p een gitaar die hij even wou testenen de hele tijd maar stoer rondkijken of iedereen het wel zag
rechter strat is mooooooiquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:24 schreef Svyatagor het volgende:
Vanmiddag even in de speeltuin geweest
[ afbeelding ]
Die Teles en Vox.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:24 schreef Svyatagor het volgende:
Vanmiddag even in de speeltuin geweest
[ afbeelding ]
Vetquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:14 schreef GuitarJJ het volgende:
Whoei! Mr. Big komt in Nederland![]()
http://www.cultuurpodiumb(...),66/catids,17|14|15/
Nice!quote:Op zondag 27 februari 2011 01:35 schreef The_Dean het volgende:
Ik zag Bartman van PPSR vanavond een paar keer op een Pearl Les Paul spelen. Ik wist van het bestaan niet af, maar die dingen zien er gaaf uit, en klonk ook erg fijn...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmmm, op zich wel interessant. Alleen jammer dat ik net een nieuwe gitaar heb.quote:Op zondag 27 februari 2011 01:52 schreef The_Dean het volgende:
Witchfynder/brother52:
http://link.marktplaats.nl/423894760
Lefty Dean ML met EMG 81
Ik wou zeggen:quote:Op zondag 27 februari 2011 02:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hmmm, op zich wel interessant. Alleen jammer dat ik net een nieuwe gitaar heb.
http://twitpic.com/445dky
Ok, ik zou van die eerste wel wat meer foto's willen zien.quote:Op zondag 27 februari 2011 03:11 schreef Braddie het volgende:
Heb ik foto`s geplaatst van m`n bas en m`n gitaar(soundclips komen nog)
Krijg ik geen reacties.
Komt goed, morgen ga ik wat foto`s uploaden van beide.quote:Op zondag 27 februari 2011 03:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ok, ik zou van die eerste wel wat meer foto's willen zien.
quote:Op zondag 27 februari 2011 03:11 schreef Braddie het volgende:
Krijg ik geen reacties.
Jawel hoor plaats eens een foto van de bas in het geheel ik vind het wel een gaaf dingquote:Op zondag 27 februari 2011 03:11 schreef Braddie het volgende:
Krijg ik geen reacties.
Om hier nog even op terug te komen: ik heb eens wat nagezocht en de flamenco-tremolo speel je dus toch anders. p-i-a-m-i (dus 5 noten, duim-wijsvinger-ringvinger-middelvinger-wijsvinger) in plaats van p-a-m-i (4 note, duim-ringvinger-middelvinger-wijsvinger). Die laatste techniek is de klassieke tremolo, klinkt net even anders.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:58 schreef wimjongil het volgende:
[..]
De volgorde ringvinger-middelvinger-wijsvinger is het beste, omdat je anders met je wijsvinger en je duim in de kluts komt. Je kunt misschien oefenen door een bas en een hoge toon uit te kiezen, en dan eerst met de duim de bas en dan met de ringvinger de hoge, dan duim - middelvinger, dan duim-wijsvinger. Zo bouw je het zeg maar een beetje op.
Zijn perfecte gitaren! Ik heb een SG gehad en dat ding klonk fantastisch. Is pas weggegaan toen ik mijn Gibson kocht. En ze zijn (nog) prima betaalbaar)quote:Op zondag 27 februari 2011 01:38 schreef The_Dean het volgende:
Ja! Ik ken Pearl alleen van de drums en perkussie... Best wel interessant, lijken me fijne gitaren... Als ik een tegenkom voor een nette prijs...
Als je eens zo'n LP tegenkomt, meld het dan even. Supergaaf ding! Die SG ook wel trouwensquote:Op zondag 27 februari 2011 10:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zijn perfecte gitaren! Ik heb een SG gehad en dat ding klonk fantastisch. Is pas weggegaan toen ik mijn Gibson kocht. En ze zijn (nog) prima betaalbaar)
Hetzelfde geldt voor de strat, maar die wilde niemand hebbenDan niet...
[ afbeelding ]
Ja, dat is een road worn olympic white die vriend van me laatst heeft gekocht, speelt echt supersoepel en heeft een heel lekker typisch stratgeluid, meer nog dan mijn eigen strat. Zeker op die AC30quote:
Ja, Vintage maken erg leuke gitarenquote:Op zondag 27 februari 2011 11:56 schreef Witchfynder het volgende:
Mijn huisleverancier, Pro Music Store in Rotterdam, verkoopt tegenwoordig Vintage instrumenten. Ze hebben een aantal gitaren hangen, ik dacht 2 Strats, een SG en een LP (wat voor zo'n klein zaakje % al veel is). Binnenkort eens informeren naar een V4 Boulevard bas
.
quote:Op zondag 27 februari 2011 17:22 schreef TeleluvR het volgende:
Hiephoi! Weer een paisley gescoord!
[ afbeelding ]
Lekker geheerscht in de auto: Lekker in de regen crossen!quote:Op zondag 27 februari 2011 17:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
![]()
Ik heb blaren op mijn vingers gescoord! slecht weer en niks anders te doen als heersen op de gitaar
Juist!quote:Op zondag 27 februari 2011 17:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Lekker geheerscht in de auto: Lekker in de regen crossen!
quote:Op zondag 27 februari 2011 17:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Juist!
Maar dan naar oma, en niet om zo'n lelijke Tele
Ziet er goed uit man!quote:Op zondag 27 februari 2011 18:13 schreef Cynic het volgende:
Okay, de oefenruimte in het nieuwe huis is ook weer klaar. Ik heb alles zo netjes en efficiënt mogelijk geprobeerd in te delen.
[ afbeelding ]
Mengtafel, audio-interface, computer en koptelefoonversterker:
[ afbeelding ]
Gitaarhoekje:
[ afbeelding ]
Maandag gaat mijn vriendin er voor het eerst met haar bandje oefenen. Als we dan klachten krijgen van de buren laat ik het wel wetenquote:Op zondag 27 februari 2011 19:44 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ziet er goed uit man!
Nog interesse in isolatie? Heb nog een doos of vijf
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 februari 2011 19:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die man op speurders heeft leuke tele's staan.
Geen talent helaas...
Ik hoef niet bij iedere post van hem te lezen dat hij geen talent heeft en daardoor geen nieuwe gitaar kooptquote:
Ik heb bijna een instrumentale compositie klaar met de band. Dus ik zat te denken dat ik misschien toch een heel klein beetje talent hebtquote:Op zondag 27 februari 2011 20:07 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ook geen talent, maar koop heus wel gitaren. Gewoon omdat het mooi staat aan de muur, kan ik lekker mee patsen.
Dat kan ook natuurlijkquote:Op zondag 27 februari 2011 20:09 schreef Cynic het volgende:
Je moet juist spullen kopen om een gebrek aan talent te verbloemen! Ik weet niet eens meer hoeveel gitaren ik heb.
Heb je niet genoeg talent voor, sorry!quote:Op zondag 27 februari 2011 20:10 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga hier denk ik een zelfbouw amp-kit bestellen, lijkt me een leuk hobbyproject!
http://www.madamp.biz/
Maar jij hebt wel talent voor gitaarbouw zegquote:Op zondag 27 februari 2011 20:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Heb je niet genoeg talent voor, sorry!
QFTquote:Op zondag 27 februari 2011 20:07 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ook geen talent, maar koop heus wel gitaren. Gewoon omdat het mooi staat aan de muur, kan ik lekker mee patsen.
Leuk, eens kijken volgende maand op de beurs!quote:Op zondag 27 februari 2011 20:10 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga hier denk ik een zelfbouw amp-kit bestellen, lijkt me een leuk hobbyproject!
Hijzelf ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:20 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Jij sowieso welHoewel ik nog niet weet welke en hoeveel gitraren je nou hebt
Die mensen hebben leuke spullenquote:Op zondag 27 februari 2011 20:10 schreef Svyatagor het volgende:
Jawel, iets meer dan 3.quote:
Uhu!quote:Op zondag 27 februari 2011 20:18 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel talent voor gitaarbouw zeg
quote:Beste sander,
Ik wacht nog een paar dagen met de biedingen en dan laat ik je weten of je de butterscotch gitaar op kunt halen.
Mvg,
Patrick
Ik weet het, maar kom niet vaak in de buurtquote:Op zondag 27 februari 2011 20:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Jawel, iets meer dan 3.
Koffie staat hier altijd klaar...
quote:Op zondag 27 februari 2011 23:06 schreef KaMo het volgende:
Ik heb 3 gitaren, maar wel 5 bassen
Compensatiedwang!
quote:
Beter meten. Geen sluitingen in je signaal? Onderdelen opzich meten zegt niet altijd alles.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:38 schreef Muchachooo het volgende:
kut, weerstandje vervangen, alle multimeter metingen kloppen nu, alleen het pedaal werkt nóg niet
Ik heb afgelopen zaterdag een Schecter 8-string geprobeerd. Als je dan tóch over-the-top wil gaan.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:10 schreef zeefkreeft het volgende:
Ik ga een Schecter 7 string kopen, welke weet ik nog niet, en dan ram ik er gelijk een Bareknuckle Aftermath in. Bam!
Je hoeft ze niet in allebei de topics te blijven postenquote:
Nope.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:38 schreef Daantke het volgende:
Braddie,
snap je nu waarom ik : ' ) typte?
Groetjes,
Daniel
quote:Op maandag 28 februari 2011 21:00 schreef Braddie het volgende:
Ik heb gisteravond toch m`n baas maar een mailtje gestuurd dat ik die ruil niet doe.
Ik heb net de Brian May terug gehaald en heb een Audio Interface geleend en nu ben ik weer redelijk up and running(ik vond die Epiphone wel fijn. Alleen ik miste die uitbundige toon van de RS).
Nee iddquote:Op maandag 28 februari 2011 22:24 schreef Dribbel_ het volgende:
22e fret is echt zo'n ding waar ik nooit in de buurt kom
Ik heb ook een Whammy op m`n gitaar, alleen ben ik het originele pookje kwijt dus ik heb er nu een die iets te hoog ligt.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik gebruik gewoon een whammy hoef ik niet zo moeilijk met m'n vingers te schuiven
quote:Op maandag 28 februari 2011 22:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb ook een Whammy op m`n gitaar, alleen ben ik het originele pookje kwijt dus ik heb er nu een die iets te hoog ligt.
Opzich is het wel fijn, kan je wat Jeff Beck achtig vibrato toepassen.
quote:Op maandag 28 februari 2011 22:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik gebruik gewoon een whammy hoef ik niet zo moeilijk met m'n vingers te schuiven
quote:Op maandag 28 februari 2011 22:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb ook een Whammy op m`n gitaar, alleen ben ik het originele pookje kwijt dus ik heb er nu een die iets te hoog ligt.
Opzich is het wel fijn, kan je wat Jeff Beck achtig vibrato toepassen.
Vette zang, maar wat een wollig basgeluidquote:Op maandag 28 februari 2011 22:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat vinden jullie van zoiets ?
http://www.speedyshare.com/files/27140302/Driving.wma
Ja opname technisch weer niet op letten, is weer grofweg opgenomen om de structuur vn het nummer vast te leggenquote:Op maandag 28 februari 2011 23:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
Vette zang, maar wat een wollig basgeluid
Vet nummer, zeker dat tussenstukje dat je enkel die ene gitaar helemaal solo hebt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd dit soort reactie`s bij mijn posts, terwijl ik niks doms zeg of zo.quote:
Het ging over een whammy pedaalquote:Op maandag 28 februari 2011 23:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Altijd dit soort reactie`s bij mijn posts, terwijl ik niks doms zeg of zo.
Ik ben m`n tremolo pookje kwijt(ligt vermoedelijk op m`n werk) dus ik heb er een iets andere opgezet die ietsjes hoger ligt, en met die tremolo kan je fijne Jeff Beck vibrato toepassen in plaats van vibrato met den vingers.
Kom van die kast af manquote:Op maandag 28 februari 2011 23:15 schreef Braddie het volgende:
Ok, en jij denkt dat ik dat kan opmaken vanuit de text "Ik gebruik gewoon een whammy hoef ik niet zo moeilijk met m'n vingers te schuiven" ?
Ik lees nergens het woord PEDAAL, dus dan denk ik automatisch dat je gewoon de tremolo unit bedoelt!
De had je toch geruild?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:21 schreef Braddie het volgende:
Nee man, ik blijf lekker zitten, ik zit wel comfortabel zo met een kussentje en de Brian May op m`n schoot.
Nee dat kussentje heeft hij nooit geruild!quote:
Yes, 3 maart maken we bekend wie en zo.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee dat kussentje heeft hij nooit geruild!
En Brian, hebben jullie nu al een vaste nieuwe bassist gevonden?
Waarom heb je geen lekker wijf genomen!quote:Op maandag 28 februari 2011 23:39 schreef guitarist het volgende:
[..]
Yes, 3 maart maken we bekend wie en zo.
Klopt voor die hòfner en die Lucille, maar ik miste de uitbundige toon van die Brian May en het feit dat die Brian May op èlke versterker goed klinkt, en die Epiphone klonk op de VOX en de LIne-6 totaal niet zoals hij klonk op die Fender, ik vond hem bijna slecht klinken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |