Wees toch blij dat je niet in USA leeft. De meeste mensen zullen daar nooit boven het spreekwoordelijke maaiveld uitsteken en naar ratio gezien leven er veel meer mensen onder de armoede grens dan in NL.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:32 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Jawel, maar ik vind allemaal gezapig als een grote kudde je leventje leiden in Nederland geen vrijheid. En wat jij zegt inderdaad, in Nederland heb je geen mogelijkheden om echt je te ontplooien. True, je zult nooit arm zijn, maar de consequenties daarvan zijn dat je nooit het spreekwoordelijke "grassprietje" zult worden dat boven het maaiveld uitsteekt. In Amerika bijvoorbeeld, kun je veel hoger stijgen, en ontzettend diep vallen, maar ik denk persoonlijk dat het een betere plek is om carrière te maken dan Nederland. Daar word je tenminste beloond voor je inspanningen als je het goed doet. Hier mag je fijn al je geld weggeven aan "het land" (lees: uitkeringstrekkend tuig en een inhalige regering die er fijn te dure straaljagers van gaat betalen).
Vind je het heel vreemd? Hier mogen de rijken voor de arme paupers betalen die te lui zijn om te werken. Vind je het heel gek dat naar ratio daar dan meer mensen onder de armoede grens leven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:02 schreef AureliusM het volgende:
[..]
Wees toch blij dat je niet in USA leeft. De meeste mensen zullen daar nooit boven het spreekwoordelijke maaiveld uitsteken en naar ratio gezien leven er veel meer mensen onder de armoede grens dan in NL.
Gelukkig hebben ze daar niet een regering die geen geld uitgeeft aan nutteloze dingen (Oorlog te Irak, Afghanistan)
Je want alle rijke mensen werken hard terwijl die arme paupers thuis lui op de bank hangenquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:33 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Vind je het heel vreemd? Hier mogen de rijken voor de arme paupers betalen die te lui zijn om te werken. Vind je het heel gek dat naar ratio daar dan meer mensen onder de armoede grens leven.Je snapt er geen zak van he, waarom ik hier weg wil?
Ik zeg toch niet allemaal. Mijn punt is dat je hier beloond wordt als je lui bent. Dan zit er toch iets niet goed, of ligt dat dan aan mij?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:35 schreef Averroes het volgende:
[..]
Je want alle rijke mensen werken hard terwijl die arme paupers thuis lui op de bank hangen.
Wat moet dat toch heerlijk zijn als je wereld zo simpel in elkaar zit.
De systemen die we in Nederland hebben leiden er soms toe dat mensen misbruik maken van sociale voorzieningen. Dan is er in mijn ogen ook sprake van onrecht. Die voorzieningen zijn er echter niet voor niet en voorkomen dat we zo'n vertieft kut land als de VS worden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:39 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet allemaal. Mijn punt is dat je hier beloond wordt als je lui bent. Dan zit er toch iets niet goed, of ligt dat dan aan mij?
Dat is jouw mening dat het daar vertieft is. Ik deel die mening niet. De VS is alleen een kutland als je een pauper bent die niks kan en die ook nooit iets zal kunnen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:44 schreef Averroes het volgende:
[..]
De systemen die we in Nederland hebben leiden er soms toe dat mensen misbruik maken van sociale voorzieningen. Dan is er in mijn ogen ook sprake van onrecht. Die voorzieningen zijn er echter niet voor niet en voorkomen dat we zo'n vertieft kut land als de VS worden.
Dat geloof je werkelijk? De sociale mobiliteit is in de meeste Europese landen een stuk beter dan in de VS. De kloof tussen arm en rijk is daar niet voor niets zo groot. Geboren worden als dubbeltje en nooit een kwartje worden is dan ook meer van toepassing op de VS dan op Nederland. Hier kun je als je in een pauper gezin geboren word tenminste nog gaan studeren. Dat licht daar toch wat ingewikkelder.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:50 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dat het daar vertieft is. Ik deel die mening niet. De VS is alleen een kutland als je een pauper bent die niks kan en die ook nooit iets zal kunnen.
Hij zeikt inderdaad maar komt niet met argumenten ofzo.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:57 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Ik wil graag argumenten van TS!
Ik maak ook eerst mijn studie af en daarna rot ik wel op uit NL.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:56 schreef Averroes het volgende:
[..]
Dat geloof je werkelijk? De sociale mobiliteit is in de meeste Europese landen een stuk beter dan in de VS. De kloof tussen arm en rijk is daar niet voor niets zo groot. Geboren worden als dubbeltje en nooit een kwartje worden is dan ook meer van toepassing op de VS dan op Nederland. Hier kun je als je in een pauper gezin geboren word tenminste nog gaan studeren. Dat licht daar toch wat ingewikkelder.
Kan zijn, maar dat zien we te zijner tijd dan wel weer. Niet geschoten is altijd mis.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:03 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben groot fan van de VS, maar als je daar louter heengaat omdat het hier kut is dan ga je nog van een koude kermis thuis komen.
Naar de VS?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:07 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Ik maak ook eerst mijn studie af en daarna rot ik wel op uit NL.
Dat zie ik ook te zijner tijd wel. Maar dat zit er dik in ja.quote:
En met als enige reden omdat het hier een kutland is?quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:11 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Dat zie ik ook te zijner tijd wel. Maar dat zit er dik in ja.
Nee hoor. Ik heb zo mijn redenen. Geen zin om die allemaal hier op te gaan lopen schrijven, voor wildvreemden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En met als enige reden omdat het hier een kutland is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Stuyvesantquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:21 schreef DrDentz het volgende:
Zijn er dan ooit Nederlanders geweest die 'de top' hebben bereikt in de VS? Rutger Hauer misschien.
Oh ik wou al zeggen, want als dat de reden was dan ga je toch om de verkeerde redenen weg. Geen enkel land is perfect, en ieder land heeft zo z'n eigen irritaties/onmogelijkheden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:19 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb zo mijn redenen. Geen zin om die allemaal hier op te gaan lopen schrijven, voor wildvreemden.
Niks crimineels ofzo hoor, trouwens.
Dat is zeker waar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oh ik wou al zeggen, want als dat de reden was dan ga je toch om de verkeerde redenen weg. Geen enkel land is perfect, en ieder land heeft zo z'n eigen irritaties/onmogelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |