Tegenwoordig kun je ook allerlei dingen (fondant, marsepein, biscuitmix, vormpjes etc.) kopen bij Pipoos. Misschien heb je daar een winkel van in jouw buurt, Lithia?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:18 schreef Lithia het volgende:
Is het materiaal (kleurstoffen / fondant / whatever) ook ergens te krijgen in een winkel?
Prachtig!quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:32 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zie ineens dat dat andere topic vol was, en dat er dus al een nieuwe was! SV-tje wat een prachtig vogelhuisje!![]()
Gisteren heb ik een Hello Kitty taart gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal ik vanavond doen!quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:39 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Prachtig!
Zou je eens bij zo'n prachtige creatie je tools ook op de foto willen zetten? Ik ben erg benieuwd wat je daar nou allemaal voor gebruikt.
Dat blijkt. Gelukkig heeft mijn vriend dat gemeld voordat ik daar naar toe ging.quote:
Ik kende de winkel niet, dus ik wist dat helemaal niet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:16 schreef YskaFredriksson het volgende:
Oh dacht dat dat wel algemeen bekend was en dat iedereen wel iemand in zijn omgeving heeft met een pasje.
Ah, super! Zo kan ik zien wat ik nog eens moet halen om zo'n mooie creatie te makenquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Ooi86, dit is wat ik voor de Hello Kitty taart nodig had.( Nu ik die foto bekijk: water, maatlepels, keukenmachine, oven, suikerbakkerspoeder, Crisco, zeef en taartsnijder staan niet op de foto.)
[ afbeelding ]
De belangrijkste tools voor deze taart zijn een FMM sierrand uitsteker, FMM Funky Alphabet tappits (upper en lower case) en een PME cutting wheel (onderaan de foto) en PME flower blossom plunger cutters. Linksonder zie je het Hello Kitty figuurtje liggen. Dat plaatje heb ik uitgeprint en in losse kleurdeeltjes uitgeknipt. Zo weet je wat je precies moet uitsnijden met je cutter wheel.
Eindhoven is niet zo ver bij mij vandaan dus afhankelijk van wat je hebt heb ik misschien wel interesse.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:01 schreef Taartje het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen uit omgeving Eindhoven of omgeving Arnhem die geinteresseerd zijn in tweedehands bak- en decoratiespulletjes? Ik ben onlangs verhuisd en nu geen plek/tijd meer om te decoreren. Wil in de toekomst wellicht weer aan de slag, maar voor nu heb ik een hoop spulletjes die ik niet meer gebruik/niet meer ga gebruiken. En omdat ik geen zin heb in al dat gedoe met verschillende kopers en steeds naar het postkantoor hier de vraag. Het gaat dus om tweedehands spulletjes die afgehaald dienen te worden. Als er interesse is maak ik even een lijstje
Ah, okee!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:37 schreef Spuuglokje het volgende:
Deze taart is met fondant gemaakt. Ik heb dus dunne reepjes zwart fondant gesneden, en die er omheen gedrapeerd.
Dank je. En eigenlijk hoeft hij helemaal niet meer glutenvrij, maar het recept werkt nu zo goed, dat ik dat niet meer aan wil passen. En in de chocoladeversie merk je daar toch niets van.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooie taart Gao! Ik vind Yoda érg goed gelukt ook.En hoe je een taart weet te bakken zonder ei, zuivel en gluten vind ik helemaal knap!
![]()
waar kom je vandaan? wat zijn je wensen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:08 schreef limbolandjgirl het volgende:
Hallo iedereen!
Sinds een tijdje ben ik ook begonnen met deze leuke bezigheid! Ik heb tot nu toe alleen nog maar cupcakes gemaakt, maar voor mijn idee was dat niet zo'n heel groot succes.
Ik wil samen met mijn moeder een cursus/workshop gaan volgen over taarten decoreren.
Mijn moeder is bijna jarig, en ik wil haar d.m.v. een gedecoreerde taart uitnodigen om samen met mij een workshop te volgen.![]()
Alleen heb ik er (helaas) niet de tijd en de spullen voor om een taart te kunnen maken.
Nu was mijn vraag, wil iemand van dit forum een taart maken?
Ik heb al eens op internet gezocht, maar ik ben nog niks tegengekomen.
Als je meer informatie wilt hoor ik het wel.
Maak maar eens een lijstje met de bedragen wat je er voor wilt hebbenquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:01 schreef Taartje het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen uit omgeving Eindhoven of omgeving Arnhem die geinteresseerd zijn in tweedehands bak- en decoratiespulletjes? Ik ben onlangs verhuisd en nu geen plek/tijd meer om te decoreren. Wil in de toekomst wellicht weer aan de slag, maar voor nu heb ik een hoop spulletjes die ik niet meer gebruik/niet meer ga gebruiken. En omdat ik geen zin heb in al dat gedoe met verschillende kopers en steeds naar het postkantoor hier de vraag. Het gaat dus om tweedehands spulletjes die afgehaald dienen te worden. Als er interesse is maak ik even een lijstje
pics en prijsquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:01 schreef Taartje het volgende:
Ik woon in Echt (limburg). En ik heb al inderdaad gekeken naar workshops bij de bakwinkel.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:43 schreef Popples het volgende:
[..]
waar kom je vandaan? wat zijn je wensen?
als je een workshop wil volgen zou ik je wel een winkel willen aanraden zoals in maasbracht zit er een de bakwinkel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |