En wat een brakkequote:
Ga maar in de leer bij Freudquote:Op maandag 21 februari 2011 22:09 schreef Isdatzo het volgende:
Beter dan de vorige. Alle vooruitgang komt in kleine stapjes.
Mja, er zijn gekken die het misschien doen. Ik zou het niet gek vinden als zo'n werkgever het verschil toch niet ziet. Gewoon copy/paste minimumloon...quote:Op maandag 21 februari 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
We zoeken een student die de productenlijn van onze opdrachtgever op een professionele wijze kan fotograferen en deze fotos kan bewerken.
Bla bla bla
[fooien]
* Op professionele wijze fotos kunnen maken
* Fotos kunnen bewerken met Photoshop
* In de mogelijkheid zijn om naar het bedrijf te komen (geen reiskostenvergoeding)
Topfunctie dus!
Mja, zelfs Nigeria is veiliger dan <insert arabierisch land met dictator>. Ik zou dan eerder Brazilie oid doen, en dan grondstoffen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Egypte deed niet zo veel met m'n beleggingen.
Ceci c'est ne pas une post...quote:
Ik heb niet (in)direct in Libische bedrijven oid belegdquote:Op maandag 21 februari 2011 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, zelfs Nigeria is veiliger dan <insert arabierisch land met dictator>. Ik zou dan eerder Brazilie oid doen, en dan grondstoffen.
The OP is a lie!quote:[..]
Ceci c'est ne pas une post...
Gelukkig maarquote:
Leuk speelgoedquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Zojuist een nieuwe lens besteld.
[ afbeelding ]
Woeiii
Oh oh?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:07 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
![]()
Op wat privé strubbelingen na....
Dat zal vast ja. Als ik er serieus op zou reageren zou ik toch zeker 15+ euro's per uur willen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:38 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, er zijn gekken die het misschien doen. Ik zou het niet gek vinden als zo'n werkgever het verschil toch niet ziet. Gewoon copy/paste minimumloon...
<knip>
Ik wil heel graag meer candid foto's gaan maken maar met de 70-200 gaat dat niet lekker vind ik. Na veel research blijkt dat toch wel de ideale lens te zijn. Ik ben de gehele volgende week vrij dus iedereen in Rotterdam opletten, ik ga je schieten!quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef Wiebeldak het volgende:
Leuke nieuwe bovenbuurvrouw heb ik zeg. Kwam zich net voorstellen. Jammer dat der vriend bij haar woont
succesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:09 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik wil heel graag meer candid foto's gaan maken maar met de 70-200 gaat dat niet lekker vind ik. Na veel research blijkt dat toch wel de ideale lens te zijn. Ik ben de gehele volgende week vrij dus iedereen in Rotterdam opletten, ik ga je schieten!
Ik zal ze even mailen of twee fotografen met veel toegang mogelijk isquote:Op maandag 21 februari 2011 22:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oh post! Freud, rond de tafel. Hup hup
Zit jij in Libië dan?!!quote:Op maandag 21 februari 2011 23:07 schreef CompuMess het volgende:
heehee, effe rustig hier hé, ik hou jullie in de gaten...
[ afbeelding ]
voor hoe lang nog...
quote:
Ik heb hem ook, heeerlijke lens die alleen weg gaat als ik de 35L hebquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Zojuist een nieuwe lens besteld.
[ afbeelding ]
Woeiii
Mwoah, als je resultaat goed en consistent is, is 35ex niet gek hoor...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
Dat zal vast ja. Als ik er serieus op zou reageren zou ik toch zeker 15+ euro's per uur willen.
Gelukkig zetten ze er bij dat het proffesioneel moet zijn. Wat ze daar nou mee bedoelen? Is elke DSLR foto goed, of moet het vergelijkbaar zijn met een A merk foto?
Ach, ze moet iemand als schouder hebben als er ruzie isquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef Wiebeldak het volgende:
Leuke nieuwe bovenbuurvrouw heb ik zeg. Kwam zich net voorstellen. Jammer dat der vriend bij haar woont
Wacht even, ik wil nog even overleg plegen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:54 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zal ze even mailen of twee fotografen met veel toegang mogelijk is
Nope, da's gelukkig (momenteel dan) al weer een paar jaartjes geleden.quote:
Hoezo beroerd?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Moet een nieuw abbo + tel, maar volgens mij zit ik nu in de meest beroerde tijd
Kquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wacht even, ik wil nog even overleg plegen.
Ah, check... Geen beste tijd om daar nu te zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:26 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Nope, da's gelukkig (momenteel dan) al weer een paar jaartjes geleden.
Is dat nou Assen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:19 schreef Timmos het volgende:
Op het dak van een flat staan is tof.. Misschien nog een keer als het licht is en dan gewoon F/32 en felblauwe lucht ofzo
..
[ afbeelding ]
Alleen jammer van de vele bomen
Ik zag vandaag zo'n mooie maan. Ik vond het bijna jammer dat ik mijn camera niet bij me had.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:19 schreef Timmos het volgende:
Op het dak van een flat staan is tof.. Misschien nog een keer als het licht is en dan gewoon F/32 en felblauwe lucht ofzo
..
[ afbeelding ]
Terneuzen jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is dat nou Assen?
[edit] vast niet, je woont in terneuzen zie ik.. Leek wel op een europaflat in assen op de achtergrond de politie toren...
Niet met de 3.5/8. Wel met de 1.4/85, een superlens.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:59 schreef DutchErrorist het volgende:
Iemand hier die ooit met een Samyang 8mm 3.5 heeft gewerkt? Is het een leuk speeltje of niet
Overdag lijkt me juist minder mooi eigenlijk... Tijdens het blauwe uur daarentegen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:19 schreef Timmos het volgende:
..
[ afbeelding ]
quote:Corinne Vionnet, Saint Basil's Cathedral, Moscow
Most of us are aware of the recent phenomenon of huge masses of photographsmany, many billionsbeing uploaded helter-skelter on the internet, leading me to wonder sometimes if the next great movement in photographic creativity might not come from some form of editing, rather than from photographers. But here's one artistSwitzerland-based Corinne Vionnetwho had another insight: that, as TOP reader John Daily puts it, "most tourists take pictures from the same spot."
Corinne combines between 200 and 300 similar images found on photo sharing sites to create her artworks. To me these are a little less interesting visually than they are for their meaning, but it's an engaging idea.
Ze zijn er natuurlijk wel op uitgezocht, maar er zal inderdaad wel een kern van waarheid inzitten. Je loopt als toerist immers over de gebaande paden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:09 schreef problematiQue het volgende:
'Most Tourists Take Pictures from the Same Spot'
[ afbeelding ]
[..]
Idd.. je mag in deze tijd al blij zijn dat je baan kunt vinden, al ligt het wel een beetje aan de sector, maar ook dan ben je niet de enige die solliciteert.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:42 schreef kanovinnie het volgende:
Sommige mensen![]()
"Ja, ik wil een baan waar ik op grote internationale projecten zit, maar ook de details moet doen. Verder moet het salaris goed zijn, en wil ik dit, dit en dit niet."
Groetjes, iemand die al 3/4 jaar geen baan heeft, geen relevante werkervaring heeft en met deze instelling ook niet snel een baan zal krijgen.
Klopt, en die vriend van me moet en zal de beste baan vinden. Leuk en aardig, maar ondertussen zit hij al 8 maanden thuis. En elke andere baan die hij kan aanpakken neemt hij niet aan. Want stel dat hij opeens een baan krijgt, dan heeft hij een "probleem"quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Idd.. je mag in deze tijd al blij zijn dat je baan kunt vinden, al ligt het wel een beetje aan de sector, maar ook dan ben je niet de enige die solliciteert.
Wat doe je nu dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:57 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik ga volgende week als ik vrij ben eens bij wat uitzendbureaus langs om te informeren of ze wat hebben. Ik ga het weer proberen in de informatica sector omdat ik mijn huidige baan echt meer dan zat ben.
Magazijn chef, dus echt totaal iets anders maar daar ben ik zo'n beetje in gerold. Daarvoor heb ik wel al op de technische dienst van Dunnet Computers gewerkt en ik heb 2 helaas halve opleidingen in de informatica gedaan. Maar school is niets voor mij. Laat mij maar leren tijdens het werken, dat is en veel leuker en gaat veel sneller.quote:
Moet je wel net geluk hebben met je baan, zeker tegenwoordig zijn die denk ik schaars!quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Magazijn chef, dus echt totaal iets anders maar daar ben ik zo'n beetje in gerold. Daarvoor heb ik wel al op de technische dienst van Dunnet Computers gewerkt en ik heb 2 helaas halve opleidingen in de informatica gedaan. Maar school is niets voor mij. Laat mij maar leren tijdens het werken, dat is en veel leuker en gaat veel sneller.
Je hebt geen kennissen die als kruiwagen kunt gebruiken? Helaas weet ik uit ervaring dat het zonder fatsoenlijk diploma verdomd lastig is om een baan te vinden en dat je echt je netwerk en kruiwagens moet gebruiken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Magazijn chef, dus echt totaal iets anders maar daar ben ik zo'n beetje in gerold. Daarvoor heb ik wel al op de technische dienst van Dunnet Computers gewerkt en ik heb 2 helaas halve opleidingen in de informatica gedaan. Maar school is niets voor mij. Laat mij maar leren tijdens het werken, dat is en veel leuker en gaat veel sneller.
Een maat van mij is systeembeheerder maar dat ligt nu net niet in mijn straatje. Netwerken enzo. Ook hij heeft geen diploma's daarvoor. Ik zoek meer de technische kant. Reparaties enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:09 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Je hebt geen kennissen die als kruiwagen kunt gebruiken? Helaas weet ik uit ervaring dat het zonder fatsoenlijk diploma verdomd lastig is om een baan te vinden en dat je echt je netwerk en kruiwagens moet gebruiken.
In welke regio zoek je?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:02 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha dat is wel heel erg toevallig.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mail van de dag: "Van Bart Heemskerk, Aan Bart Heemskerk".
Hey Bart,
Ten eerste mijn complimenten voor je naam natuurlijk!
Ik ben je op het spoor gekomen nadat ik een aantal keer door
platenlabels ben benaderd over fotopassen voor concerten die ik zelf
niet aangevraagd heb. Ik dacht, hier moet meer achter zitten. Toen ik
onlangs complimenten kreeg voor fotos die ik niet gemaakt had viel
het kwartje: er moest nog een andere Bart Heemskerk in de concertscene
actief zijn.
Ja, behoorlijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Haha dat is wel heel erg toevallig.
HAHAHAHA, geniaal...quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hey Bart,
actief zijn.
Wat voor IT werk zoek je precies? Kan mijn oren open houdenquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:27 schreef Wiebeldak het volgende:
Rotterdam. Ik heb geen auto, wel een rijbewijs.
Helpdesk ligt het meest in mijn straatje maar dan niet telefonisch maar in een winkel. Reparatie centrum van een winkel zou ook perfect zijn. Ik zet met mijn ogen dicht pc's in elkaar. Op zich zou systeem beheerder ook niet verkeerd zijn maar dan moet ik wel bijgeschoold worden. Ik leer iig erg snel als het om computers/ software etc gaat.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:31 schreef freud het volgende:
[..]
Wat voor IT werk zoek je precies? Kan mijn oren open houden.
Gewoon even een tip, maar is het dan niet slim om je nu alvast in te lezen in de laatste nieuwe dingen enzo? Zegmaar, leren om te kunnen werken om te kunnen leren?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:35 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Helpdesk ligt het meest in mijn straatje maar dan niet telefonisch maar in een winkel. Reparatie centrum van een winkel zou ook perfect zijn. Ik zet met mijn ogen dicht pc's in elkaar. Op zich zou systeem beheerder ook niet verkeerd zijn maar dan moet ik wel bijgeschoold worden. Ik leer iig erg snel als het om computers/ software etc gaat.
Ik weet niet precies wat ik wil dus dat heeft niet veel zin denk ik. Als ik nu iets niet begrijp bel ik een maat van mij en de volgende keer weet ik zelf hoe het moet. 1 keer uitleggen is voldoende.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon even een tip, maar is het dan niet slim om je nu alvast in te lezen in de laatste nieuwe dingen enzo? Zegmaar, leren om te kunnen werken om te kunnen leren?
Ondanks dat je je huidige werk niet zo leuk vind, het scheelt wel dat je een baan hebt, kun je gewoon rustig om je heen kijken. Dat is wel makkelijker.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:35 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Helpdesk ligt het meest in mijn straatje maar dan niet telefonisch maar in een winkel. Reparatie centrum van een winkel zou ook perfect zijn. Ik zet met mijn ogen dicht pc's in elkaar. Op zich zou systeem beheerder ook niet verkeerd zijn maar dan moet ik wel bijgeschoold worden. Ik leer iig erg snel als het om computers/ software etc gaat.
Dat is zeker waar maar ik heb het echt totaal niet naar mijn zin. Ben zelfs depressief geweest vorig jaar rond november dus ik moet daar echt weg. Ben ook bij de arbo geweest en die kwamen ook alleen maar tot die conclusie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ondanks dat je je huidige werk niet zo leuk vind, het scheelt wel dat je een baan hebt, kun je gewoon rustig om je heen kijken. Dat is wel makkelijker.
Is het een groot bedrijf? Misschien dat je intern kunt doorschuiven? Zeker als je bij de Arbo hebt gelopen. Als je bedrijf een Sociaal Statuut heeft zou daar mogelijkheden in kunnen staan over omscholingstrajecten of het aanbieden van een andere functie wegens gezondheidsproblemen. Op die manier zou je al vast in die richting kunnen werken om van daaruit ander werk te zoeken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:54 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat is zeker waar maar ik heb het echt totaal niet naar mijn zin. Ben zelfs depressief geweest vorig jaar rond november dus ik moet daar echt weg. Ben ook bij de arbo geweest en die kwamen ook alleen maar tot die conclusie.
Het is een heel klein bedrijf dus ik kan geen kant op internquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:27 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Is het een groot bedrijf? Misschien dat je intern kunt doorschuiven? Zeker als je bij de Arbo hebt gelopen. Als je bedrijf een Sociaal Statuut heeft zou daar mogelijkheden in kunnen staan over omscholingstrajecten of het aanbieden van een andere functie wegens gezondheidsproblemen. Op die manier zou je al vast in die richting kunnen werken om van daaruit ander werk te zoeken.
hmm das wel jammer.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Het is een heel klein bedrijf dus ik kan geen kant op intern
Moet wel een troll zijn. Zelfs als je 16 bent moet je dat toch wel snappen hahahahaha wat een knuppel anders.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:00 schreef taxibabe het volgende:
Ok, ik snap dat als je 16 bent de kans bestaat dat je nog niet veel van het leven snapt, maar dit:
Bankrekening![]()
Of het is een troll...
Misschien kun je hier eens naar toe gaan voor een gesprek? http://rotterdam.lerenenwerken.nl/quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Het is een heel klein bedrijf dus ik kan geen kant op intern
Super.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:16 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Misschien kun je hier eens naar toe gaan voor een gesprek? http://rotterdam.lerenenwerken.nl/
Ze kunnen je allicht tips geven. Zeker gezien je depressieve periode en je contact met de Arbo.
Graag gedaan, hopen dat je snel wat vind waar je je wel prettig voelt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:17 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Super.
Dank je wel.
Ik bookmark die site.
Ondertussen ben ik heen en weer aan het mailen met een kinkfm dj die momenteel draait. Altijd leuk als je dezelfde muziek smaak deelt.
Ken je ITIL, Prince2, ASL, oid? Is al snel een vraag als je bij een beetje bedrijf wil gaan werken. Ook wel goed om je in in te lezen trouwens.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat ik wil dus dat heeft niet veel zin denk ik. Als ik nu iets niet begrijp bel ik een maat van mij en de volgende keer weet ik zelf hoe het moet. 1 keer uitleggen is voldoende.
Niet bekend mee maar dat lijken mij netwerk termen, iets wat totaal niet in mijn straatje ligt. Dan moet ik bijgeschoold worden en dat is dus geen optie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:25 schreef freud het volgende:
[..]
Ken je ITIL, Prince2, ASL, oid? Is al snel een vraag als je bij een beetje bedrijf wil gaan werken. Ook wel goed om je in in te lezen trouwens.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:22 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Graag gedaan, hopen dat je snel wat vind waar je je wel prettig voelt.
En dezelfde muzieksmaak is altijd leuk ja!
Ook al bestel je dat product niet, je hebt het alleen maar aangeklikt om te bekijken, dan krijg je die ads al.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Die reclame tegenwoordig op internet is irritant slim.
Je besteld iets bij een bepaalde site en een dag later kom je een banner tegen van dat bedrijf op een willekeurige site, liefst nog met het product wat je gekocht hebt.
Hoe bedoel je spyware?
Dat is toch spyware dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:04 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ook al bestel je dat product niet, je hebt het alleen maar aangeklikt om te bekijken, dan krijg je die ads al.
Een vorm van denk ik, het zijn je cookies die gescand worden.quote:
Of de poort dicht timmeren die je cookies bekijkt. Maar welke?quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:10 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Een vorm van denk ik, het zijn je cookies die gescand worden.
Het enige wat je kunt doen is elke dag je cookies deleten met bv ccleaner.
Dat zijn echt bizarre dingen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hey Bart,
actief zijn.
Dat dus. Ik zie liever relevante advertenties dan dat ik iets zie wat me echt niets interesseert.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:23 schreef Omniej het volgende:
Of je er gewoon niet druk om maken... Wat schiet je ermee op dat je je cookies weggooit dan? Dat je dan die totaal niet terzake doende advertentie over alleenstaande mama's te zien krijgt in plaats van een advertentie over het product dat je toevallig gisteren bekeken hebt? Daar bereik je echt niet mee dat ze niet weten wat je allemaal bekijkt op internet.
[..]
Dat zijn echt bizarre dingen.Tenminste, voor iedereen die niet Jan de Vries heet of zo.
Nee. Tip: google even als je het niet zeker weetquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:51 schreef Wiebeldak het volgende:
Niet bekend mee maar dat lijken mij netwerk termen, iets wat totaal niet in mijn straatje ligt. Dan moet ik bijgeschoold worden en dat is dus geen optie.
Spyware is totaal iets anders. Wat jij noemt is waarschijnlijk toeval. Internet banners werken meestal op basis van weergegeven content en ingevoerde data, niet wat jij besteld hebt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Die reclame tegenwoordig op internet is irritant slim.
Je besteld iets bij een bepaalde site en een dag later kom je een banner tegen van dat bedrijf op een willekeurige site, liefst nog met het product wat je gekocht hebt.
Hoe bedoel je spyware?
Als je iets koopt, is het vaak SSL. Winkelmand-cookies werken met serverside informatie, op basis van een cookie ID aan de browser kant. tenzij google dus bij de server van de winkel kan, lijkt het me sterkquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:10 schreef taxibabe het volgende:
Een vorm van denk ik, het zijn je cookies die gescand worden.
Het enige wat je kunt doen is elke dag je cookies deleten met bv ccleaner.
Port 80quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:16 schreef Wiebeldak het volgende:
Of de poort dicht timmeren die je cookies bekijkt. Maar welke?
Ga voor de gein eens wat producten bekijken op bv Wehkamp.nl. Ik weet niet hoe snel ze zijn, maar ga de volgende dag eens op bv. tvgids.nl kijken, wedden dat je een reclame ziet van Wehkamp met precies die artikelen die je hebt aangeklikt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:24 schreef freud het volgende:
Als je iets koopt, is het vaak SSL. Winkelmand-cookies werken met serverside informatie, op basis van een cookie ID aan de browser kant. tenzij google dus bij de server van de winkel kan, lijkt het me sterk.
Oeh! Dan doet Wehkamp echt slecht aan cookiebeheer!! Zal dit weekend eens kijkenquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:33 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens wat producten bekijken op bv Wehkamp.nl. Ik weet niet hoe snel ze zijn, maar ga de volgende dag eens op bv. tvgids.nl kijken, wedden dat je een reclame ziet van Wehkamp met precies die artikelen die je hebt aangeklikt.
Edit: net getest, op wehkamp.nl 2 stofzuigers en een wasmachine aangeklikt. Toen naar tctubantia.nl (regiokrant) gegaan, direct een advertentie van wehkamp met die 3 producten.
Kan zo makkelijk met opera dragonflyquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:45 schreef freud het volgende:
[..]
Oeh! Dan doet Wehkamp echt slecht aan cookiebeheer!! Zal dit weekend eens kijken. Leuk! Even cookie-fucken
. Ook eens SQL injection daar testen
.
PS
Kan iemand wkey=9a0d1d1d-26f9-41a3-abbb-71db0eb25618 instellen in zijn wehkamp_winkelmand cookie en kijken of hij/zij een mooie tafel in zijn winkelmand heeft?
Die eerste foto!quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
De avond!
Mike Noga & The Gents
[ afbeelding ]
Kensington
[ afbeelding ]
Band of Horses
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heb ik al eens eerder gezien op tv. Echt zonde. Gelukkig is dit geen GTT maar een gewone impreza.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:26 schreef Timmos het volgende:
Mensen, laat nooit een slachtoffer plaats nemen in je auto, of je moet 'm beu zijn.. Je auto dan he
[ afbeelding ]
Rode auto had dus helemaal niks met het ongeval te maken
http://www.pzc.nl/regio/z(...)kost-redder-auto.ece
En de verzekering keert niets uit toch?quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:26 schreef Timmos het volgende:
Mensen, laat nooit een slachtoffer plaats nemen in je auto, of je moet 'm beu zijn.. Je auto dan he
[ afbeelding ]
quote:
Zwanger meisje van 18 jaar.. Tsja, ik weet dat dit kan gebeuren dus zou ze ook in hun eigen auto terug gaan laten zitten.. Die auto had in dit geval maar heel weinig schade http://www.tim-koster.nl/2011/02/auto-attente-man-opengeknipt/ t was wel teringkoud, ik kon mn ontspanknop niet eens meer voelen dus camera op statief en op goed geluk schietenquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En de verzekering keert niets uit toch?
Ik zou trouwens als het regent oid toch mensen in mijn auto zetten. Je kan ze toch ook niet in de regen laten staan?
Lijkt net alsof hij een headset goed zetquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vond deze ook wel aardig
[ afbeelding ]
Hehe grappig, maar inderdaad. Ik had het er nog niet uitgehaaldquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt net alsof hij een headset goed zet
Ik dacht, wat doet ie nou? Was natuurlijk helemaal zwart dus ik zag niet wat er zatquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe grappig, maar inderdaad. Ik had het er nog niet uitgehaald
Vet! Microfoon had je wel even om moeten schoppen.quote:
Ben bezig geweest om hem helemaal weg te psjoppen maar goed hou je kleurverschil en pixel verplaatsing waar ik toch niet helemaal blij mee was. Ach ja, hij stoort ergens niet heel erg.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vet! Microfoon had je wel even om moeten schoppen.
En wat als je die man links wegcropt? Heb je dat al gedaan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ben bezig geweest om hem helemaal weg te psjoppen maar goed hou je kleurverschil en pixel verplaatsing waar ik toch niet helemaal blij mee was. Ach ja, hij stoort ergens niet heel erg.
Ik vind het juist erg gaaf die ruis zo in het zwart wit. De ruis zet toch een heel aparte sfeer neer.quote:
Nooo.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:26 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Agree! Maar goed al dat gedoe altijd om ruis wel of niet. Juist bij dit soort platen kan het echt super vet werkenquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:54 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg gaaf die ruis zo in het zwart wit. De ruis zet toch een heel aparte sfeer neer.
Ik doe het soms wel eens met opzet toevoegen bij sommige foto's.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Agree! Maar goed al dat gedoe altijd om ruis wel of niet. Juist bij dit soort platen kan het echt super vet werken
Is ook regel 1.. Maar ze waren al uit hun eigen auto gestapt.. Toen begon het te zeiken van de regen en te waaien en mochten ze in de auto van die kerel.. Heb zelf nog nooit zo weinig gevoel in mn handen gehad, vanochtend toen ik wakker werd ''brande'' het nog een beetje na van de kou in mn vingertoppen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nooo.
Dat is echt balen.
Maar sowieso lijkt het me niet handig om met slachtoffers te gaan slepen?Was als ik het me goed herinner tot EHBO-regel nummer één...
quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:27 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja. Hij is binnen en wat voelt ie fijn aan. Echt een stevige bonk lens is het.
Tnx! Daar heb ik echt zin in. Hopen dat het weer een beetje mee zit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit! succes volgende week
Als 't maar niet zo grauw is!quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:32 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx! Daar heb ik echt zin in. Hopen dat het weer een beetje mee zit.
Hey!quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:28 schreef taxibabe het volgende:
Goedenavond!
Vanmiddag was het afscheid van een collega die met pensioen is gegaan, hij werd op een bijzondere manier opgehaald.
Ik ben benieuwd of de mensen hier die ouder zijn dan 30 dit herkennen van televisie.
Ok het is niet echt een geweldige foto, het was k*weer.
[ afbeelding ]
Was ook een mooi afscheid, voor mijn collega echt een reunie, hij had veel oud-collega's uitgenodigd en de oud-eigenaren van het kasteel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Hey!
Ziet eruit als een mooi afscheid.
Ik herken het uiteraard niet, ben 29 namelijkNee, ik heb geen idee.
Dat je zo met collega's om hoort te gaan kunnen ze bij mij op de zaak nog wat van leren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:44 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Was ook een mooi afscheid, voor mijn collega echt een reunie, hij had veel oud-collega's uitgenodigd en de oud-eigenaren van het kasteel.
Het is begin jaren 80 op tv geweest, tis ook van voor mijn tijd. Ben van '82.
Het gaat met name om het koetsje, dit is het originele koetsje van die serie.
Lekkere glasbak he? Vind het knap waar men de elektronica laat... Het is bij de 50mm f1.0L helemaal bizarquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:27 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja. Hij is binnen en wat voelt ie fijn aan. Echt een stevige bonk lens is het.
Zeker ja!quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:47 schreef freud het volgende:
[..]
Lekkere glasbak he? Vind het knap waar men de elektronica laat... Het is bij de 50mm f1.0L helemaal bizar.
Ja precies, als je ziet hoe klein die motertjes enzo moeten zijn!quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:47 schreef freud het volgende:
[..]
Lekkere glasbak he? Vind het knap waar men de elektronica laat... Het is bij de 50mm f1.0L helemaal bizar.
Hehe, succes ermee! Ben benieuwt wat je er van gaat maken!quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:50 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Zeker ja!
Ik vind die inkijk er ook zo mooi uit zien. Zo een enorme opening van glas aan de voorkant, zit bijna geen 'kader' omheen.
Ik neem hem morgen ook gewoon mee naar de zaak. Ik moet en zal er foto's mee gaan maken zo snel mogelijk
Isoleren, hoe bedoel je? En hoezo 1/1000ste als minimum?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:35 schreef freud het volgende:
Ik heb ook een reverserring voor de 135mm, maar ben wat huiverig om hem aan zijn front-element op te hangen. De mooiste platen ermee zijn gemaakt van modellen op een meter of 15 afstand. Kan je iemand heerlijk isoleren van zijn omgeving. Wel vaste hand of statief nodig dan trouwens, want met zulke shots is 1/1000e het minimum...
Ik wist niet dat de dof afhankelijk is van de afstand. Maar nu ik er over nadenk klinkt het opzich wel logisch.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:44 schreef freud het volgende:
Op een meter of 10-15 is je dof ongeveer een meter, dus precies de persoon in z'n geheel is dan scherp, en de 1/1000e, omdat je met weinig dof en grote afstand snel bewogen foto's hebt.
Hoe verder de afstand des te groter de DOF. Er is een Online Depth of Field Calculator, maar naar verloop van tijd krijg je wel feeling voor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de dof afhankelijk is van de afstand. Maar nu ik er over nadenk klinkt het opzich wel logisch.
Maar hoezo heeft de dof invloed op de snellere bewogen foto's? Hij zou met 1/100 of iets in die richting toch een net zo scherpe foto?
Op die manier snap ik 't wel ja. Ik ging er vanuit dat de foto van een stilzittend model zou zijn zonder flitser.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:28 schreef Forno het volgende:
[..]
Hoe verder de afstand des te groter de DOF. Er is een Online Depth of Field Calculator, maar naar verloop van tijd krijg je wel feeling voor.
Volgens mij heeft de DOF weinig invloed op bewegingsonscherpte. Je kunt met beide spelen, maar staan ze los van elkaar. Een sluitertijd van 1/100ste is sowieso te laag om actie/beweging vast te leggen. Eerder naar 1/250ste bij normale beweging van personen en 1/500ste en sneller als het om sport, vogels e.d. gaat. Maar goed, een klein DOF + bewegingsonscherpte is lelijk. Dus een kleine DOF gaat meestal met een snelle sluitertijd gepaard.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe je de beweging weer wilt geven, met een selectieve bewegingsonscherpte of helemaal bevroren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:28 schreef Forno het volgende:
Volgens mij heeft de DOF weinig invloed op bewegingsonscherpte. Je kunt met beide spelen, maar staan ze los van elkaar. Een sluitertijd van 1/100ste is sowieso te laag om actie/beweging vast te leggen. Eerder naar 1/250ste bij normale beweging van personen en 1/500ste en sneller als het om sport, vogels e.d. gaat. Maar goed, een klein DOF + bewegingsonscherpte is lelijk. Dus een kleine DOF gaat meestal met een snelle sluitertijd gepaard.
Aangezien ik nu weer een tandartsverzekering heb, kan ik m'n gebit laten renoveren ondanks mijn angst. (oxazepam rulez tho..) De volgende 4 afspraken zijn nu ook gepland.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:44 schreef Omniej het volgende:
Goeiesmorgens.Nog net.
Nog heul even en dan weekend.
En wat heeft iedereen hier toch met tandartsen de laatste tijd.Ik doe even niet mee aan die FOT-hype.
Krijgt dus alleen de dagwaarde van de verzekeringquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:26 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
De sluitertijd ging mij meer om het feit dat op die afstand een kleine beweging al een aardige verschuiving van de gewenste DOF kan betekenenquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:28 schreef Forno het volgende:
[..]
Hoe verder de afstand des te groter de DOF. Er is een Online Depth of Field Calculator, maar naar verloop van tijd krijg je wel feeling voor.
Tof, goed geregeld.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:51 schreef Timmos het volgende:
Net gebeld door het AD die ook intresse heeft in het verhaal incl. foto's..![]()
![]()
Betalen ook wat beter dan de regionale krant hier
Tnx voor de info. Ik heb het vandaag even getest wel is waar niet op mensen maar op een ladder.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:35 schreef freud het volgende:
Ik heb ook een reverserring voor de 135mm, maar ben wat huiverig om hem aan zijn front-element op te hangen. De mooiste platen ermee zijn gemaakt van modellen op een meter of 15 afstand. Kan je iemand heerlijk isoleren van zijn omgeving. Wel vaste hand of statief nodig dan trouwens, want met zulke shots is 1/1000e het minimum...
Ja, werkt echt heerlijk. Gebruik hem ook vaak bij bruiloft oid. Creamy DOFquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx voor de info. Ik heb het vandaag even getest wel is waar niet op mensen maar op een ladder.
Zo'n 12 meter genomen maar wel een vrij lange sluitertijd maar ik kon mijn camera stil leggen. Dat isoleert wel je onderwerp zeg op die afstand!
[ afbeelding ]
Foto komt trouwens zo rechtstreeks uit de camera rollen. Goede kwaliteit en dat met maar weinig licht.
En dan nog iets: WEEEEEEKEND!
Die scherpte is denk ik maar een cm of 10. Snel op personen uitproberenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:15 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, werkt echt heerlijk. Gebruik hem ook vaak bij bruiloft oid. Creamy DOF
Leuke fotostream heb jij trouwens. Lekker gevarieerd, daar hou ik altijd wel van. Ipv alleen bloemtjes, beestjes, natuur, gebouwen of mensen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:39 schreef taxibabe het volgende:
Idd, wat heeft dat ding een mooie DOF zeg!
Dankje! Jij ook trouwensquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:48 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Leuke fotostream heb jij trouwens. Lekker gevarieerd, daar hou ik altijd wel van. Ipv alleen bloemtjes, beestjes, natuur, gebouwen of mensen.
Haha dank je.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:55 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dankje! Jij ook trouwens. (Enne paardenbloem is met een 'n'
)
maar dat weet iedereen toch inmiddels. afgelopen jaren is dat zo vaak in t nieuws geweestquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:06 schreef Timmos het volgende:
[..]
Krijgt dus alleen de dagwaarde van de verzekering..
[ afbeelding ]
jaquote:Op zaterdag 26 februari 2011 06:54 schreef problematiQue het volgende:
Goedegoedemorgen!
gaat er nog wat gebeuren met de showcase wedstrijd?
Mogguh!quote:
Ja God wel...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:54 schreef Forno het volgende:
God weet hoe lang ie daar over heeft gespaard!?
D_A heb jij nou een 70-200? Gebruik je m nou ook voor meerdere doeleinden dan concertfotografie? los van het feit dat je er ook goed mee van je af kunt slaan...quote:
Jups 70-200 2.8 IS II, ga er straks een promo mee schieten. Dus ja ik gebruik hem ook voor andere doeleindenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
D_A heb jij nou een 70-200? Gebruik je m nou ook voor meerdere doeleinden dan concertfotografie? los van het feit dat je er ook goed mee van je af kunt slaan...
Mja, met goeie baan of als je eigen bedrijf hebt. Ik verbaasde me er eigenlijk over hoe snel je spul terugverdiend als je eenmaal een beetje loopt...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mogguh!
Ga je naar de fotowinkel om een tas te kopen, met (ach ja doe eens gek) een swivel en een draadloos triggersetje, wordt er aan de andere kassa afgerekend voor één persoon: D700, D300s, Nikon 24-70 2.8, 70-200 2.8, statief, setje filters, geheugenkaarten... ga zo maar door... the fuck
Leuk met die highlights erin!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:50 schreef Chanty het volgende:
Ik heb weer bruin haar
[ afbeelding ]
Maar dan nog, dat je meteen voor een paar duizend euro aan materiaal koopt!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:09 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, met goeie baan of als je eigen bedrijf hebt. Ik verbaasde me er eigenlijk over hoe snel je spul terugverdiend als je eenmaal een beetje loopt...
[..]
Leuk met die highlights erin!
Mja, why not? Als je 10K netto binnentrekt in de maand, dan is zo'n dagje shopping toch anders lijkt me.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar dan nog, dat je meteen voor een paar duizend euro aan materiaal koopt!
Zitten geen highlight inquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:09 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, met goeie baan of als je eigen bedrijf hebt. Ik verbaasde me er eigenlijk over hoe snel je spul terugverdiend als je eenmaal een beetje loopt...
[..]
Leuk met die highlights erin!
quote:
alleen maar gekker gewordenquote:
The fuck inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mogguh!
Ga je naar de fotowinkel om een tas te kopen, met (ach ja doe eens gek) een swivel en een draadloos triggersetje, wordt er aan de andere kassa afgerekend voor één persoon: D700, D300s, Nikon 24-70 2.8, 70-200 2.8, statief, setje filters, geheugenkaarten... ga zo maar door... the fuck
Of een extra set voor een nieuwe werknemer bij zijn bedrijf ofzo. Maar 't kost een bak met geld ja!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
The fuck inderdaad.
't Feit dat er een statief, zooi filters, geheugenkaarten e.d. bij zitten lijkt er toch op te wijzen dat hij een 'beginsetje' aanschaft.Leuke instapper wel.
Ik zag er inderdaad geen fotovest bij zitten, dus zo baas was hij nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
The fuck inderdaad.
't Feit dat er een statief, zooi filters, geheugenkaarten e.d. bij zitten lijkt er toch op te wijzen dat hij een 'beginsetje' aanschaft.Leuke instapper wel.
Misschien koop je dan liever een D5 en een D900quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:23 schreef Forno het volgende:
Ik ga binnenkort ook sparen voor een D3S, D700 met een arsenaal pro-lenzen en flitsers. Dus kijk niet verbaast op als je over 4 jaar iemand een complete uitrusting ziet kopen. Dat ben ik.
Kan je 'm niet eerst testen? Aan de andere kant,... 35,- is ook niet zo bijster veel...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:51 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, zal ik de gok wagen, en een adapter ring kopen voor 35 euro zodat ik 2 analoge pentax lenzen kan gebruiken op mijn body?
Een 50 mm f/2, er staat op dat het een SMC pentax-m 1:2 50 mm, en dat hij van asahi optical co. is.quote:
Nee, Engelse firma. Eindelijk een firma die zoiets kan leveren. Maar toch zonde als ik 35 euro voor niets kwijt ben. Daar is het net te veel voor.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:05 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Misschien koop je dan liever een D5 en een D900
[..]
Kan je 'm niet eerst testen? Aan de andere kant,... 35,- is ook niet zo bijster veel...
Asahiquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een 50 mm f/2, er staat op dat het een SMC pentax-m 1:2 50 mm, en dat hij van asahi optical co. is.
En dan een 50-200 f/3.5 van tokina.
Ik kan er wel een fototje van maken, maar dan moet ik wee rnaar beneden lopen voor mijn camera, en ik ben een beetje lui
Ben je bang dat ie niet goed werkt of dat die lenzen niet de moeite waard zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, Engelse firma. Eindelijk een firma die zoiets kan leveren. Maar toch zonde als ik 35 euro voor niets kwijt ben. Daar is het net te veel voor.
Het eerste eigenlijk. Of de lenzen wel of niet de moeite waard zijn weet ik niet. Het is ook een beetje omdat ze van mijn vader zijn, en ik 't wel leuk vind als ik er foto's mee kan maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ben je bang dat ie niet goed werkt of dat die lenzen niet de moeite waard zijn?
als t niet werkt verpats je die ring toch?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het eerste eigenlijk. Of de lenzen wel of niet de moeite waard zijn weet ik niet. Het is ook een beetje omdat ze van mijn vader zijn, en ik 't wel leuk vind als ik er foto's mee kan maken.
Trouwens, dit is die 50mm
[ afbeelding ]
Kutterdekut, net die website afgesloten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:16 schreef Omniej het volgende:
Ghehe, ik zit er ook nog steeds aan te denken een Nikon F naar Canon EF adapter aan te schaffen om twee oude lenzen die van m'n vader zijn geweest te kunnen gebruiken, maar ben bang dat het niet meer dan een leuk hebbedingetje gaat worden.
Als ik me niet vergis heb ik nog een oude 35mm f/2 en een 200mm f/3.5 liggen. Jammer alleen dat in de 35mm schimmel zit, dus dat weerhoudt me er ook van om een adapter aan te schaffen.(al kan dat juist misschien wel weer geinige foto's opleveren)
De bouw van die oude lenzen inderdaad.quote:
Die dingen zijn inderdaad ook zwaar ja. Die 50-200 is zwaarder dan mijn 70-300 (en heeft schuifzoom, dus hendig omdat je handmatig moet focussen)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:16 schreef Doodkapje het volgende:
Wel tof hoor die oude lenzenHeb er ook drie van mijn vader in bruikleen. Massieve dingen! Vermelden ze er niet bij of er iets van een vignettering bij komt oid op de site?
Zijn die van dat sla merk?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:17 schreef Ynske het volgende:
[..]
als t niet werkt verpats je die ring toch?
hier liggen nog 2 Ricoh lenzen
Vroeger waren er minder bewerkingsmethode's, en konden dingen minder makkelijk berekent worden. Dus worden dingen makkelijk/te sterk/zwaar gemaakt, ipv goed/sterk genoeg/licht.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
De bouw van die oude lenzen inderdaad.
Alsof je een massief blok staal in je handen houdt, wat dat betreft zijn die dingen er niet heel enorm op vooruit gegaan tegenwoordig...
Tofquote:
Rucola sla? Of sla ik de plank mis?quote:
maar wat heeft dat met Ricoh te maken?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:19 schreef Omniej het volgende:
Service level agreement, je weet wel.
quote:
Jezus die is vergezocht.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rucola sla? Of sla ik de plank mis?
Ik heb een raar gevoel voor humor
iddquote:
ze zijn movedquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, mijn humor is dus gewoon raar.
Tevens, http://www.srbfilm.co.uk/
Oh nou mijn merk maakt ze nog steeds hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Alsof je een massief blok staal in je handen houdt, wat dat betreft zijn die dingen er niet heel enorm op vooruit gegaan tegenwoordig...
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ze hadden alleen ijzer en glas... net als de 300 Spartanen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vroeger waren er minder bewerkingsmethode's, en konden dingen minder makkelijk berekent worden. Dus worden dingen makkelijk/te sterk/zwaar gemaakt, ipv goed/sterk genoeg/licht.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, Omniej, ik kan op eigenlijk alle zaterdagen wel, afgezien van de gene waarop ik niet kan. Maar dat zijn er niet zo veel. Dus als je ff zegt wanneer jij kan, kan ik kijken of ik kan, en komt 't allemaal goed.
Capiche?
Vooral de Dark-Roast is erg belangrijk. Ik zou nooit meer zonder kunnen!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:25 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
[..]
Ze hadden alleen ijzer en glas... net als de 300 Spartanen.
Tegenwoordig moet er van alles in. Nano-fiber bio coating, vibration reduction, auto-panning-super-motion compensation, lunar-gravitational balance, Bolivian stock-market prediction, Alpaca-seminal fluid rubber seal, knopjes voor manual focus, bi-manual focus, oral focus, Arabica focus, Dark-Roast focus en een koolstof-aluminium-kryptoniet legering.
4 uur slaap, en wakker worden door een broertje die heel hard schreeuwt WAKKER WORDEN WE MOETEN WEG!@#!@#!@#, en het raam+licht open/aan doet is niet echt heel leukquote:
Daar zijn die zware lenzen ook handig voor... laten nogal lelijke butsen achterquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
4 uur slaap, en wakker worden door een broertje die heel hard schreeuwt WAKKER WORDEN WE MOETEN WEG!@#!@#!@#, en het raam+licht open/aan doet is niet echt heel leuk
Maar daar heb ik dan weer niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:25 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Oh nou mijn merk maakt ze nog steeds hoor
Oh ja. De komende zaterdagen zijn voor mij allemaal prima eigenlijk. Dus 5 maart of 12 maart als je het mij vraagt. Schikt dat jou/jullie ook? (weet niet of je broer ook nog interesse heeft)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, Omniej, ik kan op eigenlijk alle zaterdagen wel, afgezien van de gene waarop ik niet kan. Maar dat zijn er niet zo veel. Dus als je ff zegt wanneer jij kan, kan ik kijken of ik kan, en komt 't allemaal goed.
Capiche?
Nog beterquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
dank je
we hebben best veel aanmeldingen gekregen van lui die zich willen aansluiten
erg jammer, zou t gezellig gevonden hebbenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nog beterHet is mij te ver rijden hoor
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Daar zijn die zware lenzen ook handig voor... laten nogal lelijke butsen achter
Leukquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
erg jammer, zou t gezellig gevonden hebben
ik vind t iig allemaal erg tof om te regelen, doen en op stap te gaan
hebben een uitstapjeslijst liggen tot in november
Dan komen we de 5de langsquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Maar daar heb ik dan weer niet zoveel aan.
[..]
Oh ja. De komende zaterdagen zijn voor mij allemaal prima eigenlijk. Dus 5 maart of 12 maart als je het mij vraagt. Schikt dat jou/jullie ook? (weet niet of je broer ook nog interesse heeft)
voor de uitstapjes bedoel je?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LeukEnneh...een gastbezoek is natuurlijk wel te regelen he
Goeie. Ik ga meteen een 70-20 2.8 kopenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Daar zijn die zware lenzen ook handig voor... laten nogal lelijke butsen achter
stond er nog eentje in t ruiltopicquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goeie. Ik ga meteen een 70-20 2.8 kopen
Of een superzoomlensquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
stond er nog eentje in t ruiltopic
denk overigens dat een goede tripod een betere indruk achterlaat
20 frames per seconden en schieten maar! Hatsee!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:41 schreef Doodkapje het volgende:
Ik krijg ernstig foute Ninja-beelden voor me van Kanovinnie die zijn broertje ownd met een statief, compactflash kaartjes als werpsterren door de kamer smijt met een kevlar fotovest aan en een 70-200 aan zijn heup...
maar goed... ik ijl, dus dan mag het
Nee. Portfolio-besprekingquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
voor de uitstapjes bedoel je?
heb er ook een dicht bij jou in de buurt
dat zijn we idd ook van planquote:
Tres Bien! Eet smakelijk!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:20 schreef Omniej het volgende:
Kano, ik PM je zometeen nog even, voor het geval je je afvraagt waar m'n PM blijft.
Eerst maar eens even eten.
Jazeker, Vaccinesquote:
Ja daar heb ik er nog wel meer van, bewust een beetje op gelet omdat ik dat ook altijd wel mooie platen vind. Alleen zijn niet zo publiceerbaar in het blad. Dus moet er niet teveel van hebbenquote:
Voor zo'n donker zaaltje, valt me niet tegen nee.quote:
Komt ervan als je niet inflitstquote:Op zondag 27 februari 2011 09:45 schreef Forno het volgende:
Waarschijnlijk omdat het gezicht van de artiest niet goed zichtbaar is.
Geen weathersealing? Ik denk dat je nu ook toffe foto's kan maken van mensen die met paraplu's enzo lopen te rommelenquote:Op zondag 27 februari 2011 11:09 schreef Wiebeldak het volgende:
Goede morgen,
Wat een weer. Ik word er een beetje hopeloos van. Kijk een buitje zo nu en dan okey maar 48 lang regen gaat mij wat ver. En ik wil mijn camera uitlaten.
Youtubequote:Op zondag 27 februari 2011 12:08 schreef kanovinnie het volgende:
Iemand nog tips over goede Photoshop tutorials?
Er zijn 10000000000000 verschillende tut's. Wat zijn nou een beetje de basisdingen die ik onder de knie moet hebben? Verder komen dan een beetje croppen, draaien en aan schuifjes zitten kom ik niet.quote:
Daar ga ik dan naar op zoek! Bedankt!quote:Op zondag 27 februari 2011 12:22 schreef Omniej het volgende:
Zou je eigenlijk 'ns naar tutorials van Lynda moeten kijken. Veel is best wel basic, maar het gaat op een gegeven moment ook wel wat verder. Mooie van de Lynda-tutorials is ook dat ze voor 't grootste deel op fotografie toegespitst zijn.
Regenpak?quote:Op zondag 27 februari 2011 11:32 schreef Wiebeldak het volgende:
Probleem is ook dat ik geen auto heb dus ik moet er dan doorheen fietsen.
Mijn regenbroek is lekquote:
Kan je meteen een nieuwe broek halen als je in de stad bent!quote:Op zondag 27 februari 2011 13:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Mijn regenbroek is lek
Ondertussen wel bijna het hele huis schoongemaakt incl de magnetron wat best wel een werk was. Aangekoekt vet...
Je moet toch iets gaan doen als het kut weer is.
Layers, masking, selections en adjustment layers. Heb je die onder de knie, dan kom je een heul eind.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn 10000000000000 verschillende tut's. Wat zijn nou een beetje de basisdingen die ik onder de knie moet hebben? Verder komen dan een beetje croppen, draaien en aan schuifjes zitten kom ik niet.
http://www.photoshop-tuto(...)eten-over-curves.htmquote:Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef freud het volgende:
[..]
Layers, masking, selections en adjustment layers. Heb je die onder de knie, dan kom je een heul eind.
Dat zijn inderdaad wel de 4 magische elementen ja.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:19 schreef freud het volgende:
[..]
Layers, masking, selections en adjustment layers. Heb je die onder de knie, dan kom je een heul eind.
Duik dan ook eens in smartlayers. Erg handig met bijvoorbeeld collages etc.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad wel de 4 magische elementen ja.Eigenlijk zijn het vrijwel de enige die ik gebruik voor fotobewerking, vooral werken met adjustment layers is verdomd handig en fatsoenlijk leren masken is dan eigenlijk een must.
Die gebruik ik vrijwel altijd als ik filters toepas, maar voor het transformen van layers zijn ze ook handig ja (neem aan dat je dat bedoelt met collages - het verkleinen en weer vergroten enzo).quote:Op zondag 27 februari 2011 16:43 schreef freud het volgende:
[..]
Duik dan ook eens in smartlayers. Erg handig met bijvoorbeeld collages etc.
Je bedoelt dat je je werk opslaat als .psd, en niet in je raw?quote:Op zondag 27 februari 2011 17:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die gebruik ik vrijwel altijd als ik filters toepas, maar voor het transformen van layers zijn ze ook handig ja (neem aan dat je dat bedoelt met collages - het verkleinen en weer vergroten enzo).
Ik zorg in elk geval dat ik altijd non-destructief werk, da's voor Kanovinnie waarschijnlijk ook wel een handige tip.
Ik ga binnenkort in een oude meelfabriek foto's maken als 't goed is. Als 't wat is zal ik de plek enzo wel even naar je toe sturen (en kijken of ik toegang kan regelen voor je)quote:
Meer omdat je dan geen verlies hebt van het verkleinen, maar ook omdat je het als aparte image bewerkt.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:59 schreef Omniej het volgende:
Die gebruik ik vrijwel altijd als ik filters toepas, maar voor het transformen van layers zijn ze ook handig ja (neem aan dat je dat bedoelt met collages - het verkleinen en weer vergroten enzo).
Ik zorg in elk geval dat ik altijd non-destructief werk, da's voor Kanovinnie waarschijnlijk ook wel een handige tip.
Ah, Leiden? Is toffe plek, alleen VEUL duivenpeop, althans, twee jaar geleden.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga binnenkort in een oude meelfabriek foto's maken als 't goed is. Als 't wat is zal ik de plek enzo wel even naar je toe sturen (en kijken of ik toegang kan regelen voor je)
In de raw opslaan gaat sowieso niet, raws blijven raws.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je je werk opslaat als .psd, en niet in je raw?
Ah, daar had ik geeneens aan gedacht.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:15 schreef freud het volgende:
[..]
Meer omdat je dan geen verlies hebt van het verkleinen, maar ook omdat je het als aparte image bewerkt.
Neequote:[..]
Ah, Leiden? Is toffe plek, alleen VEUL duivenpeop, althans, twee jaar geleden.
Als ik dingen aanpas dan wil hij nog wel eens vragen of photoshop 't moet opslaan in de CR2 image (dus RAW). Wat is dat dan?quote:Op zondag 27 februari 2011 18:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
In de raw opslaan gaat sowieso niet, raws blijven raws.
Wat ik bedoel is dat alle bewerkingen die ik toepas, terug te draaien moeten zijn. In plaats van contrast toe te voegen door in de fotolayer zelf de levels of curves aan te passen, werk ik met een adjustment layer die bewerkbaar en verwijderbaar blijft. In plaats van een verscherping toe te passen op de fotolayer zelf, zet ik er een verscherpingslayer overheen die ook bewerkbaar blijft. In plaats van een kleurcorrectie rechtstreeks op de foto, corrigeer ik die ook weer met een adjustment layer. Enzovoort enzovoort.
En de smart layers zijn verdomd handig om filters bewerkbaar te houden, of om alle pixelinformatie in een layer te behouden wanneer je een layer verkleint. (zodat je 'm achteraf gewoon weer kunt vergroten zonder kwaliteitsverlies, wat anders een geblurde zooi zou worden)
Ik zie ook wel 'ns mensen al hun bewerkingen in één layer doen, maar dan ben je de lul als je achteraf toch nog iets terug wilt draaien.
Wat ik nu deed: CR2 bestand openen, iets aan de curve veranderen, afsluiten, en dan vraagt photoshop: Save cahnges to the Adobe Photoshop document"img_4082,CR2" before closing?quote:Op zondag 27 februari 2011 18:30 schreef Omniej het volgende:
Oh, da's bijzonder.
Daar zou ik eens even mee moeten experimenteren dan... Zelf werk ik altijd met DNG's en TIFF's, misschien werkt het dan iets anders, al kan ik het me eigenlijk niet voorstellen.
* Omniej proberen gaat.
Neenquote:Op zondag 27 februari 2011 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ik nu deed: CR2 bestand openen, iets aan de curve veranderen, afsluiten, en dan vraagt photoshop: Save cahnges to the Adobe Photoshop document"img_4082,CR2" before closing?
Dus veranderingen opslaan in de RAW toch?
Wat doet ie dan? Wees is wat behulpzamer voor een newb als ik.quote:
Ik sla niet op, maar sluit af.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:42 schreef Isdatzo het volgende:
Even uit m'n hoofd.. je krijgt na op opslaan toch nog een venster waarin je bestandsnaam en -type op moet geven?
De CR2-bestanden zelf wijzig je iig niet.
Ik denk ik probeer het even, maar je had gelijk. Ik bewerk meestal mijn foto's, en sla ze dan op als jpeg. Dus ik sla de psd helemaal niet opquote:Op zondag 27 februari 2011 18:42 schreef Isdatzo het volgende:
Even uit m'n hoofd.. je krijgt na op opslaan toch nog een venster waarin je bestandsnaam en -type op moet geven?
De CR2-bestanden zelf wijzig je iig niet.
Beter wen je eraan!quote:Op zondag 27 februari 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk ik probeer het even, maar je had gelijk.
Dat zal ik dan maar doen.quote:
Hoe groot zijn die psd's dan? Niet zo heel groot toch?quote:Op zondag 27 februari 2011 18:59 schreef Isdatzo het volgende:
Oh en ik sla ook alle bewerkte foto's op als psd maar met een 5DII gaat het dan nogal rap met de bestandsgrootte.
Komt vanzelf, gewoon veel mee spelenquote:Op zondag 27 februari 2011 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar doen.
Ik schaam me voor mijn (gebrek aan) photoshop kennis.
Rond de 220 mb oidquote:Op zondag 27 februari 2011 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die psd's dan? Niet zo heel groot toch?
nee raw blijft altijd origineel, en t XMP bestand is de wijziging die je gedaan hebt.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ik nu deed: CR2 bestand openen, iets aan de curve veranderen, afsluiten, en dan vraagt photoshop: Save cahnges to the Adobe Photoshop document"img_4082,CR2" before closing?
Dus veranderingen opslaan in de RAW toch?
Tering! 220 mb voor 1 foto? Dan hoop ik dat je flink wat TB's ter beschikking hebt!quote:
Degene die ik aanpas gaan als jpeg, en heeeeeeel soms als psd. En ik back up al mijn foto's eens in de zoveel tijd om mijn externe harde schijf.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:18 schreef taxibabe het volgende:
G'avond!
Op zo'n regenachtige dag als vandaag is het ook wel een sport om dingetjes in huis op een bijzondere manier op de foto te zetten.![]()
Ik sla trouwens bijna alle foto's die ik bewerk minimaal 3 keer op...1 x .psd, 2x .jpg (origineel formaat en 'internet'formaat dus 1024/... en/of 610/..)
Ah, klinkt logisch!quote:Op zondag 27 februari 2011 19:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee raw blijft altijd origineel, en t XMP bestand is de wijziging die je gedaan hebt.
mik je die weg, dan zie je de originele raw gewoon weer terug
Alleen de foto's die ik 't bewerken waard vind hè. Mja, dan nog tikt 't wel aan jaquote:Op zondag 27 februari 2011 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tering! 220 mb voor 1 foto? Dan hoop ik dat je flink wat TB's ter beschikking hebt!
tering, als ik een foto van mij een beetje bewerk (bij elkaar 7 layers) kom ik uit op 56 mbquote:Op zondag 27 februari 2011 19:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alleen de foto's die ik 't bewerken waard vind hè. Mja, dan nog tikt 't wel aan ja.
Daarom gebruik ik DNG, heeft de XMP embedded, dus geen gedoe met twee files per foto.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee raw blijft altijd origineel, en t XMP bestand is de wijziging die je gedaan hebt.
mik je die weg, dan zie je de originele raw gewoon weer terug
Een 5Dmk2 is met een beetje soepen 250 meg, dus deze is 4x zo groot, dus lijkt me goeie inschattingquote:8 GB CF card holds 100 images on average
Er was toch ook een camera met 60 megapixel? Dan zit op 1.5-1.75 gigquote:Op zondag 27 februari 2011 22:57 schreef freud het volgende:
[..]
Een 5Dmk2 is met een beetje soepen 250 meg, dus deze is 4x zo groot, dus lijkt me goeie inschatting
Ah, ziet er leuk uit!quote:Op zondag 27 februari 2011 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
19-11-2009 SNS Securities 1,50 Hold
21-8-2009 SNS Securities 3,35 Hold
9-7-2009 Beleggers Belangen - Hold
3-2-2009 SNS Securities 3,35 Hold
6-1-2009 Beleggers Belangen - Buy
1-12-2008 SNS Securities 5,75 Hold
7-10-2008 Beleggers Belangen - Buy
16-5-2008 SNS Securities 17,60 Buy
13-5-2008 Rabo Securities 17,00 Buy
11-4-2008 SNS Securities 19,30 Buy
20-12-2007 Beursexpres - Buy
22-11-2007 SNS Securities 21,00 Buy
16-10-2007 SNS Securities 20,50 Buy
11-7-2007 Beursexpres - Buy
7-5-2007 Rabo Securities 21,00 Buy
7-5-2007 SNS Securities 19,80 Buy
12-4-2007 ABN AMRO 20,00 Buy
20-2-2007 SNS Securities 18,40 Buy
14-2-2007 Rabo Securities 18,00 Buy
Jij bent op je vrije dag eerder wakker dan ik op een werkdagquote:Op maandag 28 februari 2011 07:50 schreef Wiebeldak het volgende:
Mogguh. Zo vroeg wakker op mijn eerste vrije dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |