Dank je wel, bijna jarig dus kan ik het een en ander ook voor mijn verjaardag vragen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 19:36 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een pakketje rolfondant van 500g, een smoother, wat kleurstof, een taartmix en -vorm en een deegroller al een heel eind komt. Als je niet te veel materialen hebt, kom je vaak qua vormpjes en details een heel eind met geïmproviseerde tools.
Misschien dat je in de plaatselijke bibliotheek een goed handboek kunt lenen, op internet staan ook een hoop goede en minder goede how-to en inspiratiefilmpjesquote:Op maandag 16 mei 2011 08:43 schreef Ciqune het volgende:
Dank je wel, bijna jarig dus kan ik het een en ander ook voor mijn verjaardag vragen.
Maar zo moet het zeker lukken.
Ik was bang dat ik eerst zoveel moest halen voor je echt kon beginnen, maar dat valt gelukkig reuze mee
Huldequote:Op maandag 16 mei 2011 23:01 schreef SV-tje het volgende:
Een stuk nieuwe pvc pijp (kleine diameter) werkt perfect
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoeken op webshops bij uitstekers! (http://www.koek-it.nl/?search=klavertje&menu=search)quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:32 schreef Allesea het volgende:
Shamrocks bedoel je? Dat zijn klavertjes-drie, die zijn van Ierland
Maargoed, hoe maak ik die als decoreer-leek??
ik gebruikt nooit melk.. alleen boter en eieren en deeg mixquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:32 schreef Danielle83 het volgende:
Misschien een hele stomme vraag, maar maken jullie ook wel is taarten of cupcakes zonder melk? Door lactose intolerantie mag ik dus geen melk en maakt het wel lastiger om iets lekkers te maken.
Ook geen roomboter?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:07 schreef Blizzie het volgende:
[..]
ik gebruikt nooit melk.. alleen boter en eieren en deeg mix
Hmm spa rood lijkt me niet echt heel erg lekker, maar met soja melk probeer ik wat recepten bij elkaar te rapen. Het is wel moeilijker dan gedacht. Dus als er iemand een recept heeft met soja melk of iig zonder melk, roomboter e.d hoor ik het graag. En thanks voor je google actie haha.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:25 schreef Allesea het volgende:
Heb ff gegoogled, en ben tegengekomen dat je ipv melk ook spa rood kunt gebruiken? Zelf nog nooit geprobeert, maar het is denk ik wel het proberen waard. Ook staat er dat je bijvoorbeeld sojamelk kunt gebruiken, maar ik weet niet of je dat wel mag hebben met lactose-allergie.
Oow, en het schijnt dat de AH melk-vrije bakproducten heeft
Spa rood weet ik niet, maar ik maak altijd wel cupcakes met frisdrank, hieronder het recept:quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:27 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Hmm spa rood lijkt me niet echt heel erg lekker, maar met soja melk probeer ik wat recepten bij elkaar te rapen. Het is wel moeilijker dan gedacht. Dus als er iemand een recept heeft met soja melk of iig zonder melk, roomboter e.d hoor ik het graag. En thanks voor je google actie haha.
Hier heb ik echt wat aan! Thanks! Ik ga ze opschrijven en het proberenquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:45 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Spa rood weet ik niet, maar ik maak altijd wel cupcakes met frisdrank, hieronder het recept:
recept is: voor een tulbandcake of voor 15 cuppies. Ik heb tot nu toe al 7up en spa en fruit gebruikt, beide lekker
Ingredienten: ( alles kamertemperatuur)
4 eieren
250 gram bloem
250 gram suiker
1 zakje vanillesuiker
half zakje bakpoeder
125 ml zonnebloemolie
150 ml seven-up ( of een andere frisdrank)
mix eieren met suiker en vanillesuiker tot lichtgele luchtig beslag, voeg de seven-up toe daarna de olie.
meng de bloem met de bakpoeder en zeef boven beslag uit beetje bij beetje.
Mix alles goed door tot een glad en luchtig beslag.
Bak de cake of cuppies in +/-30 tot 40 min gaar. In een voorverwarmde oven van 160 graden.
Ook biscuits zijn bij mij altijd lactosevrij je kunt botercreme maken met alle soorten boter dus ook andere dan roomboter. Vullingen kan ook van alles zijn, zoals jam.
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout
Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.
Werkwijze
Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.
Beide recepten komen van leukstaarten.nl
Cupcakes smaken niet helemaal naar de frisdrank, maar 7up geeft beetje citroen ondertoon en spa en fruit rode vruchten is wat zoeter.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:36 schreef Allesea het volgende:
Frisdrank in de cupcakes?Krijg je dan de smaak van de frisdrank in je cakejes?
![]()
Ik heb inmiddels een idee bedacht voor de Irish Cupcakes, alleen nog geen idee hoe ik het uit ga werken. Ik bak chocolade cupcakes, en leg daar een dungerold rondje groene marsepijn op wat ik vast 'plak' met aardbeienjam. Daarop wil ik dan met een bruine of donkergroene stift oid 'Good Luck!' schrijven en daarbij wil ik dan een dansschoentje maken van zwarte marsepijn (of fondant, wat raden jullie aan?)
Nu mijn vraag... Iemand tips voor hoe ik dat dansschoentje moet maken? En dan alleen de schoen zelf, de veters kan ik erbij tekenen
Foto van de dansschoen
Wow, Shaun the Sheep!quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:07 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sheepcupcakes voor mijn dochters traktatie. Weer bibberige foto. -.-
Chocolade cupcakes met kaneelbotercreme onder de fondant.
Ik moet alleen echt eens cupcake houders aanschaffen want de papierenbakjes zakken steeds uit.
Thnxquote:Op donderdag 19 mei 2011 23:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Cupcakes smaken niet helemaal naar de frisdrank, maar 7up geeft beetje citroen ondertoon en spa en fruit rode vruchten is wat zoeter.
Voor het vastplakken zou ik een klein dotje jam gebruiken en zeker niet heel de cake insmeren.
Om te boetseren (schoentje) werkt fondant fijner, maar aangezien je zwart wil zou ik toch voor marsepein gaan. Aangezien fondant moeilijker zwart te maken is met kleurstof.
Voor de vorm van de schoen zou ik een klein rolletje maken waar je met je pink of een prikkertje een uitholling in maakt
Ik ben verliefdquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:07 schreef Silmarwen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sheepcupcakes voor mijn dochters traktatie. Weer bibberige foto. -.-
Chocolade cupcakes met kaneelbotercreme onder de fondant.
Ik moet alleen echt eens cupcake houders aanschaffen want de papierenbakjes zakken steeds uit.
Ze zien er echt heel lekker uit en heel schattig met die bloemetjesquote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:35 schreef BBQ-kip het volgende:
2 weken geleden heb ik met mijn zusjes samen voor het eerst cupcakes gemaakt, om te oefenen voor mijn trouwen in september. Mijn lieve zusjes gaan dan cupcakes maken voor de daggasten, i.p.v. bruidstaart. Ik vind het heel erg leuk dat zij de cupcakes gaan maken, leuk en speciaal dat zij ze maken en niet 'de bakker op de hoek'. Ze hebben er veel zin in en dat maakt het natuurlijk alleen maar nog leuker
Supergezellig was het en best goed gelukt voor een eerste keer. Er zijn genoeg dingen die nog beter kunnen en we anders willen doen, dus er volgen nog wat oefenrondes. Kunnen we oefenen en er wat handigheid in krijgen.
Dat is heel vervelend natuurlijk, want die cupcakes moeten nadat ze gemaakt zijn ook weer opgegeten worden (OM NOM NOM!)
Volgende keer willen we de paars iets donkerder doen (en netter uitgesneden), de blaadjes groen moeten groener en de roosjes mogen iets groter en niet wit want dan vallen ze weg qua kleur in de witte botercrème. De botercrème zelf mag wat minder zoet en met wat meer citroen of sinaasappel. Cakejes zelf waren wel goed dus die laten we lekker zo
(We hadden nog een ander recept met frambozen door het beslag en dat was heel lekker, maar zag er ontzettend crappy uit, die worden het dus niet)
Maar al met al, dus heel erg leuk! Heb al op verschillende websites zitten kijken, wat is er een hoop leuks te koop en zelf te maken zeg! Ontzettend leuk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |