abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92889855
Buh Incantrix, dat sucks zeg!
Wat een nare manier om met het etensritueel om te gaan...
Daar hou je echt trauma's aan over kan ik me indenken.

Ik heb hier thuis een kleutertje wat vaak niet wil eten, en ik schenk daar weinig aandacht aan. Ze wil niet? Dan niet. 1 hapje proeft ze, en soms blijft het daarbij, soms een paar meer.
Ik denk niet dat een strijd je zoveel oplevert, behalve heel veel stress op een moment wat juist gezellig zou moeten zijn.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:41:47 #52
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92889859
Goeie tip inderdaad, van die geitensmeerkaas. Wij hebben wel eens gewone geitenkaas gehad, maar die belandde steevast op de grond.

Ow, en Mefke, goeie van je! Ik heb onlangs bedacht dat we maar vaker vis moeten gaan eten hier. Ik ben van huis uit een enorme viseter (dat dan weer wel :')), maar de laatste tijd zit het niet echt meer in mijn systeem ofzo..

Is er ook een vistas? :9 (waarbij ik maar even de gedachte aan de geur ervan negeer :P)

Groofs, ik heb me dat wel eens afgevraagd, maar heb er de laatste tijd niet echt over nagedacht. Ik probeer wel mee te doen met Stef qua smaakontwikkeling, maar hij gaat sneller als hij en veel dingen vind ik dan eng en durf ik uiteindelijk tóch niet te proberen. Maar ondertussen krijg ik wel sperziebonen naar binnen (beperkt in aantal, maar het lukt) en zo heb ik nog een paar kleine dingetjes die ik beter kan eten nu ik met Stef mee probeer te doen. Ik ben nu bezig met yoghurt, maar daar blijf ik nogal op hangen, daar was ik al mee begonnen voor we verhuisden :')
3!
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:44:11 #53
95408 Incantrix
pi_92890038
Karin, wij proberen dat ook zo te doen. Als Stef niet wil eten gooit hij vaak zijn eten -al dan niet met bord en al- op de grond en dan spreken we hem alleen aan op het feit dat hij het op de grond gooit. Soms geeft hij het aan ons terug en dan pakken we het aan en eten zelf door tot één van ons klaar is en dan krijgt hij zijn yoghurt. Ik wil inderdaad geen negativiteit aan de eettafel, daar wil ik gewoon niet aan.
3!
pi_92890157
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:41 schreef Incantrix het volgende:

Is er ook een vistas? :9 (waarbij ik maar even de gedachte aan de geur ervan negeer :P)
Ieeew dat zal lekker meuren ja
Wel een vleestas
Ik keek voor die tassen trouwens op www.odin.nl
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:47:49 #55
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92890305
Oef Trix, heftig.
Ik probeer altijd maar een beetje los om te gaan met eten en snoepen. Het zijn ten slotte kinderen, die hebben ook extra energie en inderdaad extra vet nodig voor de groei en om te spelen. Ik denk altijd maar zo: als hij ooit te zwaar wordt heb ik in ieder geval nog iets in het dagmenu dat geschrapt kan worden. Maar goed, ik ben dan ook gezegend met een ventje dat tot nog toe redelijk nette hoeveelheden fruit en groente eet. Niet altijd even constant, maar als hij minder gaat eten van het een compenseert hij dat wel door wat meer te eten van het ander.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92890308
Ah gevonden Président Rondelé
Voor mezelf doe ik er dan nog een beetje honing op :9
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:49:24 #57
95408 Incantrix
pi_92890410
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:45 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wel een vleestas
Haha, mijn katten eten rauw vlees en krijgen soms ook een bakje rauwe, gemalen vis.. Ik moest daar metéén aan denken, dat krijg ik voor twaalven in de middag niet in hun bakjes geprakt hoor, wát een lucht :') Mijn behoefte aan een vispakket is dan ook meteen verdwenen ;) En oh, één van de afhaalpunten is een reformhuis waar wij regelmatig komen, volgende keer maar eens informeren :)
3!
pi_92890514
Deze smeer-geitenkaas is van de Lidl, ook lekker. En niet zo sterk.

Trouwens misschien niet dit exacte merk, maar het lijkt er toch op!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92890565
Ik heb getwijfeld over de groente en fruittas, maar wij gingen vroeger elk weekend naar de markt en we wonen tegenwoordig bij een super fantastische Turkse groenten/fruit/slager, van goede kwaliteit maar dan tegen marktprijzen. Hij zit naast de Appie, dus heel praktisch in 1x alle boodschapjes doen.
Die tas kan ik niet dichtbij ophalen en is een stuk duurder (daarintegen dan wel weer biologisch).
pi_92890583
Ja die heb ik ook weleens oeke, die is ook lekker! Maar zulke geitenkaas bedoel ik.
pi_92890772
Zo hehe eindelijk bijgelezen :D

groofs, je vroeg het in t vorige topic ergens :P mijn maandag ging prima! We doen het rustig aan met zn drietjes overdag, ik heb voorlopig enkel als doel om ons alledrie aangekleed te hebben tegen de tijd dat B. thuis komt :+ en uiteraard de dagelijkse verzorging van Elin en Amélie, al de rest wat gebeurt is mooi meegenomen qua huishouden enzo.
Dat houdt het voor mij lekker makkelijk en overzichtelijk :Y) en tot nu toe gaat het erg goed en prettig, kan alleen maar beter worden ;)

Oh die geitensmeerkaas is wel een goeie, die kan ik wel weer eens halen! Dat vond Amélie erg lekker. BE ik vond die kaas een beetje zoetig dus misschien daarom wel dat ze het zo lekker vindt? Wie weet.

Oh en zo'n groentetas, ik heb al een miljoen keer getwijfeld erover, om een of andere reden wordt ik er hebberig van :D haha maar tegelijk hoor ik weer dingen als dat die tas die bij ons in de buurt zit een beetje karig is. Maar t is wel leuk om nieuwe meuk te proberen. Zucht...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_92891020
Haha, goed om te lezen meis. En als het aankleden niet lukt, nou ja. Nog geen man overboord :P . Fijn dat het goed ging in elk geval. :*
pi_92891066
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:45 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Wel een vleestas
Goeie tip! _O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92891188
Die fruittas, ik zat eerst echt te denken aan een exotisch spaans recept ofzo....is het dus een fruit-tas...een tas met fruit, haha
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:03:20 #65
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92891348
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:08 schreef oeke het volgende:

[..]

^)

En dat heb ik ook gelezen Buuf, onze hersencelletjes gedijen op vet, vet is helemaal niet zo slecht als altijd beweerd is. Integendeel zelfs. ;)
Wij geven hem mayonaise. :P
oh heel goed! mijnese schoten helemaal in de vlekken van mayonaise }:| heb ik weer. Contactallergie, daar waar het op het wangetje zat kwam een vlek. Ook met ketchup. dus ik dacht dat het inwendig dan misschien ook wel een reactie gaf? Psychologie van de kouwe grond, maar toch. Dat is opvoeden. :+

volle melk, volle yoghurt, gewone boter op brood, vette vis en een poosje in het kader van de concentratie visolie. wel de goede vetten geen geharde enzo. nou ja, je doet wat.

en nooit nee gezegd tegen fruit, ook niet voor het eten, die vitaminen zitten er maar weer in. romaatjes, snackkomkommer, augurk (zijn ze dol op!) paprika. Sla eten ze nog steeds bijna niet. ;(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_92891395
wij proberen gewoon zo veel mogelijk fruit op de markt te halen: goedkoper en lekkerder. En dan komt het goed uit dat hier zo'n beetje de grootste markt van het zuiden is. Ik kan af en toe gewoon moeilijk kiezen wat te nemen. En er liggen ook altijd dingen bij die ik niet ken (en dan niet durf te pakken), Maar ook bijvoorbeeld mango';s midden in de winter voor een schappelijke prijs.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92891480
Wat apart dat er zoveel kinderen blijkbaar zijn die geen sla lusten.
Meike begint ook altijd te steigeren bij het woord sla, maar eet het wel, en Lars lust het ook wel.
pi_92891499
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

oh heel goed! mijnese schoten helemaal in de vlekken van mayonaise }:| heb ik weer. Contactallergie, daar waar het op het wangetje zat kwam een vlek. Ook met ketchup. dus ik dacht dat het inwendig dan misschien ook wel een reactie gaf? Psychologie van de kouwe grond, maar toch. Dat is opvoeden. :+

volle melk, volle yoghurt, gewone boter op brood, vette vis en een poosje in het kader van de concentratie visolie. wel de goede vetten geen geharde enzo. nou ja, je doet wat.

en nooit nee gezegd tegen fruit, ook niet voor het eten, die vitaminen zitten er maar weer in. romaatjes, snackkomkommer, augurk (zijn ze dol op!) paprika. Sla eten ze nog steeds bijna niet. ;(
Dat heeft Jaël dus ook van maar dan alleen van mayonaise, gaat dat weer over?? Wij geven haar nu maar even geen mayo meer...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92891519
raar he, van die sla. Terwijl ik er echt dol op ben en me nu dus al afvraag hoe dat van de zomer moet, bij hoge temperaturen leef ik op sla en rauwkost.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92891572
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:03 schreef debuurvrouw het volgende:

O+ zo herkenbaar, behalve die vis en viscapsules en visgedoe. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92891626
Sla eten wij altijd met van alles er in: komkommer, tomaat, (geiten)kaas, croutons, augurk, uitjes, appel, banaan, ananas, iets van vis, gerookte kip, nou ja een combi van al die dingen. Dus dat schep ik bij Senna ook gewoon op en dan kan ze kiezen wat ze eruit pikt en wat ze laat liggen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92891685
Mayovlekken? +1
pi_92891785
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:21 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Mjah, de eerste smaakontwikkeling weet ik uiteraard niet meer, maar als ik zie wat ze bij Stef doet heb ik wel een idee: ze snapt gewoon níet dat alles dat zij lekker vind geen feit is, maar een mening zeg maar.. Dus als zij van patat houdt dan móet Stef dat ook proeven, dat begon al toen hij amper zijn eerste wortelprutje naar binnen had geslobberd als halfjarige, en zij houdt dus vooral van slechte dingen en geeft daar ook aan toe. Zo hebben we maandenlang een gevecht gehad over dat ze hem om de één of andere reden per sé een lik slagroom wilde voeren (het kind was dus, zogezegd, 6 maanden oud), ze heeft hem meermaals háár thee te drinken gegeven (ter info: ze drinkt haar thee met 3 scheppen suiker en 2 zoetjes :')), als we binnenkomen duwt ze hem het liefst meteen iets in de mond.. Als je een kind van die leeftijd alleen zulke dingen te eten geeft snap ik best dat ik en mijn broertje, toen we ouder waren, niks lustten.. En toen kwam de dwang. Ik heb wel eens tot een uur of 10 in de avond naar een bord met koud eten zitten staren, ik heb wel eens met mijn bord op de gang gezeten, of in het toilet, er is tegen me geschreeuwd, er was een stickersysteem, ik heb mijn avondmaaltijd wel eens 's-morgens in een boterhamzakje in de handen gedrukt gekregen als ontbijt, ik heb het wel eens twee avonden achter elkaar hetzelfde opgewarmde eten gekregen tot ik mijn bord leeg had.. Ik heb gehuild, gejankt, gekrijst, gesmeekt, hen op het hart gedrukt dat ik het écht niet lustte 'maar vroeger at ik het ook'.

Dus ja. Ik kan wel zeggen dat ik eten háát. ik hou van lekkere dingen, maar zodra er ook maar iets van druk opgaat (bij vrienden eten bijvoorbeeld) dan lig ik twee avonden vantevoren al wakker van de zenuwen en eet ik vantevoren voor de zekerheid een boterham (met hagelslag :Y) ) om niet te verraden dat ik het niet lustte door vlak na het eten te knorren ofzo :')
Dat klinkt heel naar :*
pi_92891928
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

;(

Heb je het idee dat het skypen het gemis een beetje goedmaakt? Of zou dat het gemis alleen aanwakkeren?

Ivan heeft de laatste tijd heel erg moeite met afscheid nemen, van iedereen eigenlijk. Als er visite komt dan wil hij ermee in de lift stappen en als dat niet mag gaat hij héél hard huilen.
Ze vindt het even heel leuk om papa te zien en dan gaat ze weer ergens anders mee bezig, zoals spelen of lezen of rondjes rennen :D Dus ik geloof niet dat het een negatieve invloed heeft, an sich.

Vanavond wel, want schaap wilde (begrijpelijk, hoor) wel echt heel graag even skypen, maar was wel aan de late kant. En dat op een kdv dag waarop het kind al doodmoe is. En dus was ze tegen de tijd dat ze naar bed moest een beetje hieper. Maar ze ligt er nu in en is stil, dus ik hoop dat ze een paar uur slaapt. En dat ga ik ook maar doen :)
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:13:24 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92891952
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 21:50 schreef oeke het volgende:
Deze smeer-geitenkaas is van de Lidl, ook lekker. En niet zo sterk.
[ afbeelding ]
Trouwens misschien niet dit exacte merk, maar het lijkt er toch op!
Oh ja, die weet ik wel te vinden ja. :Y Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')