Vanwege de humor, de aanstekelijke nostalgie en oprechte warmheid waarmee de film gemaakt lijkt te zijnquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:25 schreef Mike het volgende:
Ik wil nog wel voor het einde van deze ronde van iemand horen waarom Amarcord zo goed is.Ik weet zeker dat als de regisseur een willekeurige andere Italiaan was geweest, dat we nooit meer wat van deze film gehoord zouden hebben.
Zegt de halve Italiaanquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:33 schreef Doff het volgende:
[..]
Vanwege de humor, de aanstekelijke nostalgie en oprechte warmheid waarmee de film gemaakt lijkt te zijn.
En ik zou echt verbaasd zijn geweest als iemand anders dan Fellini deze zou hebben gemaakt. Dat kan gewoon niet.
Telt het dan niet meer wat ik zeg?quote:
Als je dat nou van Casanova of Satyricon had gezegd, dan had ik je nog kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:25 schreef Mike het volgende:
Ik wil nog wel voor het einde van deze ronde van iemand horen waarom Amarcord zo goed is.Ik weet zeker dat als de regisseur een willekeurige andere Italiaan was geweest, dat we nooit meer wat van deze film gehoord zouden hebben.
Ik vind jouw voorkeur van The Excorcist boven Amarcord ook prima, maar om nou Amarcord te gaan vergelijken met Porky en Benny Hill...quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:09 schreef Mike het volgende:
Ik heb me verder niet verveeld bij de film, maar ik vond het a) wel erg onsamenhangend en b) niet zo grappig. De humor was toch voornamelijk het niveau van de Porky-films uit de jaren 80 gecombineerd met wat Benny Hill.Al met al niet zo erg, maar om dan de voorkeur te geven aan zo'n film boven The Exorcist...
Jij hebt wat uit te leggen aan Mikequote:
Hier sluit ik me volledig bij aan. dus nog een keerquote:Op zondag 27 maart 2011 16:11 schreef Doff het volgende:
4 ] Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage) - Charley Varrick
Geen vervelende film, die Charley Varrick, maar voor één van Bergmans beste is Matthau natuurlijk geen partij.
Het spijt me zeer, Mikequote:
Probeer Otto e Mezzo eens.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:25 schreef CobraVerde het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zag ik vooraf wel tegen Amarcord op (heb verder alleen La Strada gezien van Fellini), maar ik vond het een mooie film met enkele geweldige scenes (die gestoorde oom, met die boot, de sneeuw). Vond het jammer dat de film was afgelopen.
Ik had jou echt ingeschat als iemand die vrijwel alles van Fellini heeft gezien.quote:Op maandag 28 maart 2011 22:25 schreef CobraVerde het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, Mike. Ik vond Amarcord leuk om te kijken (iets teveel scheetgrappen misschien), terwijl The Exorcist niet mijn soort film is. Dus vandaar...
Eerlijk gezegd zag ik vooraf wel tegen Amarcord op (heb verder alleen La Strada gezien van Fellini), maar ik vond het een mooie film met enkele geweldige scenes (die gestoorde oom, met die boot, de sneeuw). Vond het jammer dat de film was afgelopen.
Ha, neequote:Op zondag 3 april 2011 23:11 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik had jou echt ingeschat als iemand die vrijwel alles van Fellini heeft gezien.
Verrassende keuze.quote:Op maandag 4 april 2011 18:13 schreef Mike het volgende:
3 ] High Plains Drifter - Scener ur ett äktenskap (Scenes from a Marriage)
Zeur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:37 schreef Mike het volgende:
Ik vond het echt verschrikkelijk...zo'n film is niet mijn idee van een prettig bestede twee uur.
Heb ik ook wel een beetje. In de breedte is 1973 een heel leuk filmjaar, maar echte toppers (behalve The Exorcist) ontbreken.quote:Op woensdag 20 april 2011 00:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind de halve finales enigszins underwhelming.
Ik zie de stemmen nu op THM ook alleen maar als anti-stemmen voor The Exorcist. Ik kan me niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk genoten heeft van de puinhoop die THM is.quote:
Geweldige film inderdaad. Nipt verloren van High Plains Drifter.quote:Op vrijdag 22 april 2011 21:26 schreef Dastan het volgende:
Don't Look Now.Jammer dat die het niet gehaald heeft.
Ik moet nog stemmen en mijn stem gaat naar...quote:
Ja joh, gewoon doenquote:Op maandag 9 mei 2011 22:17 schreef CobraVerde het volgende:
Goed jaar (seventies), genoeg toffe films gezien (Spirit of the Beehive was mn favoriet)
Bedankt Falco
Willen mensen al direct door naar 1967?
Prima!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |