topic gevonden. Zo te lezen gaat het uitstel wel langer duren dan die ene maand, dus ik schaf er nog even geen een aanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:09 schreef Disana het volgende:
En chipkaarten
Ik heb nog nooit een chipkaart gezien.
Oh mooi, ik kon het zelf niet zo snel vinden. Dus maar weer een strippenkaart?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
topic gevonden. Zo te lezen gaat het uitstel wel langer duren dan die ene maand, dus ik schaf er nog even geen een aan
Ja, zou nog maar een nieuwe halen voordat de winkels dicht zijnquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn toetsenbord begint vervelend te doen, die ijsthee erin gaat plakken.
Goed advies, maar ik ben slimmer: heb er altijd twee in kast liggenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, zou nog maar een nieuwe halen voordat de winkels dicht zijn
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Goed advies, maar ik ben slimmer: heb er altijd twee in kast liggenDie met de brede backspace toets zijn trouwens steeds moelijker te krijgen. Bij de kleine backspace toets grijp ik er altijd naast.
ja en ik moet mn theorieboek er weer eens bij pakken, wordt wel tijd voor een rijbewijsquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh mooi, ik kon het zelf niet zo snel vinden. Dus maar weer een strippenkaart?
Doen. Rijlessen zijn zo leuk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja en ik moet mn theorieboek er weer eens bij pakken, wordt wel tijd voor een rijbewijs
heb al eens rijlessen gehad, vond er niks aan eigenlijk, de enige motivatie die ik heb is dat het echt praktischer is met 3 kinderen.quote:
Ja lijkt mij ook. Je weet maar nooit wanneer het van pas komt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
heb al eens rijlessen gehad, vond er niks aan eigenlijk, de enige motivatie die ik heb is dat het echt praktischer is met 3 kinderen.
Ik vind alleen rijden leuker.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook. Je weet maar nooit wanneer het van pas komt.
Ik vond rijlessen echt leuk, vooral in het begin, dat gevoel van controle
Ja dat is heerlijk, maar ik vond het gewoon erg leuk om te leren. Je eerste eigen auto ophalen is trouwens ook erg leuk.quote:
Dat was voor mij een Golf IV en nu zit ik nog in een Golf V.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is heerlijk, maar ik vond het gewoon erg leuk om te leren. Je eerste eigen auto ophalen is trouwens ook erg leuk.
Jaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat is heerlijk, maar ik vond het gewoon erg leuk om te leren. Je eerste eigen auto ophalen is trouwens ook erg leuk.
Het is ook vooral heel. erg. duur.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
heb al eens rijlessen gehad, vond er niks aan eigenlijk, de enige motivatie die ik heb is dat het echt praktischer is met 3 kinderen.
quote:Secret Story-huis onder de poep
AMSTERDAM - De kandidaten van Secret Story werden zaterdagochtend gewekt door een onaangename geur.
Joanna vertrouwde het niet en stak haar neus onder de dekens. Niet veel later werd de oorzaak van de stank ontdekt: op de vloer in de woonkamer lag ontlasting!
Servio stak als eerste zijn handen uit de mouwen en ruimde de boel op. Gelukkig werd hij bijgestaan door Sharon.
"Heeft iemand het toilet niet gehaald of is het een clue en is iemand in het huis een schijter", valt te lezen op de website van het programma. Een ding is zeker: dit zaakje stinkt. Tot nu toe heeft niemand zijn of haar smerige actie opgebiecht...
Servio is gewend in de stront te roeren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wat is daar gebeurt dan?
Bron: Telegraaf
[..]
Lijken mij goede karretjes maar ik vind ze net niet mooi. Er mist iets, al kan ik er de vinger niet opleggen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:27 schreef Dementor het volgende:
We zijn nu aan het onderhandelen over een Ford Focus.
Ja, maar dan moeten er op z'n minst twee schuldig zijn. Ik denk dat de regie wat begint te sturen om wat heibel te veroorzaken?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:28 schreef Coos het volgende:
[..]
Servio is gewend in de stront te roeren.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Lijken mij goede karretjes maar ik vind ze net niet mooi. Er mist iets, al kan ik er de vinger niet opleggen.
Wel een mooie kleurquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze vond ik juist wel mooi.
Hij is een anaalridder?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:28 schreef Coos het volgende:
[..]
Servio is gewend in de stront te roeren.
Ik zat iedere keer bij mijn vader te zeuren of de zijne mee mocht. DIe had een Volkswagen K50. Niet mooi, maar een zescilinder en voor mijn gevoel een racewagenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:31 schreef Disana het volgende:
Je eerste auto blijft toch speciaal, vind ik. En dat gevoel van voor het eerst alleen mogen rijden, dat is gewoon fantastisch. Later wordt het een sleur en een gedoe met parkeren en files en noem maar op
Ha, reed jij al wel eens voor je je rijbewijs had? Ik wel, in noord Groningen waar het leeg was. In een aangepaste Daf 55 ofzo maar dat kon me niet schelen, ik voelde me stoerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik zat iedere keer bij mijn vader te zeuren of de zijne mee mocht. DIe had een Volkswagen K50. Niet mooi, maar een zescilinder en voor mijn gevoel een racewagen
Ja, de auto uit en in de garage zetten. Was 100 meter verderop.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Ha, reed jij al wel eens voor je je rijbewijs had? Ik wel, in noord Groningen waar het leeg was. In een aangepaste Daf 55 ofzo maar dat kon me niet schelen, ik voelde me stoer
Jammer dat zulke gevoelens weer verdwijnen hè. Alles wordt uiteindelijk 'gewoon'.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, de auto uit en in de garage zetten. Was 100 meter verderop.
Als je 30 bent geweest vind ik sowieso dat je zo ongeveer alles al gehad hebt. Wat je dan nog meemaakt is meer van hetzelfde, alleen in een andere setting. Ook leuk, maar niet zo intens als wanneer je jong bent.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat zulke gevoelens weer verdwijnen hè. Alles wordt uiteindelijk 'gewoon'.
Ja, al heb ik nog steeds geregeld als ik in de auto stap dat ik denk, ow wat is het fijn om zo'n ding te hebben en mijn rijbewijs. Hoe heb ik dat zonder gedaan? Vooral omdat wij vroeger thuis geen auto hadden, weet ik hoe het ook kan zijn. Al hebben we ons altijd prima gered zonder.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Jammer dat zulke gevoelens weer verdwijnen hè. Alles wordt uiteindelijk 'gewoon'.
Klopt wel denk ik, de meest intensieve en kleurrijke jaren liggen zo tussen de 12 en 25.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Als je 30 bent geweest vind ik sowieso dat je zo ongeveer alles al gehad hebt. Wat je dan nog meemaakt is meer van hetzelfde, alleen in een andere setting. Ook leuk, maar niet zo intens als wanneer je jong bent.
Niet alles hoor, wijst naar haar buik....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:43 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Als je 30 bent geweest vind ik sowieso dat je zo ongeveer alles al gehad hebt. Wat je dan nog meemaakt is meer van hetzelfde, alleen in een andere setting. Ook leuk, maar niet zo intens als wanneer je jong bent.
Ah mijn tweede auto was een bak van een Citroen DX, zo'n ding dat zo lekker omhoog kwam als je de sleutel omdraaide.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef Juud79 het volgende:
Mijn eerste auto, ruim acht jaar geleden was een Citroen ax, een oud bakkie. Voor heel weinig gekocht om een jaartje mijn eerste km in te maken. En scheuren dat ik kon met dat ding, ik hou van kleine bakkies om die reden. Daar hoef je niet als een mevr in te rijden.
Dat moet nu met de nieuwe auto wel, vind ik zelf dan.
Jep, dat zou ik ook nog kunnen doenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:45 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Niet alles hoor, wijst naar haar buik....
Met strikjes of stripjes?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
* ook vuilniszakken gekocht heeft
Gewoon 1 rol voor 79 cent.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
* ook vuilniszakken gekocht heeft
Gewoon 1 rol voor 79 cent.
Stripjes, old school. Wel de grote, want ik heb een heule grote vuilnisbak. Nee niet diegene van de blokker.quote:
Moet je echt de strikjes een keer proberen, er gaat een wereld voor je open.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Stripjes, old school. Wel de grote, want ik heb een heule grote vuilnisbak. Nee niet diegene van de blokker.
Ah, jij hebt zo'n vierkante, daar kunnen inderdaad grote zakken inquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Stripjes, old school. Wel de grote, want ik heb een heule grote vuilnisbak. Nee niet diegene van de blokker.
Nee, niet zo'n graflelijke.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ah, jij hebt zo'n vierkante, daar kunnen inderdaad grote zakken in
[ afbeelding ]
Ik ken ze ook nog, en er hoefden geen zakken inquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik ken deze nog, zware krengen
[ afbeelding ]
Wij hadden een aparte voor de schillenboer.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik ken ze ook nog, en er hoefden geen zakken in
O ja, die hadden mijn ouders ook toen ze nog in Grunn woonden en wij hebben hem inderdaad ook nog gehad toen we nog in Nederland woonden, alleen wij gebruikten het ding nooit. Beetje overbodig als je op een boerderij woont. Vond het bij mijn ouders vooral in de zomer wel een enorm stinkding, werd maar eens per twee weken leeggehaald. Net als de gewone container. Als het warm was liepen de maden over de rand, gatverdamme wat een smerige dingen! De gemeente waar schoonmoeder woont gebruiken ze ze nog wel trouwens en ze worden die dingen nog maar steeds eens per twee weken leeggehaald.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Wij hadden een aparte voor de schillenboer.
Heb ook eens zo'n grote groene plastic container gehad voor groente-, fruit- en tuinafval, maar dat heeft de gemeente jaren geleden alweer afgeschaft.
Waar wij in ned. woonden zat er een chip in die containers, het afval werd gewogen en eens per kwartaal ( of half jaar, weet ik niet meer) kreeg je een rekening.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:42 schreef Juud79 het volgende:
Wij hebben drie containers, formaat groot.
Een blauwe voor papier. (een keer in de maand) gratis
Een zwarte voor restafval (om de week) betaald
Een groene voor groenafval (om de week) gratis
Twee keer per week, da's best netjes.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:52 schreef spuitje het volgende:
[..]
Waar wij in ned. woonden zat er een chip in die containers, het afval werd gewogen en eens per kwartaal ( of half jaar, weet ik niet meer) kreeg je een rekening.
Hier moeten we papier, glas, plastic en karton wegbrengen maar alleen hier in het dorp kan dat op zeker 5 plekken. De rest van het afval wordt twee keer week opgehaald. En grof vuil kunnen we een paar keer per week inleveren hier vlakbij.
Voor dat alles betalen we nog geen 300 neuries per jaar en als ik dat vergelijk met wat we 9 jaar terug in Ned. al betaalden valt dat reuze mee!
In Groningen zit iedereen te wachten tot er iemand grof vuil aan de weg zet. Als er één gaat, ligt er binnen 10 minuten 4x zoveel als aangemeld.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:09 schreef Disana het volgende:
Wat een service hebben jullie allemaal zeg. Grof vuil? Daar moet je hier voor bellen, en het dan op de afgesproken dag voor acht uur 's ochtends op straat zetten.
Grof vuil mag hier niet aan de weg, maar aangezien het depot waar we het heen kunnen brengen hier zo ongeveer om de hoek zit en het een aantal dagen per week open is heb ik daar geen moeite mee. En ook het wegbrengen van papier, flessen en plastic vind ik geen probleem. Waar ik wel heel blij mee ben is het feit dat het gewone afval twee keer per week wordt opgehaald. Voor de boel 's zomers vreselijk gaat stinken etc. is het alweer ophaaldag! Ideaal!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In Groningen zit iedereen te wachten tot er iemand grof vuil aan de weg zet. Als er één gaat, ligt er binnen 10 minuten 4x zoveel als aangemeld.
quote:Egypte legaliseert moslimpartij
CAIRO - Ruim een week na het vertrek van president Hosni Mubarak heeft een Egyptische rechtbank zaterdag de gematigde moslimpartij Wasat (Centrumpartij) gelegaliseerd. Wasat kan daardoor meedoen aan de verkiezingen die volgens het militaire bewind binnen zes maanden worden gehouden.
Leuk optrekjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:15 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Kijkje in Rouvoet's te koop staande woning
Een paar gasten die allah akbar roepen terwijl ze het vredesteken maken.quote:
De vraag is meer hoe komen ze aan dat groot kaliber schiettuig?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:47 schreef Dementor het volgende:
[..]
Een paar gasten die allah akbar roepen terwijl ze het vredesteken maken.
Zo'n één heb ik er in mijn tuin staan, voor de leukquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:58 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik ken deze nog, zware krengen
Geleased.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
De vraag is meer hoe komen ze aan dat groot kaliber schiettuig?
Marktplaats, maar dan de Arabische versie ervanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
De vraag is meer hoe komen ze aan dat groot kaliber schiettuig?
Die ambassade is er voor mensen zoals deze schoonouders:quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik vraag mij altijd af wat een Nederlandse ambassade in een dergelijk land te zoeken heeft. Soms denk ik dat ze in die landen een ambassade plaatsen om vervelende ambtenaren of overheidsfunctionarissen toch nog ergens te kunnen plaatsen.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Weet iemand of ook de telefoon is afgesloten? of misschien gewoon overbelast? Wij proberen al de hele dag contact te krijgen met mijn schoonouders, maar dat lukt niet. 't Zijn niet de types om hun telefoon uit te zetten... Schoonmoeder komt iig naar huis morgen, voor alle zekerheid.
Klopt! Andere Tijden. Ik tipte Marrije, die komt van het Hoogeland.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:02 schreef Disana het volgende:
Wij gaan om 20.40u maar even naar de Groningse landarbeiders kijken, er staat zo'n hartverscheurend verhaal over in de VPRO-gids. Gelukkig liep het goed met ze af toen de mechanisering zijn intrede deed.
Was het niet Scrute die deze documentaire ergens afgelopen week tipte?
Ahh. Dental komt weliswaar uit de stad, maar hij wil het ook wel zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klopt! Andere Tijden. Ik tipte Marrije, die komt van het Hoogeland.
Nou, wat ik er af en toe van mee krijg maken de heren ambassadeurs (want dat zijn het meestal) zich meestal niet zo heel druk over landgenotenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ambassade is er voor mensen zoals deze schoonouders:
[..]
Iedereen die van die streek houdt weet meteen waarom de tekst met de lucht begint.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ahh. Dental komt weliswaar uit de stad, maar hij wil het ook wel zien.
Zo mooi.
Kwam je moeder van het Hoogeland?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Iedereen die van die streek houdt weet meteen waarom de tekst met de lucht begint.![]()
werd op de begrafenis van m'n moeder gedraaid
Ze had er al in haar jeugd veel voetstappen achter gelaten en vond het, net als ik, het mooiste stukje Nederland. (ik reken het Wad ook maar bij het Hoogeland) Haar familie komt vooral uit de Veenkoloniën.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Kwam je moeder van het Hoogeland?
Mooie herinneringen dus. En zeer zeker een mooi en uniek landschap.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze had er al in haar jeugd veel voetstappen achter gelaten en vond het, net als ik, het mooiste stukje Nederland. (ik reken het Wad ook maar bij het Hoogeland) Haar familie komt vooral uit de Veenkoloniën.
Ik heb als kind een paar keer in de zomer een tijd gelogeerd bij een herenboer, niet zo ver van Usquert. Ik ben benieuwd of ik die naam nog terug ga horen, vanavond.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooie herinneringen dus. En zeer zeker een mooi en uniek landschap.
Als ik dit zie en hoor heb ik soms zo veschrikkelijk veel heimwee he....................quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ahh. Dental komt weliswaar uit de stad, maar hij wil het ook wel zien.
Zo mooi.
Waar jij zit is het toch ook fijn toeven? Maar ik snap het wel hoor, ik zit zelf ook ver van huis (Rotterdam).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als ik dit zie en hoor heb ik soms zo veschrikkelijk veel heimwee he....................
Mijn familie uit Westerwolde, die van mijn mijn man uit het Westerkwartier, ik hou van beide streken echt heel veel. Ter-Apel, Stadskanaal, de Pekela's, Onstwedde.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze had er al in haar jeugd veel voetstappen achter gelaten en vond het, net als ik, het mooiste stukje Nederland. (ik reken het Wad ook maar bij het Hoogeland) Haar familie komt vooral uit de Veenkoloniën.
Dit is ook echt een hele fijne streek!! Maar ze praten er geen Gronings he, en roggebrood kennen ze ook al niet, laat staan leverworstquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar jij zit is het toch ook fijn toeven? Maar ik snap het wel hoor, ik zit zelf ook ver van huis (Rotterdam).
Scrute, wie weet. Er komen veel voormalig knechten aan het woord.
Kun je die niet via een of andere internetwinkel bestellen? Of heb je niet iemand hier die je dat af en toe toe wil sturen? Ik dacht dat je dat laatste wel had.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dit is ook echt een hele fijne streek!! Maar ze praten er geen Gronings he, en roggebrood kennen ze ook al niet, laat staan leverworst
Gronings kan zo lekker bulderen. Heel vroeger luisterde ik in het weekend naar De Stamtoavel op Radio Noord waar kerels met bassende stemmen elkaar moppen vertelden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dit is ook echt een hele fijne streek!! Maar ze praten er geen Gronings he, en roggebrood kennen ze ook al niet, laat staan leverworst
Ik moest nog aan je denken verleden week toen ik over Abert Cuyp liepquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zou er niet willen wonen hoor. Amsterdam heeft toch ook wel wat.
Ik vind het knap dat mensen in die leegte kunnen wonen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zou er niet willen wonen hoor. Amsterdam heeft toch ook wel wat.
We komen echt niets te kort hoorquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Kun je die niet via een of andere internetwinkel bestellen? Of heb je niet iemand hier die je dat af en toe toe wil sturen? Ik dacht dat je dat laatste wel had.
Hoe bedoel je ? Mijn gedeelte van A'dam is een soort dorp. Ik ken de meisjes van de super en de de winkels waar ik vaak kom kennen ze mij ook. De buren zijn top en we organiseren elk jaar een uitjequote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat mensen in die leegte kunnen wonen.
Zo, wat een prijs. Wel lekker dus dat jullie met elkaar toch een beetje Nederlands voer bij elkaar kunnen sprokkelen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
We komen echt niets te kort hoorEn ik moet eerlijk toegeven dat ik steeds minder meeneem uit Nederland. Internetwinkels zijn eigenlijk niet te betalen. Er is er nu ook eentje die diepvriesproducten verstuurd, maar dan betaal je voor een brood van AH bijna 4 euro!! De rest heb ik niet eens meer bekeken, de bakker hier bakt ook brood! Er wonen veel Nederlanders hier, dus we geven elkaar boodschappenlijstjes mee en dat werkt prima.
Die leegte waar wij toen woonden vond ik heerlijk!! De ruimte, de rust................en toch weten dat je binnen een paar minuten in een wat groter dorp bent en binnen een half uur in Grunn.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Mijn gedeelte van A'dam is een soort dorp. Ik ken de meisjes van de super en de de winkels waar ik vaak kom kennen ze mij ook. De buren zijn top en we organiseren elk jaar een uitje
Oh, nee, ik doel op de leegte op het platteland van Groningenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Hoe bedoel je ? Mijn gedeelte van A'dam is een soort dorp. Ik ken de meisjes van de super en de de winkels waar ik vaak kom kennen ze mij ook. De buren zijn top en we organiseren elk jaar een uitje
Dezequote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, nee, ik doel op de leegte op het platteland van Groningen
Ohhhh soms lijkt me dat eigenlijk wel wat. Denk ook als het kan mijn huis verkoop en de leegte in ga na 65 . Plus weer een hondquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh, nee, ik doel op de leegte op het platteland van Groningen
Tja het ligt er natuurlijk aan wat je behoeften zijn. Ik vind uitstapjes naar het platteland van Groningen leuk, tenminste naar sommige delen, maar ik zou er echt voor geen goud willen wonen omdat het me veel te leeg, te kaal, te vlak en te stil is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die leegte waar wij toen woonden vond ik heerlijk!! De ruimte, de rust................en toch weten dat je binnen een paar minuten in een wat groter dorp bent en binnen een half uur in Grunn.
Als wij in de tuin zaten zagen we geen mens en geen mens zag ons, heerlijk!Geen buren die mee luisterden met onze gesprekken, geen buren die klaagden als ons kroost wat veel herrie maakte. En andersom hadden wij ook geen klagen over de buren want aan de ene kant hadden we het kerkhof, en geloof me de mensen die daar wonen maken geen herrie en aan de andere kant woonden de mensen zover dat we elkaar niet zagen of hoorden
Het is hartstikke onpraktisch hoor, juist als je wat ouder wordt. Heb zoveel renteniers gekend die spijt als haren op hun hoofd kregen dat ze naar het rustige Drente waren verhuisd... jeez wat misten die de stad (vaak Amsterdam).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Ohhhh soms lijkt me dat eigenlijk wel wat. Denk ook als het kan mijn huis verkoop en de leegte in ga na 65 . Plus weer een hond
Ik doe eigelijk niks met Amsterdam. Ik blijf min of meer in mijn buurtje. Uitgaan doe ik niet. Het centrum vind ik niks. Wel de markten en ik woon op loopafstand van het vondelpark. Het is meer het werk wat hier vollop aanwezig is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is hartstikke onpraktisch hoor, juist als je wat ouder wordt. Heb zoveel renteniers gekend die spijt als haren op hun hoofd kregen dat ze naar het rustige Drente waren verhuisd... jeez wat misten die de stad (vaak Amsterdam).
verleden week voorstukje gezien, heel intressant......en verleden week ging het over 100 poolse meisje die in een fabriek gingen werekn hier in nederland, woonde allemaal in een omgebouwd klooster was geloof ik in 1969/1970quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Klopt! Andere Tijden. Ik tipte Marrije, die komt van het Hoogeland.
Lees ook wat Soury er op zegt, niks hier leegte hoor Disana, ook ik ken alle meiden van de supermarkt en nog meer winkels, op de markt zwaai ik wat af bij wijze van, de buren ken ik allemaal, nee hoor heerlijk wonen in Amsterdamquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Gewoon helemaal alleen, dat is heerlijk, vooral lekker als de natuur tekeer gaat, de stroom uitvalt, je met een kaars of olielampje zit en je de dakpannen hoort ratelen of als je aan boord zit, de vallen tegen de mast hoort slaanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Disana bedoelde dan ook de leegte van noord-Groningen. In Amsterdam kun je het niet leeg noemen. Hier in de portiek leven we met 14 mensen op 90 m2 aardoppervlak.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:31 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Lees ook wat Soury er op zegt, niks hier leegte hoor Disana, ook ik ken alle meiden van de supermarkt en nog meer winkels, op de markt zwaai ik wat af bij wijze van, de buren ken ik allemaal, nee hoor heerlijk wonen in Amsterdam
Ik was ook zo graag in het zomerhuis van mijn ouders. Daar was niet eens stroom of water uit de kraan. Pompen, olielampen en gaslicht. Wat heerlijk vond ik dat.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Gewoon helemaal alleen, dat is heerlijk, vooral lekker als de natuur tekeer gaat, de stroom uitvalt, je met een kaars of olielampje zit en je de dakpannen hoort ratelen of als je aan boord zit, de vallen tegen de mast hoort slaan
Ik moet me ook heel erg concentreren om het te kunnen verstaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:44 schreef Toverheks het volgende:
ohhhhhh heb nu andere tijdenhoor me Opa lijkt het wel, vroeger zei ik mijn opa en oma spreken frans versta er nog niks van en ja mijn vaders kant allemaal groningers hahahaha
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Disana bedoelde dan ook de leegte van noord-Groningen. In Amsterdam kun je het niet leeg noemen. Hier in de portiek leven we met 14 mensen op 90 m2 aardoppervlak.
echt ik versta er nog steeds niks van, en mijn moeder heeft haar laatste jaren in friesland gewoond en kon het gewoon meekletsen, nou die verstond ik ook dan niet............en dan kwam ik daar met mijn amsterdamse tongval, nou sommige keken of ik HIV besmet was in dat dorpquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik moet me ook heel erg concentreren om het te kunnen verstaan.
kunnen ja, maar willen een hoop mensen dat ook?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:46 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja ik las weer half echt af en toe he met mij
![]()
Sorryyyyyy Disana ja Groningen is leeg er kunnen best nog heel veel mensen daar heen verhuizen
nee omdat er te weinig werk enzo is, denk als het platteland genoeg werk gaat aanbieden met zekerheid er veel mensen dan toch besluiten te verhuizen ( jonge mensen dan)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:49 schreef gomi het volgende:
[..]
kunnen ja, maar willen een hoop mensen dat ook?
yeah maar werk aanbieden is niet zomaar ff geregeld ook he.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee omdat er te weinig werk enzo is, denk als het platteland genoeg werk gaat aanbieden met zekerheid er veel mensen dan toch besluiten te verhuizen ( jonge mensen dan)
zat je in pieterburen ofzo?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die leegte waar wij toen woonden vond ik heerlijk!! De ruimte, de rust................en toch weten dat je binnen een paar minuten in een wat groter dorp bent en binnen een half uur in Grunn.
Als wij in de tuin zaten zagen we geen mens en geen mens zag ons, heerlijk!Geen buren die mee luisterden met onze gesprekken, geen buren die klaagden als ons kroost wat veel herrie maakte. En andersom hadden wij ook geen klagen over de buren want aan de ene kant hadden we het kerkhof, en geloof me de mensen die daar wonen maken geen herrie en aan de andere kant woonden de mensen zover dat we elkaar niet zagen of hoorden
nee dat ookquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:52 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah maar werk aanbieden is niet zomaar ff geregeld ook he.
zwart-wit bedoel je, nou ;laten we het maar even onder de loep nemen danquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:09 schreef remlof het volgende:
Ben benieuwd of dat debatprogramma op Ned2 zo wat is.
Ohhhhhhhhhh Spuitje me moeder heeft in de oorlog als kind in paar maanden Aduard gewoondquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Mijn familie uit Westerwolde, die van mijn mijn man uit het Westerkwartier, ik hou van beide streken echt heel veel. Ter-Apel, Stadskanaal, de Pekela's, Onstwedde.
Mijn vriendien hier komt van het Hoogeland, en daar kan het ook zo mooi zijn.
Maar ook Zuidhorn, Aduard. En niet te vergeten het Wad, het verveelt nooit!! Als we in het noorden zijn wil ik ook altijd even naar Lauwersoog. Even het Wad zien en ruiken.
En ja, even een visje of garnalen eten..................
(en voor wie niet weet wat een "zwilk" is, dat is een tafelzeiltje)
nee die Brinkman dus hoppa kijken welke missers de PVV vanavond weer maaktquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:13 schreef Disana het volgende:
Was een mooie documentaire, DentalFloss kon het meeste nog wel verstaan. Zijn opa heeft ook op het land gewerkt.
Heerlijk, nu weer een debat. Maar Sven Kockelmann
Ja ik zie 'm ook net staanquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee die Brinkman dus hoppa kijken welke missers de PVV vanavond weer maakt
tbh mag ik hem welquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee die Brinkman dus hoppa kijken welke missers de PVV vanavond weer maakt
Wat bedoelde ze daarmee dan? Vond ze dat verkeerd?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:17 schreef Scrutinizer het volgende:
"Opvreters" noemden ze knechten die hun geld uitgaven aan luxe dingen. Dat zei mijn moeder ook wel eens
bij ons heten dat uitvretersquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:17 schreef Scrutinizer het volgende:
"Opvreters" noemden ze knechten die hun geld uitgaven aan luxe dingen. Dat zei mijn moeder ook wel eens
Diederik Samson? Die ziet inderdaad wat oranje.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef Toverheks het volgende:
die kale meneer heeft teveel make up op
Mensen die heel makkelijk uitgeven maar nooit geld hebben om onvoorziene dingen te betalen. Potverteerders, in het Nederlands.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat bedoelde ze daarmee dan? Vond ze dat verkeerd?
Ah, ik snap het. Maar als je zo arm bent geweest en zoveel hebt moeten ontberen, is het misschien ook wel een beetje begrijpelijk. Ik vond het wel leuk dat ze leedvermaak hadden dat de boer moest werken terwijl zij in autootjes tuftenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mensen die heel makkelijk uitgeven maar nooit geld hebben om onvoorziene dingen te betalen. Potverteerders, in het Nederlands.
ik moet zo aan mijn vader denken he, die is al 26 jaar dood, maar wat is de wereld eigenlijk in die 26 jaar veranderdquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Maar als je zo arm bent geweest en zoveel hebt moeten ontberen, is het misschien ook wel een beetje begrijpelijk. Ik vond het wel leuk dat ze leedvermaak hadden dat de boer moest werken terwijl zij in autootjes tuften
Oh ja, enorm. Ik vermoed dat jouw vader net als de mijne de pc in huis helemaal heeft gemist, om maar wat te noemen. Anderzijds, zij konden nog op stille wegen rijden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:27 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ik moet zo aan mijn vader denken he, die is al 26 jaar dood, maar wat is de wereld eigenlijk in die 26 jaar veranderd
Absoluut. Eén van die mannetjes begon erover dat hij zo werd genoemd als hij betrapt werd door de boer als hij een gebakje ging kopen van zijn loon.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Maar als je zo arm bent geweest en zoveel hebt moeten ontberen, is het misschien ook wel een beetje begrijpelijk.
Ja, dat vond-ie mooiquote:Ik vond het wel leuk dat ze leedvermaak hadden dat de boer moest werken terwijl zij in autootjes tuften
De toon van de presentatoren vind ik niet zo. Het is ook nog eens erg rommelig in beeld gebracht.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:29 schreef Disana het volgende:
Ik geloof niet dat ik dit een erg interessant debat vind.
hij had als eerste een auto in de straat, en als klein kind hadden we ook dus de eerste tv in de straat, hele buurt kwam dan kijken, en we woonden vlak bij olympisch stadion en de hele straat hing uit het raam na het eten, en als er voetballen was dan hingen alleen de mannen uit het raam.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, enorm. Ik vermoed dat jouw vader net als de mijne de pc in huis helemaal heeft gemist, om maar wat te noemen. Anderzijds, zij konden nog op stille wegen rijden.
yeah heb hem altijd meer gl gevonden dan pvda tbh, maar vond hem nu best aardigquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:53 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik heb problemen met die milieuactivist van de PvdA. Die Diederik Samson spoort voor geen meter, fatatisch geobsedeerd als hij is voor vage bermboktors. Als er eentje ver weg staat bij de arbeidersklasse is hij het wel.
Tuurlijk is ie aardig, maar ik vind hem absoluut geen volksvertegenwoordigerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:55 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah heb hem altijd meer gl gevonden dan pvda tbh, maar vond hem nu best aardig
Ik zoek dat voornamelijk bij Sven Kockelmann. Op Radio 1 is hij soms ronduit onbeschoft met zijn interrupties en eisende vragen. Hier zag ik hem de linkerkant en met name Ineke veel vaker onderbreken dan rechts.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De toon van de presentatoren vind ik niet zo. Het is ook nog eens erg rommelig in beeld gebracht.
ah aardig in de zin van hij deed t niet slecht hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie aardig, maar ik vind hem absoluut geen volksvertegenwoordiger
Sharon Dijksma idem
Geen enkel probleem meequote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik moet me ook heel erg concentreren om het te kunnen verstaan.
Sharon, die ons als zoete kindertjes toespreekt. Ook niet mijn favoriet.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Tuurlijk is ie aardig, maar ik vind hem absoluut geen volksvertegenwoordiger
Sharon Dijksma idem
Om het volk te kunnen vertegenwoordigen moet je er in ieder geval volop tussen hebben gestaan. En met het volk bedoel ik, PvdA gezien, niet een paar milieuactivisten waar hij bij was.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:01 schreef gomi het volgende:
[..]
ah aardig in de zin van hij deed t niet slecht he
maar volksvertegenwoordiger? wie is dat wel in jouw ogen dan?
ze vertegen allemaal wel een deel der bevolking.
en over die dijksma zeg ik liever niets. elk woord over haar is er 1 teveel.
die types zijn het wat mij ervan weerhoudt om op de pvda te stemmen, ook al is die partij wel de partij die in beginsel ms nog wel t dichtst bij mijn eigen standpunten staat in de grote lijn der dingen. maar zolang types als dijksma en elatik er zitten is die partij imo verder af van haar eigen grote lijn dan ze zelf beseffen.
ministeriële verantwoording denk ik. en daarom ms aan moeten passen omdat rutte de verantwoording anders niet zou dragen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En ik geloof die Oosterhuis ook niet, alsof de PVV inspraak heeft bij die Kersttoespraak
yeah begreep ik wel. maar wie vertegenwoordigd dan wel elk deel der bevolking?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Om het volk te kunnen vertegenwoordigen moet je er in ieder geval volop tussen hebben gestaan. En met het volk bedoel ik, PvdA gezien, niet een paar milieuactivisten waar hij bij was.
Dan heeft Rutte water bij de wijn gedaan en moet men het hem aanrekenen, niet de PVVquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:03 schreef gomi het volgende:
[..]
ministeriële verantwoording denk ik. en daarom ms aan moeten passen omdat rutte de verantwoording anders niet zou dragen.
en dan op basis van bezwaar vanuit pvv
Nee, daarom is de Blauwe Stad ook zo'n enorme afgang geworden. Best heel triest voor de mensen die voor dit prestige-project hun bedrijf hebben moeten ruimen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:49 schreef gomi het volgende:
[..]
kunnen ja, maar willen een hoop mensen dat ook?
nee daar ging het niet om, Trix schrijft ze zelf, en ze is tegen de PVV en wilde meer quotes van haar erin maar mocht niet van Rutte....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En ik geloof die Oosterhuis ook niet, alsof de PVV inspraak heeft bij die Kersttoespraak
Zéér ervaren ook.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Yep. Lekker to the point en nuchter.
Is natuurlijk ook lastig, maar ik mis mensen als van Gijzel en SP-Jan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:04 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah begreep ik wel. maar wie vertegenwoordigd dan wel elk deel der bevolking?
Ik zou niet eens weten hoe lang ze hier wel niet heeft meegedraaid... voor mijn gevoel is ze er altijd geweest.quote:
In 1985 al voor de PSP in de gemeenteraad van Groningen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten hoe lang ze hier wel niet heeft meegedraaid... voor mijn gevoel is ze er altijd geweest.
yups, maar ik speculeer nu ff hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:05 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dan heeft Rutte water bij de wijn gedaan en moet men het hem aanrekenen, niet de PVV
In Libië schoot het leger vandaag met luchtafweergeschut op demonstranten: honderden doden.quote:
Ja, ik bedoelde ook Groningen met 'hier'. Terecht dat ze naar Den Haag ging, want ze is een aanwinst voor GL.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In 1985 al voor de PSP in de gemeenteraad van Groningen.
ah k. maar mijn punt is dat je iemand niet aan moet rekenen dat hij niet alle delen der bevolking aanspreekt. dat doet niemand immers.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook lastig, maar ik mis mensen als van Gijzel en SP-Jan.
En toch kan dat best. Ik hoef het echt niet met iemand eens te zijn, politiek gezien, om toch een enorm respect te hebben voor die persoon.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:10 schreef gomi het volgende:
[..]
ah k. maar mijn punt is dat je iemand niet aan moet rekenen dat hij niet alle delen der bevolking aanspreekt. dat doet niemand immers.
ah dat zeker. ik heb ook wel respect voor diederik hoor bv, maar ook voor wilders bv. ook al zou ik op geen van beiden stemmen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
En toch kan dat best. Ik hoef het echt niet met iemand eens te zijn, politiek gezien, om toch een enorm respect te hebben voor die persoon.
triest he remlof, maar was ook te verwachten, of het de goede kant op gaat weet ik niet, heb dat toen van iran gezien die doc. toen khomynie aan de macht kwamquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
In Libië schoot het leger vandaag met luchtafweergeschut op demonstranten: honderden doden.
Check Ook Libie is onrustig
en waarstem je op?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb even de Stemwijzer geprobeerd voor de verkiezingen. Kwam op Groen Links uit.
Ze hebben de link gewoon goed verstopt op hun websitequote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gelderland heeft niet eens een stemwijzer
SGP eruit?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:52 schreef gomi het volgende:
[..]
ah k. ik mijn stem en stemwijzer kloppen niet helemaal
Mij viel op dat dat ik af en toe geen mening in moest vullen omdat ik gewoonweg niet weet hoe dingen normaal gesproken geregeld of gefinancierd zijn. Meestal heb ik overal wel een mening over. Ik vertrouw dus maar op de uitslag.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:52 schreef gomi het volgende:
[..]
ah k. ik mijn stem en stemwijzer kloppen niet helemaal
Jawel hoor: http://gelderland.kieskompas.nl/quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gelderland heeft niet eens een stemwijzer
ik heb kiescompas ofzo gedaan van de weekquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mij viel op dat dat ik af en toe geen mening in moest vullen omdat ik gewoonweg niet weet hoe dingen normaal gesproken geregeld of gefinancierd zijn. Meestal heb ik overal wel een mening over. Ik vertrouw dus maar op de uitslag.
Wat kwam er bij jou uit en wat stem je?
Daar ben ik het mee eens, dat vind ik ook niet in de haak. Ik heb overigens maar één keer aan beide kanten voor die zogenaamd overtreffende trap gekozen. Ik ben niet zo'n schreeuwer.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:00 schreef gomi het volgende:
[..]
ik heb kiescompas ofzo gedaan van de week
en ik kreeg dus pvda, en stem naar alle waarschijnlijkheid pvdd
maar ik kies dar bv ik ben t er mee eens, of niet mee eens. en dan zeggen zijn totaal niet mee eens. wel ik ben dus niet politiek genoeg. imo is ergens niet mee eens zijn ergehs niet mee eens zijn. en totaal niet mee eens zijn is dus overbodig. ik kies dus nooit voor totaal wel of niet mee eens. maar dat moet blijkbaar wel
Ik ook en voor mij is het precies andersomquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:00 schreef gomi het volgende:
[..]
ik heb kiescompas ofzo gedaan van de week
en ik kreeg dus pvda, en stem naar alle waarschijnlijkheid pvdd
OMGquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook en voor mij is het precies andersom
dat dus ik ben dus ook niet zo en schreeuwer, maar in die lijstjes moet dat dus blijkbaar. gelukkig heb ik ook mijn eigen gezonde verstanden kies ik toch wat ik wilquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, dat vind ik ook niet in de haak. Ik heb overigens maar één keer aan beide kanten voor die zogenaamd overtreffende trap gekozen. Ik ben niet zo'n schreeuwer.
lol jij bent gewoon pvdd alleen weet je t nog niet hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook en voor mij is het precies andersom
Ik kom toch nog redelijk ver van alle partijen uit en dat is ook wel wat mijn gezonde verstand zegt. Daarom zou ik ook nooit lid worden van een partij.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:11 schreef gomi het volgende:
[..]
dat dus ik ben dus ook niet zo en schreeuwer, maar in die lijstjes moet dat dus blijkbaar. gelukkig heb ik ook mijn eigen gezonde verstanden kies ik toch wat ik wil
Maar die stemwijzer zegt dat! Dus dan moet dat! Die zal het toch zeker beter weten dan ik zelf?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:14 schreef gomi het volgende:
[..]
nah niets voor jou
jij bent eigenlijk veel meer no godsdienst imo
lid worden doe ik ook nooit. ik kies per keer en niet voorafquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kom toch nog redelijk ver van alle partijen uit en dat is ook wel wat mijn gezonde verstand zegt. Daarom zou ik ook nooit lid worden van een partij.
Ik snap dat lid worden van een partij ook niet. Thorbecke had het zo ook niet bedoeld.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kom toch nog redelijk ver van alle partijen uit en dat is ook wel wat mijn gezonde verstand zegt. Daarom zou ik ook nooit lid worden van een partij.
ok ik wilde t nu nog net zeggen, maar aan jou wil ik t nu wel vast openbaren: volg mijquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar die stemwijzer zegt dat! Dus dan moet dat! Die zal het toch zeker beter weten dan ik zelf?![]()
De stemwijzer voor de eerste kamer zegt weer wat anders![]()
En wat moet ik nu als onwetende kiezer kiezen?
You will do as you are toldquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar die stemwijzer zegt dat! Dus dan moet dat! Die zal het toch zeker beter weten dan ik zelf?![]()
De stemwijzer voor de eerste kamer zegt weer wat anders![]()
En wat moet ik nu als onwetende kiezer kiezen?
Dat doe ik ook hoor. Ben vooral lid van de PvdA omdat ik het interessant vind om een kijkje in de keuken van een grote volkspartij te krijgen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:21 schreef gomi het volgende:
[..]
lid worden doe ik ook nooit. ik kies per keer en niet vooraf
Heb je wel eens staan flyeren in een rode regenjas?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor. Ben vooral lid van de PvdA omdat ik het interessant vind om een kijkje in de keuken van een grote volkspartij te krijgen.
En ik vind het prima dat de PvdD een paar zetels haalt, dat zorgt er tenminste voor dat dierenwelzijn ook op de agenda van de andere partijen komt.
Alsof je dan verschil ziet met de echte rode partij, SP!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Heb je wel eens staan flyeren in een rode regenjas?
Misschien laat ie wel een zijn rode stempotloodje aan voorbijgangers zien in een regenjasquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nog niet. Wel regelmatig De Internationale uit volle borst meegezongen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
maar heb jij bv geen moeite met een dijjksma en een elatik bv, mijn broer is bv gevraagd in de gemeente en die doet t dus niet t om dat soort mensen ook.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doe ik ook hoor. Ben vooral lid van de PvdA omdat ik het interessant vind om een kijkje in de keuken van een grote volkspartij te krijgen.
En ik vind het prima dat de PvdD een paar zetels haalt, dat zorgt er tenminste voor dat dierenwelzijn ook op de agenda van de andere partijen komt.
O get, bijeenkomsten met samenzang mijd ik bij voorkeur.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nog niet. Wel regelmatig De Internationale uit volle borst meegezongen.
Ze noemen het niet voor niets de Linkse Kerk. Maar ja, de PVDA is net zo links de middenweg nemen op een driebaansweg.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
O get, bijeenkomsten met samenzang mijd ik bij voorkeur.
Mensen als Elitak heb je in elke partij, en ze heeft schuld bekend. En wat heeft Sharon Dijksma verkeerd gedaan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:31 schreef gomi het volgende:
[..]
maar heb jij bv geen moeite met een dijjksma en een elatik bv, mijn broer is bv gevraagd in de gemeente en die doet t dus niet t om dat soort mensen ook.
same as me
Beter dan tegen het verkeer in rijden zoals VVD en CDA nu doen met Geert achter het stuurquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ze noemen het niet voor niets de Linkse Kerk. Maar ja, de PVDA is net zo links de middenweg nemen op een driebaansweg.
Het CDA & VVD zijn degene die sturen. Geert is gewoon de hulpmotor voor als de andere twee het niet alleen afkunnen. Een soort hybridemotor. Heel hip!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Beter dan tegen het verkeer in rijden zoals VVD en CDA nu doen met Geert achter het stuur
Geert zit op de achterbank.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Beter dan tegen het verkeer in rijden zoals VVD en CDA nu doen met Geert achter het stuur
Geloof je het zelf? Check bijvoorbeeld 'Kersttoespraak Koningin zwaar gecensureerd'quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het CDA & VVD zijn degene die sturen. Geert is gewoon de hulpmotor voor als de andere twee het niet alleen afkunnen. Een soort hybridemotor. Heel hip!
true mensen als eltatik heb je overal. daarom stem ik ws op kleinere partijen waar er meer mensen zitten met een ideaal dan mensen die politiek zien als een carrièrequote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen als Elitak heb je in elke partij, en ze heeft schuld bekend. En wat heeft Sharon Dijksma verkeerd gedaan?
Dat ligt dus gewoon aan het CDA en VVD zoals ik al zei. Conform art. 42 lid 2 van de Grondwet.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Check bijvoorbeeld 'Kersttoespraak Koningin zwaar gecensureerd'
Dijksma doet haar figuur, ik bedoel haar naam wel eer aan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:47 schreef gomi het volgende:
[..]
true mensen als eltatik heb je overal. daarom stem ik ws op kleinere partijen waar er meer mensen zitten met een ideaal dan mensen die politiek zien als een carrière
en buiten dat heb ik gewoon een hoop shit over haar, maar dat komt tzt wel
en dijksma? wat heeft ze ooit goed gedaan buiten t najagen van een carierre in de pol?
na dr studue niets anders gedaan dan baantjesjagen in de partij en niets anders dan dat. wat voor werk heeft ze ooit gedaan waar ze geen subsidie voor heeft ontvangen bv?
Ik heb m'n Grondwet per ongeluk met het oud papier weggegooid dus daar heb ik geen mening over.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat ligt dus gewoon aan het CDA en VVD zoals ik al zei. Conform art. 42 lid 2 van de Grondwet.
te gemakkelijk idd. inhoudelijk is t net zo makkelijk hoor. ze heeft geen mening zolang ze maar mag blijven plukkenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dijksma doet haar figuur, ik bedoel haar naam wel eer aan.
Te gemakkelijk
Ze moet ook blijven plukken. Het duurt wel even voordat ze vol zit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:53 schreef gomi het volgende:
[..]
te gemakkelijk idd. inhoudelijk is t net zo makkelijk hoor. ze heeft geen mening zolang ze maar mag blijven plukken
Dat zie ik helemaal voor mequote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat heeft die Jan Kees de Jager ook. Staat ook bij elk zakendiner te buffelen als een zwetend zwijn om het wandelend buffet bij te houden.
yeah,quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ze moet ook blijven plukken. Het duurt wel even voordat ze vol zit.
Dat heeft die Jan Kees de Jager ook. Staat ook bij elk zakendiner te buffelen als een zwetend zwijn om het wandelend buffet bij te houden.
Vooraan zitten in de rechtse kerk van Maxime denk ikquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:57 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah,
maar wat deed hij bv daarvoor?
ms wel idd, maar aan dijksma ga je voorbije hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Vooraan zitten in de rechtse kerk van Maxime denk ik
Ik ben het niet met je eens over Sharon Dijksma. En ik zie wel dat mensen weglopen van de PvdA, dat had ik onder Ad Melkert waarschijnlijk ook gedaan. Maar ze zijn wakker geworden, maar dat schijnt de mensen dan weer niet op te vallen, waarschijnlijk ook omdat het nu hip en bonton is om op elke mogelijke manier op de PvdA af te geven.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:02 schreef gomi het volgende:
[..]
ms wel idd, maar aan dijksma ga je voorbije he
maar jij als partijlid, zie je niet waardoor ik mensen als ik bv weglopen van die partij. ondanks dat ik en anderen die idealen ms wel met ons meedragen?
Veel studeren zonder dat hij daarvoor extra hoefde te betalen en ICT meen ik.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:57 schreef gomi het volgende:
[..]
yeah,
maar wat deed hij bv daarvoor?
Goh, dat is dan al decennia hip.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens over Sharon Dijksma. En ik zie wel dat mensen weglopen van de PvdA, dat had ik onder Ad Melkert waarschijnlijk ook gedaan. Maar ze zijn wakker geworden, maar dat schijnt de mensen dan weer niet op te vallen, waarschijnlijk ook omdat het nu hip en bonton is om op elke mogelijke manier op de PvdA af te geven.
Tuurlijk, jij liep nog in de luiers toen Paars regeerde kennelijk.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Goh, dat is dan al decennia hip.
maar waarom zie zie je dat niet in bij haar dan bv?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens over Sharon Dijksma. En ik zie wel dat mensen weglopen van de PvdA, dat had ik onder Ad Melkert waarschijnlijk ook gedaan. Maar ze zijn wakker geworden, maar dat schijnt de mensen dan weer niet op te vallen, waarschijnlijk ook omdat het nu hip en bonton is om op elke mogelijke manier op de PvdA af te geven.
en ict?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Veel studeren zonder dat hij daarvoor extra hoefde te betalen en ICT meen ik.
De PvdA wordt nog steeds buitenspel gehouden door de regeringspartijen omdat ze consequent Job Cohen het pispaaltje maken. Dat is een moeilijk te winnen strijd en een gedeelte van het succes van de PVV. Er is een publiek dat er van geniet als publieke personen geschoffeerd worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja die deed iets in de ICT wat weet ik niet meer precies. Dat is wel te wiki-en!quote:
quote:Aantal rooms-katholieken neemt wereldwijd toe
Uitgegeven: 19 februari 2011 19:50
Laatst gewijzigd: 19 februari 2011 20:08
VATICAANSTAD - Het aantal rooms-katholieken is in 2009 met 1,3 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. In 2009 woonden over de hele wereld bij elkaar 1,181 miljard katholieken. Het Vaticaan maakte dat zaterdag bekend.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-wereldwijd-toe.html
mijn punt was dat hij iig iets deedquote:Op zondag 20 februari 2011 00:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja die deed iets in de ICT wat weet ik niet meer precies. Dat is wel te wiki-en!
quote:Op zondag 20 februari 2011 00:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
O, Teun is er. Nou, deze discussie zal een vaart krijgen als de Titanic. Ik ga slapen.
Trustenquote:Op zondag 20 februari 2011 00:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
O, Teun is er. Nou, deze discussie zal een vaart krijgen als de Titanic. Ik ga slapen.
kom op dat is zwak hequote:Op zondag 20 februari 2011 00:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
Truste stoorzenderquote:Op zondag 20 februari 2011 00:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
maar bbq is dus jij, remlof en ik? of nog meer met oranje ava?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie nog lekker lang wakker ligt![]()
Hij zit ook gewoon te F5-en hoor
Ik schat 'm hoog genoeg in om te weten dat F5-en niet meer hoeft in de nieuwe lay-out.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie nog lekker lang wakker ligt![]()
Hij zit ook gewoon te F5-en hoor
Als jullie dan samen een politieke partij oprichten zou ik 'm de PvdV noemen.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:33 schreef gomi het volgende:
[..]
maar bbq is dus jij, remlof en ik? of nog meer met oranje ava?
Hoog IQ, laag lafhartig karakter, dat is D_Kquote:Op zondag 20 februari 2011 00:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik schat 'm hoog genoeg in om te weten dat F5-en niet meer hoeft in de nieuwe lay-out.
quote:Op zondag 20 februari 2011 00:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Hoog IQ, laag lafhartig karakter, dat is D_K
Gezien. Is inderdaad een goeie film.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Voor mensen die een leuke en grappige film willen zien "O Brother, Where Art Thou".
Niet veel, ik vind dat ze goed bezig zijn tegenwoordig. Misschien moeten ze de PVV eens fascistisch gaan noemen. Gewoon het beestje bij de naam. Waarom zou je je inhouden tegen een partij die in haar verkiezingsprogramma schrijft "op 4 mei herdenken we de slachtoffers van het (nationaal) socialisme"?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:32 schreef gomi het volgende:
[..]
maar remlof wat zou jij bv willen veranderen aan de pvda?
nah pvdGquote:Op zondag 20 februari 2011 00:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als jullie dan samen een politieke partij oprichten zou ik 'm de PvdV noemen.
nah zo ken ik hem niet iig tbhquote:Op zondag 20 februari 2011 00:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
De tweede keer deze week dat hij zichzelf denkt te moeten profileren over de rug van een ander met z'n sick mind. Eerst mij proberen mij een ban aan te smeren vanwege een zogenaamde doodswens en nu mijn binnenkomen hier afzeiken met een kutopmerking. 't Is goed met 'mquote:Op zondag 20 februari 2011 00:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
![]()
Nou ja, ik denk dat het D_K niet zoveel kan schelen dat jij dat vindt.
Vergeet het lage EQ nietquote:Op zondag 20 februari 2011 00:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Heeft w-j al een oranje ava?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:33 schreef gomi het volgende:
[..]
maar bbq is dus jij, remlof en ik? of nog meer met oranje ava?
ah k. kan idd, is iig wel een keuzequote:Op zondag 20 februari 2011 00:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet veel, ik vind dat ze goed bezig zijn tegenwoordig. Misschien moeten ze de PVV eens fascistisch gaan noemen. Gewoon het beestje bij de naam. Waarom zou je je inhouden tegen een partij die in haar verkiezingsprogramma schrijft "op 4 mei herdenken we de slachtoffers van het (nationaal) socialisme"?
quote:
En waarom zouden ze jou en je gelijkdenkenden daarmee verliezen? Want jullie vinden de PVV een democratische aanwinst voor onze politiek?quote:Op zondag 20 februari 2011 00:46 schreef gomi het volgende:
[..]
ah k. kan idd, is iig wel een keuze
wel een keuze waar ze mij en de gelijkdenkenden defintief mee verliezen imo, maar iig een keuzej
Hij F5t gewoon, probeer hem uit de tent te lokkenquote:Op zondag 20 februari 2011 00:47 schreef gomi het volgende:
[..]
ah kom op niet schoppen tegen iemand die er niet is he
lol die wijzer die ik voor de lol. mijn keuze stat lang daarvoor al vast hequote:Op zondag 20 februari 2011 00:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
PvdV, Partij van de Verwarring. Jullie zijn alledrie verward geraakt door de Kieswijzer en Ferry Mingele gaat vast struikelen over een nieuwe partij met zo'n naam. Dubbeldekkend
Ow ik wil best een avondje West-Friesland doen.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:49 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
WJ komt sowieso![]()
Maar ik geloof eigenlijk dat we eerst hem moeten vereren met een bezoekje
Hij rent zelf hard weg na het maken van een kutopmerkingquote:Op zondag 20 februari 2011 00:47 schreef gomi het volgende:
[..]
ah kom op niet schoppen tegen iemand die er niet is he
Ja, nemen we Coos ook mee. Kunnen we het over politiek hebbenquote:Op zondag 20 februari 2011 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ik wil best een avondje West-Friesland doen.
Ja goed planquote:Op zondag 20 februari 2011 00:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, nemen we Coos ook mee. Kunnen we het over politiek hebben
WJ is er gewoon bij hoor, hij vond het afgelopen jaar maar wat leuk om na middernacht bloot bij mij in de tuin te zittenquote:Op zondag 20 februari 2011 00:54 schreef gomi het volgende:
[..]
z kees kist met oranje laagje dacht ik
nee . of ms wel eigenlijk.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:47 schreef remlof het volgende:
[..]
En waarom zouden ze jou en je gelijkdenkenden daarmee verliezen? Want jullie vinden de PVV een democratische aanwinst voor onze politiek?
Pik ik je op in Utrecht, rijden we naar Coos, takelen we die in de aanhanger en rijden we via de A4 richting Gomi (die zit daar volgens mij ergens) en dan Alkmaar onveilig maken.quote:
ah yeah maar ik houd er niet van als iemand zebt eg te zijn en dan te gaan lokken. ook al weet ik dat hij lurkt.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij F5t gewoon, probeer hem uit de tent te lokken
Nu nog een datum. En overleg met w-j en Coos.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Pik ik je op in Utrecht, rijden we naar Coos, takelen we die in de aanhanger en rijden we via de A4 richting Gomi (die zit daar volgens mij ergens) en dan Alkmaar onveilig maken.![]()
nee i know.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Hij rent zelf hard weg na het maken van een kutopmerking![]()
Afijn, ik ben d'r al overheen hoor, 't is wel ok.
Mjah, ik ben als het moet zeer beschaafd, alleen zit mijn bouwvakkersverleden mij af en toe wat dwarsquote:Op zondag 20 februari 2011 00:59 schreef gomi het volgende:
[..]
nee i know.
ik denk dat ik jou wel beetje doorheb. je kan grof zijn enzo, maar je bent wel gewoon fair
iemand waar je een biertje mee kunt drinken en lekker niet gelijkgestemd zijn. dat idee
WJ zei "Voor de Kerst" en daarna "Voor eind februari", maar ja, de man is druk. Ik geef hem tot mei, als er dan niets geregeld is doen we het hier in de tuin bij de brandende kachel.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nu nog een datum. En overleg met w-j en Coos.
klopt, maar ik hadtoeb echt veel teveel gedoequote:Op zondag 20 februari 2011 00:52 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Trouwens Gomi, je had er afgelopen zomer bij kunnen zijn hè, ware het niet dat je zelf afhaakte
Je hebt niks gemistquote:Op zondag 20 februari 2011 01:06 schreef Toverheks het volgende:
zo ben er weer....was spelletje aan het doen moet niet gekker worden met mij
Trustenquote:Op zondag 20 februari 2011 01:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Slaap lekker mensen, ik ben er van tussen
Truste Teunquote:Op zondag 20 februari 2011 01:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
slaap lekker Teunquote:Op zondag 20 februari 2011 01:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
nee jullie waren nog aan het bomen over Politiek.............ik zeg SP STEM MET MIJ MEEquote:
Ow ja, spelletjes, ik heb net MAME geïnstalleerd, eens kijken of ik BombJack en Zaxxon aan de praat krijgquote:Op zondag 20 februari 2011 01:06 schreef Toverheks het volgende:
zo ben er weer....was spelletje aan het doen moet niet gekker worden met mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |