Nee joh.quote:
Ja idd, dat dus.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het is wat zweverig soms ja.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002909310/index.html
Dat is misschien ook wel een optie, zelf ooit gelezen en oefeningen uit gedaan, en ik heb er echt minder door leren piekeren etc.
Het is hele simpele psychologie, maar er staan heel veel herkenbare dingen in denk ik.
NIET weg met Brein????quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee joh.
Al is het wel dom om zonder toestemming spullen mee te nemen, wat een idioten
Nee, sinds wanneer is het slecht piraterij tegen te gaan?quote:
Wel als je geen idee hebt wat je aan t doen bentquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, sinds wanneer is het slecht piraterij tegen te gaan?
Dat is een taak van de overheid. Niet van een prive-stichting die veel te ver gaat in hun jurisprudentie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, ik heb geen zin me te verdiepen in BREIN. Piraterij bevechten lijkt mij een goede zaak.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:59 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wel als je geen idee hebt wat je aan t doen bent
Wel als het om een private instelling gaat die louter uit een stel incompetente klapjosties bestaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:58 schreef Samzz het volgende:
Sinds wanneer spreekt BREIN jurisprudentie uit?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is een taak van de overheid. Niet van een prive-stichting die veel te ver gaat in hun jurisprudentie.
Kopieren is niet stelenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, ik heb geen zin me te verdiepen in BREIN. Piraterij bevechten lijkt mij een goede zaak.
Ik vind het wel grappig dat men op FP meteen schreeuwt dat diefstal verboden is, maar dat ze het zelf net zo hard doen is dan weer niet relevant
Misschien heb ik een te moeilijk woord gebruikt dat ik zelf niet helemaal snapquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Sinds wanneer spreekt BREIN jurisprudentie uit?
Maar downloaden is volgens de Nederlandse wet helemaal niet verboden. I.t.t. wat Brein zegt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:02 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het wel grappig dat men op FP meteen schreeuwt dat diefstal verboden is, maar dat ze het zelf net zo hard doen is dan weer niet relevant
Stelen is iets wegnemen. Bij kopieren blijft het origineel gewoon in handen van de eigenaar.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee?Nooit gehoord van auteursrecht?
Ik lees idd dat ze niet helemaal eerlijk zijn. Zonde, want hun doel vind ik wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:03 schreef Techno het volgende:
[..]
Wel als het om een private instelling gaat die louter uit een stel incompetente klapjosties bestaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BREIN
Jurisprudentie is de uitspraak van rechters, daar heeft BREIN helemaal niks mee te makenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Misschien heb ik een te moeilijk woord gebruikt dat ik zelf niet helemaal snap
Ik bedoel te zeggen dat ze veel te ver butien hun boekje gaan en eigen rechter spelen.
Tsja, maar als dat doel niet gelijk staat met de wet, zullen ze eerst moeten gaan lobbyen ipv te gaan stelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik lees idd dat ze niet helemaal eerlijk zijn. Zonde, want hun doel vind ik wat voor te zeggen.
Straffen om piraterij tegen te gaan helpt niet. De bevolking (vrijwel de gehele bevolking) maakt er gebruik van. Om een goede reden. De prijs van audio/video/games/software ligt te hoog. Keer op keer is bewezen door artiesten en kleine software fabrikanten dat gebruikers best willen betalen, zolang het een eerlijke prijs is.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik lees idd dat ze niet helemaal eerlijk zijn. Zonde, want hun doel vind ik wat voor te zeggen.
Dat weet ik, maar dat maakt het downloaden en verspreiden van films zonder dat de rechtmatige eigenaar daar toestemming voor geeft nog wel stelenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:04 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar downloaden is volgens de Nederlandse wet helemaal niet verboden. I.t.t. wat Brein zegt.
Zonder toestemming is hier het sleutelwoordquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Stelen is iets wegnemen. Bij kopieren blijft het origineel gewoon in handen van de eigenaar.
Wat heeft BREIN gestolen dan?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Tsja, maar als dat doel niet gelijk staat met de wet, zullen ze eerst moeten gaan lobbyen ipv te gaan stelen.
I knowquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Straffen om piraterij tegen te gaan helpt niet. De bevolking (vrijwel de gehele bevolking) maakt er gebruik van. Om een goede reden. De prijs van audio/video/games/software ligt te hoog. Keer op keer is bewezen door artiesten en kleine software fabrikanten dat gebruikers best willen betalen, zolang het een eerlijke prijs is.
De servers oa, en ze hebben in het verleden ook wel eens onrechtmatig beslag laten leggen op gegevens en administratie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat heeft BREIN gestolen dan?
[..]
I know
Ja, en het auteursrecht geeft je tevens het recht om een kopie te maken voor eigen gebruik: 'Illegaal' downloaden magquote:
quote:AMSTERDAM - Het is niet strafbaar om als consument gratis muziek en films van internet te plukken. Ook niet wanneer bekend is dat de bron illegaal is. Dit heeft het Gerechtshof van Den Haag gisteren bevestigd in twee gescheiden zaken.
ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houdenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt het downloaden en verspreiden van films zonder dat de rechtmatige eigenaar daar toestemming voor geeft nog wel stelen
Maar ik heb eigenlijk niet zo zin in deze discussie
[..]
Zonder toestemming is hier het sleutelwoord
Die servers uit het bericht zijn vrijwillig door die organisatie verstrekt. De berichtgeving op Fok klopt daarin niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De servers oa, en ze hebben in het verleden ook wel eens onrechtmatig beslag laten leggen op gegevens en administratie.
Mja, ik ben het niet eens met de Hoge Raad. Ik vind downloaden gewoon stelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:11 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja, en het auteursrecht geeft je tevens het recht om een kopie te maken voor eigen gebruik: 'Illegaal' downloaden mag
[..]
Zie bovenstaande.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
ste·len stal, h gestolen iets dat ve ander is wegnemen om het voor zichzelf te houden
ko·pi·ė·ren -pieerde, h gekopieerd een kopie maken van
Je neemt niks weg.
Downloaden (kopiėren) is compleet legaal. Is niet stelen, zeker niet volgens de Nederlandse wet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |