Vergeet pindakaas niet! En appelstroop! Wordt alleen zo'n plakkerige knoeiboel hier.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:01 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, echt, maak je niet druk joh. Stef eet hartstikke gezond zo te zien. Ik vind het ook lastig hoor, vooral omdat smeerbaar beleg gewoon het beste werkt. En dan kom je als snel uit bij smeerkaas, leverpastei of jam. Geitenkaas kan ik trouwens wel weer eens kopen, bedenk ik net.
quote:
Nou ik wil het best een week proberen, maar ik weet nu al bijna zeker dat hij me met ene brede grijns aan zit te kijkenquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:10 schreef Incantrix het volgende:
Meimeltje, ik vind het echt superhandig dat Stef nu een beetje doorkrijgt hoe hij moet 'kiezen'. Dan hou ik twee dingen voor hem (met lekker wat ruimte ertussen) en vraag hem 'wil je die?' *houdt de ene hand hoger* 'of die?' *houdt andere hand hoger*
Het kostte hem iets van een week om uit te vogelen wat de bedoeling was, maar sinds hij het snapt gaat hij echt nadenken en dan vroeg of laat komt er een overtuigd 'díe!' en dan wijst hij met zo ongeveer heel zijn lijf naar het belegje of wat ook dat hij wil hebben
Ik bak ze gewoon in de olijfolie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:12 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Groofs, die eet Stef ook bij de spinazie jaWij doen ze altijd in de oven, volgens mij valt het dan best mee? Hoe maak jij ze klaar?
Geprakt, gepureerd hoe dan ook....hij eet het niet. Toen hij nog niet zelf wilde eten at hij het wel hoor, toen gaven we het hem gewoon en hij vond het ook lekker. Nu wil hij al een hele tijd zelf eten en we mogen hm echt geen hapje geven (alleen het toetje mogen wij wel gevenquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en Meimel, ik pureer de pastasaus hier.
Ik pureer de suas voor de kinders en hussel de hele bole al door elkaar in de keuken. Ze weten dus niet beter dan dat pasta nou eenmaal met saus komt. De kaas strooien we wel aan tafel erop.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Geprakt, gepureerd hoe dan ook....hij eet het niet. Toen hij nog niet zelf wilde eten at hij het wel hoor, toen gaven we het hem gewoon en hij vond het ook lekker. Nu wil hij al een hele tijd zelf eten en we mogen hm echt geen hapje geven (alleen het toetje mogen wij wel geven). Maar zelf eet hij dus alleen maar sommige dingen. Aardappeltjes en worteltjes gaan ook goed. Het moet volgens mij iets zijn wat hij makkelijk vast kan pakken.
Wij doen het precies hetzelfde, maar dan niet door de pureerquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik pureer de suas voor de kinders en hussel de hele bole al door elkaar in de keuken. Ze weten dus niet beter dan dat pasta nou eenmaal met saus komt. De kaas strooien we wel aan tafel erop.
Hij gaat dat vastpakken natuurlijk ook beter leren als hij wel moet. Het is wonderbaarlijk wat Ivan allemaal met zijn handen kan eten. Hij is er denk ik nog beter in dan ikzelf.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
Het moet volgens mij iets zijn wat hij makkelijk vast kan pakken.
Mjah, de eerste smaakontwikkeling weet ik uiteraard niet meer, maar als ik zie wat ze bij Stef doet heb ik wel een idee: ze snapt gewoon níet dat alles dat zij lekker vind geen feit is, maar een mening zeg maar.. Dus als zij van patat houdt dan móet Stef dat ook proeven, dat begon al toen hij amper zijn eerste wortelprutje naar binnen had geslobberd als halfjarige, en zij houdt dus vooral van slechte dingen en geeft daar ook aan toe. Zo hebben we maandenlang een gevecht gehad over dat ze hem om de één of andere reden per sé een lik slagroom wilde voeren (het kind was dus, zogezegd, 6 maanden oud), ze heeft hem meermaals háár thee te drinken gegeven (ter info: ze drinkt haar thee met 3 scheppen suiker en 2 zoetjesquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:12 schreef Claudia_x het volgende:
Incantrix, wat heeft je moeder dan bij jullie gedaan? (Of zeg je dat liever niet?)
Oh, pindakaas en appelstroop vergeten idd, maar dat krijgt ze iedere ochtend. Ik bedoel eigenlijk iets hartigs smeerbaars.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vergeet pindakaas niet! En appelstroop! Wordt alleen zo'n plakkerige knoeiboel hier.![]()
Wickie, vis eet Ivan de ene keer wel en de andere keer niet. Meestal pikt hij de groentes uit zijn avondeten, eet hij zijn koolhydraten gretig en laat hij vlees/vis staan. Wat gooien jullie trouwens in een boerenomelet?
Buuf, we beknibbelen ook absoluut niet op vet! Da's een ander aandachtspuntje, dat Ivan volgens mij vrij weinig vet binnenkrijgt. Vet krijgt hij nu vooral op zijn boterhammen.
Hier werd eerst ook een poosje met bestek gegeten, maar nu dus ook niet meerquote:Op woensdag 16 februari 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gaat dat vastpakken natuurlijk ook beter leren als hij wel moet. Het is wonderbaarlijk wat Ivan allemaal met zijn handen kan eten. Hij is er denk ik nog beter in dan ikzelf.![]()
Wat trouwens echt heel suf is, is dat Ivan ontzettend goed met bestek at en daar een paar weken geleden ineens mee is gestopt. Nu eet hij weer met z'n handen.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:14 schreef miss_sly het volgende:
En nu zit ik met een wakker meisje. Slapen lukte niet, ze wilde nog een banaan en net liep ze rond terwijl ze zei "Papa komt zo"![]()
Tis echt zo.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:26 schreef Incantrix het volgende:
Bestek? Dat is van dat spul dat méér last heeft van de zwaartekracht dan andere dingen toch?Stef vind het heel leuk spul om mee te gooien in elk geval, vooral nadat hij heeft geoefend met een schepje yoghurt pakken
En erwtjes met een vorkGroofs, zijn motoriek is wel ongeëvenaard zeg
![]()
Hij mag wel mee hoor, morgen, ik heb fietstassen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft de laatste tijd heel erg moeite met afscheid nemen, van iedereen eigenlijk. Als er visite komt dan wil hij ermee in de lift stappen en als dat niet mag gaat hij héél hard huilen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |