abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94547445
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 10:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Roze en zwart, ik hou van die combinatie O+

[ afbeelding ]
ze zijn prachtig, en decadent :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94608468
Nog twee vraagjes!

Met het recept van de OP maak je grote cupcakes, en die moet je 25 minuten bakken.
Ik heb vormpjes voor minimuffins, hoe lang zou ik die ongeveer moeten bakken? 10 min? of 15? Hoe weet ik wanneer ze goed zijn? :)

En wat is een goed recept voor die botercrème?
pi_94616854
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 18:21 schreef LieLie het volgende:
Nog twee vraagjes!

Met het recept van de OP maak je grote cupcakes, en die moet je 25 minuten bakken.
Ik heb vormpjes voor minimuffins, hoe lang zou ik die ongeveer moeten bakken? 10 min? of 15? Hoe weet ik wanneer ze goed zijn? :)

En wat is een goed recept voor die botercrème?
gewoon met een stokje erin steken. als er iets op blijft dan is hij niet gaar.

botercreme ik doe altijd 200 gram boter en de helft poedersuiker anders vind ik hem te zoet. terwijl hij dan nog zoet is. maar doe er wel een smaakje doorheen zoals van de week aardbeien :9
mama van 3 kids!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:35:40 #104
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_94620595
Prachtig TF! ^O^
pi_94624903
Ik heb vandaag voor het eerst met rolfondant gewerkt en ik vind het erg fijn spul. Het is alleen enorm vervelend dat het zo plakt.. Wat gebruiken jullie om te voorkomen dat het niet aan het aanrecht plakt?

Nog even wat anders.. Heeft iemand (in de omgeving van Amersfoort) een grote cupcakestandaard die ik eventueel een dagje zou kunnen lenen? Mijn ouders vieren in mei hun trouwdag en ik was van plan om cupcakes te bakken, in plaats van taart.. Het leek me dus een leuk idee om het op een cupcakestandaard te zetten, maar die dingen zijn toch wel ongelovelijk duur, met name voor 1 keertje..
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 00:25:26 #106
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_94625930
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:01 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst met rolfondant gewerkt en ik vind het erg fijn spul. Het is alleen enorm vervelend dat het zo plakt.. Wat gebruiken jullie om te voorkomen dat het niet aan het aanrecht plakt?

Nog even wat anders.. Heeft iemand (in de omgeving van Amersfoort) een grote cupcakestandaard die ik eventueel een dagje zou kunnen lenen? Mijn ouders vieren in mei hun trouwdag en ik was van plan om cupcakes te bakken, in plaats van taart.. Het leek me dus een leuk idee om het op een cupcakestandaard te zetten, maar die dingen zijn toch wel ongelovelijk duur, met name voor 1 keertje..
Ik woon niet in de buurt van Amersfoort, maar weet dat ze bij Xenos (en volgens mij deze week bij Blokker) ook van die standaarden verkopen voor minder dan 10 euro. Misschien heb je daar ook wat aan. Iig succes met bakken.

Fondant kun je trouwens het beste met crisco gebruiken tegen het plakken, of poedersuiker (maar dan heb je risico op vlekken)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_94630046
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:01 schreef MarjoBlabla het volgende:

crisco gebruiken kun je bij de jumbo halen en anders daar bestellen
mama van 3 kids!
pi_94630312
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:25 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik woon niet in de buurt van Amersfoort, maar weet dat ze bij Xenos (en volgens mij deze week bij Blokker) ook van die standaarden verkopen voor minder dan 10 euro. Misschien heb je daar ook wat aan. Iig succes met bakken.

Fondant kun je trouwens het beste met crisco gebruiken tegen het plakken, of poedersuiker (maar dan heb je risico op vlekken)
Ik ga er vandaag gelijk even kijken, zag em inderdaad net op de site staan. En crisco heb ik aker gehoord (wist alleen de naam niet meer precies) dus dankjewel!
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 11:09:34 #109
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94632916
Tegen plakken van rolfondant gebruik ik een grote onderlegger (ikea) is echt huge, isvan kunstof dus plakt meteen niet meer en ik rol met een kunstof roller, moet zeggen heb nooit last van plakken, andere tips werken ook prima overigens ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_94633667
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:32 schreef Popples het volgende:

[..]

gewoon met een stokje erin steken. als er iets op blijft dan is hij niet gaar.

botercreme ik doe altijd 200 gram boter en de helft poedersuiker anders vind ik hem te zoet. terwijl hij dan nog zoet is. maar doe er wel een smaakje doorheen zoals van de week aardbeien :9
Dus 200 boter en 100 poedersuiker.

En hoe maak je aardbeiensmaak? Kan dat alleen met smaakstoffen?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:14:16 #111
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_94634711
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik pak zelf altijd 1 op 1 of een mix. Maar 1 op 1 wil zeggen 200g boter en 200g suiker anders vind ik het te boterig (maar ik houd dan ook niet van boter).

Voor een smaakje, kun je een deel van de suiker vervangen door bv. saroma (van die pakjes om pudding te maken) die zijn er in verschillende smaken. Ik zou er niet te veel van indoen want dan wordt het te sterk.
pi_94636969
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef LieLie het volgende:

[..]

ik heb idd een potje met smaakstof. hebben van dat geconcentreerd aardbeien/amaretto/wat voor smaak dan ook. 40 gram op een halve kilo boter.

ik ben net nog bij de bakwinkel geweest. ik moet dinsdag 40 cc's maken en een taart.
ik had bij de jumbo crisco besteld en zou gisteren binnen komen. dus ik vanochtend er naar toe niks. dus maar net even 90 km. gereden voor een potje crisco(heb mezelf maar nog wat extra's gekocht). manlief keek zo }:| toen ik af moest rekenen. _O-
dus ik zei nog ja alles voor je dochter he :P
mama van 3 kids!
pi_94645163
Dankjullie voor alle tips!

Ik heb 48 minicupcakes! En botercrème met frambozenpuddingpoeder erdoor ;)
En ze zijn nog lekker ook 8-)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:42:11 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_94654555
Ik heb voor mijn nichtje een stapeltaart gemaakt, ze wordt 2 en houdt (o.a.) van Hello Kitty:

pi_94656178
Hij is weer prachtig, Spuuglokje!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94656324
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:23 schreef Pandora73 het volgende:
Hij is weer prachtig, Spuuglokje!
^^

wat ongelooflijk strak ook! _O_
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_94658239
wauw spuuglokje wat super netjes en heel mooi _O_
mama van 3 kids!
  zondag 27 maart 2011 @ 07:00:47 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94666082
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:17 schreef Popples het volgende:
wauw spuuglokje wat super netjes en heel mooi _O_
en gave knal kleuren :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_94670270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:42 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb voor mijn nichtje een stapeltaart gemaakt, ze wordt 2 en houdt (o.a.) van Hello Kitty:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig!!

Ik heb vandaag mijn eerste boltaartje ooit gemaakt.

Naast die van spuuglokje is hij foeilelijk natuurlijk, maar we blijven oefenen! :)

Ik heb nog een paar vraagjes voor de pro's:
- Tegen het plakken van mn marsepein gebruik ik maizena, maar hoe krijg ik later die witte waas/vlekken van mijn marsepein?
- Toen ik mijn lap marspein over mijn taart gooide, kreeg ik het niet voor elkaar om hem zonder vouwen of scheuren om mijn taart te 'vouwen'. Hebben jullie nog tips?
- Mijn crisco wilde ik gebruiken om alles vast te plakken. Hij lijkt alleen zacht te blijven, dus alles blijft schuiven. Hoe moet ik mijn crisco gebruiken voor plakken?

Ik heb trouwens mijn taartje twee lagen frambozenjam gegeven (kneuzenrecept, maar ik heb al geproeft en het is wel heel lekker!) en daarna afgestreken met botercreme. Ik ga hem straks aan mijn tante geven aangezien zij mij voor mijn verjaardag mijn eerste taartspullies heeft gegeven :)
  zondag 27 maart 2011 @ 13:53:39 #120
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_94672064
quote:
Op zondag 27 maart 2011 12:51 schreef Ooi86 het volgende:[/b]
Ik heb vandaag mijn eerste boltaartje ooit gemaakt.
[ afbeelding ]

Naast die van spuuglokje is hij foeilelijk natuurlijk, maar we blijven oefenen! :)

Ik heb nog een paar vraagjes voor de pro's:
- Tegen het plakken van mn marsepein gebruik ik maizena, maar hoe krijg ik later die witte waas/vlekken van mijn marsepein?
- Toen ik mijn lap marspein over mijn taart gooide, kreeg ik het niet voor elkaar om hem zonder vouwen of scheuren om mijn taart te 'vouwen'. Hebben jullie nog tips?
- Mijn crisco wilde ik gebruiken om alles vast te plakken. Hij lijkt alleen zacht te blijven, dus alles blijft schuiven. Hoe moet ik mijn crisco gebruiken voor plakken?

Ik heb trouwens mijn taartje twee lagen frambozenjam gegeven (kneuzenrecept, maar ik heb al geproeft en het is wel heel lekker!) en daarna afgestreken met botercreme. Ik ga hem straks aan mijn tante geven aangezien zij mij voor mijn verjaardag mijn eerste taartspullies heeft gegeven :)
-Tegen het plakken van marsepein kun je 2 dingen gebruiken: Poedersuiker of Crisco. Het nadeel van poedersuiker is dat als het op de bovenkant van je taart komt je ook vlekken krijgt net als met maizena, die zou je weg kunnen werken met een heel klein beetje water.
- Het bekleden van je taart is een kwestie van rustig aan doen. Dus eerst de lap zachtjes op het taartje leggen en dan langzaam langs de rand glad strijken/trekken zo werk je alle plooien er uit, zolang je niet te hard trekt zit er wel flexibiliteit in marsepein.
-Om vast te plakken kun je gewoon een paar drupjes water gebruiken, voor grotere dingen evt. met een beetje poedersuiker in het water.

Je eerste taartjes ziet er al leuk uit, veel succes met de volgende.
pi_94681775
Hier ook nog even showen ;)

Mijn minicupcakes!

pi_94682839
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:36 schreef MarjoBlabla het volgende:

[..]

Ik ga er vandaag gelijk even kijken, zag em inderdaad net op de site staan. En crisco heb ik aker gehoord (wist alleen de naam niet meer precies) dus dankjewel!
Bij xenos deze week voor 10 euro en bij blokker voor 7,50 zag ik net in het foldertje (misschien mosterd na de maaltijd, maar soit :+ )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_94687928
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:56 schreef LieLie het volgende:

Mijn minicupcakes!

[ afbeelding ]
Jammie, die zien er lekker uit! Ik zag bij de Hema ook van die mini papiertjes en een blik voor mini cuppies. Echt schattig :)
pi_94688159
Over de botercreme... In veel (Amerikaanse) recepten zie ik dat ze ongeveer 113 gram ("one stick") ongezouten boter gebruiken en dan ~450 gram suiker (1 pound).
En dan lees ik hier juist 200 gram boter, 100 gram suiker... :9 Zijn de Amerikanen gewoon heel erg van het zoet of?
  maandag 28 maart 2011 @ 11:33:04 #125
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94706898
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:56 schreef LieLie het volgende:

Mijn minicupcakes!

[ afbeelding ]
Ik vind ze zoet :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]