24 jaar oud en dan afgeslacht worden als huurling in de woestijn... Vraag me af of de familie het nog te weten komt (van hem waarschijnlijk wel, maar anderen?).quote:Op zondag 20 februari 2011 20:04 schreef -jos- het volgende:
ibnkafka RT @From_Gaza Photos of Guinean mercenary ID in #Benghazi | http://bit.ly/eHxtxm | http://bit.ly/g9Xann | http://bit.ly/fl6NBJ #Libya
Mja, ik denk dat het inderdaad niet zo duidelijk is.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Is dat niet meer een reisvisum, gezien de tekst op de voorkant? Van Guinea naar Tripoli, Libië. En de datum is 8/6/2010. Vraag me dus sterk af of dit wel direct van een huursoldaat is... Of zie ik spoken?
Hij is in ieder geval niet net ingevlogen.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat het inderdaad niet zo duidelijk is.
Ze zouden ook kunnen ante-dateren...quote:Op zondag 20 februari 2011 20:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Is dat niet meer een reisvisum, gezien de tekst op de voorkant? Van Guinea naar Tripoli, Libië. En de datum is 8/6/2010. Vraag me dus sterk af of dit wel direct van een huursoldaat is... Of zie ik spoken?
Olie en vriendjes in Westerse regeringen. Burgers van Westerse landen moeten verantwoordelijkheid erkennen voor de dictaturen in MO.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:40 schreef Drifter__ het volgende:
Dat die Khadafi snel mag oprotten
Heb nooit begrepen, hoe zo een idioot een heel land kan runnen...
Tuurlijk, alles kan, maar het lijkt me hier iets geloofwaardiger dat er een willekeurig reisvisum wordt gebruikt om de boel op te hitsen, eigenlijk.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:30 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Ze zouden ook kunnen ante-dateren...
http://news.yahoo.com/s/nm/20110220/ts_nm/us_libya_protestsquote:Members of a Libyan army unit told Benghazi residents on Sunday they had defected and "liberated" the city from forces supporting veteran leader Muammar Gaddafi, two residents said.
Habib al-Obaidi, who heads the intensive care unit at the main Al-Jalae hospital, and lawyer Mohamed Al-Mana, told Reuters members of the "Thunderbolt" squad had arrived at the hospital with soldiers wounded in clashes with Gaddafi's personal guard.
"They are now saying that they have overpowered the Praetorian Guard and that they have joined the people's revolt," Mohamed said by telephone. It was not possible to independently verify the report.
Meerdere bronnen melden dat de stad Benghazi nu in handen is van de demonstranten. Sinds de Al Saika 236 zich heeft aangesloten bij de demonstranten. Ook zouden er sms'jes worden verzonden uit de Barka Barrakken dat demonstranten wapens moeten halen. Er zouden tanks, atillery en allerlei wapentuig buit zijn gemaakt.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:49 schreef raistlin6 het volgende:
Feedback zoals altijd meer dan welkom.
Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
De demonstraties in Libië lopen met de dag erger uit de hand. Zondag zouden alleen al in de stad Benghazi honderden doden en meer dan duizend gewonden zijn gevallen, toen het leger het vuur opende op demonstranten en met machinegeweren gericht op burgers schoot.
Het is niet duidelijk hoe de situatie op dit moment in Benghazi is, maar het lijkt zo te zijn dat een deel van het leger zich af heeft gesplitst van de rest en zich met wapens en legervoertuigen bij de demonstranten heeft aangesloten.
Demonstranten in de buurt van de hoofdstad Tripoli zouden op weg zijn naar het huis van de Gids van de Revolutie kolonel Muammar Ghadaffi om dit in brand te steken. De protesten in het land zijn gericht op hervormingen en meer democratie, maar vooral tegen Ghadaffi die het land al 42 jaar regeert.
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt dat er sowieso 173 mensen zijn overleden, en zegt er tegelijkertijd bij dat dit een zeer 'conservatieve schatting' is.
Onafhankelijke media in Libië zijn verboden en het internet en de mobiele telefonie in het land zijn afgesloten. Via YouTube komen wel veel schokkende filmpjes naar buiten.
Regeringsleiders in Europa veroordelen het geweld tegen de demonstranten. Zo zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van Frankrijk en Duitsland verontwaardigd. Zij noemen het geweld 'onacceptabel en buiten alle proporties'. De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft aangekondigd dat Libië hoog op de agenda komt te staan bij de komende vergadering van de EU in Brussel. Catherine Ashton van Buitenlandse Zaken van de EU heeft het geweld ook veroordeeld en maakt zich naar eigen zeggen ernstig zorgen.
Thanks, maar dan laat ik die passage over Benghazi in het bericht even hoe die is, omdat het daar al om geruchten gaat. Ik heb daarbij Al Jazeera als bron gebruikt, en ook die baseren zich op ooggetuigen, maar is toch net iets betrouwbaarder.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:59 schreef BeSimple het volgende:
[..]
Meerdere bronnen melden dat de stad Benghazi nu in handen is van de demonstranten. Sinds de Al Saika 236 zich heeft aangesloten bij de demonstranten. Ook zouden er sms'jes worden verzonden uit de Barka Barrakken dat demonstranten wapens moeten halen. Er zouden tanks, atillery en allerlei wapentuig buit zijn gemaakt.
Bron:
http://twitter.com/ShababLibya
http://www.facebook.com/p(...)ment/133738650025293
Nee dat is een paspoort afgegeven door de ambassade van Guneya in de stad Tripoli op 8/6/2010.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Er wordt inmiddels stevig met tanks op menigtes geschoten in Tripoli, aldus mijn schoonouders die daar een paar uur geleden zijn vertrokken daar. Ze hadden een parabolantenne dus ze konden al die tijd het Noorse nieuws volgen ('t zijn Noren trouwens), en wat er in de officiele berichten hier en in NL komt, komt niet eens ind e richting van wat er echt gaande is...
Brr
Maargoed, zij zijn gelukkig veilig in Amsterdam nu.
Paspoort of reisvisum, whatever, maar ik zie in dit document geen reden om deze man als huursoldaat te zien, bedoelde ik te zeggenquote:Op zondag 20 februari 2011 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dat is een paspoort afgegeven door de ambassade van Guneya in de stad Tripoli.
Volgens dat paspoort is de man schilder.
Ik ook niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Paspoort of reisvisum, whatever, maar ik zie in dit document geen reden om deze man als huursoldaat te zien, bedoelde ik te zeggen
Een stam bemoeit zich met de gang van zaken in Tripoli. Zullen wel wapens hebben gok ik.quote:BREAKING CONFIRMED: Tripoli is out! Werfalla Tribe out in Tripoli! FREE FREE LIBYA! #feb17 #libya #gaddaficrimesj
Soort lokale VN.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:09 schreef raistlin6 het volgende:
Al Jazeera: Delegated person for Libya for the Arab Council (?) has resigned.
Bekend is dat veel midden-oosten landen een soort van stammen cultuur hebben of hadden. In Libie is 1 van de vele (nadruk op vele) stammen de Werfalla stam. Deze stam heeft nu een stad genaamd "Bani Walid". Weinig is bekend over deze stam. Niet dat het uitmaakt, het zijn dus inwoners van de stad Bani Walid.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stam bemoeit zich met de gang van zaken in Tripoli. Zullen wel wapens hebben gok ik.
Het is nog steeds bevolking tegen regime, maar stukjes leger lijken over te lopen, en mensen kunnen zelf wapens hebben geregeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:22 schreef Onverlaatje het volgende:
Begrijp ik goed dat er nu burgeroorlog is in Libie? Ik lees berichten op CNN van een ooggetuigeverslag van een aanval van tanks op een pro-Khadaffi kazerne.
Nee, het zou nu wel helpen als de US wat precisiebombardementen uitvoerde. Maar dat doen ze vast niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Muamar geeft het niet zomaar op.
Berlusconi denkt alleen aan zichzelf. Next.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:27 schreef raistlin6 het volgende:
Waar de EU het geweld in Libië veroordeelt, doet de Italiaanse premier Berlusconi dat niet. Berlusconi heeft gezegd Gadhaffi momenteel 'niet te willen storen' en heeft nog niet gebeld met de Libische leider. Italië heeft een goede band met Libië en heeft voor Gadhaffi meerdere keren de rode loper uit gelegd bij staatsbezoeken.
Die zou ook eens moeten verdwijnen.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:27 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
Waar de EU het geweld in Libië veroordeelt, doet de Italiaanse premier Berlusconi dat niet. Berlusconi heeft gezegd Gadhaffi momenteel 'niet te willen storen' en heeft nog niet gebeld met de Libische leider. Italië heeft een goede band met Libië en heeft voor Gadhaffi meerdere keren de rode loper uit gelegd bij staatsbezoeken.
Het is een interne aangelegenheid.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het zou nu wel helpen als de US wat precisiebombardementen uitvoerde. Maar dat doen ze vast niet.
Dat hielp in Egypte ook geweldigquote:Op zondag 20 februari 2011 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jaaaaa!!!!! Geruchten over een avondklok in Tripoly
Zou meer stuk dan goed maken, het zal nog helaas veel slachtoffers kosten maar voor de eigenwaarde moet het volk dit echt zelf doen.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het zou nu wel helpen als de US wat precisiebombardementen uitvoerde. Maar dat doen ze vast niet.
Ja, ben ik met je eens. Maar Ghadaffi is veel gewelddadiger (en gekker) dan Mubarak. Dit gaat veel, heel veel, slachtoffers kosten.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:31 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Zou meer stuk dan goed maken, het zal nog helaas veel slachtoffers kosten maar voor de eigenwaarde moet het volk dit echt zelf doen.
Ik hoorde dat Ghadverdafie gezegd zou hebben: "Ik heb Libië gemaakt en ik zal het afbreken ook. "quote:Op zondag 20 februari 2011 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Muamar geeft het niet zomaar op.
Ah, Keizer Nero all over againquote:Op zondag 20 februari 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Ghadverdafie gezegd zou hebben: "Ik heb Libië gemaakt en ik zal het afbreken ook. "
Dat zal vast veel indruk maken.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
EU-buitenlandchef Catherine Ashton: waarschuwt dat een einde moet komen aan het geweld tegen
betogers.
Bron: telegraaf.
Yep,quote:Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, ben ik met je eens. Maar Ghadaffi is veel gewelddadiger (en gekker) dan Mubarak. Dit gaat veel, heel veel, slachtoffers kosten.
Hij komt ook aan de beurt (als hij tenminste niet door een rechter wordt gekilled).quote:Op zondag 20 februari 2011 21:30 schreef yavanna het volgende:
[..]
Die zou ook eens moeten verdwijnen.
'Als ik het niet kan hebben, dan niemand'.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Ghadverdafie gezegd zou hebben: "Ik heb Libië gemaakt en ik zal het afbreken ook. "
Want? Gaan we anders de EU quick reaction force inzetten om de burgers te beschermen?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
EU-buitenlandchef Catherine Ashton: waarschuwt dat een einde moet komen aan het geweld tegen
betogers.
Ik denk niet dat Ghadaffie de Telegraaf leest.quote:
Tja. Ach. Wat je ervan mag verwachten.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:35 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Want? Gaan we anders de EU quick reaction force inzetten om de burgers te beschermen?
Of gaat ze anders een kopje koffie drinken met Muammar?
Of nog sterker: Ze gaan een bezoek van een Griekse diplomaat uitstellen!quote:Op zondag 20 februari 2011 21:35 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Want? Gaan we anders de EU quick reaction force inzetten om de burgers te beschermen?
Of gaat ze anders een kopje koffie drinken met Muammar?
En ik hoop dat ie Berlusconi meesleurt:quote:Op zondag 20 februari 2011 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk dat Gadaffi het dit keer niet redt.
Hij leeft vast in zijn eigen narcistische wereldje.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Ghadaffie de Telegraaf leest.
Het is toch eigenlijk v.d gekke dat dit, simpel gezegd, allemaal maar kon/kan.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:40 schreef remlof het volgende:
[..]
En ik hoop dat ie Berlusconi meesleurt:
On August 30, 2008, Gaddafi and Italian Prime Minister Silvio Berlusconi signed a historic cooperation treaty in Benghazi.[50][51][52] Under its terms, Italy will pay $5 billion to Libya as compensation for its former military occupation. In exchange, Libya will take measures to combat illegal immigration coming from its shores and boost investments in Italian companies.[51][53] The treaty was ratified by Italy on February 6, 2009,[50] and by Libya on March 2, during a visit to Tripoli by Berlusconi.[51][54] In June Gaddafi made his first visit to Rome, where he met Prime Minister Berlusconi, President Giorgio Napolitano, Senate President Renato Schifani, and Chamber President Gianfranco Fini, among others.[51] The Democratic Party and Italy of Values opposed the visit,[55][56] and many protests were staged throughout Italy by human rights organizations and the Radical Party[disambiguation needed].[57] Gaddafi also took part in the G8 summit in L'Aquila in July 2009 as Chairman of the African Union.[51] Since 2008, Italy is Libya's principal commercial partner. A lot of commercial agreements have been signed in the oil, infrastructural and financial sectors between both countries.
http://en.wikipedia.org/wiki/Libya#Cooperation_with_Italy
Wat een schat is die Catherine Ashton toch ! Wat "verdient" die dame per minuut, als ze een "waarschuwing" ventileert ?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
betogers.
Over De Telegraaf, dat woord 'waarschuwt' hebben ze erbij bedacht. Heb het originele bericht van ANP ook gebruikt voor een klein stukje van het nieuwsbericht en daar stond dat ze zich zorgen maakte en het geweld veroordeelt.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hij leeft vast in zijn eigen narcistische wereldje.
Morgen gaat Brussel overleg voeren over Libië, als altijd lekker vlot en er zal vast weer weinig uitkomen, sowieso publiekelijk.
Amerika trekt misschien lering uit Egypte, dat het deze keer niet meer te stoppen is, of ze dan wat kunnen/willen doen is weer een tweede.
quote:LiaLoVeD: Aljazeera caller from #Tripoli: HEAVY GUNFIRE AT AZIZIA CAMP #GADDAFI'S PERSONAL RESIDENCE!
quote:flojo: SaloumehZ SaloumehZ RT @vatyma Okay, now Al Jazeera eyewitness says that parts of Tripoli are on fire. #Libya
quote:Toti: Al Jahzeera reports tat by using mercenaries means that Gaddafi is sure that the Libyan Army won't shoot at their own poeple
Zou mooi zijn. Diep respect voor de moed van de mensen daar.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:43 schreef Aloulou het volgende:
Regime valt langzaam aan uit elkaar..
1955 GMT: Al Jazeera and AFP report that Libya's Ambassador to the Arab League, Abdel Moneim al Honi, has submitted his resignation over "the mass genocide of Libyans".
PSJorgensen: RT @iyad_elbaghdadi: Aljazeera confirms #Libya Interior Minster Abdulfattah Yunus joins protesters; abandons #Gaddafi regime #Feb17
Het zijn graaiers tot en met.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef quirigua het volgende:
[..]
Wat een schat is die Catherine Ashton toch ! Wat "verdient" die dame per minuut, als ze een "waarschuwing" ventileert ?
Zou het niet helpen als ze morgenmiddag op high tea gaat met Muha ? In dat geval doet ze er goed aan een pakje echte engelse thee mee te nemen, en een thermoskan, voor het geval Muha geen warm water heeft, en geen thee.
Wat is dit nu weer voor een opmerking man.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is geen houwen meer aan. Tja, dan kan ie beter maar gaan. Of het volk dan beter af is, valt nog te bezien. Want wat komt er voor in de plaats?
Nogal een verschil, wel of niet dat woord erbij. Prut Telegraaf ook, daar kun je maar weinig van geloven.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:45 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Over De Telegraaf, dat woord 'waarschuwt' hebben ze erbij bedacht. Heb het originele bericht van ANP ook gebruikt voor een klein stukje van het nieuwsbericht en daar stond dat ze zich zorgen maakte en het geweld veroordeelt.
Precies wat ik zeg. Wie grijpt straks daar de macht?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een opmerking man.
Één van de vele schakels die nodig is om dit te doen slagen.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:48 schreef Aloulou het volgende:
alchemist585: RT @EnoughGaddafi: Report: Sheikh Sadiq Ghariany detained after making statement to @ajarabic calling on all libyans to join demonstrators #libya #feb17
Ten info, deze geleerde heeft gezegd dat opstaan tegen Khadafi nu een religieuze plicht is voor elke Libier op Al Jazeera.
Het gaat ook slagen, is echt alleen maar een kwestie van tijd. Ik geloof niet meer dat Khadafi dit nog onder de hand krijgt. Van binnenuit grote scheuren (regime + leger), machtige personen + stammen en het hele volk dat nu ziet dat Khadafi als het kon ze allemaal zou afmaken om maar aan de macht te blijven. Na Ben Ali en Mobarak wordt Khadafi de derde die zijn land ontvlucht en anders door een menigte wordt gelynched.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:49 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Één van de vele schakels die nodig is om dit te doen slagen.
Je blijft die vraag maar herhalen. Het alternatief is zekere onderdrukking en marteling.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is geen houwen meer aan. Tja, dan kan ie beter maar gaan. Of het volk dan beter af is, valt nog te bezien. Want wat komt er voor in de plaats?
OK, waarschuw de Telegraaf dat ze het woord waarschuwing niet in de mond van Catherine Ashton behoren te leggen.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:48 schreef yavanna het volgende:
[..]
Nogal een verschil, wel of niet dat woord erbij. Prut Telegraaf ook, daar kun je maar weinig van geloven.
Tja, ik hoop maar het beste voor de bevolking. Wat het ook wordt.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je blijft die vraag maar herhalen. Het alternatief is zekere onderdrukking en marteling.
Neo-Liberalisme bedoel je heaquote:Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik hoop maar het beste voor de bevolking. Wat het ook wordt.
Als ze maar niet denken dat de Westerse democratie vol met MARKT MARKT en nog eens MARKT zaligmakend is. Integendeel.
Na de val van de muur werd ook niet iederen gelukkig en zag de bevolking de zwarte kant van de markt.
Als het vandaag op het nieuws komt, zijn ze al sneller dan bij Egypte.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar blijven de extra journaals op de NL tv???
Toearegs zijn geen lieverdjes.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:56 schreef Aloulou het volgende:
achmedhelmut: RT @iyad_elbaghdadi: Confirmation that Toareg tribal areas of southern #Libya have abandoned #Gaddafi and joined the demonstrators! #Feb17
half a minute ago via web
quote:In 1963 kwamen de stammen van de Adaghbergen in Noord Mali voor het eerst in opstand tegen de Malinese overheid. De opstand werd in 1964 neergeslagen. Een tweede opstand volgde tussen 1990 - 1996, en een derde in 2006. In alle drie de opstanden speelt een beperkt aantal mannen uit de regio Kidal in Mali een hoofdrol. In Niger kwamen de Toeareg tussen 1992 - 1998 tegen de overheid in opstand. De belangrijkste eisen in alle opstanden waren politieke autonomie, meer geld en aandacht voor sociale en economische ontwikkeling in Toeareg gebied, en betere vertegenwoordiging in het staatsapparaat.
Wij krijgen op een dag ook een revolutie.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik hoop maar het beste voor de bevolking. Wat het ook wordt.
Als ze maar niet denken dat de Westerse democratie vol met MARKT MARKT en nog eens MARKT zaligmakend is. Integendeel.
Na de val van de muur werd ook niet iederen gelukkig en zag de bevolking de zwarte kant van de markt.
Tijdje terug op Al Jazeera over gehoord dat het volgens de demonstranten 30 jaar te laat is en ze niet zullen gaan luisteren naar wat ie te zeggen heeft.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Aloulou het volgende:
Zoon van Khadafi, Saif el Islam, gaat volk straks op nationale tv toespreken
Die is niet dom.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Aloulou het volgende:
Zoon van Khadafi, Saif el Islam, gaat volk straks op nationale tv toespreken
Nee wij hebben die niet nodig om een goed leven te hebben.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij krijgen op een dag ook een revolutie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |