Wie zegt dat de mensen zo hard op zoek zijn naar vrijheid?quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:44 schreef thettes het volgende:
[..]
Over het algemeen gaan bescheiden welvaart en democratie hand in hand. Armoede en conflict zijn op dezelfde manier met elkaar verbonden.
edit: en geen democratie zonder vrijheid en geen vrijheid zonder democratie (of ken je daar een voorbeeld van?)
Je generaliseert, want er zijn genoeg mensen die de straat op zijn gegaan voor democratie. Maar ook econmische vooruitgang en corruptievermindering zijn problemen waarvoor democratisering de oplossing is. Afgezien van China is er geen land zonder democratie redelijk welvarend geworden. En qatar of VAE noemen is flauw want daar is ondanks het hoge BNP geen sprake van algemene welvaart onder de bevolking.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wie zegt dat de mensen zo hard op zoek zijn naar vrijheid?
Tot nu toe zijn de mensen in het midden-oosten alleen maar de straat op gegaan omdat ze hun economische positie willen verbeteren en de corruptie zat zijn. Dat in de westerse media daar dan overal het woordje "democratie / democratische" bij is geplakt kan ik ook niet veranderen.
'Liberaal'quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:07 schreef LWD-Godius het volgende:
Hahah, doe die kopvod toch eens af. Ik ben het opmerkelijk genoeg steeds meer met PVV eens.
Nou en, ik vind mannen met bierpens ook geen gezicht. Moeten we dat dan ook maar verbieden?quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:10 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Zeg eens even eerlijk, dit ziet er niet uit.
schaakmatquote:Op woensdag 23 februari 2011 23:11 schreef alors het volgende:
[..]
Nou en, ik vind mannen met bierpens ook geen gezicht. Moeten we dat dan ook maar verbieden?
Van Bommel is een antisemiet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:29 schreef von_Preussen het volgende:
Of is van Bommel gewoon pro-Mubarak?
Op het moment van leveren was het gewoon het Mubarak regime aan wie je het levert. Een land waar het leger los kan staan van de regering is sowieso een bananenrepubliek.quote:Op woensdag 23 februari 2011 23:29 schreef von_Preussen het volgende:
Kan iemand die Harry van Bommel eens op z'n bek stompen?
Ja, Nederland heeft pantservoertuigen naar Egypte geleverd, maar hoezo heeft dat nooit mogen gebeuren? Volgens mij was het juist het leger wat de kant van het volk koos en Mubarak verjaagd heeft.
Omdat hij een keertje mee deed met leuzen? Wat een onzin. Niet voor niets is hij daar ook niet voor vervolgd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |