Eerder topics:quote:Protesten in Libië breiden uit
BENGHAZI - Benghazi, de tweede stad van Libië, was zondag opnieuw het toneel van grove gewelddadigheden. Zeker vijftig mensen zijn om het leven gekomen en tweehonderd anderen raakten gewond.
Dat meldde het persbureau Reuters op basis van informatie van de arts, die de intensive care-afdeling leidt van het belangrijkste ziekenhuis Al-Jalae in Benghazi.
Habib al-Obaidi sprak van een ''ware tragedie''. De sterfgevallen werden volgens hem geregistreerd tussen drie uur 's middags en kwart over negen 's avonds. De helft van de gewonden verkeert volgens de arts in zeer kritieke toestand.
De doden zouden vrijwel allemaal zijn gevallen als gevolg van schotwonden. In Benghazi is een opstand uitgebroken tegen het bewind van Muammar Kaddafi. De dictator laat geen middel onbenut om zijn bijna 42 jaar durende bewind te handhaven.
Steun revolutie
De Libische dictator Muammar Kaddafi moet het voortaan stellen zonder een belangrijke politieke steunpilaar. Abdel Moneim al-Honi, de permanente afgevaardigde van Libië binnen de Arabische Liga, maakte zondag bekend dat hij zijn functie neerlegt en voortaan ''de revolutie'' in zijn land steunt.
''Ik heb mijn ontslag ingediend uit protest tegen de daden van onderdrukking en geweld tegen demonstranten en ik treed toe tot de gelederen van de revolutie'', aldus de topdiplomaat tegen verslaggevers in Caïro. Het hoofdkantoor van de Arabische Liga is gevestigd in de hoofdstad van Egypte.
Het besluit van al-Honi brengt Kaddafi in een nog lastiger parket, aangezien Libië op dit moment het roterend voorzitterschap van de pan-Arabische organisatie bekleedt.
Tripoli
Voor het eerst is de Libische hoofdstad Tripoli het toneel van demonstraties tegen het bewind van Muammar Kaddafi. Dat meldden de Britse omroep BBC en de Arabische nieuwszender al-AJazeera zondagavond op basis van ooggetuigen.
De BBC maakte melding van betogingen op zeker vier plaatsen. De veiligheidsdiensten en andere aanhangers van Kaddafi zouden met scherp schieten op de activisten, die op hun beurt terug proberen te vechten. Volgens al-Jazeera doen er ongeveer drieduizend mensen mee aan de protesten.
In de afgelopen dagen werd er vooral tegen Kaddafi's regime geprotesteerd in het oosten van Libië. Daar is zijn machtsbasis minder sterk dan in de westelijk gelegen hoofdstad Tripoli.
© ANP
Opgenomen, hij kan toch niet tegelijkertijd schieten?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:59 schreef Aloulou het volgende:
zijn zoon live nu ! op staats tv en al jazeera arabic live
Tuurlijk wel, het is een zoon van De Gids.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Opgenomen, hij kan toch niet tegelijkertijd schieten?
Hij heeft meerdere zonenquote:Op maandag 21 februari 2011 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zal zijn andere zoon wel zijn dan....quote:Op maandag 21 februari 2011 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is Saif Al-Islam, zo slecht is die kerel niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Chille handgebaartjes ook, alsof ie een joint doorpasst.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:02 schreef rakotto het volgende:
Wel een pimp, hij zit onderuit gezakt.Wat een baas.
quote:Op maandag 21 februari 2011 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Elementen" blablabla we lossen het op. Blijf rustig, alles komt goed.
Hij heeft ook een praatkick. Hij mag van mij ter zake komen.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Chille handgebaartjes ook, alsof ie een joint doorpasst.
De NAVO to the rescue: ze hebben tientallen mensen gedood in Afghanistanquote:Op maandag 21 februari 2011 00:04 schreef danos het volgende:
Wanneer gaat de Navo/UN ingrijpen is mijn enige vraag.
Wanneer gaan wij onze regering verantwoordelijk houden?quote:Op maandag 21 februari 2011 00:04 schreef danos het volgende:
Wanneer gaat de Navo/UN ingrijpen is mijn enige vraag.
Net als zijn vader dusquote:Op maandag 21 februari 2011 00:06 schreef Achillius het volgende:
Een zeer slechte maar vooral amateuristische speech van de zoon van Kadaffi, nu op Al Jazeera.
Wat een baas.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:06 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Had liever zijn broer zien spreken.
[ afbeelding ]
De protestanten lopen altijd met de oude vlag rond:quote:Op maandag 21 februari 2011 00:06 schreef bokaal het volgende:
Ik wou net zeggen, waarom hangt er geen Libische vlag op de achtergrond. Maar ik snap wel waarom, dit is hem:
[ afbeelding ]
Ja maar hij vertelt toch de waarheid zegt ie zelf?quote:Op maandag 21 februari 2011 00:07 schreef remlof het volgende:
Maar die 'foreign elements' had z'n vader toch zelf ingehuurd?
Neequote:Op maandag 21 februari 2011 00:08 schreef bokaal het volgende:
Nog meer mensen met problemen met de AJE stream? Ik moet regelmatig op Play klikken.
Nee, net 1 stottertje, verder gaat het goed.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:08 schreef bokaal het volgende:
Nog meer mensen met problemen met de AJE stream? Ik moet regelmatig op Play klikken.
Nu niet, eerder gaf hij wat problemen. Soms helpt van browser wisselen.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:08 schreef bokaal het volgende:
LOLquote:Op maandag 21 februari 2011 00:09 schreef bokaal het volgende:
"De media overdrijft" // AJE:
[ afbeelding ]
Net zoals Chavez' 'Aló Presidente', een talkshow van 11:00 tot 17:00. Elke zondag.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:09 schreef rakotto het volgende:
WTF man, hij is erger dan Ahmed Shafik van Egypte.![]()
![]()
Moppen op egyptische twitter:
Zeinobia Zeinobia
I fear that this guy will speak for hours just like his dad !!
5 minutes ago
En toch is het zoquote:Op maandag 21 februari 2011 00:09 schreef bokaal het volgende:
"De media overdrijft" // AJE:
[ afbeelding ]
En met haar samen naar deze enorm lange toespraak kijken zal vast ook niet haar idee zijn van goed bestede tijd!quote:Op maandag 21 februari 2011 00:10 schreef raistlin6 het volgende:
Jezus ik heb m'n vriendin beloofd even bij haar te komen hangen na de speech, is vast niet haar bedoeling dat dat 2 uur duurt
Dat verklaart waarom hij zweverig is.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:13 schreef Ryan3 het volgende:
Saif is the president of the Libyan National Association for Drugs and Narcotics Control (DNAG).
Vandaar dat hij denkt dat de demonstanten drugs hadden genomen wrs...
Natuurlijk niet. Saif is een real life troll.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef HiZ het volgende:
mijn god zeg gaat ie ook nog iets zeggen ?
En dat zonder script! Verhalen vertellen is ook een kunst.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef HiZ het volgende:
mijn god zeg gaat ie ook nog iets zeggen ?
Dat heeft-ie van zijn vader... als die een toespraak houdt duurt dat ook uren... reken er maar op dat deze gozer nog niet snel klaar is met zijn toespraak hoor...quote:Op maandag 21 februari 2011 00:14 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom hij zweverig is.
Je kunt inderdaad beter wachten op de samenvatting.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:13 schreef raistlin6 het volgende:
Pff, oke dag saif, ik trek dit nu even niet, die praatkick van die gozer. Tot zo weer.
quote:Op maandag 21 februari 2011 00:13 schreef rakotto het volgende:
faisalreem Reem Al Faisal
by Zeinobia@
@Zeinobia if he speaks long enough we might see him pulled off the set )
Alsjeblieft niet zeg. Nu wel, Birma niet, of die ook? China? Nou ja, Servië was wel aan de beurt. Saoedi-Arabië of alleen als ze niet bij ons horen? Gewoon: niet. Ik snap de reden wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het zou nu wel helpen als de US wat precisiebombardementen uitvoerde. Maar dat doen ze vast niet.
Het is dat het zo triest is allemaal, maar kijken naar deze man doet je eigenlijk bijna in lachen uitbarsten!quote:Op maandag 21 februari 2011 00:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad beter wachten op de samenvatting.
Het is bijna niet vol te houden.
Italië: Italië is niet de Arabische wereld.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:16 schreef rakotto het volgende:
Mubarak: Egypte is geen Tunesie
Saif: Libie is geen Egypte
Algerije: Algerije is geen Libie
Leuke feit: Wisten jullie dat hij de baas was van Juventus?
Nederland: We zijn Italië niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Italië: Italië is niet de Arabische wereld.
Ik heb vanavond een aangrijpende film gekeken over Argentinie.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:17 schreef tass het volgende:
[..]
Het is dat het zo triest is allemaal, maar kijken naar deze man doet je eigenlijk bijna in lachen uitbarsten!
Sjonge ik dacht dat ik kon ouwehoeren, maar deze man is mij echt de baas hoor. Wat een gek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |