abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92888349
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vergeet pindakaas niet! En appelstroop! Wordt alleen zo'n plakkerige knoeiboel hier. :X

Wickie, vis eet Ivan de ene keer wel en de andere keer niet. Meestal pikt hij de groentes uit zijn avondeten, eet hij zijn koolhydraten gretig en laat hij vlees/vis staan. Wat gooien jullie trouwens in een boerenomelet?

Buuf, we beknibbelen ook absoluut niet op vet! Da's een ander aandachtspuntje, dat Ivan volgens mij vrij weinig vet binnenkrijgt. Vet krijgt hij nu vooral op zijn boterhammen.
Oh, pindakaas en appelstroop vergeten idd, maar dat krijgt ze iedere ochtend. Ik bedoel eigenlijk iets hartigs smeerbaars.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:23:31 #27
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92888497
Oh, en Meimel, hahaha, ja, dat zou zomaar kunnen.. Stef vind het nu juist geweldig dat hij soms controle heeft over wat hij krijgt, het is heel schattig dat hij dat dan ook echt benut zeg maar, dan gaat hij echt bedenkelijk kijken en duurt het even voor ik antwoord krijg :)

Senna'tje.. Lekker slapen meisje, des te sneller zie je papa weer! :* Nog even Miss, er is uitzicht op minder reizen! :*
3!
pi_92888515
Tjemig Trix, dan snap ik wel dat je heel anders met eten omgaat ja.

Hier is eten helemaal geen issue. Ik heb alleen een vent die altijd, maar dan ook altijd, in de avond moet snoepen. En soms zelfs echt een kwartier na het eten al aan de drop of chips zit. Is ook een gewoonte, maar dan eentje die er hier niet in gaat slijten. Voor mij was vroeger chips en cola iets voor het weekend en dat wil ik Driekus straks ook leren.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92888522
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij gaat dat vastpakken natuurlijk ook beter leren als hij wel moet. Het is wonderbaarlijk wat Ivan allemaal met zijn handen kan eten. Hij is er denk ik nog beter in dan ikzelf. :')

Wat trouwens echt heel suf is, is dat Ivan ontzettend goed met bestek at en daar een paar weken geleden ineens mee is gestopt. Nu eet hij weer met z'n handen.
Hier werd eerst ook een poosje met bestek gegeten, maar nu dus ook niet meer :D Terwijl hij volgens mij dus echt geen vieze handen wil krijgen (en misschien wel daardoor slecht eet, maar tja als wij het niet mogen geven...).
Ik denk dat het vanzelf ook wel goed komt hoor. Hij zal toch een keer meer trek gaan krijgen en dan moet hij wel.
pi_92888655
Mijn dreumes houdt zijn vork in zijn linkerhand en eet met zijn rechterhand. Behalve het kleinste van het kleinste, erwtjes, die eet hij wel met zijn vork :o .

Ik vind het ook geen probleem om over eten enzo te praten hoor. Interessant gewoon. :Y
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:26:25 #31
95408 Incantrix
pi_92888702
Bestek? Dat is van dat spul dat méér last heeft van de zwaartekracht dan andere dingen toch? :') Stef vind het heel leuk spul om mee te gooien in elk geval, vooral nadat hij heeft geoefend met een schepje yoghurt pakken :P

En erwtjes met een vork :o Groofs, zijn motoriek is wel ongeëvenaard zeg :D
3!
pi_92888719
Incantrix, wat naar zeg. En wat rot dat je nu zelf zo weinig lust.
pi_92888725
Hey.wat grappig dat er een fruittas bestaat! Een groentetas kende ik wel.
Ben meteen gaan googlen en zie dat er een afhaalpunt bij ons in de stad zit van een leverancier die 4 verschillende fruitsoorten geeft voor 7,95 voldoende voor 4/5 dagen
Ik ga het eens voorstellen hier ^O^
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92888759
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:14 schreef miss_sly het volgende:

En nu zit ik met een wakker meisje. Slapen lukte niet, ze wilde nog een banaan en net liep ze rond terwijl ze zei "Papa komt zo" O+ -O-
;(

Heb je het idee dat het skypen het gemis een beetje goedmaakt? Of zou dat het gemis alleen aanwakkeren?

Ivan heeft de laatste tijd heel erg moeite met afscheid nemen, van iedereen eigenlijk. Als er visite komt dan wil hij ermee in de lift stappen en als dat niet mag gaat hij héél hard huilen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92888761
Oh, ik wil ook wel een fruittas ja. ^O^
pi_92888822
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:26 schreef Incantrix het volgende:
Bestek? Dat is van dat spul dat méér last heeft van de zwaartekracht dan andere dingen toch? :') Stef vind het heel leuk spul om mee te gooien in elk geval, vooral nadat hij heeft geoefend met een schepje yoghurt pakken :P

En erwtjes met een vork :o Groofs, zijn motoriek is wel ongeëvenaard zeg :D
Tis echt zo. :o
pi_92888860
Trix, wat een ellende. Ik herken het best ook. Ik gaf na het eten altijd over (kwam door een chronische keelontsteking bleek later), maar m'n ouders dachten dat het psychisch was. Dus ben ik wel eens met m'n bordje uitgekotst eten met kinderstoel en al buiten in de sneeuw gezet. Ik mocht pas terug naar binnen als ik het op had. :')

Maar je bent toch niet serieus bang dat je dit op Stef projecteert? Ben je gek joh, juist alleen al het feit dat je je er zo van bewust bent, zegt genoeg. Je doet het prima, echt!
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:28:53 #38
95408 Incantrix
pi_92888885
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Tis echt zo. :o
Geweldig toch? O+

Poppejans, wat een goed idee, ik ga ook google eens aanzwengelen :D
3!
pi_92888924
Jemig, Incantrix , wat een verhaal. :o Heb je het hier nog wel eens met je moeder over gehad?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92888929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft de laatste tijd heel erg moeite met afscheid nemen, van iedereen eigenlijk. Als er visite komt dan wil hij ermee in de lift stappen en als dat niet mag gaat hij héél hard huilen.
Hij mag wel mee hoor, morgen, ik heb fietstassen. O+

Senna, meisje, lekker gaan slapen, papa komt gauw weer thuis hoor. :*

En Inca, dikke zoen voor jou! :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92888948
Djezus Inca, wat een heftige en eh ''aparte'' manier van aanpak heeft jouw moeder dan zeg. :* ..
wat verschrikkelijk om een kind zo te DWINGEN. Echt een voorbeeld van hoe ik het dus absoluut niet zou willen aan tafel.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92889029
Ik ben vroeger één keer met mijn neus in mijn eten geduwd. Dat wel. Ik weet nog dat ik erom moest lachen en huilen tegelijkertijd.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:31:11 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92889062
Wat voor geitenkaas geven jullie je kinderen dan? Ik vind de smaak eig altijd nog aardig sterk, kan me niet voorstellen dat mijn mannen dat lekker vinden. :?
pi_92889187
Jeetje Incantix.... Kan me voorstellen dat je nu helemaal kriegel wordt van druk op het eten zetten.
Ik herken er wel een klein beetje in, maar echt lang niet zo extreem.
Ik MOEST vroeger een boterham met kaas eten en ik vond dat echt heeeel erg vies. Dat heb ik echt heel lang zo gezegd, maar toch moest ik het eten. Tot op heden lust ik nog steeds geen kaas op brood (alleen gesmolten jonge kaas ;)) en m'n moeder heeft nu ook spijt dat ze me dat ooit zo heeft verplicht. Ze snapt nu dat ik het echt niet lust.
pi_92889220
BE, dat driehoek/vierkantige kuipje.Volgens mij is het van die reclame met die geitenboeren
Heeeerlijk vindt Wolf het! De smaak is inderdaad best sterk
Ik vind het zelf ook lekker met gedroogde tomaten erbij

Bij mijn man werd vroeger thuis als je je bord niet leeg at, je bord in de koelkast gezet net zolang tot je het wel op at :X
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:34:11 #46
95408 Incantrix
pi_92889288
Ssserpente, dat stukje van je verhaal was inderdaad erg herkenbaar, alleen dat van die keelontsteking niet.. :* voor jou, en dank je :)

En de rest ook thnx, het is echt niet uit te leggen hoe vervelend het is om zo'n paria te zijn als het op eten aankomt. Mensen snappen het ook gewoon niet en denken dat je gewoon zeurt ofzo..

Claudia, het is wel eens ter sprake gekomen, maar zoals met wel meer dingen uit mijn verleden 'weten ze het niet meer' en bij mijn ouders betekent het dan eigenlijk zoiets als 'didn't happen'.. Ah well, I've made my peace with myself, maar ik blijf bij tijd en wijle toch heel bang dat ik Stef te eenzijdige voeding geef en dat hij uiteindelijk ook zo zal eindigen..

Groofs, dat is mij nog nooit gebeurd. Mijn vader heeft wel een keer met zijn vork het bord van mijn broertje in drieën geslagen (per ongeluk). Dat was ook best raar :S
3!
pi_92889365
De regels bij ons thuis waren heel simpel: je moest iets een keer proberen en mocht niet 'zomaar' zeggen dat je het niet lustte. En als je iets echt niet lekker vond en het was groente, dan moest je zoveel eten als je oud was. Dus 5 spruiten als je 5 was. Het enige dat ik echt echt echt niet lust en dus ook niet eet is bruine bonen. En ik at weinig vis en al helemaal geen vissticks. Driekus krijgt dus nu af en toe een potje met vis, want dat eten wij dus beide amper.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:35:47 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92889406
Ga ik daar eens naar opzoek. :Y
pi_92889605
Gelukkig was het niks chronisch ofzo bij ons. Het was een eenmalig incident, daarom moest ik er tegelijkertijd bij huilen en lachen. Ik denk dat mijn vader zich enorm machteloos heeft gevoeld. Ik zie het ook niet als zijnde hun opvoeding ofzo. En ik lust juist (bijna?) alles, dus het is niet van invloed geweest op mijn eetgedrag. Ik weet het alleen nog zo goed.

Het lijkt me inderdaad heel moeilijk als je niks lust en het lijkt me ook moeilijk om niet begrepen te worden daarin. Is er niet een soort 'therapie' om je weer te leren eten? Lijkt mij dat zoiets zou moeten bestaan. Ik zou het wel een therapie waard vinden, als je kijkt naar alle stress die je er omheen ervaart.
pi_92889762
BE je hebt ook zachte smeergeitenkaas, ben even de naam kwijt, die is helemaal niet heftig. En wij eten vaak harde geitenkaas, dat vind ik ook eigenlijk lekkerder dan koeienkaas.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')