Specs? Fototjes?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef Rivalo het volgende:
Mijn pc is alweer 2 jaar oud. Custom build.
Ik ga van de zomer weer een nieuwe inelkaar zetten. Maak wel een mooi filmpje.
Shit uit Engeland. Duurde 2 weken voordat het hier was.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:07 schreef Skull-splitter het volgende:
* Skull-splitter bouwt sinds zijn 14e alles zelf
* Skull-splitter vindt al die kermisbakken echter maar mooi kut
* Skull-splitter kan WEL al zijn onderdelen in een week bestellen.
Wat kon je in NL niet krijgen dan?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:08 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Shit uit Engeland. Duurde 2 weken voordat het hier was.
Dat kaartje van StarTech. Volgens mij.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wat kon je in NL niet krijgen dan?
En dat ding is beter dan enig andere USB-pci-kaart omdat?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat kaartje van StarTech. Volgens mij.
Ik ben nooit zoveel bezig met Casemods, ookal wil ik daar in de zomer echt aandacht aan gaan besteden. Ik vind namelijk die CM HAF Plus 912 best wel een mooie case.quote:
7 Sloten, Windows 7. En moest er een met een interne header / connector hebben voor die cardreader.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En dat ding is beter dan enig andere USB-pci-kaart omdat?
Waarom die SandyBridge processor? Zoveel beter zijn ze toch niet?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:11 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ik ben nooit zoveel bezig met Casemods, ookal wil ik daar in de zomer echt aandacht aan gaan besteden. Ik vind namelijk die CM HAF Plus 912 best wel een mooie case.
Paar mooie fan's er in misschien een window(als ik die kan vinden) en wat lichten er in.
Dit zijn de specs van nu:
Core 2 Quad Q9550 @ 2.8 Ghz
Asus EAH4980 met 1 GB geheugen en extra groot coolingblok.
4GB RAM
1 TB HDD.
620W Voeding.
CM Centurion case.
Ik elkaar gezet toen ik 12/13 was ofzo.
Dit jaar wordt het een mooie Sandybridge i7 processor, en een mooie 6000 series videokaart die best wel High-end presteert. 6800, 6900 dus.
6/8 GB RAM
1 TB HDD
en voor het eerst een SSD erin.
Oude pc eerst maar eens verkopen van de zomer
SB is wel de toekomst volgens mij, als de bugs er uit zijnquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waarom die SandyBridge processor? Zoveel beter zijn ze toch niet?
Jawel, of je wil 200 euro meer voor een i7 neerleggen, ook qua specs is het op dit moment doodzonde om geen i5 of i7 Sandybridge te nemen, in iedergeval als je een Intel pc wilt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Prijs prestatie al gezien ten opzichte van westmere/nehalem ?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maar stabiel? Ik heb met 4.5 gHz stabiel al moeite, had bijna 4.2 stabiel. Maar uiteindelijk bleek die H70 toch niet voldoende, 4 gHz is genoeg.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:21 schreef Rivalo het volgende:
En met luchtkoelertje kun je zo'n i5 al bijna op 5 Ghz krijgen
5Ghz net niet stabiel.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Maar stabiel? Ik heb met 4.5 gHz stabiel al moeite, had bijna 4.2 stabiel. Maar uiteindelijk bleek die H70 toch niet voldoende, 4 gHz is genoeg.
http://www.tomshardware.c(...)enct-32-nm,2831.htmlquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:32 schreef Amoeba het volgende:
Ik zat eens te kijken, maar wat is er nou zoveel beter aan zo'n SB processor dan een Ivy CPU? Iets met een GPU in de CPU huh?
Dit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:12 schreef presidenttje het volgende:
Bouw wel zelf m'n PC's maar ik ben niet zo van de ledjes enzo
Ik snap niet wat W7 ermee te maken heeft, maar tot nu toe zijn alleen die 7 sloten interessant. Ware het niet dat ik met 8 sloten in totaal al een kleine overkill heb.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:12 schreef Amoeba het volgende:
[..]
7 Sloten, Windows 7. En moest er een met een interne header / connector hebben voor die cardreader.
Asus Rampage III Extreme heeft sowieso al 8 poorten, ik heb er 6 achter, en 2 voor. Allemaal 2.0, tevens nog 2 3.0 achter, en door een PCIe kaart heb ik er ook twee van 3.0 voor, die zaten standaard op de Haf Xquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Ik snap niet wat W7 ermee te maken heeft, maar tot nu toe zijn alleen die 7 sloten interessant. Ware het niet dat ik met 8 sloten in totaal al een kleine overkill heb.
Niets wat mijn kaartje voor twee tientjes bij de locale PC boer niet kan dus.
Ivy is er nog niet?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:32 schreef Amoeba het volgende:
Ik zat eens te kijken, maar wat is er nou zoveel beter aan zo'n SB processor dan een Ivy CPU? Iets met een GPU in de CPU huh?
Ochja, ik bedoel Nehalem, gooide ze door elkaar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:48 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ivy is er nog niet?
Dat is de opvolger van Sandy Bridge, gaat nog wel even duren. Aangezien van de Sandy Bridge nog de 22mn versies uit moeten komen
SB, heeft goede prijs/kwaliteit verhouding. Die i7 doet al niet zo heel erg veel meer onder voor die duurste Hexacore van Nehalem. Natuurlijk scheelt het nog veel, maar bij sommige games presteert de i7 2600 beter.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ochja, ik bedoel Nehalem, gooide ze door elkaar.
Ik vind van die lampjes in je PC hangen ongeveer net zo tokkie als lampen onder je VW Golf uit 1990 monteren. Ziet er niet uit en het is duur en compleet nutteloos.quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:49 schreef mschol het volgende:
een kijk mij patsen met mijn pc topic
Dit soort reacties verwacht ik eigenlijk in KLB/ONZ.quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:49 schreef mschol het volgende:
Ik vind het wel wat hebben, het staat leuk, en zo duur is het nu ook weer niet. 10 Euro ofzo. Een paar fans vervangen en klaar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik vind van die lampjes in je PC hangen ongeveer net zo tokkie als lampen onder je VW Golf uit 1990 monteren. Ziet er niet uit en het is duur en compleet nutteloos.
helaas hoort een topic als dit ook in 1 van die 2 thuis...quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:58 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dit soort reacties verwacht ik eigenlijk in KLB/ONZ.
Probleem is (kan ook door lage kwaliteit foto's liggen) dat ik het bij jou nogal een overkill vind.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:58 schreef Amoeba het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het wel wat hebben, het staat leuk, en zo duur is het nu ook weer niet. 10 Euro ofzo. Een paar fans vervangen en klaar.
QFT!quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:49 schreef mschol het volgende:
Welnee, dit soort topics open je toch ook om te patsen met je e-penis?quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:58 schreef Amoeba het volgende:
En vervolgens zet je je pc op de grond, zodat je er helemaal niets van zietquote:Ik vind het wel wat hebben, het staat leuk, en zo duur is het nu ook weer niet. 10 Euro ofzo. Een paar fans vervangen en klaar.
Haha, ja echt héquote:Op woensdag 16 februari 2011 22:49 schreef mschol het volgende:
Ik zei al ergens, nu ik die CCFL buizen had aangezet overheerst het blauw. Normaal zou het rood overheersen, omdat dan die blauwe gloed van binnenuit ernstig gereduceerd is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:21 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Probleem is (kan ook door lage kwaliteit foto's liggen) dat ik het bij jou nogal een overkill vind.
Alles is blauw. Leuker vindt ik een paar fan's en misschien 1 lichtbuisje en/of glow-in-the-dark sata kabel in dezelfde kleur.
Daarnaast heb ik zelf ook blauw en vind ik blauw mooier als het wat subtieler is, bij zo'n opstelling als jij hebt had ik voor rood gekozen, maar dat is puur smaakverschil.
Ik zie het prima hoor. Op mijn bureau kan ik hem niet kwijt, ik heb daar liever meer ruimte.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Welnee, dit soort topics open je toch ook om te patsen met je e-penis?
[..]
En vervolgens zet je je pc op de grond, zodat je er helemaal niets van ziet
Als jij nou eens god leert respecteren...quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:24 schreef smegmanus het volgende:
Godskolere het is ook niet mijn hobby en ik vind het ook niets.
Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het leuk vinden en hier graag hun geld en tijd instoppen.
Respecteer dat godverdomme nou eens.
Je hoeft niet te posten hé. Het mag. Staat het topic je niet aan, kijk dan verder maar ga niet je ongezouten mening geven en schreeuwen dat jij dit niet leuk vind.
Wie? Oja, als je het niet met me mee eens bent. Ik heb PM en je kunt ook gewoon in het Feedbacktopic terecht. Nu graag ontopic.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:03 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Als jij nou eens god leert respecteren...
Respecteer Smegmanus maar, hij ziet hier al langer dan jij, plus hij kraamt tenminste geen bagger uit. Alhoewel. Minder.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:03 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Als jij nou eens god leert respecteren...
Nee, slechts een hekel aan bagger in serieuze fora.quote:
Er was niet zoveel keus... Die Rampage III Extreme is e-ATX..quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:44 schreef Tha_Flash het volgende:
De hardware is wel oké, maar de kast is spuuglelijk.
Dat zegt hij niet. Als je het er niet mee eens bent, houd dan je bek. Dat is de inhoud van de boodschap, blijf weg uit het topic en zoek een topic wat je wel aanstaat. Moeilijk hč, begrijpend lezen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Want schreeuwen dat het geweldig is, DAT is wat we willen. Hypocriet
Goed punt. Zal eens kijken of er een centraal topic kan worden gemaakt. Even overleggen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:03 schreef mschol het volgende:
een mooi centraal topic heb ik vrij weinig problemen mee maar dit oogt niet als een centraal topic voor pc modders, getuige de eerste post...
Nee, maar een post zoals "Kijk TS patsen met zijn PC topic" draagt toch niets bij aan dit hele topic? Het hele doel staat in de OP, maak hier foto's van je custom built PC, en have fun. Als daar mensen naartoe komen die zin hebben om een flame oorlog te beginnen, dan kan ik begrijpen dat een mod daar iets tegen doet. Sowieso, een centraal topic is goed. Mee eens. Zeg dat dan direct, in plaats van zo'n bagger te plaatsen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:10 schreef Skull-splitter het volgende:
Het feit dat je er zo op reageert, op zo'n ontzettende Fok!-opmerking, geeft bij mij eerder aan dat jij iets niet begrijpt en dus een probleem van niets maakt, waar een mod vreemd genoeg in mee gaat ipv het te negeren.
Welke CPU? Maak eens een foto van de binnenkant?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:19 schreef HaerdenC het volgende:
mijne is ook custom build en volledig passief gekoeld! Ook de voeding en de cpu!
Het is een Athlon X2 black edition weet niet juist hoe snel boeit me niet veel
Asus MB
Asus grafische kaart iets van nvidia met 128mb ram
16 GB geheugen dual channel (4 latjes van 4 GB)
120 GB ssd pcie
1.5 TB sata die meestal in stand by ligt
Hauppage TV tuner
Asus Xonar geluidskaart
2 x ilyama 24" TFT
Cherry muis + keyboard
Logitech 2.0 mp webcam
Asus Case
400 watt pasive voeding
Altec Lansing speaker setje maar hangt ook aan marantz versterker ... de kleine altecs zijn voor als mijn zoontje slaapt
OS Ubuntu en Free bsd in dual boot -> virtual box met windhoos xp en nog paar andere os-en ...
tegenwoordig werk ik meestal op mijn lenovo laptop.
HAF kasten vind ik zelf mooie kastsen. Had alleen zelf niet de combo van rood en blauw gekozen. Niet echt mooi vindt ik.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Respecteer Smegmanus maar, hij ziet hier al langer dan jij, plus hij kraamt tenminste geen bagger uit. Alhoewel. Minder.
[..]
Nee, slechts een hekel aan bagger in serieuze fora.
OT:
Hier nog een aantal foto's met de CCFL buizen uit. Nog steeds overheerst het blauw ietwat, dit in tegenstelling tot de harde realiteit. Slechts telefoonfoto's, ik heb geen betere camera.
Als je hem hier ziet staan is het binnenin uiteraard blauw, maar het rood aan de buitenkant valt toch meer op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Het grote pc Mod topic: deel 1" enzv?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:21 schreef smegmanus het volgende:
Zet hem centraal. Iemand een idee voor een TT?
Even wat aan de OP sleutelen dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
"Het grote pc Mod topic: deel 1" enzv?
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 08:08 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Goed punt. Zal eens kijken of er een centraal topic kan worden gemaakt. Even overleggen.
Leuk en aardig dat je het centraal doet, maar een degelijke OP hoort hier dan ook bij. Tevens dien je nu wel na te gaan wat het doel van dit topic is. Wil je info geven voor nieuwe zelfbouwers? Moet dat dan inclusief handleiding zijn of gewoon vragen neergooien en beantwoorden? Of wordt het juist een show-off van computers? Is dit dan inclusief randapparatuur? In hoeverre moet het getweakt zijn? Mag er wel of geen slowchat plaatsvinden? Staan specs of foto's centraal? Moet er nog moeite worden gestoken in een verhaal/uitleg?quote:
Vragen beantwoorden.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Leuk en aardig dat je het centraal doet, maar een degelijke OP hoort hier dan ook bij. Tevens dien je nu wel na te gaan wat het doel van dit topic is. Wil je info geven voor nieuwe zelfbouwers? Moet dat dan inclusief handleiding zijn of gewoon vragen neergooien en beantwoorden? Of wordt het juist een show-off van computers? Is dit dan inclusief randapparatuur? In hoeverre moet het getweakt zijn? Mag er wel of geen slowchat plaatsvinden? Staan specs of foto's centraal? Moet er nog moeite worden gestoken in een verhaal/uitleg?
Daarom heb ik een PM naar de TS gestuurd om te overleggen wat zijn ideeën daarover zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Leuk en aardig dat je het centraal doet, maar een degelijke OP hoort hier dan ook bij. Tevens dien je nu wel na te gaan wat het doel van dit topic is. Wil je info geven voor nieuwe zelfbouwers? Moet dat dan inclusief handleiding zijn of gewoon vragen neergooien en beantwoorden? Of wordt het juist een show-off van computers? Is dit dan inclusief randapparatuur? In hoeverre moet het getweakt zijn? Mag er wel of geen slowchat plaatsvinden? Staan specs of foto's centraal? Moet er nog moeite worden gestoken in een verhaal/uitleg?
Graag zelfs.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:41 schreef Amoeba het volgende:
Ik wil wel een OP in elkaar sleutelen?
Was geen kritiek, hoewel dat misschien zo overkomt. Ik heb te weinig met tweaking om zelf een OP erover te maken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:44 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Daarom heb ik een PM naar de TS gestuurd om te overleggen wat zijn ideeën daarover zijn.
Dus als je misschien een beetje geduld kunt opbrengen, graag.
Nice, wat voor voeding heb je daarvoor? 600+W?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:58 schreef IDisposable het volgende:
Hier is mijn systeem. Het is al wat ouder, maar wel zelf in elkaar geflanst. Ik heb verder niets overgeclocked, dus het is verder vrij standaard. Ik bouw sowieso altijd alles zelf, omdat ik toch vaak specifieke componenten wil hebben.
Die HAF X vind ik overigens ideaal vanwege de zwenkwielen. Ik kan de hele kast dus in een keer de andere kant op schoppen.
De specificaties: http://tweakers.net/gallery/377138?inv_id=98172#tab:inventaris
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cable management...not so much.
Terwijl die kast zich er perfect voor leent. Sund.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:58 schreef IDisposable het volgende:
Cable management...not so much.
700Wquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:05 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Nice, wat voor voeding heb je daarvoor? 600+W?
Daar ging het in dat andere topic ook al over. Ik zal kijken wat ik kan verzinnen...quote:Op maandag 28 februari 2011 09:14 schreef smegmanus het volgende:
Dit topic gaat over Tweaking en Modding hé, niet over het samenstellen van een PC. Een aanvulling/aanpassing in de OP zou niet verkeerd zijn. Amoeba?
Dankquote:
Kan je helemaal zelf doen tegenwoordig, hier een site die in mijn en vele andere hun menig de beste spullen heeft op dat gebied (klink een beetje als reclame, maar de winkel verdient het) http://en.mdpc-x.com/quote:Op maandag 21 maart 2011 12:52 schreef PiRANiA het volgende:
Zelf kabels maken. Nooit aan gedacht/gezien. Zijn daar kits voor ofzo?
Waarom, ken je een game waarbij je nu niet max kan lopen? Ik zou dan lekker wachten tot er weer een betere kaart uit komt en die kopen als vervanging.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:27 schreef Amoeba het volgende:
Ik wil ooit nog mijn PC een upgrade geven van een extra GTX580, en die 2 kaarten ook met water gaan koelen. Moet alleen nog een beetje exact uitzoeken hoe ik dat ga doen...
serieus nice setup. Op dit moment één flinke pc hier staan, waar gebruik je die server voor? Puur alleen voor data van downloads enzo?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:26 schreef MiBe91 het volgende:
Dat is het voordeel van een huurprijs waar de stookkosten al bij in zitten, ongeacht verbruik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |