Aahhh..je fantasieën gaan nog verder. Luister zienswijze, doe je ogen open. je KAN niet altijd een andere baan krijgen, je kan niet op je 30e nog gaan studeren zonder dat je je gezin onderhoudt of jezelf, jij moet echt nog de wereld leren kennnequote:Op zondag 27 maart 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
Als mensen nou een stoppen met klagen en aan hun eigen leven zouden werken, zou dat al een hoop schelen.
Wat zijn de problemen?
- Weinig vakantie? Zorg dat je dan een andere baan krijgt.
- Verdien je te weinig? School je dan om of begin een eigen bedrijf.
- Na je 65e doorwerken? Grow up, werken is normaal. Europa is 1 van de meest luie continenten ter wereld.
Met als grote verschil dat Egypte een vrij arm land is, waar simpelweg niet iedereen zich het financieel kan veroorloven om de hele dag te rellen, omdat hij/zij moet werken om de kost te verdienen én bovendien het geld niet heeft om naar een massale demonstratie af te reizen.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef truepositive het volgende:
In Egypte was het nauwelijks meer percentueel gezien. Je kan er negatief of positief tegenaan kijken
Omscholen en solliciteren. Geen geld, neem een lening en school je om in een schaarse sector of begin een eigen bedrijf.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:55 schreef idontwannastop het volgende:
[..]
Aahhh..je fantasieën gaan nog verder. Luister zienswijze, doe je ogen open. je KAN niet altijd een andere baan krijgen,
Werken en studeren tegelijk. Doen zoveel mensen.quote:je kan niet op je 30e nog gaan studeren zonder dat je je gezin onderhoudt of jezelf,
Jij kan een miljonair worden en ik kan een miljonair worden. De vraag is welke beperkingen je jezelf om legt?quote:jij moet echt nog de wereld leren kennne
Geloof je het zelf? Als je het verschil in welvaart tussen W-Europa en Egypte niet kent, moet je eens een krant lezenquote:Op zondag 27 maart 2011 21:56 schreef truepositive het volgende:
En we gaan hier ook hard die kant op
Mensen als jij verafschuw ik, sorry. Je weet zelf ook heel goed dat je niet alle kansen krijgt, ookal lijkt het zo. Je kan misschien promoveren, maar ook niet veel. En mensen zonder diploma kunnen dat amper.Er zijn misschien, zoals in eerdere posts mensen met een laag of zelfs geen diploma hoog gekomen, maar dat zijn uitzonderingen.quote:Je legt je zelf beperkingen op. Alles is in principe mogelijk. Succesvolle mensen denken niet in termen van beperkingen of het lukt niet, maar denken in termen van uitdagingen en mogelijkheden.
Oh, begin een eigen bedrijf..Dat is net zoiets als een eitje bakken zeker! Mensen als jij snappen niet dat dat geleende geld ook terug moet worden betaald, als iedereen maar een eigen bedrijf gaat starten verliest de bank een hoop geld die ze niet terug krijgen en plotseling hebben we een 2e kredietcrisis in nederland, omdat mensen als jij vinden dat als je geen diploma hebt je een eigen bedrijf moet starten.quote:Omscholen en solliciteren. Geen geld, neem een lening en school je om in een schaarse sector of begin een eigen bedrijf.
?quote:Werken en studeren tegelijk. Doen zoveel mensen.
Mensen als jij helpen ons nog dieper de val in...Sorry.quote:Jij kan een miljonair worden en ik kan een miljonair worden. De vraag is welke beperkingen je jezelf om legt?
Geld is geen probleem. Je kan lenen, een eigen bedrijf beginnen of jezelf omscholen in een schaarse sector.
quote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef idontwannastop het volgende:
[..]
Dit is wat ik altijd als enige argument krijg, STEL JE NIET ZO AAN. Doe eens normaal man, dat we het goed hebben betekent niet dat het niet beter kan, of wil jij dat Nederland vooraltijd zo blijft?
Wat een passieve houding zeg, schaam je.
[..]
Het lijkt me bijna vanzelfsprekend dat als een land ontwikkelt dat het ook beter gaat met de bewoners. Dit is een non-argument, Zienswijze. Ik ken je niet persoonlijk maar je moet met wat betere argumentatie komen om mij te overtuigen. Dat we het beter hadden dan toen geeft NIKS aan. Vrijwel elk land in europa heeft het beter dan 40/50 jaar geleden. Dus hou aub met argumenten die oplossingen uitsluiten. Jij gooit het maar in een doofpot.
[..]
Onzin, onzin en nog eens onzin. Wil je dit worden moet je vanaf je geboorte al in Nederland zijn en ook maar net de juiste opvoeding hebben gehad etc. Jij kijkt niet naar de realiteit maar naar wat zou moeten. Mijn vader kan namelijk geen directeur van ING worden, ook niet over 30 jaar. Nooit kan hij dat meer. Hou het reeel dus ipv alleen kijken naar wat zou kunnen. Want het kan niet in praktijk, en dat weet je zelf ook.
[..]
Weer zoiets. WE KUNNEN WE KUNNEN WE KUNNEN. Je kan het alleen roepen, ik zie nog steeds genoeg mensen die het niet kunnen hoor. Ik wil mijzelf totaal niet in een slachtofferrol stoppen maar je lult hier. Alleen met de juiste contacten en met de juiste scholing etc kan je daar komen, en zoals net gezegd moet je daar al jong mee beginnen.
[..]
Ik heb het ook nooit over demonstreren gehad. En nee, werken doe je tegewoordig niet omdat je het leuk vind, dat is een sprookje. Werken doe je om jezelf te onderhouden, met geluk onderhoud je jezelf met iets wat je leuk vindt. dat is werken.
[..]
Weer zo'n droom...Nogmaals, sommige mensen hebben geen tijd voor vakanties of kunnen zich het niet veroorloven, niet buiten en ook niet binnen nederland. Jij hebt zeker geen spaargeld, ofwel?
[..]
Wat dacht je van de torenhoge belastingen? Meer dan de helft van mijn vaders inkomen gaat weg naar belasting etc. Hij verdient netto boven de 60000 maar bruto houdt hij heeel weinig over. Af en toe vind ik het zielig als ik hem zo hard zie werken en tik ik een bestelling niet in de kassa zodat hij het geld over heeft ipv dat er belasting over heen komt.
[..]
Dus omdat het maar altijd zo is, moet het ook altijd zo blijven? Nogmaals, je bent erg passief. Je moet vooruitstreven en niet alles accepteren. Altijd maar weer pakweg 30/40 geleden blablabla...Je moet vooruitkomen, niet blijven staan. Dan ga je in werkelijkheid achteruit omdat de rest van de wereld wel vooruit gaat.
[..]
Nee jij geeft perfecte argumenten. '' Het is altijd zo geweest '', ''stel je niet zo aan''
Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:56 schreef truepositive het volgende:
En we gaan hier ook hard die kant op
Prima, niks mis mee, je kan niet alle 6,5 miljard inwoners op aarde aardig vinden.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:04 schreef idontwannastop het volgende:
[..]
Mensen als jij verafschuw ik, sorry.
Alweer beperkingen: "ik heb geen diploma". Ga dan naar school en háál dat diploma. Onderwijs in NL is bijna gratis. Vergelijk dat eens met de USA war je enkele tienduizenden dollars voor een studie moet neertellen.quote:Je weet zelf ook heel goed dat je niet alle kansen krijgt, ookal lijkt het zo. Je kan misschien promoveren, maar ook niet veel. En mensen zonder diploma kunnen dat amper.Er zijn misschien, zoals in eerdere posts mensen met een laag of zelfs geen diploma hoog gekomen, maar dat zijn uitzonderingen.
Misschien moet je je eerst in de markt verdiepen? Misschien moet je eerst eens kranten en nieuws lezen? Misschien moet je eerst eens gaten in de markt bedenken voordat je geld gaat lenen? Hell zeg, zelfs in een land als Afghanistan zijn er gaten in de markt. Voor een Westerling die toegang heeft tot alle middelen, nieuws en financien is dat echt niet moeilijk om een gat in de markt te vinden.quote:Oh, begin een eigen bedrijf..Dat is net zoiets als een eitje bakken zeker! Mensen als jij snappen niet dat dat geleende geld ook terug moet worden betaald, als iedereen maar een eigen bedrijf gaat starten verliest de bank een hoop geld die ze niet terug krijgen en plotseling hebben we een 2e kredietcrisis in nederland, omdat mensen als jij vinden dat als je geen diploma hebt je een eigen bedrijf moet starten.
Luie mentaliteit, boehoe ik moet meer dan 8u per dag werken. Werken en studeren doen idd meer mensen ja, verdiep je eens in duale trajecten op het HBO en de universiteit.quote:?Dus jij wil dat je EN 8 uur per dag werkt en daarna ook nog school doet? Ben je helemaal gek geworden? Denk jij niet aan de conditie van mensen?
Je bent verantwooordelijk voor je eigen succes en falen. Niet ik, Wouter Bos of Mark Rutte.quote:Mensen als jij helpen ons nog dieper de val in...Sorry.
Zal ik straks idd doen.quote:Maar reageer aub ook even op deze post van me:
Welke game? En wat is rigged?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:02 schreef truepositive het volgende:
In principe heb je gelijk. Maar the game is rigged.
Ja tuurlijk. Nederland is nog steeds een van de meest linkse landen ter wereld.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:13 schreef truepositive het volgende:
Maar om weer even inhoudelijk te reageren: we gaan langzamerhand richting een Amerikaans model, en dit is wat er mis is met Amerika: http://motherjones.com/po(...)-america-chart-graph
Vertel mij dan, wat gaat er zoal niet goed in NL? Ben je angstig?quote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef idontwannastop het volgende:
[..]
Dit is wat ik altijd als enige argument krijg, STEL JE NIET ZO AAN. Doe eens normaal man, dat we het goed hebben betekent niet dat het niet beter kan, of wil jij dat Nederland vooraltijd zo blijft?
Wat een passieve houding zeg, schaam je.
Wat gaat er dan fout of slechter?quote:Het lijkt me bijna vanzelfsprekend dat als een land ontwikkelt dat het ook beter gaat met de bewoners. Dit is een non-argument, Zienswijze. Ik ken je niet persoonlijk maar je moet met wat betere argumentatie komen om mij te overtuigen. Dat we het beter hadden dan toen geeft NIKS aan. Vrijwel elk land in europa heeft het beter dan 40/50 jaar geleden. Dus hou aub met argumenten die oplossingen uitsluiten. Jij gooit het maar in een doofpot.
Onzin. Beperkingen. Je vader kan ook een eigen bank oprichten. Kijk maar naar Dirk Scheringa die ook met niets begon.quote:Onzin, onzin en nog eens onzin. Wil je dit worden moet je vanaf je geboorte al in Nederland zijn en ook maar net de juiste opvoeding hebben gehad etc. Jij kijkt niet naar de realiteit maar naar wat zou moeten. Mijn vader kan namelijk geen directeur van ING worden, ook niet over 30 jaar. Nooit kan hij dat meer. Hou het reeel dus ipv alleen kijken naar wat zou kunnen. Want het kan niet in praktijk, en dat weet je zelf ook.
Je bent zo grappig. Je zet exact je beperkingen uiteen.quote:Weer zoiets. WE KUNNEN WE KUNNEN WE KUNNEN. Je kan het alleen roepen, ik zie nog steeds genoeg mensen die het niet kunnen hoor. Ik wil mijzelf totaal niet in een slachtofferrol stoppen maar je lult hier. Alleen met de juiste contacten en met de juiste scholing etc kan je daar komen, en zoals net gezegd moet je daar al jong mee beginnen.
Dan doe je iets niet goed. Ik werk omdat ik het leuk vindt én omdat ik er geld mee verdien.quote:Ik heb het ook nooit over demonstreren gehad. En nee, werken doe je tegewoordig niet omdat je het leuk vind, dat is een sprookje. Werken doe je om jezelf te onderhouden, met geluk onderhoud je jezelf met iets wat je leuk vindt. dat is werken.
Dan ga je niet op vakantie, ook goed. Vakantie is een luxe middel. Je kan ook prima leven zonder vakantie.quote:Weer zo'n droom...Nogmaals, sommige mensen hebben geen tijd voor vakanties of kunnen zich het niet veroorloven, niet buiten en ook niet binnen nederland. Jij hebt zeker geen spaargeld, ofwel?
Ben ik met je eens. Maar dat is de schuld van Links Nederland. Ik Amerika bijv., mits je je inzet, kan je makkelijker rijk worden dan in het half communistische Nederland.quote:Wat dacht je van de torenhoge belastingen? Meer dan de helft van mijn vaders inkomen gaat weg naar belasting etc. Hij verdient netto boven de 60000 maar bruto houdt hij heeel weinig over. Af en toe vind ik het zielig als ik hem zo hard zie werken en tik ik een bestelling niet in de kassa zodat hij het geld over heeft ipv dat er belasting over heen komt.
Je moet absoluut vooruitkomen. Ben ik met je eens. Maar dat doe je door aan je eigen leven en succes te werken en niet door te gaan rellen.quote:Dus omdat het maar altijd zo is, moet het ook altijd zo blijven? Nogmaals, je bent erg passief. Je moet vooruitstreven en niet alles accepteren. Altijd maar weer pakweg 30/40 geleden blablabla...Je moet vooruitkomen, niet blijven staan. Dan ga je in werkelijkheid achteruit omdat de rest van de wereld wel vooruit gaat.
Desbetreffende user komt met dat er verandering aankomt. Dan wil ik dat wel eens beargumenteerd zien.quote:Nee jij geeft perfecte argumenten. '' Het is altijd zo geweest '', ''stel je niet zo aan''
Verklaar je nader. Je praat zo abstract.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:17 schreef truepositive het volgende:
Dat is niet moeilijk, maar het is wel onacceptabel omdat de oorzaak van die situatie door de incompetentie en hebzuchtigheid van anderen gecreeerd wordt, en dat stelt mij voor voldongen feiten.
Is je vader een ondernemer trouwens? Uit je post kan ik opmaken dat je vader wel hard werkt, maar relatief weinig overhoudt.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:54 schreef idontwannastop het volgende:
Hij verdient netto boven de 60000 maar bruto houdt hij heeel weinig over. Af en toe vind ik het zielig als ik hem zo hard zie werken en tik ik een bestelling niet in de kassa zodat hij het geld over heeft ipv dat er belasting over heen komt.
Mag ik even weten waar deze post opslaat?quote:Wat dacht je van de torenhoge belastingen? Meer dan de helft van mijn vaders inkomen gaat weg naar belasting etc. Hij verdient netto boven de 60000 maar bruto houdt hij heeel weinig over. Af en toe vind ik het zielig als ik hem zo hard zie werken en tik ik een bestelling niet in de kassa zodat hij het geld over heeft ipv dat er belasting over heen komt.
Zal wel iets met hoge belastingen te maken hebben. Iets wat linkse mensen maar al te graag willen, zodat ondernemers een significant deel van hun inkomen aan Vadertje Staat verplicht moeten afstaan. Reinste dictatuur als je het mij vraagt.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Mag ik even weten waar deze post opslaat?
Dat is het niet. Als jij een eigen zaak begint, zet je al je moeite en inzet daarin. Je neemt tevens risico's want je kan ook failliet gaan. Als de zaak eenmaal loopt, is het niets anders dan dictatoriaal links gedrag dat je een dergelijk significant deel van je inkomen aan Vadertje Staat moet afstaan aan bijv uitkeringstrekkers die geen risico's nemen en niet werken maar wel elke maand een gratis inkomen krijgen.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:37 schreef Zeeland het volgende:
De concurrentie heeft daar toch ook last van?
Okéquote:Op zondag 27 maart 2011 22:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is het niet. Als jij een eigen zaak begint, zet je al je moeite en inzet daarin. Je neemt tevens risico's want je kan ook failliet gaan. Als de zaak eenmaal loopt, is het niets anders dan dictatoriaal links gedrag dat je een dergelijk significant deel van je inkomen aan Vadertje Staat moet afstaan aan bijv uitkeringstrekkers die geen risico's nemen en niet werken maar wel elke maand een gratis inkomen krijgen.
Tja als je geen argumenten meer hebt, reageer dan gewoon niet. Als je argumenten poneert, kunnen we een discussie hebben. Daar is dit forum immers voor.quote:
Democratie is simpelweg de dictatuur vd meerderheid.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:45 schreef Zeeland het volgende:
Laat jij vervolgens termen als 'dictatuur' achterwege.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |