abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92997069
Mja als het leger en politie met scherp gaan schieten is het snel afgelopen lijkt me... :{
pi_92997797
Nu net op radio Benghazi eerder in handen gevallen van demonstranten (onafhankelijkheid):

"Hoofd van veiligheidsdienst in Tripoli is gevlucht", iemand uit Tripoli aan de lijn. Nog niet bevestigd overigens.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_93003095
85 doden in Benghazi, hoorde ik net op radio1.

En ook demonstraties in Koeweit, door buitenlandse werknemers, die meer rechten eisen...
I´m back.
pi_93003123
Het gaat er ietsje 'ruiger' aan toe dan in Egypte... :{.
quote:
Situatie in Libi grimmiger: betogers hangen agenten op
Uitdijende groep betogers bereikt hoofdstad Tripoli
Betogers tegen Kadhafi hebben een symbool van zijn macht vernietigd. afp

UPDATE TRIPOLI - De situatie in Libi wordt grimmiger door de aanhoudende protesten. Alleen al vandaag zouden zeker 27 tegenstanders van de autoritair regerende leider Muammar Kadhafi omgekomen zijn. Maar de betogers slaan terug en zouden twee politieagenten opgehangen hebben. De almaar uitdijende opstand tegen de Libische leider heeft inmiddels de hoofdstad Tripoli bereikt.
Vanuit een aantal buitenwijken in het westen van de stad meldden ooggetuigen er vannacht betogingen plaatsvinden. Ook in verschillende andere plaatsen wordt betoogd.

Betogers gebruiken geweld
Dat de politie en Kadhafi-getrouwe milities met geweld iedere vorm van protest tegen het regime neerslaan met geweld was al bekend. Nu zou er dus ook bij betogers bloed aan hun handen kleven, aldus de website van de krant Oea, die onder invloed staat van Kadhafi's zoon Seif al-Islam.

In Al-Baida, met ongeveer 250.000 inwoners de derde stad van het land, hebben betogers volgens de krant de twee politieagenten eerst gevangengenomen en korte tijd later opgehangen. De stad is volgens oppositiebewegingen in handen van de betogers.

Ondertussen haalt Kadhafi alles uit de kast om te voorkomen dat hij net als de leiders van Egypte en Tunesi het veld moet ruimen.

Betogers gesteund door Libirs in het buitenland
De betogers in Libie worden gesteund door vanuit het buitenland opererende Libische oppositiebewegingen. Volgens Ibrahim Sahad, voorman van de beweging National Front for the Salvation of Libya (NFSL) in Washington, laat de internationale gemeenschap de Libirs in de steek laat door zich niet uit te spreken tegen Kadhafi, die "overal bekend staat als een terrorist."

De belangen van olie
Hij roept de regeringen wereldwijd op zich uit te spreken tegen Kadhafi. Dat dat nog niet is gebeurd na vier dagen van protesten, die volgens zijn informatie al meer dan vijftig levens heeft geist, heeft volgens hem te maken met de buitenlandse belangen in Libi. "Olie verblindt regeringen", aldus Sahad (66).

Kadhafi haalt alles uit de kast en heeft zelfs hulp ingeroepen van Noord-Korea om de opstand de kop in te drukken, aldus Sahad. Ook Tsjadische troepen en misdadigers zijn ingezet. Maar volgens Sahad wankelt het regime. "Ik hoorde zojuist dat de minister van Binnenlandse Zaken zich bij de opstand heeft aangesloten." Kadhafi controleert de media in het land en heeft buitenlandse journalisten de toegang ontzegd, waardoor de meeste informatie die naar buiten komt van getuigen afkomstig is. (ANP/AFP/DPA)
bron
I´m back.
pi_93003610
Bah zeg, Benieuwd hoe het verder gaat lopen :)
pi_93003910
Vervelend nieuws, jammer dat deze demonstranten niet ook geweldloos willen blijven net als in Egypte. Vanaf een veilige afstand bekeken kan ik me wel voorstellen dat je na zo veel geweld ook wilt terugslaan naar de politie/overheid.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 10:51:25 #107
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_93005155
Met dat nieuws moet je voorzichtig zijn, zoals je ziet is de bron Oua, 1 van de kranten van Saif al-Islam Qadhafi. Ik zeg niet dat de demonstranten vast allemaal engeltjes zijn, maar dit kan natuurlijk ook verzonnen zijn zodat de demonstranten minder support krijgen.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  zaterdag 19 februari 2011 @ 11:23:30 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_93005977
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:42 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vervelend nieuws, jammer dat deze demonstranten niet ook geweldloos willen blijven net als in Egypte. Vanaf een veilige afstand bekeken kan ik me wel voorstellen dat je na zo veel geweld ook wilt terugslaan naar de politie/overheid.
De overheid begon met geweld, de overheid heeft als eerste doden veroorzaakt, dus heeft de overheid al verloren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93010254
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De overheid begon met geweld, de overheid heeft als eerste doden veroorzaakt, dus heeft de overheid al verloren.
Mij, ik ben nergens zeker meer van. Maar overheden kunnen heel goed "winnen" door met geweld te beginnen.
pi_93010350
Khadaffi is echt geen Mubarak. Khadaffi is zelfs zo gek, dat hij zichzelf ziet als "leider van Afrika".
Allah Al Watan Al Malik
pi_93010423
Toch lijkt het erop dat het in Libi behoorlijk serieus aan het worden is. En ook in Bahrein en Jemen. Khadaffi gaat niet aftreden, maar, zoals ik al zeg, ik ben nergens zeker meer van en of hij over een jaar nog president is, ik weet het niet...
pi_93010485
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:44 schreef Monidique het volgende:
Toch lijkt het erop dat het in Libi behoorlijk serieus aan het worden is. En ook in Bahrein en Jemen. Khadaffi gaat niet aftreden, maar, zoals ik al zeg, ik ben nergens zeker meer van en of hij over een jaar nog president is, ik weet het niet...
Niets is inderdaad zeker, maar persoonlijk denk ik dat deze demonstratie geen enkele kans van slagen heeft. Temeer omdat het altijd al een gesloten land was en in die zin de media nooit de mogelijkheid heeft gehad om zich daadwerkelijk te vestigen. Volgens mij is dat toch wel een cruciale voorwaarde voor het succesvol omwerpen van zijn regime.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93010863
Nou ja, als je een radio-zender in handen hebt, dan wordt het wel iets makkelijker om het monopolie van de overheid te breken.
pi_93010913
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:00 schreef HiZ het volgende:
Nou ja, als je een radio-zender in handen hebt, dan wordt het wel iets makkelijker om het monopolie van de overheid te breken.
En ook als je satelliet in handen hebt of op een andere manier aan buitenlandse media kunt komen. Die Libirs zijn, in tegenstelling tot Khaddafi, ook niet gek, die weten natuurlijk heel goed wat er in de regio gebeurt.
pi_93012115
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Khadaffi is echt geen Mubarak. Khadaffi is zelfs zo gek, dat hij zichzelf ziet als "leider van Afrika".
Wel ambitieus kennelijk. :)
pi_93012159
Het Groene Boek lijkt mij wel interessant. :)
pi_93012193
Helicopters fire at demonstrators in the eastern Libyan city of Benghazi, a doctor who witnessed the incident tells CNN.
pi_93012311
Gadhafi, Gadaffi, Gaddafi, Gadhdhafi, Ghaddafi, Khadaffi, Kaddafi, Kadhdhafi, Khadafy, Qadaffi, Qaddafi, Qadhafi, Qadhdhafi, Qathafi.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:41:46 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93012374
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:37 schreef SoldMayor het volgende:
Helicopters fire at demonstrators in the eastern Libyan city of Benghazi, a doctor who witnessed the incident tells CNN.
idd nu breaking news op CNN
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_93014370
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niets is inderdaad zeker, maar persoonlijk denk ik dat deze demonstratie geen enkele kans van slagen heeft. Temeer omdat het altijd al een gesloten land was en in die zin de media nooit de mogelijkheid heeft gehad om zich daadwerkelijk te vestigen. Volgens mij is dat toch wel een cruciale voorwaarde voor het succesvol omwerpen van zijn regime.
Ik denk dat de media een kwestie van tijd is, volgens verschillende berichten liggen de steden in het Oosten al aan de hand van de demonstranten en zijn er slechts nog sporadisch huurlingen die vechten voor Qadafi. Er wordt ook al georganiseerd dat aan deze Oostgrens met Egypte medicijnen vanuit Egypte binnenkomen en journalisten ook.

Omdat Libie zo enorm groot is met een West en Oost kant zou het best zo kunnen zijn dat Gadafi het Westen beheert maar het Oosten dreigt te verliezen. Zoals eerder gezegd, Benghazi blijkt altijd al stad van verzet te zijn geweest..wat nu dus ook in handen is (op de grond) van demonstranten en waar de staatsradio gister al was overgenomen door hen.

Aparte ontwikkeling maar lijken wel erg veel mensen de straat op te gaan in een land waar elke vorm van kritiek totaal verboden en was en al meer dan 40 jaar Gadafi "de wil van het volk" uitvoert dus alles buiten staatsinfo etc "onnodig was", lees: keihard de mond werd gesnoerd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_93014600
Ik vraag me af hoeveel waarheid er in die berichten zit, want ik lees ook telkens weer dat er nog steeds veel veiligheidspersoneel is in de oostelijke steden. Daarentegen, het is mij de afgelopen twee maanden opgevallen hoeveel opmerkelijke en haast ongeloofwaardige berichten op internet gewoon juist bleken te zijn. Ik was dan te sceptisch of, zou je kunnen zeggen, eigenwijs.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:42:26 #122
pi_93014627
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk dat de media een kwestie van tijd is,
De demonstranten hebben toch al hun eigen radiozender? :+
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:43:20 #123
pi_93014655
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:41 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag me af hoeveel waarheid er in die berichten zit, want ik lees ook telkens weer dat er nog steeds veel veiligheidspersoneel is in de oostelijke steden. Daarentegen, het is mij de afgelopen twee maanden opgevallen hoeveel opmerkelijke en haast ongeloofwaardige berichten op internet gewoon juist bleken te zijn. Ik was dan te sceptisch of, zou je kunnen zeggen, eigenwijs.
Dat merkte ik ja. Het duurde even voor je door kreeg dat Egypte idd aan het revolutioneren was. :P
pi_93014695
Als Khadaffi straks met scherp gaat schieten is het zo afgelopen!
pi_93015040
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Ja die gek ziet zichzelf als koning der koningen. Hij is eerder crimineel tuig :r

Hij zag de bui natuurlijk al hangen toen Ben Ali weg moest. :D Tot ziens Kaddafi :W We zullen je gekke toespraken in de VN gaan missen, we zullen het ook zonder je wangedrag op de bijeenkomsten van de Arabische Liga moeten doen maar het wordt tijd om te vertrekken, misdadiger.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:00:56 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_93015174
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:44 schreef Halcon het volgende:
Als Khadaffi straks met scherp gaat schieten is het zo afgelopen!
Dat doet ie al. Tijd voor Operation El Dorado Canyon II?
pi_93015236
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, laat ze het zelf maar uitvechten daar.
pi_93015237
Doden in ziekenhuis vandaag:

Demonstrant neergeschoten op straat

"Leger geeft zich over" in Arabisch als kop en ook laatste stuk te zien
pi_93015244
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Zijn kinderen zijn ondertussen al volwassen.
pi_93015279
Eerder al door iemand anders gezegd maar ff bevestiging na te lezen:

Helicopters fired at demonstrators and sounds of gunfire rang out Saturday in the eastern Libyan city of Benghazi, a doctor who witnessed the incident told CNN.
http://news.blogs.cnn.com(...)on-libya-protesters/

Video archief online gezet (achter de schermen is oppositie online zeer actief):
http://libya2011.kaizer.se/

"The abundant use of social media have caused some to question whether official intelligence agencies are adequately following clues in social media.
Indeed, we wouldnt have nearly as much information as we have if it wasnt for a highly active twitter and facebook community. Everyone has been extremely helpful in spreading news, and sourches such as ShababLibya, ChangeInLibya, Libyan4Life and EnoughGaddafi have been invaluable!"

Facebook filmpje en bewijs van een Afrikaanse huurling (kan schokkend zijn):

http://www.facebook.com/v(...)&oid=179449562095105

[ Bericht 14% gewijzigd door Aloulou op 19-02-2011 16:28:58 ]
pi_93015403
Weet iemand of ook de telefoon is afgesloten? of misschien gewoon overbelast? Wij proberen al de hele dag contact te krijgen met mijn schoonouders, maar dat lukt niet. 't Zijn niet de types om hun telefoon uit te zetten... Schoonmoeder komt iig naar huis morgen, voor alle zekerheid.
pi_93017038
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:08 schreef Roomsnoes het volgende:
Weet iemand of ook de telefoon is afgesloten? of misschien gewoon overbelast? Wij proberen al de hele dag contact te krijgen met mijn schoonouders, maar dat lukt niet. 't Zijn niet de types om hun telefoon uit te zetten... Schoonmoeder komt iig naar huis morgen, voor alle zekerheid.
Volgens mij hebben ze gewoon alles plat gegooid, internet, telefoon noem het maar op.
pi_93018933
Damn gaat echt hevig aan toe daar.
pi_93019895
Daar lijkt het wel op. Als ik het zo lees, dan zijn sommige steden vrij van Khaddafi's troepen. Tegelijkertijd ook weer hevige gevechten.

Het zal hoe dan ook bloederig worden, de kolonel schroomt er niet voor duizenden om te leggen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:44:43 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_93020365
quote:
Zo! Hebben ze die buitgemaakt op het leger of gekregen van deserteurs?
pi_93021272
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo! Hebben ze die buitgemaakt op het leger of gekregen van deserteurs?
Geen idee.

Ik lees dat er veel, heel veel doden zijn, honderden.

Zie ook: http://twitter.com/ShababLibya. Ik weet niet hoe betrouwbaar het is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:13:25 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_93021321
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geen idee.

Ik lees dat er veel, heel veel doden zijn, honderden.

Zie ook: http://twitter.com/ShababLibya. Ik weet niet hoe betrouwbaar het is.
WTF?

ShababLibya LibyanYouthMovement
BREAKING: UNCONFIRMED: News that Egyptian media is planning to enter Libya from the East. #libya #feb17 #gaddaficrimes
2 minutes ago
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:13:58 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_93021346
Ow "media", ik las "army" :')
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:16:09 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93021430
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:13 schreef remlof het volgende:
Ow "media", ik las "army" :')
De vraag is wie er gevaarlijker is...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93021767
Khaddafi heeft liever gewapende mannen voor zich staan, ja, dan Arabische, vrij media! :D.
pi_93022125
quote:
1810 GMT: A doctor in Benghazi says there have been 44 bodies at Al Jala Hospital. All are between 13 and 35 years. Most died from head, chest and/or abdomen wounds from high-velocity rounds.

The doctor adds that protesters are in control of the building where the snipers are located and will track them down. Asked if the demonstrators will kill captured security forces, he replies, "Of course."
http://www.enduringameric(...)eblog-contrasts.html

Huurlingen? http://feb17.info/
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:31:39 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_93022247
quote:
Ghadaffi gebruikt huurlingen uit Tsjaad? :?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:32:02 #144
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_93022273
quote:
'Libi doodt 15 mensen na begrafenis'

Libische commando's hebben vanmiddag vijftien mensen doodgeschoten na afloop van een begrafenis. Het is onbekend waarom de militairen het vuur openden op de begrafenisgangers.

De slachtoffers bezochten de begrafenis van een anti-regeringsdemonstrant, die gisteren om het leven was gekomen. Dit meldde althans een woordvoerder van een Libisch ziekenhuis tegenover persbureau AP. Volgens het ziekenhuis is er ook een groot aantal gewonden gevallen.

De demonstranten eisen democratische hervormingen en het vertrek van dictator Muammar Kaddafi. Ze volgen het voorbeeld van betogers in Egypte en Tunesi, die de afgelopen weken de gehate machthebbers Hosni Mubarak en Zine al-Abidine Ben Ali tot aftreden wisten te dwingen.
http://www.powned.tv/nieu(...)_doden_15_na_be.html
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:33:39 #145
132191 -jos-
Money=Power
pi_93022353
Melshamy BREAKING: Confirmed Gaddafis Nephew now Dead in benghazi by grenade attacks in the birka barracks #Libya
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:35:55 #146
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_93022464
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:31 schreef remlof het volgende:
Ghadaffi gebruikt huurlingen uit Tsjaad? :?
Ja, dat meldde in ieder geval Fouad Ajami gisteren bij Anderson Cooper.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:36:03 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_93022469
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:33 schreef -jos- het volgende:
Melshamy BREAKING: Confirmed Gaddafis Nephew now Dead in benghazi by grenade attacks in the birka barracks #Libya
Die kazerne is beschoten met granaten door opstandelingen?
Dit begint steeds meer op een full out burgeroorlog te lijken.

Niet te vergelijken met Egypte iig.
pi_93022498
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:33 schreef -jos- het volgende:
Klinkt serieus!
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:41:37 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_93022756
"Military brigade in Benghazi now fallen to people's power" - net op AJE.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:47:31 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_93023078
Ook van AJE: Albida zou worden aangevallen door gevechtsvliegtuigen.
pi_93023210
Ahmad live vanuit Benghazi over wat er daar gebeurt en Afrikaanse huurlingen
pi_93023232
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Die kazerne is beschoten met granaten door opstandelingen?
Zou TNT zijn geweest.
pi_93023247
Een understatement: Het is behoorlijk serieus ondertussen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:57:58 #154
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_93023583
Het lijkt wel echt een burgeroorlog inderdaad, daar in het oosten!

Net een Libische vriend uit Tripoli gesproken: hij ging dadelijk voor het eerst weer naar buiten na 4 dagen binnen te hebben gezeten. Het is nog rustig in de hoofdstad, maar hij verwachtte dat het snel zou veranderen. Geen idee verder hoe hij aan specifieke info zou komen...
pi_93023912
Er is nu echt een burgeroorlog begonnen daar, lijkt het...
I´m back.
pi_93024620
Echte oorlog aan de gang inderdaad in het Oosten, verschrikkelijk. Berichten dat kinderen zijn omgekomen ook.

epantaleon23 RT @AlanFisher: Al Jazeera #Breaking: Eyewitness confirms that over 200 #Libyans have been massacred today alone in the city of #Benghazi. #Feb17 #Gaddafi

Shireen_1987 RT @Jnoubiyeh: Al Jazeera Confirmed: Women and children are amongst the dead in the horrific #Benghazi massacre ordered by #Gaddafi. #Libya #Feb17 #Libyans

Ooggetuigen moet je altijd mee oppassen qua aantallen maar het geen allicht een impressie van de vele tientallen doden - RIP - die mensen daar om zich heen zien. Er moeten echt journalisten daar in het Oosten komen en wel zo snel mogelijk.
pi_93025402
:{.
I´m back.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:33:18 #158
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93028316
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:07 schreef BeSimple het volgende:

Thugs? Pro regeringsaanhangers? iig wordt die orde soldaat of politieman begroet.

D'r loopt gewoon iemand met een jack met NEDERLAND achterop @ 17sec :{
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:45:43 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_93032350
Demonstrant wordt door z'n hoofd geschoten door een sniper ergens in Oost-Libi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93032578
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:45 schreef remlof het volgende:
Demonstrant wordt door z'n hoofd geschoten door een sniper ergens in Oost-Libi:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien toch even achter een spoilertje, remlof, vindt het wel heavy.

[ Bericht 5% gewijzigd door remlof op 19-02-2011 22:50:43 ]
I´m back.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:51:08 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_93032664
Ok, al zit het pas aan het eind van het filmpje, het begin is nogal rommelig en vaag.
pi_93032715
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:51 schreef remlof het volgende:
Ok, al zit het pas aan het eind van het filmpje, het begin is nogal rommelig en vaag.
Zoiets heb je eigenlijk nog nooit van je leven gezien toch... hoewel idd ietwat aan de vage kant.
I´m back.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:55:53 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_93032889
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoiets heb je eigenlijk nog nooit van je leven gezien toch... hoewel idd ietwat aan de vage kant.
Ik hoop zoiets ook nooit in het echt mee te maken.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:59:38 #164
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_93033102
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:52 schreef Ryan3 het volgende:
Zoiets heb je eigenlijk nog nooit van je leven gezien toch...
Neda 2009?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:10:07 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_93033667
Kaartje van de pro-democracy betogingen in Libi:

View Mapping Pro-Democracy Protests in Libya in a larger map

Bron: http://www.libyafeb17.com/?p=916
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:13:12 #166
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_93033821
Heftig.....inderdaad niet te vergelijken met Egypte...

Het is natuurlijk ook een heel andere situatie, dunbevolkt, mediacensuur ten top, etc...
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:37:18 #167
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_93034879
De wijk Fashloum (Tripoli) wordt naar het schijnt door helikopters onder vuur genomen na protesten. Echt vreemd te bedenken dat ik daar een half jaar geleden nog gewoond heb en dat mijn oude buren wellicht betrokken zijn bij alles...
pi_93035050
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:37 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
De wijk Fashloum (Tripoli) wordt naar het schijnt door helikopters onder vuur genomen na protesten. Echt vreemd te bedenken dat ik daar een half jaar geleden nog gewoond heb en dat mijn oude buren wellicht betrokken zijn bij alles...
Hoe weet je dat, via AJE?
Overigens, woonde je in Tripoli dan?
I´m back.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:54:13 #169
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93035652
Ik wil niets meer kijken. Zat al stuk bij de beelden op het journaal.
Die kleine rups vroeg er uiteraard ook naar afgelopen week. Je krijgt het niet uitgelegd. Ga die zogenaamde logica erachter maar uitleggen.

Heb echt bewondering voor die mensen, dat ze durven op te staan. Maar god, wat een beelden. Verschrikkelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mand, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aot 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 20 februari 2011 @ 00:01:34 #170
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93036001
Ik probeer het allemaal wel zo goed mogelijk te volgen qua geschreven tekst, ben ook erg dankbaar voor alle schrijvers in het MO gedeelte ^O^ . Bepaalde filmpjes sla ik echter tegenwoordig ook over of luister alleen, wat een verschrikkingen. Ook groot respect voor de mensen welke in opstand komen en blijven.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93036327
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze woonde in Jalalabad ... 8)7
  zondag 20 februari 2011 @ 00:15:41 #172
pi_93036692
Volgens Al Jazeera zijn er ook demonstraties begonnen in Tripoli.
  zondag 20 februari 2011 @ 00:27:53 #173
42366 Staal
pi_93037291
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, ze woonde in Jalalabad ... 8)7
Hou je gemak, Pinocchio. Ieder mens leest wel eens een keertje over iets heen.
Un certain jeune homme
  zondag 20 februari 2011 @ 00:31:14 #174
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_93037454
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 23:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb er kort gewoond ja (stage op de ambassade) en probeer nu ook contact te houden met vrienden daar, maar die weten meestal niet meer dan wij.
Dat nieuws las ik op libyafeb17.com, geen idee wat waar is en wat overdreven wordt door demonstranten om support te krijgen, of juist onterecht ontkend door het regime. De filmpjes zijn helaas te gruwelijk om overdreven te worden... Zou de int. gemeenschap niets kunnen doen? Met de komst van die huurlingen is het toch geen strikt intern conflict meer en valt het soevereiniteitgedeelte weg?
pi_93038390
Live cam in Benghazi te zien waar jongeman in studio zit en in Engels berichten naar buitenwereld brengt
http://www.livestream.com/libya17feb

Tripoli ook bereikt nu, bevestigd.
pi_93038556
Ik ben benieuwd hoe Kadafi dit gaat oplossen.
  zondag 20 februari 2011 @ 00:54:06 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_93038717
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:31 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Heb er kort gewoond ja (stage op de ambassade) en probeer nu ook contact te houden met vrienden daar, maar die weten meestal niet meer dan wij.
Dat nieuws las ik op libyafeb17.com, geen idee wat waar is en wat overdreven wordt door demonstranten om support te krijgen, of juist onterecht ontkend door het regime. De filmpjes zijn helaas te gruwelijk om overdreven te worden... Zou de int. gemeenschap niets kunnen doen? Met de komst van die huurlingen is het toch geen strikt intern conflict meer en valt het soevereiniteitgedeelte weg?
O, okee. Je studeert internationaal recht misschien?
Overigens dan weet je ook dat strikt genomen de regels zo zijn dat de internationale gemeenschap behalve een oproep tot... niets kan doen, volgens mij.
Vergelijk Tienanmen square 1989.
I´m back.
pi_93038749
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Kadafi dit gaat oplossen.
Daar is-tie toch mee bezig? Met oplossen?
I´m back.
  zondag 20 februari 2011 @ 00:56:49 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_93038791
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar is-tie toch mee bezig? Met oplossen?
Ja, met luchtdoelgeschut op demonstranten schieten ;(
pi_93038967
quote:
15s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, met luchtdoelgeschut op demonstranten schieten ;(
Dat is zijn oplossing idd.
Alleen las ik tusssen de regels door dat er ook generaals de brui geven aan zijn regime en zijn persoon. Lijkt me dan wel een recept voor een burgeroorlog oid...
Overigens van de week op radio1 gehoord dat het met de welvaart in vergelijking met landen in de regio en m.n. ook Egypte wel goed zit in Libi. Dit is dus geen revolte um das Fressen iig.
I´m back.
pi_93038975
JessicaWLondon RT @libyanfsl: European sources confirmed that a C130 plane from Austria will land in Malta heading towards Libya with military supplies #Feb17 #Libya

Morgen 9:30 wordt op Twitter gezegd, ook plaats waar het zou moeten landen.

"Business has to go on folks..."
pi_93038996
Ik blijf het moeilijk vinden om te weten hoe de situatie nu in elkaar steekt. Is het oosten nu "vrij" of niet? Steden overgenomen of eigenlijk toch niet? Is Khaddafi de controle kwijt of lijkt het maar zo?
  zondag 20 februari 2011 @ 01:02:34 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_93039089
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:00 schreef Aloulou het volgende:
JessicaWLondon RT @libyanfsl: European sources confirmed that a C130 plane from Austria will land in Malta heading towards Libya with military supplies #Feb17 #Libya

Morgen 9:30 wordt op Twitter gezegd, ook plaats waar het zou moeten landen.

"Business has to go on folks..."
Glocks brengen en Oostenrijkers ophalen zeker :')
pi_93039117
-niet doen, dit is een serieus topic, hou het zo-

[ Bericht 89% gewijzigd door remlof op 20-02-2011 01:08:51 ]
  zondag 20 februari 2011 @ 01:08:36 #186
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_93039401
quote:
Op zondag 20 februari 2011 01:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is zijn oplossing idd.
Alleen las ik tusssen de regels door dat er ook generaals de brui geven aan zijn regime en zijn persoon. Lijkt me dan wel een recept voor een burgeroorlog oid...
Overigens van de week op radio1 gehoord dat het met de welvaart in vergelijking met landen in de regio en m.n. ook Egypte wel goed zit in Libi. Dit is dus geen revolte um das Fressen iig.
Die discussie is idd ook al voorbij gekomen aan het begin van dit topic; met name angst, gebrek aan vrijheid en mensenrechtenschendingen...
En ben trouwens idd geen int recht studente, dus vandaar de wellicht wat domme vraag daarover ;).

Hoe is die livestream? Lukt me helaas niet te kijken op mijn telefoon...
pi_93039778
Insider report: Three military generals jailed after refusing to set up checkpoints
An insider to the Feb17 team reported military generals were ordered to set up checkpoints around towns to capture protesters Friday night. Three of the generals refused to do so and were subsequently jailed.

http://feb17.info/latest-(...)-set-up-checkpoints/

Tripoli, wijk "Fashloom":

Lijk van een Afrikaanse huurling

[ Bericht 18% gewijzigd door Aloulou op 20-02-2011 01:22:14 ]
pi_93040079
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
-niet doen, dit is een serieus topic, hou het zo-
Kinderachtig om gelijk een note uit te delen. Maarrr... ik slaap er niet minder om Remlof..
Succes met je serieuze topic! :W
  zondag 20 februari 2011 @ 01:31:22 #189
42366 Staal
pi_93040498
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kinderachtig om gelijk een note uit te delen. Maarrr... ik slaap er niet minder om Remlof..
Succes met je serieuze topic! :W
Post morgen gewoon weer mee. We volgen het allemaal. Geen reden tot azijnpisserij omdat iemand over een woord heen leest en al helemaal geen reden om zomaar even te gaan schelden.

Trusten en morgen het nieuws weer volgen.
Un certain jeune homme
  zondag 20 februari 2011 @ 01:41:58 #190
104871 remlof
Europees federalist
  zondag 20 februari 2011 @ 01:57:06 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_93041202
ThamerSalman Thamer Saeed Salman
Mark my words,Gaddafi will be toppled faster than his fellow dictators were in Tunisia & Egypt.Libyans on streets r fearless, amazing #Libya
  zondag 20 februari 2011 @ 02:14:16 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_93041679
monaeltahawy Mona Eltahawy
After funerals Friday, 5pm, mourners went 2 demonstrate in front Security HQ building, Benghazi, chant "We & security forces are one people"
2 minutes ago

monaeltahawy Mona Eltahawy
Officers came out, said they are with the people. They invited group of demonstrators inside building, closed gates, shot them. #Libya
1 minute ago
pi_93041858
Dus wrs dat Gadaffi niet zo populair is bij zijn eigen kliek, en dat dit ervoor zal zorgen dat het aantal spijtoptanten groot is en dat het vrij snel voorbij is voor hem?
(Btw zwart-wit gezien, aardig programma, maar dit terzijde)
I´m back.
pi_93041906
mfirebrand1 RT @jadt65: v @Dima_Khatib Witness tells AlJazeera.net: a plane full of mercenaries leaves Harare Airport in Zimbabwe headed to #Libya #feb17 less than 20 seconds ago via web
pi_93042004
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 02:25 schreef Aloulou het volgende:
mfirebrand1 RT @jadt65: v @Dima_Khatib Witness tells AlJazeera.net: a plane full of mercenaries leaves Harare Airport in Zimbabwe headed to #Libya #feb17 less than 20 seconds ago via web
Wtf zeg.
I´m back.
pi_93042179
  zondag 20 februari 2011 @ 02:37:31 #197
pi_93042232
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 02:25 schreef Aloulou het volgende:
Gaan ze heel Afrika importeren? :o
  zondag 20 februari 2011 @ 10:26:22 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93046702
@ EchtGaaf
Nog steeds zo een fan van Khaddafi?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 februari 2011 @ 10:43:24 #199
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93047060
Toch is dat een gevaarlijke ontwikkeling, importeren van soldaten die geen feeling hebben met het libische volk.Dat duidt op een verschrikkelijk bloedbad.
There is only one religion
pi_93047565
Zo heftige beelden op Al Jazeera. De tering.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')