Een valse keuze ligt op de loer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:29 schreef Transport_Ink het volgende:
Het feit dat het huidige systeem niet werkt en de "ideologie" van "de markt regelt het wel' volgens mij door iedereen met meer dan 3 hersencellen wordt afgewezen, maakt me nog geen communist volgens mij.
Dus ik snap niet zo goed waar die noodzaak vandaan komt iemand met een dergelijke mening als zodanig te bestempelen.
Geen enkel systeem is perfect, maar het lijkt me toch vrij duidelijk dat we met de huidige opvattingen niet door kunnen blijven gaan.
Wat betreft een planeconomie... Met de huidige IT zou zoiets best eens het proberen waard zijn op kleine schaal. Volgens mij zijn dergelijke systemen het bedrijfsleven ook niet vreemd. Zolang je maar inzicht hebt in de vraag moet het toch te doen zijn.
Ja, okee... Allemaal ff zwart/wit gezegd idd.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een valse keuze ligt op de loer.
Met een vrije markt is niets mis, maar die hebben we nu niet. Er zijn massa's onvrijheden in de markt en die werken in het vooreel van de bedenkers er van.
Daarnaast kan of moet je een hoop zaken regelen buiten die vrije markt.
Het huidige systeem, of waar het naartoe lijkt te gaan, combineert het slechtste van de vrije markt met het slechtste van planeconomie.
quote:Matt Wrack, general secretary of the Fire Brigades Union, said:
"Cameron and Clegg have launched a war on working people and today's demonstration is the start of the fightback. They expect us to suffer tax increases, pay cuts, unemployment and devastation of our pensions to pay for the crisis their friends in the City caused. They should expect the fight of their lives."
Er worden cijfers genoemd van 300.000 en zelfs 400.000 mensen.quote:http://www.guardian.co.uk(...)rnative-live-updates
1.04pm: Paul Lewis has sent through an update, describing the wide range of groups who have joined today's protest.
"Standing here watching hundreds of thousands of people stream past, you get a real sense of the broad coalition against the government. I noted down every banner that past through over a couple of minutes.
"Somerset Teachers Association, Vulnerable Chinese Migrants Association, Society of Radiographers, Prison Officers Association, Don't Cut Out The Disabled, Southend On Sea Unison Branch, Ipswich Labour Party, Cut Trident, Nurses Uncut, Met Police Group PCS Union, Calderdale Division of the NUT, Chelsea Anti Cuts Alliance, Colchester NHS SOS, South Ribble Children, The Bohemian Storm is Rising, Parents Alliance of Community Schools, Isle of Wight Uncut."
Dat hadden we al doorquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan je verzekeren hier in Londen is het echt vies druk met mensen die protesteren etc. Van het park tot aan de Eye.
Minder dan de bankiers.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:44 schreef eriksd het volgende:
Vraag mij af hoeveel van die mensen zelf aan het staatsinfuus hangen.
Een hoop, vandaar ook de afgunst jegens bankiers.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:44 schreef eriksd het volgende:
Klopt, want die krijgen meer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een hoop, vandaar ook de afgunst jegens bankiers.
Waarom denk je dat ze demonstreren?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:44 schreef eriksd het volgende:
en jij de rekening krijgt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze demonstreren?
Het is een beetje als boos zijn op de tandarts omdat hij een bankier een wortelkanaal behandeling geeft omdat ie een verrot gebit hebt door jarenlang niet poetsen en teveel snoepen
Fixed.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Klopt, want die krijgen verdienen meer.
quote:philphfy phil fuhr
Kicking off at Topshop there are round 500 #BlackBloc Anarchists breakaway and are around #SOLIDARITY #UKuncut #26march #march26
quote:cllrfay Fay Howard
Violence outside to shop Oxford st, smashed windows, breakaway group 200-300 dressed in black many faces covered #march26
Natuurlijk, ik ben geen bankier.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef eriksd het volgende:
Betaal jij veel belasting, papierversnipperaar?
quote:2.14pm: Journalist Shiv Malik says that a legal observer has been hurt.
A male legal observer has a head injury outside of HSBC on Oxford Street about 50m from Topshop. He is being attended to by volunteer medics who are wiping the blood from his face. It looks like he has been struck over the head with something but it's unclear how it happened. Police officers are also in attendance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |