abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93070741
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen, als de kansen tegen hem keren, vraag ik me af wat voor afschuwelijks hij nog in petto heeft voor zijn bevolking, eerlijk gezegd... tenzij hij op tijd gestopt wordt, als in echt gestopt wordt... met ademhalen bijv.
I´m back.
  zondag 20 februari 2011 @ 19:59:59 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_93070859
Human Rights Watch laat nu ook van zich horen - Libya: Governments Should Demand End to Unlawful Killings

Human Rights Watch calls on the African Union, the European Union, France, Italy, the United Kingdom, the United States, and other governments with ties to Libya to:

*Publicly demand an end to unlawful use of force against peaceful protesters;
*Announce that those responsible for serious violations of international human rights law must be held individually accountable and will be subjected to appropriate measures;
*Impose an embargo on all exports of arms and security equipment to Libya; and
*Restore access to the internet.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:04:22 #201
132191 -jos-
Money=Power
pi_93071047
ibnkafka RT @From_Gaza Photos of Guinean mercenary ID in #Benghazi | http://bit.ly/eHxtxm | http://bit.ly/g9Xann | http://bit.ly/fl6NBJ #Libya
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:07:29 #202
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93071171
Paspoort van huurling? // flickr

pi_93071243
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:04 schreef -jos- het volgende:
ibnkafka RT @From_Gaza Photos of Guinean mercenary ID in #Benghazi | http://bit.ly/eHxtxm | http://bit.ly/g9Xann | http://bit.ly/fl6NBJ #Libya
24 jaar oud en dan afgeslacht worden als huurling in de woestijn... Vraag me af of de familie het nog te weten komt (van hem waarschijnlijk wel, maar anderen?).
pi_93071462
Is dat niet meer een reisvisum, gezien de tekst op de voorkant? Van Guinea naar Tripoli, Libië. En de datum is 8/6/2010. Vraag me dus sterk af of dit wel direct van een huursoldaat is... Of zie ik spoken?

Er wordt inmiddels stevig met tanks op menigtes geschoten in Tripoli, aldus mijn schoonouders die daar een paar uur geleden zijn vertrokken daar. Ze hadden een parabolantenne dus ze konden al die tijd het Noorse nieuws volgen ('t zijn Noren trouwens), en wat er in de officiele berichten hier en in NL komt, komt niet eens ind e richting van wat er echt gaande is...
Brr
Maargoed, zij zijn gelukkig veilig in Amsterdam nu.
pi_93071598
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Is dat niet meer een reisvisum, gezien de tekst op de voorkant? Van Guinea naar Tripoli, Libië. En de datum is 8/6/2010. Vraag me dus sterk af of dit wel direct van een huursoldaat is... Of zie ik spoken?
Mja, ik denk dat het inderdaad niet zo duidelijk is.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:17:55 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_93071622
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat het inderdaad niet zo duidelijk is.
Hij is in ieder geval niet net ingevlogen.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:30:04 #207
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93072291
quote:
Ze zouden ook kunnen ante-dateren...
Laat me met rust!
pi_93072986
Dat die Khadafi snel mag oprotten :r
Heb nooit begrepen, hoe zo een idioot een heel land kan runnen... :?
  zondag 20 februari 2011 @ 20:43:58 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93073197
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:40 schreef Drifter__ het volgende:
Dat die Khadafi snel mag oprotten :r
Heb nooit begrepen, hoe zo een idioot een heel land kan runnen... :?
Olie en vriendjes in Westerse regeringen. Burgers van Westerse landen moeten verantwoordelijkheid erkennen voor de dictaturen in MO.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93073348
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:30 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Ze zouden ook kunnen ante-dateren...
Tuurlijk, alles kan, maar het lijkt me hier iets geloofwaardiger dat er een willekeurig reisvisum wordt gebruikt om de boel op te hitsen, eigenlijk.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:49:27 #211
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93073528
Feedback zoals altijd meer dan welkom.
Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
De demonstraties in Libië lopen met de dag erger uit de hand. Zondag zouden alleen al in de stad Benghazi honderden doden en meer dan duizend gewonden zijn gevallen, toen het leger het vuur opende op demonstranten en met machinegeweren gericht op burgers schoot.

Het is niet duidelijk hoe de situatie op dit moment in Benghazi is, maar het lijkt zo te zijn dat een deel van het leger zich af heeft gesplitst van de rest en zich met wapens en legervoertuigen bij de demonstranten heeft aangesloten.

Demonstranten in de buurt van de hoofdstad Tripoli zouden op weg zijn naar het huis van de Gids van de Revolutie kolonel Muammar Ghadaffi om dit in brand te steken. De protesten in het land zijn gericht op hervormingen en meer democratie, maar vooral tegen Ghadaffi die het land al 42 jaar regeert.

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt dat er sowieso 173 mensen zijn overleden, en zegt er tegelijkertijd bij dat dit een zeer 'conservatieve schatting' is.

Onafhankelijke media in Libië zijn verboden en het internet en de mobiele telefonie in het land zijn afgesloten. Via YouTube komen wel veel schokkende filmpjes naar buiten.

Regeringsleiders in Europa veroordelen het geweld tegen de demonstranten. Zo zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van Frankrijk en Duitsland verontwaardigd. Zij noemen het geweld 'onacceptabel en buiten alle proporties'. De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft aangekondigd dat Libië hoog op de agenda komt te staan bij de komende vergadering van de EU in Brussel. Catherine Ashton van Buitenlandse Zaken van de EU heeft het geweld ook veroordeeld en maakt zich naar eigen zeggen ernstig zorgen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93073952
quote:
Members of a Libyan army unit told Benghazi residents on Sunday they had defected and "liberated" the city from forces supporting veteran leader Muammar Gaddafi, two residents said.

Habib al-Obaidi, who heads the intensive care unit at the main Al-Jalae hospital, and lawyer Mohamed Al-Mana, told Reuters members of the "Thunderbolt" squad had arrived at the hospital with soldiers wounded in clashes with Gaddafi's personal guard.

"They are now saying that they have overpowered the Praetorian Guard and that they have joined the people's revolt," Mohamed said by telephone. It was not possible to independently verify the report.
http://news.yahoo.com/s/nm/20110220/ts_nm/us_libya_protests
  zondag 20 februari 2011 @ 20:59:51 #213
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93074177
quote:
6s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:49 schreef raistlin6 het volgende:
Feedback zoals altijd meer dan welkom.
Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
De demonstraties in Libië lopen met de dag erger uit de hand. Zondag zouden alleen al in de stad Benghazi honderden doden en meer dan duizend gewonden zijn gevallen, toen het leger het vuur opende op demonstranten en met machinegeweren gericht op burgers schoot.

Het is niet duidelijk hoe de situatie op dit moment in Benghazi is, maar het lijkt zo te zijn dat een deel van het leger zich af heeft gesplitst van de rest en zich met wapens en legervoertuigen bij de demonstranten heeft aangesloten.

Demonstranten in de buurt van de hoofdstad Tripoli zouden op weg zijn naar het huis van de Gids van de Revolutie kolonel Muammar Ghadaffi om dit in brand te steken. De protesten in het land zijn gericht op hervormingen en meer democratie, maar vooral tegen Ghadaffi die het land al 42 jaar regeert.

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt dat er sowieso 173 mensen zijn overleden, en zegt er tegelijkertijd bij dat dit een zeer 'conservatieve schatting' is.

Onafhankelijke media in Libië zijn verboden en het internet en de mobiele telefonie in het land zijn afgesloten. Via YouTube komen wel veel schokkende filmpjes naar buiten.

Regeringsleiders in Europa veroordelen het geweld tegen de demonstranten. Zo zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van Frankrijk en Duitsland verontwaardigd. Zij noemen het geweld 'onacceptabel en buiten alle proporties'. De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft aangekondigd dat Libië hoog op de agenda komt te staan bij de komende vergadering van de EU in Brussel. Catherine Ashton van Buitenlandse Zaken van de EU heeft het geweld ook veroordeeld en maakt zich naar eigen zeggen ernstig zorgen.
Meerdere bronnen melden dat de stad Benghazi nu in handen is van de demonstranten. Sinds de Al Saika 236 zich heeft aangesloten bij de demonstranten. Ook zouden er sms'jes worden verzonden uit de Barka Barrakken dat demonstranten wapens moeten halen. Er zouden tanks, atillery en allerlei wapentuig buit zijn gemaakt.

Bron:
http://twitter.com/ShababLibya
http://www.facebook.com/p(...)ment/133738650025293
Laat me met rust!
  zondag 20 februari 2011 @ 21:02:25 #214
69315 raistlin6
pi_93074356
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:59 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Meerdere bronnen melden dat de stad Benghazi nu in handen is van de demonstranten. Sinds de Al Saika 236 zich heeft aangesloten bij de demonstranten. Ook zouden er sms'jes worden verzonden uit de Barka Barrakken dat demonstranten wapens moeten halen. Er zouden tanks, atillery en allerlei wapentuig buit zijn gemaakt.

Bron:
http://twitter.com/ShababLibya
http://www.facebook.com/p(...)ment/133738650025293
Thanks, maar dan laat ik die passage over Benghazi in het bericht even hoe die is, omdat het daar al om geruchten gaat. Ik heb daarbij Al Jazeera als bron gebruikt, en ook die baseren zich op ooggetuigen, maar is toch net iets betrouwbaarder.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93074467
quote:

Er wordt inmiddels stevig met tanks op menigtes geschoten in Tripoli, aldus mijn schoonouders die daar een paar uur geleden zijn vertrokken daar. Ze hadden een parabolantenne dus ze konden al die tijd het Noorse nieuws volgen ('t zijn Noren trouwens), en wat er in de officiele berichten hier en in NL komt, komt niet eens ind e richting van wat er echt gaande is...
Brr
Maargoed, zij zijn gelukkig veilig in Amsterdam nu.
Nee dat is een paspoort afgegeven door de ambassade van Guneya in de stad Tripoli op 8/6/2010.

Volgens dat paspoort is de man schilder en woonachtig in Tripoli. Paspoort is 2 jaar geldig en vernieuwbaar.

Waarom dit paspoort an sich op een huursoldaat zou wijzen is mij ook een raadsel. Gewoon een buitenlander die in Tripoli woont en werkt.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:07:51 #216
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93074757
8:05 pm Al Jazeera's Stefanie Dekker takes a look at the scale of the unrest in the country.

Ze is er weer ;)
Laat me met rust!
pi_93074769
Duizenden demonstranten in Tripoli, stammen die de opstand steunen, militairen die overlopen. Allemaal nauwelijks te bevestigen en dus moeten we maar wachten.
pi_93074772
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat is een paspoort afgegeven door de ambassade van Guneya in de stad Tripoli.

Volgens dat paspoort is de man schilder.
Paspoort of reisvisum, whatever, maar ik zie in dit document geen reden om deze man als huursoldaat te zien, bedoelde ik te zeggen :)
pi_93074792
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Paspoort of reisvisum, whatever, maar ik zie in dit document geen reden om deze man als huursoldaat te zien, bedoelde ik te zeggen :)
Ik ook niet.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:08:54 #220
pi_93074815
quote:
BREAKING CONFIRMED: Tripoli is out! Werfalla Tribe out in Tripoli! FREE FREE LIBYA! #feb17 #libya #gaddaficrimesj
Een stam bemoeit zich met de gang van zaken in Tripoli. Zullen wel wapens hebben gok ik.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 20 februari 2011 @ 21:09:40 #221
69315 raistlin6
pi_93074852
Al Jazeera: Delegated person for Libya for the Arab Council (?) has resigned.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:11:26 #222
pi_93074976
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:09 schreef raistlin6 het volgende:
Al Jazeera: Delegated person for Libya for the Arab Council (?) has resigned.
Soort lokale VN.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:13:19 #223
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93075087
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een stam bemoeit zich met de gang van zaken in Tripoli. Zullen wel wapens hebben gok ik.
Bekend is dat veel midden-oosten landen een soort van stammen cultuur hebben of hadden. In Libie is 1 van de vele (nadruk op vele) stammen de Werfalla stam. Deze stam heeft nu een stad genaamd "Bani Walid". Weinig is bekend over deze stam. Niet dat het uitmaakt, het zijn dus inwoners van de stad Bani Walid.

En oja : http://anarabscontemplations.blogspot.com/
Laat me met rust!
pi_93075704
Begrijp ik goed dat er nu burgeroorlog is in Libie? Ik lees berichten op CNN van een ooggetuigeverslag van een aanval van tanks op een pro-Khadaffi kazerne.
pi_93075816
AJE: Benghazi bevrijd door overgelopen legereenheden...
I´m back.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:24:57 #226
pi_93075843
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Begrijp ik goed dat er nu burgeroorlog is in Libie? Ik lees berichten op CNN van een ooggetuigeverslag van een aanval van tanks op een pro-Khadaffi kazerne.
Het is nog steeds bevolking tegen regime, maar stukjes leger lijken over te lopen, en mensen kunnen zelf wapens hebben geregeld.

Dus euh... wanneer is het eigenlijk een burgeroorlog? Ik denk niet dat de helft van de bevolking voor Ghadaffi vecht.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:24:58 #227
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93075846
Reuters: Members of a Libyan army unit told Benghazi residents they had defected & "liberated" the city from Qaddafi's men #libya #feb17

Al Jazeera: Libyan Caller: Lieutenant Abdel Fattah Younis Obeidi, the Libyan Minister of Public Security has joined the Benghazi protesters

EnoughGaddafi: Demonstrators control security compound in Misratah #libya #feb17

Benghazi: Pharmacies distributing medicine for free; youths taken care of city's security, not a single case of looting reported #Libya
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93075903
Burgeroorlog is te sensatiemakend. Er is een opstand waarvan ik niet meer geloof dat Khadafi die in de hand heeft en dus ondertussen ook voormalige militairen bij het volk is aangesloten en hun wapens en tanks inzetten tegen Khadafi's troepen. En natuurlijk wat buit is gemaakt.

Khadafi gaat het echt niet redden. De pleuris is ook in Tripoli uitgebroken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_93075960
Revolutie dan. In Egypte hadden ze het ook over 'revolutie', maar dit komt dan meer in de buurt.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:27:06 #230
69315 raistlin6
pi_93075989
[Upd] Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
Update 21.24 uur
Al Jazeera meldt dat een woordvoerder van de afgesplitste legereenheid heeft gezegd dat de stad Benghazi is bevrijd na gevechten met veiligheidstroepen. Dit nieuws is nog niet onafhankelijk te bevestigen, maar wordt wel door meerdere bronnen gemeld.

Waar de EU het geweld in Libië veroordeelt, doet de Italiaanse premier Berlusconi dat niet. Berlusconi heeft gezegd Gadhaffi momenteel 'niet te willen storen' en heeft nog niet gebeld met de Libische leider. Italië heeft een goede band met Libië en heeft voor Gadhaffi meerdere keren de rode loper uit gelegd bij staatsbezoeken.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:27:32 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076016
divadalliaa dallia abdel-moniem
heavy gunfire in Tripoli right now! Planes can be heard flying all over Tripoli as well #Libya
39 seconds ago

Ik denk dat het vannacht/morgen erop of eronder is voor Muamar.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:27:58 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076058
Waarschijnlijk eronder *O*
  zondag 20 februari 2011 @ 21:28:26 #233
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93076088
evanchill Evan Hill
Tripoli sources to Al Jazeera: Security forces "besieging" the court complex where dozens of judges are protesting. #feb17
  zondag 20 februari 2011 @ 21:28:32 #234
69315 raistlin6
pi_93076097
second in charge in libya fled, aldus een demonstrant in Tripoli. Zegt het niet te kunnen bevestigen.
pi_93076105
quote:
6s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:27 schreef remlof het volgende:
Waarschijnlijk eronder *O*
Muamar geeft het niet zomaar op.
pi_93076122
Ontwikkelingen gaan ineens snel zeg...
I´m back.
pi_93076173
Burgeroorlog is een groot woord, maar ik denk dat het vannacht nog wel gaat kloppen.

Dit gaat nu allemaal zo snel dat zelfs Tripoli binnen uren ook totale chaos moet zijn.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:30:01 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076185
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, het zou nu wel helpen als de US wat precisiebombardementen uitvoerde. Maar dat doen ze vast niet.
pi_93076200
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:27 schreef raistlin6 het volgende:
Waar de EU het geweld in Libië veroordeelt, doet de Italiaanse premier Berlusconi dat niet. Berlusconi heeft gezegd Gadhaffi momenteel 'niet te willen storen' en heeft nog niet gebeld met de Libische leider. Italië heeft een goede band met Libië en heeft voor Gadhaffi meerdere keren de rode loper uit gelegd bij staatsbezoeken.
Berlusconi denkt alleen aan zichzelf. Next.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:30:30 #240
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93076213
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:27 schreef raistlin6 het volgende:

Die zou ook eens moeten verdwijnen. :r
pi_93076231
quote:
15s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het zou nu wel helpen als de US wat precisiebombardementen uitvoerde. Maar dat doen ze vast niet.
Het is een interne aangelegenheid.
pi_93076255
Curfew in Tripoli.
I´m back.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:31:21 #243
pi_93076270
Jaaaaa!!!!! Geruchten over een avondklok in Tripoly *O*
pi_93076285
Geweldig nieuws, ben trots op het zeer moedige Libische volk. Khadafi gaat eruit getrapt worden en keihard ook, net zoals zijn maatje Ben Ali eerder.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 20 februari 2011 @ 21:31:50 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076298
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jaaaaa!!!!! Geruchten over een avondklok in Tripoly *O*
Dat hielp in Egypte ook geweldig :')
pi_93076304
quote:
15s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Zou meer stuk dan goed maken, het zal nog helaas veel slachtoffers kosten maar voor de eigenwaarde moet het volk dit echt zelf doen.
pi_93076337
EU-buitenlandchef Catherine Ashton: waarschuwt dat een einde moet komen aan het geweld tegen
betogers.

Bron: telegraaf.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:32:55 #248
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076373
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:31 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Zou meer stuk dan goed maken, het zal nog helaas veel slachtoffers kosten maar voor de eigenwaarde moet het volk dit echt zelf doen.
Ja, ben ik met je eens. Maar Ghadaffi is veel gewelddadiger (en gekker) dan Mubarak. Dit gaat veel, heel veel, slachtoffers kosten.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:33:20 #249
pi_93076403
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoorde dat Ghadverdafie gezegd zou hebben: "Ik heb Libië gemaakt en ik zal het afbreken ook. "
  zondag 20 februari 2011 @ 21:34:14 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076441
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoorde dat Ghadverdafie gezegd zou hebben: "Ik heb Libië gemaakt en ik zal het afbreken ook. "
Ah, Keizer Nero all over again ;(
  zondag 20 februari 2011 @ 21:34:33 #251
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93076456
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
EU-buitenlandchef Catherine Ashton: waarschuwt dat een einde moet komen aan het geweld tegen
betogers.

Dat zal vast veel indruk maken.
pi_93076469
quote:
15s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, ben ik met je eens. Maar Ghadaffi is veel gewelddadiger (en gekker) dan Mubarak. Dit gaat veel, heel veel, slachtoffers kosten.
Yep,

Maar als de vaart erin blijft zoals nu het geval is, dan is dit morgen voorbij. Ik zie als enig ander alternatief dat legerdivisies elkaar dood vechten in dichtbevolkt gebied. En ik denk niet dat veel generaals dit aandurven aangezien hen de strop zal wachtten als ze verliezen.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:34:58 #253
pi_93076480
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef yavanna het volgende:

[..]

Die zou ook eens moeten verdwijnen. :r
Hij komt ook aan de beurt (als hij tenminste niet door een rechter wordt gekilled).
  zondag 20 februari 2011 @ 21:35:16 #254
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93076502
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

'Als ik het niet kan hebben, dan niemand'.
pi_93076503
quote:
betogers.

Want? Gaan we anders de EU quick reaction force inzetten om de burgers te beschermen?
Of gaat ze anders een kopje koffie drinken met Muammar? c_/
pi_93076535
Tja. Kadaffi heeft natuurlijk vaker voor hete vuren gestaan. Die man is een overlever. Maar moet het nu nog wel zien.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:36:29 #257
pi_93076575
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:34 schreef yavanna het volgende:

[..]

Dat zal vast veel indruk maken.
Ik denk niet dat Ghadaffie de Telegraaf leest. :N
  zondag 20 februari 2011 @ 21:36:37 #258
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93076585
Haaretz: Agencies: Witnesses: Libya army says Benghazi 'liberated' from pro-Ghadafi forces http://bit.ly/icdeyZ

evanchill Evan Hill
I spoke to a man from town of Yafran earlier today. He excitedly told me numerous towns in the western Nafusa mts would march to Tripoli.

EnoughGaddafi: sheikh Sadiq Ghariany, on @ajarabic, calls on all Libyan tribes 2 not fall in2 the trap & 2 remain united #feb17 #libya
pi_93076588
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:35 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Want? Gaan we anders de EU quick reaction force inzetten om de burgers te beschermen?
Tja. Ach. Wat je ervan mag verwachten.

Ik geloof niet dat Kadaffi onder de indruk is.
pi_93076610
10:05 pm Libya TV says that Seif el Islam will address the nation tonight . Sultan Sooud Al Qassemi, a commentator on Arab affairs and a prolific tweeter, will be tweeting throughout the address. Follow Sultan on twitter.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:37:39 #261
pi_93076621
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:35 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Of nog sterker: Ze gaan een bezoek van een Griekse diplomaat uitstellen!
pi_93076670
Ik denk dat Gadaffi het dit keer niet redt.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:40:44 #263
104871 remlof
Europees federalist
pi_93076822
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk dat Gadaffi het dit keer niet redt.
En ik hoop dat ie Berlusconi meesleurt:

On August 30, 2008, Gaddafi and Italian Prime Minister Silvio Berlusconi signed a historic cooperation treaty in Benghazi.[50][51][52] Under its terms, Italy will pay $5 billion to Libya as compensation for its former military occupation. In exchange, Libya will take measures to combat illegal immigration coming from its shores and boost investments in Italian companies.[51][53] The treaty was ratified by Italy on February 6, 2009,[50] and by Libya on March 2, during a visit to Tripoli by Berlusconi.[51][54] In June Gaddafi made his first visit to Rome, where he met Prime Minister Berlusconi, President Giorgio Napolitano, Senate President Renato Schifani, and Chamber President Gianfranco Fini, among others.[51] The Democratic Party and Italy of Values opposed the visit,[55][56] and many protests were staged throughout Italy by human rights organizations and the Radical Party[disambiguation needed].[57] Gaddafi also took part in the G8 summit in L'Aquila in July 2009 as Chairman of the African Union.[51] Since 2008, Italy is Libya's principal commercial partner. A lot of commercial agreements have been signed in the oil, infrastructural and financial sectors between both countries.

http://en.wikipedia.org/wiki/Libya#Cooperation_with_Italy
  zondag 20 februari 2011 @ 21:41:18 #264
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93076854
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ghadaffie de Telegraaf leest. :N
Hij leeft vast in zijn eigen narcistische wereldje.

Morgen gaat Brussel overleg voeren over Libië, als altijd lekker vlot en er zal vast weer weinig uitkomen, sowieso publiekelijk.

Amerika trekt misschien lering uit Egypte, dat het deze keer niet meer te stoppen is, of ze dan wat kunnen/willen doen is weer een tweede.
pi_93077029
Regime valt langzaam aan uit elkaar..

1955 GMT: Al Jazeera and AFP report that Libya's Ambassador to the Arab League, Abdel Moneim al Honi, has submitted his resignation over "the mass genocide of Libyans".

PSJorgensen: RT @iyad_elbaghdadi: Aljazeera confirms #Libya Interior Minster Abdulfattah Yunus joins protesters; abandons #Gaddafi regime #Feb17
  zondag 20 februari 2011 @ 21:44:28 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_93077076
Yep, dit gaat niet lang meer duren.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:44:31 #267
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93077080
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:40 schreef remlof het volgende:

[..]

En ik hoop dat ie Berlusconi meesleurt:

On August 30, 2008, Gaddafi and Italian Prime Minister Silvio Berlusconi signed a historic cooperation treaty in Benghazi.[50][51][52] Under its terms, Italy will pay $5 billion to Libya as compensation for its former military occupation. In exchange, Libya will take measures to combat illegal immigration coming from its shores and boost investments in Italian companies.[51][53] The treaty was ratified by Italy on February 6, 2009,[50] and by Libya on March 2, during a visit to Tripoli by Berlusconi.[51][54] In June Gaddafi made his first visit to Rome, where he met Prime Minister Berlusconi, President Giorgio Napolitano, Senate President Renato Schifani, and Chamber President Gianfranco Fini, among others.[51] The Democratic Party and Italy of Values opposed the visit,[55][56] and many protests were staged throughout Italy by human rights organizations and the Radical Party[disambiguation needed].[57] Gaddafi also took part in the G8 summit in L'Aquila in July 2009 as Chairman of the African Union.[51] Since 2008, Italy is Libya's principal commercial partner. A lot of commercial agreements have been signed in the oil, infrastructural and financial sectors between both countries.

http://en.wikipedia.org/wiki/Libya#Cooperation_with_Italy
Het is toch eigenlijk v.d gekke dat dit, simpel gezegd, allemaal maar kon/kan.
pi_93077105
quote:
betogers.

Wat een schat is die Catherine Ashton toch ! Wat "verdient" die dame per minuut, als ze een "waarschuwing" ventileert ?
Zou het niet helpen als ze morgenmiddag op high tea gaat met Muha ? In dat geval doet ze er goed aan een pakje echte engelse thee mee te nemen, en een thermoskan, voor het geval Muha geen warm water heeft, en geen thee.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:45:07 #269
69315 raistlin6
pi_93077119
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef yavanna het volgende:

[..]

Hij leeft vast in zijn eigen narcistische wereldje.

Morgen gaat Brussel overleg voeren over Libië, als altijd lekker vlot en er zal vast weer weinig uitkomen, sowieso publiekelijk.

Amerika trekt misschien lering uit Egypte, dat het deze keer niet meer te stoppen is, of ze dan wat kunnen/willen doen is weer een tweede.
Over De Telegraaf, dat woord 'waarschuwt' hebben ze erbij bedacht. Heb het originele bericht van ANP ook gebruikt voor een klein stukje van het nieuwsbericht en daar stond dat ze zich zorgen maakte en het geweld veroordeelt.
pi_93077146
quote:
LiaLoVeD: Aljazeera caller from #Tripoli: HEAVY GUNFIRE AT AZIZIA CAMP #GADDAFI'S PERSONAL RESIDENCE!
quote:
flojo: SaloumehZ SaloumehZ RT @vatyma Okay, now Al Jazeera eyewitness says that parts of Tripoli are on fire. #Libya
quote:
Toti: Al Jahzeera reports tat by using mercenaries means that Gaddafi is sure that the Libyan Army won't shoot at their own poeple
pi_93077197
Er is geen houwen meer aan. Tja, dan kan ie beter maar gaan. Of het volk dan beter af is, valt nog te bezien. Want wat komt er voor in de plaats?
  zondag 20 februari 2011 @ 21:46:25 #272
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93077214
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:43 schreef Aloulou het volgende:
Regime valt langzaam aan uit elkaar..

1955 GMT: Al Jazeera and AFP report that Libya's Ambassador to the Arab League, Abdel Moneim al Honi, has submitted his resignation over "the mass genocide of Libyans".

PSJorgensen: RT @iyad_elbaghdadi: Aljazeera confirms #Libya Interior Minster Abdulfattah Yunus joins protesters; abandons #Gaddafi regime #Feb17

Zou mooi zijn. Diep respect voor de moed van de mensen daar.

AJELive AJELive
by AymanM
Doctor adds that the protests are spreading but the violence is also intensifying in Tripoli #Libya
pi_93077248
Gunfire at Azizia, Gaddafi's personal residence.
Ik zie ineens de finale van Scarface voor me...
I´m back.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:47:23 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_93077271
AJELive AJELive
"We can hear gun shots from Ghaddafi's residence in Bab Aziziyaa in Tripoli" #Libya
3 minutes ago
pi_93077272
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef quirigua het volgende:

[..]

Wat een schat is die Catherine Ashton toch ! Wat "verdient" die dame per minuut, als ze een "waarschuwing" ventileert ?
Zou het niet helpen als ze morgenmiddag op high tea gaat met Muha ? In dat geval doet ze er goed aan een pakje echte engelse thee mee te nemen, en een thermoskan, voor het geval Muha geen warm water heeft, en geen thee.
Het zijn graaiers tot en met.

Vreselijk dat Europa. Misschien moeten we daartegen in opstand komen.
pi_93077275
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is geen houwen meer aan. Tja, dan kan ie beter maar gaan. Of het volk dan beter af is, valt nog te bezien. Want wat komt er voor in de plaats?
Wat is dit nu weer voor een opmerking man.
I´m back.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:48:14 #277
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93077337
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:45 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Over De Telegraaf, dat woord 'waarschuwt' hebben ze erbij bedacht. Heb het originele bericht van ANP ook gebruikt voor een klein stukje van het nieuwsbericht en daar stond dat ze zich zorgen maakte en het geweld veroordeelt.
Nogal een verschil, wel of niet dat woord erbij. Prut Telegraaf ook, daar kun je maar weinig van geloven.
pi_93077349
alchemist585: RT @EnoughGaddafi: Report: Sheikh Sadiq Ghariany detained after making statement to @ajarabic calling on all libyans to join demonstrators #libya #feb17

Ten info, deze geleerde heeft gezegd dat opstaan tegen Khadafi nu een religieuze plicht is voor elke Libier op Al Jazeera.
pi_93077389
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een opmerking man.
Precies wat ik zeg. Wie grijpt straks daar de macht?

Alle veranderingen zijn geen verbeteringen hoor.

Kadaffi is niet alleen maar slecht voor zijn burgers, zie de voorzieningen die daar zijn.
pi_93077434
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:48 schreef Aloulou het volgende:
alchemist585: RT @EnoughGaddafi: Report: Sheikh Sadiq Ghariany detained after making statement to @ajarabic calling on all libyans to join demonstrators #libya #feb17

Ten info, deze geleerde heeft gezegd dat opstaan tegen Khadafi nu een religieuze plicht is voor elke Libier op Al Jazeera.
Één van de vele schakels die nodig is om dit te doen slagen.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:50:06 #281
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93077472
Tripolitanian: Protests in #Tripoli are in full swing - thousands out on the streets. #Libya

AJELive: Doctor says they are driving around with medication looking to help the injured after the shootings in Tripoli #libya
pi_93077596
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:49 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Één van de vele schakels die nodig is om dit te doen slagen.
Het gaat ook slagen, is echt alleen maar een kwestie van tijd. Ik geloof niet meer dat Khadafi dit nog onder de hand krijgt. Van binnenuit grote scheuren (regime + leger), machtige personen + stammen en het hele volk dat nu ziet dat Khadafi als het kon ze allemaal zou afmaken om maar aan de macht te blijven. Na Ben Ali en Mobarak wordt Khadafi de derde die zijn land ontvlucht en anders door een menigte wordt gelynched.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:51:52 #283
pi_93077614
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Je blijft die vraag maar herhalen. Het alternatief is zekere onderdrukking en marteling.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:51:56 #284
69315 raistlin6
pi_93077623
Update 21.50 uur
Het geweld lijkt zich inmiddels verplaatst te hebben van Benghazi naar Tripoli. Er zijn meldingen van vuurgevechten bij het huis van Gadhaffi in de buurt en er is een avondklok ingesteld. Een demonstrant in Tripoli gaf tegenover Al Jazeera aan hier niet zo van onder de indruk te zijn. "Ja, die avondklok kan er wel zijn, maar er is niemand die zich nog iets aantrekt van wat Gadhaffi zegt", aldus de demonstrant die niet bij naam genoemd wil worden.

De Libische afgevaardigde van de Arabische Liga is volgens Al Jazeera afgetreden en er gaan ook geruchten dat de tweede man van Gadhaffi gevlucht zou zijn en een van zijn ministers zich heeft aangesloten bij de demonstranten.
pi_93077743
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:48 schreef yavanna het volgende:

[..]

Nogal een verschil, wel of niet dat woord erbij. Prut Telegraaf ook, daar kun je maar weinig van geloven.
OK, waarschuw de Telegraaf dat ze het woord waarschuwing niet in de mond van Catherine Ashton behoren te leggen. :Y
Overigens, het verschil is millimarginaal, en die Catherine Ashton is echt een lieverd.
Ze drinkt haar thee op tijd en maakt zich zorgen. Ik maak me ook zorgen : om Catherine. ~O>
pi_93077961

achmedhelmut: RT @iyad_elbaghdadi: Confirmation that Toareg tribal areas of southern #Libya have abandoned #Gaddafi and joined the demonstrators! #Feb17
half a minute ago via web

pi_93078005
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je blijft die vraag maar herhalen. Het alternatief is zekere onderdrukking en marteling.
Tja, ik hoop maar het beste voor de bevolking. Wat het ook wordt.

Als ze maar niet denken dat de Westerse democratie vol met MARKT MARKT en nog eens MARKT zaligmakend is. Integendeel.

Na de val van de muur werd ook niet iederen gelukkig en zag de bevolking de zwarte kant van de markt. :')
pi_93078059
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als ze maar niet denken dat de Westerse democratie vol met MARKT MARKT en nog eens MARKT zaligmakend is. Integendeel.

Na de val van de muur werd ook niet iederen gelukkig en zag de bevolking de zwarte kant van de markt. :')
Neo-Liberalisme bedoel je hea
pi_93078074
Waar blijven de extra journaals op de NL tv???
pi_93078113
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef Cudles het volgende:

[..]

Neo-Liberalisme bedoel je hea
Yep.

Dat is ook vergif. Niet te zuinig.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:58:47 #291
69315 raistlin6
pi_93078131
quote:
Waar blijven de extra journaals op de NL tv???
Als het vandaag op het nieuws komt, zijn ze al sneller dan bij Egypte.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:58:54 #292
pi_93078140
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Aloulou het volgende:

achmedhelmut: RT @iyad_elbaghdadi: Confirmation that Toareg tribal areas of southern #Libya have abandoned #Gaddafi and joined the demonstrators! #Feb17
half a minute ago via web

Toearegs zijn geen lieverdjes.

Wiki:
quote:
In 1963 kwamen de stammen van de Adaghbergen in Noord Mali voor het eerst in opstand tegen de Malinese overheid. De opstand werd in 1964 neergeslagen. Een tweede opstand volgde tussen 1990 - 1996, en een derde in 2006. In alle drie de opstanden speelt een beperkt aantal mannen uit de regio Kidal in Mali een hoofdrol. In Niger kwamen de Toeareg tussen 1992 - 1998 tegen de overheid in opstand. De belangrijkste eisen in alle opstanden waren politieke autonomie, meer geld en aandacht voor sociale en economische ontwikkeling in Toeareg gebied, en betere vertegenwoordiging in het staatsapparaat.
pi_93078381
Zoon van Khadafi, Saif el Islam, gaat volk straks op nationale tv toespreken
  zondag 20 februari 2011 @ 22:02:52 #294
pi_93078447
quote:

[..]

Wij krijgen op een dag ook een revolutie.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:03:13 #295
69315 raistlin6
pi_93078480
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Aloulou het volgende:
Tijdje terug op Al Jazeera over gehoord dat het volgens de demonstranten 30 jaar te laat is en ze niet zullen gaan luisteren naar wat ie te zeggen heeft.
pi_93078483
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Aloulou het volgende:
Die is niet dom.

Hij had trouwens Ruben bezocht, het Nederlandse jongetje dat de crash overleefde.
pi_93078492
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wij krijgen op een dag ook een revolutie.
Nee wij hebben die niet nodig om een goed leven te hebben.
pi_93078494
Touareg heb je in verschillende Arabische landen (Marokko, Tunesie, Algerije, Libie en Mauretanie) en hebben eigen leefwijze in en rondom woestijn. Verschillen maar vormden wat ik heb gelezen een eigen unit in Libische leger. Goed teken dat Khadafi's macht verder uit elkaar valt.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:04:45 #299
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93078597
ShababLibya LibyanYouthMovement
BREAKING CONFIRMED: Protesters in Tripoli marching towards the Green Square chanting: No God but God and Gaddafi is the Enemy of God #feb17
pi_93078660
Sheikh (schriftgeleerde) die eerder opriep op al Jazeera dat opstaan tegen Khadafi nu een religieuze plicht is van elke Libier roept op naar de stammen toe niet verdeeld te zijn en samen sterk te staan met Libische volk.

Wat dit stammengedoe betreft verschilt Libie heel erg met Tunesie en Egypte overigens.
pi_93078690
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')