abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 20:04:22 #201
132191 -jos-
Money=Power
pi_93071047
ibnkafka RT @From_Gaza Photos of Guinean mercenary ID in #Benghazi | http://bit.ly/eHxtxm | http://bit.ly/g9Xann | http://bit.ly/fl6NBJ #Libya
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:07:29 #202
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93071171
Paspoort van huurling? // flickr

pi_93071243
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:04 schreef -jos- het volgende:
ibnkafka RT @From_Gaza Photos of Guinean mercenary ID in #Benghazi | http://bit.ly/eHxtxm | http://bit.ly/g9Xann | http://bit.ly/fl6NBJ #Libya
24 jaar oud en dan afgeslacht worden als huurling in de woestijn... Vraag me af of de familie het nog te weten komt (van hem waarschijnlijk wel, maar anderen?).
pi_93071462
Is dat niet meer een reisvisum, gezien de tekst op de voorkant? Van Guinea naar Tripoli, Libië. En de datum is 8/6/2010. Vraag me dus sterk af of dit wel direct van een huursoldaat is... Of zie ik spoken?

Er wordt inmiddels stevig met tanks op menigtes geschoten in Tripoli, aldus mijn schoonouders die daar een paar uur geleden zijn vertrokken daar. Ze hadden een parabolantenne dus ze konden al die tijd het Noorse nieuws volgen ('t zijn Noren trouwens), en wat er in de officiele berichten hier en in NL komt, komt niet eens ind e richting van wat er echt gaande is...
Brr
Maargoed, zij zijn gelukkig veilig in Amsterdam nu.
pi_93071598
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Is dat niet meer een reisvisum, gezien de tekst op de voorkant? Van Guinea naar Tripoli, Libië. En de datum is 8/6/2010. Vraag me dus sterk af of dit wel direct van een huursoldaat is... Of zie ik spoken?
Mja, ik denk dat het inderdaad niet zo duidelijk is.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:17:55 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_93071622
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat het inderdaad niet zo duidelijk is.
Hij is in ieder geval niet net ingevlogen.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:30:04 #207
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93072291
quote:
Ze zouden ook kunnen ante-dateren...
Laat me met rust!
pi_93072986
Dat die Khadafi snel mag oprotten :r
Heb nooit begrepen, hoe zo een idioot een heel land kan runnen... :?
  zondag 20 februari 2011 @ 20:43:58 #209
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93073197
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:40 schreef Drifter__ het volgende:
Dat die Khadafi snel mag oprotten :r
Heb nooit begrepen, hoe zo een idioot een heel land kan runnen... :?
Olie en vriendjes in Westerse regeringen. Burgers van Westerse landen moeten verantwoordelijkheid erkennen voor de dictaturen in MO.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93073348
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:30 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Ze zouden ook kunnen ante-dateren...
Tuurlijk, alles kan, maar het lijkt me hier iets geloofwaardiger dat er een willekeurig reisvisum wordt gebruikt om de boel op te hitsen, eigenlijk.
  zondag 20 februari 2011 @ 20:49:27 #211
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93073528
Feedback zoals altijd meer dan welkom.
Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
De demonstraties in Libië lopen met de dag erger uit de hand. Zondag zouden alleen al in de stad Benghazi honderden doden en meer dan duizend gewonden zijn gevallen, toen het leger het vuur opende op demonstranten en met machinegeweren gericht op burgers schoot.

Het is niet duidelijk hoe de situatie op dit moment in Benghazi is, maar het lijkt zo te zijn dat een deel van het leger zich af heeft gesplitst van de rest en zich met wapens en legervoertuigen bij de demonstranten heeft aangesloten.

Demonstranten in de buurt van de hoofdstad Tripoli zouden op weg zijn naar het huis van de Gids van de Revolutie kolonel Muammar Ghadaffi om dit in brand te steken. De protesten in het land zijn gericht op hervormingen en meer democratie, maar vooral tegen Ghadaffi die het land al 42 jaar regeert.

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt dat er sowieso 173 mensen zijn overleden, en zegt er tegelijkertijd bij dat dit een zeer 'conservatieve schatting' is.

Onafhankelijke media in Libië zijn verboden en het internet en de mobiele telefonie in het land zijn afgesloten. Via YouTube komen wel veel schokkende filmpjes naar buiten.

Regeringsleiders in Europa veroordelen het geweld tegen de demonstranten. Zo zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van Frankrijk en Duitsland verontwaardigd. Zij noemen het geweld 'onacceptabel en buiten alle proporties'. De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft aangekondigd dat Libië hoog op de agenda komt te staan bij de komende vergadering van de EU in Brussel. Catherine Ashton van Buitenlandse Zaken van de EU heeft het geweld ook veroordeeld en maakt zich naar eigen zeggen ernstig zorgen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93073952
quote:
Members of a Libyan army unit told Benghazi residents on Sunday they had defected and "liberated" the city from forces supporting veteran leader Muammar Gaddafi, two residents said.

Habib al-Obaidi, who heads the intensive care unit at the main Al-Jalae hospital, and lawyer Mohamed Al-Mana, told Reuters members of the "Thunderbolt" squad had arrived at the hospital with soldiers wounded in clashes with Gaddafi's personal guard.

"They are now saying that they have overpowered the Praetorian Guard and that they have joined the people's revolt," Mohamed said by telephone. It was not possible to independently verify the report.
http://news.yahoo.com/s/nm/20110220/ts_nm/us_libya_protests
  zondag 20 februari 2011 @ 20:59:51 #213
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93074177
quote:
6s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:49 schreef raistlin6 het volgende:
Feedback zoals altijd meer dan welkom.
Libië: Veel doden bij chaos demonstraties
De demonstraties in Libië lopen met de dag erger uit de hand. Zondag zouden alleen al in de stad Benghazi honderden doden en meer dan duizend gewonden zijn gevallen, toen het leger het vuur opende op demonstranten en met machinegeweren gericht op burgers schoot.

Het is niet duidelijk hoe de situatie op dit moment in Benghazi is, maar het lijkt zo te zijn dat een deel van het leger zich af heeft gesplitst van de rest en zich met wapens en legervoertuigen bij de demonstranten heeft aangesloten.

Demonstranten in de buurt van de hoofdstad Tripoli zouden op weg zijn naar het huis van de Gids van de Revolutie kolonel Muammar Ghadaffi om dit in brand te steken. De protesten in het land zijn gericht op hervormingen en meer democratie, maar vooral tegen Ghadaffi die het land al 42 jaar regeert.

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt dat er sowieso 173 mensen zijn overleden, en zegt er tegelijkertijd bij dat dit een zeer 'conservatieve schatting' is.

Onafhankelijke media in Libië zijn verboden en het internet en de mobiele telefonie in het land zijn afgesloten. Via YouTube komen wel veel schokkende filmpjes naar buiten.

Regeringsleiders in Europa veroordelen het geweld tegen de demonstranten. Zo zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van Frankrijk en Duitsland verontwaardigd. Zij noemen het geweld 'onacceptabel en buiten alle proporties'. De Britse minister van Buitenlandse Zaken William Hague heeft aangekondigd dat Libië hoog op de agenda komt te staan bij de komende vergadering van de EU in Brussel. Catherine Ashton van Buitenlandse Zaken van de EU heeft het geweld ook veroordeeld en maakt zich naar eigen zeggen ernstig zorgen.
Meerdere bronnen melden dat de stad Benghazi nu in handen is van de demonstranten. Sinds de Al Saika 236 zich heeft aangesloten bij de demonstranten. Ook zouden er sms'jes worden verzonden uit de Barka Barrakken dat demonstranten wapens moeten halen. Er zouden tanks, atillery en allerlei wapentuig buit zijn gemaakt.

Bron:
http://twitter.com/ShababLibya
http://www.facebook.com/p(...)ment/133738650025293
Laat me met rust!
  zondag 20 februari 2011 @ 21:02:25 #214
69315 raistlin6
pi_93074356
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:59 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Meerdere bronnen melden dat de stad Benghazi nu in handen is van de demonstranten. Sinds de Al Saika 236 zich heeft aangesloten bij de demonstranten. Ook zouden er sms'jes worden verzonden uit de Barka Barrakken dat demonstranten wapens moeten halen. Er zouden tanks, atillery en allerlei wapentuig buit zijn gemaakt.

Bron:
http://twitter.com/ShababLibya
http://www.facebook.com/p(...)ment/133738650025293
Thanks, maar dan laat ik die passage over Benghazi in het bericht even hoe die is, omdat het daar al om geruchten gaat. Ik heb daarbij Al Jazeera als bron gebruikt, en ook die baseren zich op ooggetuigen, maar is toch net iets betrouwbaarder.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93074467
quote:

Er wordt inmiddels stevig met tanks op menigtes geschoten in Tripoli, aldus mijn schoonouders die daar een paar uur geleden zijn vertrokken daar. Ze hadden een parabolantenne dus ze konden al die tijd het Noorse nieuws volgen ('t zijn Noren trouwens), en wat er in de officiele berichten hier en in NL komt, komt niet eens ind e richting van wat er echt gaande is...
Brr
Maargoed, zij zijn gelukkig veilig in Amsterdam nu.
Nee dat is een paspoort afgegeven door de ambassade van Guneya in de stad Tripoli op 8/6/2010.

Volgens dat paspoort is de man schilder en woonachtig in Tripoli. Paspoort is 2 jaar geldig en vernieuwbaar.

Waarom dit paspoort an sich op een huursoldaat zou wijzen is mij ook een raadsel. Gewoon een buitenlander die in Tripoli woont en werkt.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:07:51 #216
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93074757
8:05 pm Al Jazeera's Stefanie Dekker takes a look at the scale of the unrest in the country.

Ze is er weer ;)
Laat me met rust!
pi_93074769
Duizenden demonstranten in Tripoli, stammen die de opstand steunen, militairen die overlopen. Allemaal nauwelijks te bevestigen en dus moeten we maar wachten.
pi_93074772
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee dat is een paspoort afgegeven door de ambassade van Guneya in de stad Tripoli.

Volgens dat paspoort is de man schilder.
Paspoort of reisvisum, whatever, maar ik zie in dit document geen reden om deze man als huursoldaat te zien, bedoelde ik te zeggen :)
pi_93074792
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Paspoort of reisvisum, whatever, maar ik zie in dit document geen reden om deze man als huursoldaat te zien, bedoelde ik te zeggen :)
Ik ook niet.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:08:54 #220
pi_93074815
quote:
BREAKING CONFIRMED: Tripoli is out! Werfalla Tribe out in Tripoli! FREE FREE LIBYA! #feb17 #libya #gaddaficrimesj
Een stam bemoeit zich met de gang van zaken in Tripoli. Zullen wel wapens hebben gok ik.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 20 februari 2011 @ 21:09:40 #221
69315 raistlin6
pi_93074852
Al Jazeera: Delegated person for Libya for the Arab Council (?) has resigned.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:11:26 #222
pi_93074976
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:09 schreef raistlin6 het volgende:
Al Jazeera: Delegated person for Libya for the Arab Council (?) has resigned.
Soort lokale VN.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:13:19 #223
273119 BeSimple
or die trying!
pi_93075087
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een stam bemoeit zich met de gang van zaken in Tripoli. Zullen wel wapens hebben gok ik.
Bekend is dat veel midden-oosten landen een soort van stammen cultuur hebben of hadden. In Libie is 1 van de vele (nadruk op vele) stammen de Werfalla stam. Deze stam heeft nu een stad genaamd "Bani Walid". Weinig is bekend over deze stam. Niet dat het uitmaakt, het zijn dus inwoners van de stad Bani Walid.

En oja : http://anarabscontemplations.blogspot.com/
Laat me met rust!
pi_93075704
Begrijp ik goed dat er nu burgeroorlog is in Libie? Ik lees berichten op CNN van een ooggetuigeverslag van een aanval van tanks op een pro-Khadaffi kazerne.
pi_93075816
AJE: Benghazi bevrijd door overgelopen legereenheden...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')