abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:16:35 #221
337812 Secret_digger
You got the goods?
pi_97326722
Ik ben tegen het afschaffen van de grondwet en voor Groenlinks die wetten wil toetsen aan de grondwet.

Ik heb het idee dat het veel mensen voor afschaffing zijn. Zijn er ook mensen die de grondwet strenger gehandhaaft zouden willen zien?
pi_97326798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:16 schreef Secret_digger het volgende:
Ik ben tegen het afschaffen van de grondwet en voor Groenlinks die wetten wil toetsen aan de grondwet.

Ik heb het idee dat het meerendeel voor afschaffing is. Zijn er ook mensen die de grondwet strenger gehandhaaft zouden willen zien?
De meeste mensen hebben geen idee wat de grondwet is. Dat is de trend: Ik weet er geen reet vanaf en heb er ook geen enkele moeite voor gedaan, maar ik snap het niet meteen dus is het allemaal onzin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage donderdag 26 mei 2011 @ 09:34:03 #223
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97327182
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 08:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wie de schoen past trekt hem aan.

Maar je schijnt nogal op de hoogte te zijn van wat Achmed voelt en niet alleen Achmed maar je schijnt ook te weten wat Henk en Ingrid voelen en uiteraard wat ze ook bedoelen, knappe jongen.. Opvallend dat klapjostis altijd beter schijnen te weten wat een ander voelt en denkt, ja, zelfs beter dan de eigenaar van de hersens zelf. Als ik jou en de meeste linkse rukkertjes hier op Fok! hoor lullen denk ik altijd dat NL een land vol met psychogen en helderzienden is terwijl een aanzienlijk deel pas een paar deccenia geleden uit de klapperboom is geklommen nadat ze hun bos of woestijn volgescheten hebben.

PS

Mijn taalgebruik heb ik aan jouw niveau aangepast Nielch.
Sorry, maar als we gaan praten over het 'weten wat anderen denken en willen' dan is de PVV hiervan toch het grote voorbeeld.

Wilders neemt altijd termen in zijn snavel als: "Nederland wil...", "Wij Nederlanders zijn het zat.." etc. etc.

Verder getuigt het van zwakte om iedereen die niet op de PVV stemt links te noemen. Misschien lijkt het als PVV'er wel zo, want vanuit de PVV gezien bevindt iedereen zich natuurlijk aan de linkerkant tov de PVV in het politiek landschap. Denken in termen van links en rechts is sterk verouderd btw.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_97583280
Het blijft een lachwekkend artikel en vooral alle doemdenkers die de kampen al weer zien verschijnen: 99% ervan weet niet eens wanneer dat artikel is ingevoerd.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97584087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het blijft een lachwekkend artikel en vooral alle doemdenkers die de kampen al weer zien verschijnen: 99% ervan weet niet eens wanneer dat artikel is ingevoerd.
de gedachte die in het artikel wordt verwoord is een prima gedachte
alleen discriminerende types die verwerpen dat uiteraard
deze tekst is toch in 1983 ingevoerd ?
pi_97585424
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

de gedachte die in het artikel wordt verwoord is een prima gedachte
alleen discriminerende types die verwerpen dat uiteraard
Alles en iedereen discrimineerd.
quote:
deze tekst is toch in 1983 ingevoerd ?
Ja. Volgens mij was NL daarvoor geen moordende & discriminerende haatstaat.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_97590638
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja én ?
Is dat jouw smoes om het nog erger te maken ..

quote:
Ja. Volgens mij was NL daarvoor geen moordende & discriminerende haatstaat.
klopt... daarna ook niet
pi_97593153
quote:

[..]

Op rechtmatige gronden, als het goed is.
pi_97606165
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:38 schreef DRidder het volgende:
Haha, afschaffen van art. 1 GW. _O- Moet ik jullie, blanken, nu uitleggen hoe de Nederlandse rechtsorde in elkaar zit? Art. 1 is pas in 1983 in de grondwet gekomen. Het is daarmee slechts een codificatie van een algemeen aanvaard beginsel. Of dachten jullie werkelijk dat voor 1983 niet het gelijkheidsbeginsel door rechters werd gehanteerd? :{
Geldend recht is dus niet alleen wat in de wetboeken staat, wij kennen geen zuiver rechtspositivisme. Nou vertel mij eens, nu jullie dit weten, hoeveel zin heeft het om dat artikel te schrappen?
Hebben jullie trouwens ooit gehoord van verdragen? En hoe die zich verhouden tot nationale wetten?
Laat ik vooropstellen dat geldend recht afkomstig is van rechtsbronnen te weten de wet, verdragen, gewoonterecht en de doctrine. Het mag dan zo zijn dat het gelijkheidsbeginsel als ongeschreven rechtsbeginsel al een functie had, maar met het verankeren in de grondwet en de uitwerking in de Algemene wet gelijke behandeling, heeft het beginsel natuurlijk wel aan praktische waarde gewonnen. Praktische waarde die de PVV helemaal niet goed uitkomt als het gaat over het doorvoeren van hét speerpunt van haar programma: de stelselmatige discriminatie van moslims.

Ja, ik snap die PVV-roep om afschaffing van artikel 1 Gw wel.

En inderdaad, het gelijkheidsbeginsel vloeit ook voort uit verdragsrechtelijke bepalingen die, al dan niet rechtstreeks, in de Nederlandse rechtsorde van toepassing zijn. Maar daar heeft de PVV ook wel wat voor in gedachten, namelijk het opzeggen van verdragen die in de weg staan aan het uitvoeren van (in haar ogen) wenselijk beleid. (bron: http://blog.spitsnet.nl/2(...)-europese-verdragen/)

En ja, als er dan nog rechters zijn die op een of andere manier een gelijkheidsbeginsel weten te construeren en ook nog de euvele moed hebben om daaraan te toetsen, dan wordt het wellicht tijd om rechters op hun politieke voorkeur te screenen (bron:
http://www.nu.nl/politiek(...)uruma-blokkeren.html)

En het moet gezegd, de PVV slaagt er handig in om 'logische' oplossingen te vinden voor ieder obstakel op de weg naar het bereiken van de situatie waarin een PVV met een kloeke kamermeerderheid de door haar gewenste stelselmatige discriminatie in werking kan stellen. En dan zijn er nog mensen die menen dat de PVV niet te vergelijken is met de NSDAP.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_97606782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Laat ik vooropstellen dat geldend recht afkomstig is van rechtsbronnen te weten de wet, verdragen, gewoonterecht en de doctrine. Het mag dan zo zijn dat het gelijkheidsbeginsel als ongeschreven rechtsbeginsel al een functie had, maar met het verankeren in de grondwet en de uitwerking in de Algemene wet gelijke behandeling, heeft het beginsel natuurlijk wel aan praktische waarde gewonnen. Praktische waarde die de PVV helemaal niet goed uitkomt als het gaat over het doorvoeren van hét speerpunt van haar programma: de stelselmatige discriminatie van moslims.

Ja, ik snap die PVV-roep om afschaffing van artikel 1 Gw wel.

En inderdaad, het gelijkheidsbeginsel vloeit ook voort uit verdragsrechtelijke bepalingen die, al dan niet rechtstreeks, in de Nederlandse rechtsorde van toepassing zijn. Maar daar heeft de PVV ook wel wat voor in gedachten, namelijk het opzeggen van verdragen die in de weg staan aan het uitvoeren van (in haar ogen) wenselijk beleid. (bron: http://blog.spitsnet.nl/2(...)-europese-verdragen/)

En ja, als er dan nog rechters zijn die op een of andere manier een gelijkheidsbeginsel weten te construeren en ook nog de euvele moed hebben om daaraan te toetsen, dan wordt het wellicht tijd om rechters op hun politieke voorkeur te screenen (bron:
http://www.nu.nl/politiek(...)uruma-blokkeren.html)

En het moet gezegd, de PVV slaagt er handig in om 'logische' oplossingen te vinden voor ieder obstakel op de weg naar het bereiken van de situatie waarin een PVV met een kloeke kamermeerderheid de door haar gewenste stelselmatige discriminatie in werking kan stellen. En dan zijn er nog mensen die menen dat de PVV niet te vergelijken is met de NSDAP.
Ach.
Als tweederde van de kamer voor discriminatie is van vrouwen, kinderen, moslims, homo's, joden, kreupelen, etc is, is dat toch gewoon de wens van het volk.
Stel je eens voor dat tweederde voor de sharia zou zijn. Dat is toch een spookbeeld dat we te allen tijde moeten vermijden.
Dus stem PVV!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_97606869
Ach ja, het zelfdestructief vermogen van democratie. Of beter, het destructieve vermogen van vrije verkiezingen voor de democratie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_97606991
quote:

[..]

Alles en iedereen discrimineerdt.
Ikzelf o.a. op beheersing van de Nederlandse taal.

Maar degenen die je bijdrage zonder correctie citeren, tik ik dan weer niet op de vingers.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_97607201
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:25 schreef Argento het volgende:
Ach ja, het zelfdestructief vermogen van democratie. Of beter, het destructieve vermogen van vrije verkiezingen voor de democratie.
Hoezo destructief?
Als je (= een bevolking) in in meerderheid een dictatuur wilt, dan is dat toch niet destructief?
Je krijgt gewoon wat je wilt.

De minderheid heeft pech. Maar ja, de minderheid heeft meestal pech.
pi_97607325
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo destructief?
Als je (= een bevolking) in in meerderheid een dictatuur wilt, dan is dat toch niet destructief?

De minderheid heeft pech. Maar ja, de minderheid heeft meestal pech.
Een dictatuur is destructief voor de democratie. Die twee gaan nou eenmaal niet lekker samen.

De werkelijke vraag is natuurlijk of hetgeen de meerderheid wil ook in objectieve zin (en/of voor de lange termijn) het te bereiken doel moet zijn. Vinden we democratie belangrijk genoeg om het voortbestaan ervan niet in handen te geven van de domme meerderheid?
pi_97607887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Een dictatuur is destructief voor de democratie. Die twee gaan nou eenmaal niet lekker samen.

De werkelijke vraag is natuurlijk of hetgeen de meerderheid wil ook in objectieve zin (en/of voor de lange termijn) het te bereiken doel moet zijn. Vinden we democratie belangrijk genoeg om het voortbestaan ervan niet in handen te geven van de domme meerderheid?
Afschrikwekkend voorbeeld: de referendumcultuur in de VSvA.
Dan kun je als burger in referenda dus tegelijk stemmen voor meer straatlantaarns (voor de veiligheid op straat), een lagere prijs voor electriciteit (besparing) en minder centrales (tegen vervuiling) en minder belasting.
Dat is pas dom!

In dit licht bekeken vind ik ons huidige systeem zo slecht nog niet.
En ik denk dat het voldoende garanties biedt tegen ontsporingen.

Inch Allah!
pi_97609105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Afschrikwekkend voorbeeld: de referendumcultuur in de VSvA.
Dan kun je als burger in referenda dus tegelijk stemmen voor meer straatlantaarns (voor de veiligheid op straat), een lagere prijs voor electriciteit (besparing) en minder centrales (tegen vervuiling) en minder belasting.
Dat is pas dom!

In dit licht bekeken vind ik ons huidige systeem zo slecht nog niet.
En ik denk dat het voldoende garanties biedt tegen ontsporingen.

Inch Allah!
Zoals het niet verstandig is om kleine kinderen zelf te laten bepalen hoe laat ze naar bed gaan en wat ze iedere avond eten. En zoveel anders zijn de meeste volwassenen niet als het gaat om zaken die het landsbelang betreffen.
pi_97612092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:34 schreef Argento het volgende:

[..]

Zeg jij nou dat het nuttig kan zijn grote groepen mensen het stemrecht te ontnemen ?
De situatie in Nederland en in vele andere landen is niet meer Weimar 1932.....
Mensen beseffen de waarde van parlementaire democratie en de democratische rechten.
Dat besef is sterk genoeg om de antidemocratische neigingen van de PVV onder controle te houden..
pi_97612148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ikzelf o.a. op beheersing van de Nederlandse taal.

Maar degenen die je bijdrage zonder correctie citeren, tik ik dan weer niet op de vingers.
Ja leuk voor je, maar kap daar eens mee zolang je zelf ook fouten maakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo destructief?

Iets met zonder zonde en de eerste steen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:33:37 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_97613939
-edit-
pi_97614005
-edit-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')