quote:Op maandag 21 februari 2011 12:55 schreef PiRANiA het volgende:
Top Artists for the week ending Sunday 20 February 2011
1 Tsjaikovski 13
2 Antonio Vivaldi 9
2 Georg Friedrich Händel 9
4 Antonín Dvoák 8
5 Georg Philipp Telemann 7
6 Domenico Scarlatti 5
Unique Artists: 78
Total Tracks: 161
Total Plays: 168
Weekje klassiek. Verder natuurlijk ONZ radio
.
Hehe, bijna drie keer zoveel beluisterd dan The Beatles deze week, best ziekquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb het gevoel dat Radiohead deze week de meest beluisterde artiest op Last.FM wordt
Madlib. En elektronische (experimentele) beats.quote:Top Artists for the week ending Sunday 20 February 2011
1 Madlib 70
2 Messi 24
3 Shawn Kemp 23
4 Bold Little Airwave 17
5 Letherette 16
6 Ohbliv 10
7 Dem Hunger 7
8 Boards of Canada 6
9 Ghost mutt 3
quote:1 Pearl Jam 228
2 Elliott Smith 73
3 Alice in Chains 34
4 Eskimo Joe 19
5 Dead Swans 19
6 Fiction Plane 15
7 Electrelane 11
7 Combichrist 11
7 Feist 11
10 Emilíana Torrini 9
Ik weet niet zo goed wat ik van het album moet vinden. Maar dat wist ik van alle andere Radiohead-albums in het begin ook nietquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:21 schreef TWP het volgende:
Mooie lijstjes
Maar die van Radiohead verdient dat ook wel.
Iedereen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:11 schreef PiRANiA het volgende:
[ link | afbeelding ]
wie had dat verwacht?.
Ik wist het ook niet zo goed, maar na 10x luisteren ben ik er wel achter dat ik het tof vind. Komende week ook maar eens serieus naar de andere albums luisteren (waar ik normaal nooit zin in hadquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik van het album moet vinden. Maar dat wist ik van alle andere Radiohead-albums in het begin ook niet.
France Gall.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:39 schreef MASD het volgende:
[ afbeelding ]
De Radiohead scrobbles zijn van OK Computer, Pablo Honey en The Bends. Nieuwe album is gewoon kut. Met je mainstreamheid. Verder France Gall omdat tofste muziek in de wereld. En de soundtracks van de Tarantinofilms veelvoudig opgezet.
Unique Artists: 109
Total Tracks: 245
Total Plays: 283
Geen nood!quote:Op maandag 28 februari 2011 14:00 schreef Norrage het volgende:
Valt me een beetje tegen, de Radioheads op #1
http://kastuvas.us.to/lastfm/quote:Op maandag 28 februari 2011 18:29 schreef Roi het volgende:
Weet iemand waar ik de add-on kan vinden waarmee je kan checken wat je 1.000e afgespeelde nummer was, en je 5.000e en je 10.000e (etc.)?
Sowieso Fiction Planequote:Op maandag 28 februari 2011 20:54 schreef Tackleberry het volgende:
Top Artists for the week ending Sunday 27 February 2011
Unique Artists: 55
Total Tracks: 139
Total Plays: 144
1 Muse 19
2 Pain 12
3 Fiction Plane 11
3 Queens of the Stone Age 11
5 Hermano 5
5 The Offspring 5
5 Triggerfinger 5
8 The Black Keys 4
8 Heideroosjes 4
Vier albums en verder weer flink aan de shuffle.
Toffe instrumentale hip hop van Ohbliv en toffe dubstep van Eleven Tigers zijn nieuw, en verder the usual.quote:Top Artists for the week ending Sunday 27 February 2011
1 Deru 22
2 Ohbliv 20
3 eleven tigers 14
4 Dabrye 10
5 Shlohmo 9
6 Sarin Sunday 8
7 Boards of Canada 7
8 Com Truise 3
9 Nine Inch Nails 2
9 Fever Ray 2
9 Shawn Kemp 2
9 A Tribe Called Quest 2
Oeh zal ik eens uitcheckenquote:Op woensdag 2 maart 2011 04:09 schreef krioro het volgende:
[..]
Toffe instrumentale hip hop van Ohbliv en toffe dubstep van Eleven Tigers zijn nieuw, en verder the usual.
http://blog.last.fm/2011/03/03/lastfm-30-for-the-iphonequote:You may have noticed last week that a new update to the Last.fm iPhone app has hit the App Store. Yes, 3.0 is out, and it’s looking great.
In het weekend maar gaan testen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://blog.last.fm/2011/03/03/lastfm-30-for-the-iphone
Nice.quote:Op woensdag 2 maart 2011 04:09 schreef krioro het volgende:
[..]
Toffe instrumentale hip hop van Ohbliv en toffe dubstep van Eleven Tigers zijn nieuw, en verder the usual.
Dan moet ik dat ook eens proberen.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:18 schreef Norrage het volgende:
Erg zwaar electro-weekje gehad. Kan je erg goed een afstudeerscriptie bij schrijven kan ik je vertellen![]()
. En Four Tet
:
Zeker als je electro ook als onderwerp hebtquote:
Waar had je over geschreven dan?quote:Op maandag 7 maart 2011 14:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker als je electro ook als onderwerp hebt
Nou niet over electro, maar wel over natuurkundequote:
Dat dan weer niet, maar mijn onderwerp is wel dynamisch. Dus dynamische muziek als post-rock en Jazz doet het ook goed.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker als je electro ook als onderwerp hebt
Oh, op die manier, ik dacht alquote:Op maandag 7 maart 2011 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou niet over electro, maar wel over natuurkunde
Supperclub is wel redelijk jazzy. Wel een aanrader om te downloadenquote:Op maandag 7 maart 2011 14:50 schreef Norrage het volgende:
Mijn meest gedraaide studeer/werk platen zijn dan wel Andrew Bird, van die lekkere swing jazz/soul en dus beetje ambiente electroshizzleBeetje blues doet ook wonderen. Of het moet een beat hebben dat je stimuleert of (vooral 's ochtends) het moet je een beetje in trans brengen..dan werkt het
Geen muziek werkt trouwens bij mij ook. Zeker als ik dingen door moet lezen.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:50 schreef Norrage het volgende:
Mijn meest gedraaide studeer/werk platen zijn dan wel Andrew Bird, van die lekkere swing jazz/soul en dus beetje ambiente electroshizzleBeetje blues doet ook wonderen. Of het moet een beat hebben dat je stimuleert of (vooral 's ochtends) het moet je een beetje in trans brengen..dan werkt het
Ja dat doe ik dan 's ochtends als ik nog wakker moet worden en sneller afgeleid wordt.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:51 schreef Arn0 het volgende:
Ik zet liever rustige muziek op zoals Nick Drake of Bon Iver ofzo..
Vooral veel experimentele hip hop beats, en OFWGKTA r&b, en riot grrrls radio.quote:Top Artists for the week ending Sunday 6 March 2011
1 Juj 41
2 Indigo Pyramid 36
3 Frank Ocean 30
3 Run DMT 30
5 Mickey Brown 24
5 thallus 24
7 Ohbliv 21
8 jj 20
9 vondelpark 8
10 Kuhn 6
11 Bikini Kill 4
12 7 Year Bitch 3
12 S.maharba 3
12 Jack Off Jill 3
12 Nirvana 3
16 Scarling. 2
16 The Runaways 2
16 Green River 2
16 Lunachicks 2
16 Queen Adreena 2
Muziek luisteren?quote:Op maandag 7 maart 2011 20:27 schreef Chilled het volgende:
Ok als iemand zin en/of tijd heeft.. Ik heb me zojuist aangemeld op Last.fm omdat iemand hier van Fok me dat heeft aangeraden omdat ik constant bezig ben met nieuwe muziek zoekenNou heb ik dus een account, maar ik weet echt niet hoe nu verder? Heeft iemand misschien een tip wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt!
En soms al denk je dat het lijstje nergens op slaat, slaat het toch ergens op. Dan blijkt opeens de gitarist van band A ook te spelen in band B die je helemaal niet kent. En omdat je de gitarist van A goed vindt wil je B ook wel proberen.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Muziek luisteren?
Het is het handigst als je eerst wat muziek in je 'library' hebt staan, dan kun je daarna bij recommended artists in je profiel zien welke artiest je nog niet kent een waarschijnlijk ook leuk zult vinden.
Je zou nu al wel bij artiesten kunnen gaan kijken die je leuk vind en bij het lijstje "similar artists" gaan kijken. Dat komt in principe op hetzelfde neer. Al slaat soms het lijstje nergens op, zeker bij heel bekende of heel onbekende artiesten. En bij Nederlandse artiesten zijn het meestal alleen andere Nederlandse artiesten die in dat lijstje staan.
Heb je de 'scrobbler' ook al gedownload? Dat is het programma dat gaat bijhouden wat je allemaal voor muziek luistert op je pc. En dat komt dus in je Last.fm 'library', van waaruit dan weer gezocht kan worden naar nieuwe muziek/artiesten.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:27 schreef Chilled het volgende:
Ok als iemand zin en/of tijd heeft.. Ik heb me zojuist aangemeld op Last.fm omdat iemand hier van Fok me dat heeft aangeraden omdat ik constant bezig ben met nieuwe muziek zoekenNou heb ik dus een account, maar ik weet echt niet hoe nu verder? Heeft iemand misschien een tip wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt!
Hear, hear.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:27 schreef boem-dikkie het volgende:
En France Gall omdat natuurlijk: France Gall.
quote:
Mijnes was beterder!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Dan kan ik de mijne ook wel posten... Een historisch dieptepunt!
Unique Artists: 1
Total Tracks: 10
Total Plays: 10
1 Amos Lee 10![]()
Hoi Modus!
Hoe bedoel je? Ik bedoel, het aantal keer dat ik iets heb gedraaid staat er ook bij.. Maar andere nummers die ik de afgelopen tijd oneindig veel keer heb gedraaid staan er helemaal niet bij..?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:27 schreef Modus het volgende:
Volgens mij duurt het sowieso 1 of ms een paar dagen voordat het verwerkt wordt meen ik.
Allemaal onbekend voor mijquote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef cafca het volgende:
Top Artists for the week ending Sunday 13 March 2011
1 A Brand 30
2 Tom Robinson 24
3 Lucinda Williams 23
4 The Damnwells 13
5 Sarah Lee Guthrie & Johnny Irion 12
6 Loreena McKennitt 9
7 Blackmore's Night 6
8 Carole King 4
Unique Artists: 42
Total Tracks: 119
Total Plays: 155
Veel folk-gerelateerd. Veel wazige shit ook wel.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Allemaal onbekend voor mij![]()
. "Your musical compatibility with camilero is Low"
.
Ik zou eerder denken dat Lucinda Williams wel bekend zou moeten zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 11:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Veel folk-gerelateerd. Veel wazige shit ook wel.
Maar Carole King moet je toch wel kennen, of in elk geval een aantal van haar nummers
Mwah, da's toch meer voor een beperktere doelgroep (wel een goed nieuw album, BTW!), terwijl Carole King toch behoort tot de grotere songwriters uit de popgeschiedenis. You've got a friend, Natural Woman, The Locomotion zijn toch nummers die (bijna) iedereen met een beetje interesse voor muziek wel kent.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken dat Lucinda Williams wel bekend zou moeten zijn
Dat klopt toch ook, ik dacht dat "de week" om 12:00 's middags eindigde.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:03 schreef Forskneck het volgende:
1 The Black Keys 30
2 Scars on Broadway 15
3 Scar Symmetry 9
4 Metallica 8
5 Guano Apes 5
6 Green Day 4
7 All That Remains 1
7 The Death Letters 1
wat ik gisteravond heb geluisterd staat er niet bij
Ja, je hebt gelijk. Zie het staanquote:Op maandag 14 maart 2011 12:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook, ik dacht dat "de week" om 12:00 's middags eindigde.
(Experimentele) hip hop en plena en ambient en lo-fi en tropical en nog wat r&b.quote:Top Artists for the week ending Sunday 13 March 2011
1 My Dry Wet Mess 44
2 InfinitiRock 40
2 Dredi 40
4 IV The Polymath 38
5 Los Rakas 32
6 Express Rising 26
7 Mickey Brown 16
8 Frank Ocean 10
9 Bare Girls 7
10 Kuhn 2
11 DJ Mir 1
Forum Opties | |