Hoe lomp ben jij wel niet bezig met dat ding?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:37 schreef Muchachooo het volgende:
breekt er verdomme wéér een pootje uit.
http://twitpic.com/42o59w
het zit ook allemaal niet mee...
lomp genoeg iig om het telkens te slopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 06:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe lomp ben jij wel niet bezig met dat ding?
ik was alleen maar een restje tin aan het verwijderen met een tinzuigerquote:Op woensdag 23 februari 2011 06:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hoe lomp ben jij wel niet bezig met dat ding?
Had je m'n reactie nog gezien in het vorige deel?quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:48 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu een nylonsnaar te leen die van de moeder van mijn vriendin is. Een Di Giorgio uit 1978, ga je een beetje op zoek op intertnet, blijkt dat een Braziliaans merk te zijn, eigenlijk helemaal niet verkrijgbaar in Europa. Vraag me af hoe die hier is gekomen. Helaas met een kapotte snaar, maar er is een setje onderweg. Benieuwd hoe dat ding klinkt met nieuwe snaren, deze zitten er misschien ook al wel sinds 1978 op.
Yup, ik snap inderdaad dat het in feite die techniek is (hoewel ik niet 100% zeker ben dat je je vingers in die volgorde gebruikt, zou best eens een variant daarop kunnen zijn). Wat het wat mij betreft lastig maakt is dat je je duim gewoon blijft gebruiken voor het spelen van de basnoten, daarvoor moet je over een soort onafhankelijkheid in je rechterhand beschikken die ik in ieder geval niet heb...quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:54 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Had je m'n reactie nog gezien in het vorige deel?
De volgorde ringvinger-middelvinger-wijsvinger is het beste, omdat je anders met je wijsvinger en je duim in de kluts komt. Je kunt misschien oefenen door een bas en een hoge toon uit te kiezen, en dan eerst met de duim de bas en dan met de ringvinger de hoge, dan duim - middelvinger, dan duim-wijsvinger. Zo bouw je het zeg maar een beetje op.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Yup, ik snap inderdaad dat het in feite die techniek is (hoewel ik niet 100% zeker ben dat je je vingers in die volgorde gebruikt, zou best eens een variant daarop kunnen zijn). Wat het wat mij betreft lastig maakt is dat je je duim gewoon blijft gebruiken voor het spelen van de basnoten, daarvoor moet je over een soort onafhankelijkheid in je rechterhand beschikken die ik in ieder geval niet heb...
Oef, en de hals is niet verbogen?quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:48 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu een nylonsnaar te leen die van de moeder van mijn vriendin is. Een Di Giorgio uit 1978, ga je een beetje op zoek op intertnet, blijkt dat een Braziliaans merk te zijn, eigenlijk helemaal niet verkrijgbaar in Europa. Vraag me af hoe die hier is gekomen. Helaas met een kapotte snaar, maar er is een setje onderweg. Benieuwd hoe dat ding klinkt met nieuwe snaren, deze zitten er misschien ook al wel sinds 1978 op.
Niks mee aan de hand, de bespeelbaarheid is prima. Er zitten nu ook gewoon nylon snaren op, dus ik zie ook niet in waarvan hij dan verbogen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:26 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Oef, en de hals is niet verbogen?
Ik heb ooit een oude westerngitaar weten te repareren door simpelweg een schroef in de verbinding tussen body en neck te boren. Met nylonsnaren is hij nu weer prima te spelen en klinkt hij helemaal niet slecht meerWas typisch een gevalletje van stalen snaren die tientallen jaren op spanning aan de gitaar zat. Was met de halspen niet meer te repareren.
Als de snaren al sinds 1978 op spanning aan de gitaar zitten lijkt me dat funest. Wel tof dat hij dan nog prima bespeelbaar is. Hij zal nu iig een betere klank geven dan 33 jaar geledenquote:Op woensdag 23 februari 2011 13:30 schreef Cynic het volgende:
[..]
Niks mee aan de hand, de bespeelbaarheid is prima. Er zitten nu ook gewoon nylon snaren op, dus ik zie ook niet in waarvan hij dan verbogen zou moeten zijn.
Nouja, daarvoor zien ze er te goed uit eigenlijk, dus ze zullen vast in de tussentijd wel eens vervangen zijn. Maar deze zitten er al wel een tijdje op. Vooral bij akoestische gitaren wil een nieuw setje snaren wonderen doen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:32 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Als de snaren al sinds 1978 op spanning aan de gitaar zitten lijkt me dat funest. Wel tof dat hij dan nog prima bespeelbaar is. Hij zal nu iig een betere klank geven dan 33 jaar geledenBen benieuwd
Truequote:Op woensdag 23 februari 2011 13:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Vooral bij akoestische gitaren wil een nieuw setje snaren wonderen doen.
Dat had ik ook inderdaad. Via IE in elk geval.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:48 schreef Muchachooo het volgende:
iemand anders hier ook het probleem dat de Youtube player niet laadt?
Ik krijg alleen maar een zwart vierkant, niet eens de player controls etc..
eens even kijken of de embedded het wel doet:
EDIT: nope.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 07:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Spotnet gebruiken
Alleen wordt het nu wel overspoeld met een hele hoop "hey-wat-leuk-neem-ik-mee-voor-mijn-geile-buurmeisje-hier-20-snoepjes-voor-jou" FTD idioten.
Staat het daar ook overzichtelijk en alle dvd's met NL ondertiteling? (Dat wordt nogal gewaardeerd de rest van de fam...)quote:
Lijkt me inderdaad een 4/4 maat met shuffle. Net zoals de een bluesje.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:32 schreef Cudles het volgende:
Ik probeer dit liedje te spelen, maar die shuffle is lastig. Is het nou een 4kwartsmaat of iets anders?
Ik denk niet dat je daar films met Nederlandse ondertiteling apart zult vinden, maar ondertitels kun je wel op aparte sites downloaden toch?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
Staat het daar ook overzichtelijk en alle dvd's met NL ondertiteling? (Dat wordt nogal gewaardeerd de rest van de fam...)
Naja op twilightnzb wist ik zeker dat overal ondertiteling bij zat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:04 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je daar films met Nederlandse ondertiteling apart zult vinden, maar ondertitels kun je wel op aparte sites downloaden toch?
Je kan alles overal op aansluiten. Kwestie van een goede cleane sound op die G-Dec als basis gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef mr-green het volgende:
Ik kan nu een Line6 Pod XT voor 120 euro 2ehands kopen...
Weet iemand of ik de Pod XT kan aansluiten op mijn gitaar amp (G-dec junior)?
Je kan ook mijn POD XT live kopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef mr-green het volgende:
Ik kan nu een Line6 Pod XT voor 120 euro 2ehands kopen...
Weet iemand of ik de Pod XT kan aansluiten op mijn gitaar amp (G-dec junior)?
Driekwart wat ik kijk is zonder ondertiteling, ik erger me rot aan ingebakken ondertiteling die ook nog eens vol zit met gigantische spelfouten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:29 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
Staat het daar ook overzichtelijk en alle dvd's met NL ondertiteling? (Dat wordt nogal gewaardeerd de rest van de fam...)
Kopenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit te twijfelen dit stukje software aan te schaffen, voor een pakket voor onder de ¤100,- is het betaalbaar en het ziet eruit alsof er veel in zit. De reviews zijn goed
Toevallig iemand ervaring ermee ?
http://www.native-instrum(...)komplete-7-elements/
Voor je gitaar heb je in principe aan Guitar Rig genoeg. Ja over de kwaliteit twijfel ik niet, alleen omdat het het Elements pakket is wat maar een gedeelte van het Komplete pakket bevat. Dus ik weet niet of de beste dingen dan ook erin zitten of dat je met de afdankertjes wordt opgescheeptquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:43 schreef mr-green het volgende:
[..]
KopenIk werk zelf al jaren met diverse software van Native Instruments en ben daar erg blij mee. Altijd gegarandeerde kwaliteit!!!
Zit er nu zelf ook over te denken om dit aan te schaffen. Vraag mij alleen af wat je allemaal nodig hebt om je gitaar aan de software te koppelen...
ligt eraan of je gitaareffecten gebruikt/wilt gebruiken. de HT1 heeft volgens mij niet genoeg mogelijkheden om als amp zelf aan je behoeften te voldoen. Maar gooi er een mooi overdrive pedaal bij en dan is dat ding een beest!!!quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Driekwart wat ik kijk is zonder ondertiteling, ik erger me rot aan ingebakken ondertiteling die ook nog eens vol zit met gigantische spelfouten.
Gisteren bij Feedback geweest, ik GAS nu weer een beetje op een Blackstar HT5-H, of zou een HT1-H voldoende zijn voor thuisgebruik?
Ik heb ook een Boss GT-8, dus tja...quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:18 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ligt eraan of je gitaareffecten gebruikt/wilt gebruiken. de HT1 heeft volgens mij niet genoeg mogelijkheden om als amp zelf aan je behoeften te voldoen. Maar gooi er een mooi overdrive pedaal bij en dan is dat ding een beest!!!
heeft er iemand toevallig nog een Vox wah en/of een Little Big Muff over trouwens?
wil je gebonden zijn aan je pc, of wil je dat niet?quote:Op donderdag 24 februari 2011 08:39 schreef mr-green het volgende:
Ik twijfel nu tussen een Line6 Pod XT en Guitar Rig 4 Pro
Maar je kunt Guitar Rig dan ook weer bedienen met een MIDI footswitch of zo'n Guitar Rig pedalenboard.quote:Op donderdag 24 februari 2011 09:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
wil je gebonden zijn aan je pc, of wil je dat niet?
dat is dan hetgeen je je af moet vragen.
Ik gebruik nu thuis vooral guitar rig, en dat is wel oke voor thuis.
Maar ik mis wel de vrijheid van een footpedal om snel te kunnen schakelen.
prima stukje software! ga je veel plezier mee belevenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit te twijfelen dit stukje software aan te schaffen, voor een pakket voor onder de ¤100,- is het betaalbaar en het ziet eruit alsof er veel in zit. De reviews zijn goed
Toevallig iemand ervaring ermee ?
http://www.native-instrum(...)komplete-7-elements/
Klinkt goed, mooie gitaarsound!quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:24 schreef KaMo het volgende:
Opnames!
Hardcorepoging:
http://soundclick.com/share.cfm?id=10315685
In mijn thuisstudiotje een trackje gemaakt, met 2 gitaren en m'n bas
Iemand tips?
Succesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |