abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 augustus 2011 @ 15:58:54 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_100274483
Nu kan dat in ieder geval nog wel... Als ze meteen op transport werd gezet, was dat uitgesloten geweest
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100278898
Ongelooflijk hoe het allemaal gaat met Morgan. ;(

Het ministerie van Landbouw van een willekeurig Afrikaans land zou dit nog professioneler hebben aangepakt bij wijze van spreken. Om maar niet te spreken over de onverantwoordlijke acties van het Dolfinarium zelf. Allemaal zogenaamd verantwoordelijke en deskundige mensen, maar ze maken er wel een puinhoop van. Enige positieve over het Dolfinarium is dat ze Morgan weer op krachten hebben gekregen.

Het ministerie van Landbouw had toezicht moeten houden op de handelingen van het Dolfinarium en tevens onafhankelijk onderzoek moeten laten doen naar uitzetmogelijkheden. Maar wat doet het ministerie? Die geeft het Dolfinarium compleet de vrije hand. En zie hier het resultaat: een jonge Orka die zo verpest is, dat ze hoogstwaarschijnlijk niet eens meer terug kan naar zee. Als dat geen onverantwoordelijk handelen is, dan weet ik het niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mercer op 03-08-2011 18:02:28 ]
pi_100279547
Ik snap echt niet waarom het beest niet naar Neeltje Jans kan worden gebracht. Dat is toch per definitie al beter dan een vissenkom in Harderwijk? Meer ruimte, een natuurlijker omgeving, levende prooi... De basisbehoeften voor een orka, lijkt mij. Het beste zou natuurlijk zijn als ze bij gebrek aan familie (stel dat die niet gevonden kan worden) een vriendje kon krijgen om samen mee te leven in Neeltje Jans. Misschien heeft Tenerife nog wel een jonge mannetjesorka over voor dat doel, als ze zo gebaat zijn bij het welzijn van de dieren...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:10:30 #54
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_100280052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik snap echt niet waarom het beest niet naar Neeltje Jans kan worden gebracht. Dat is toch per definitie al beter dan een vissenkom in Harderwijk? Meer ruimte, een natuurlijker omgeving, levende prooi... De basisbehoeften voor een orka, lijkt mij. Het beste zou natuurlijk zijn als ze bij gebrek aan familie (stel dat die niet gevonden kan worden) een vriendje kon krijgen om samen mee te leven in Neeltje Jans. Misschien heeft Tenerife nog wel een jonge mannetjesorka over voor dat doel, als ze zo gebaat zijn bij het welzijn van de dieren...
Dat levert geen geld op :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_100280253
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:59 schreef Miss_Isis het volgende:
In plaats daarvan is Morgan verzorgd als een huisdier en misbruikt als attractie voor rijen publiek. Twee zaken die absoluut vermeden hadden moeten worden, aangezien toen nog steeds niet besloten was wat Morgan's toekomst zou gaan worden. En waarbij de verantwoordelijken bij het Ministerie en het Dolfinarium hebben laten zien dat ze absoluut incapabel zijn.
pi_101139882
Ik zou me doodschamen als ik in het dolfinarium zou werken. Ik ben een voorstander van dierentuinen vanuit de educatie waarde die ze nu eenmaal hebben. Maar sommige dieren zijn daar nu eenmaal niet geschikt voor zoals grote zeedieren.

Het dolfinarium is gewoon aan het rekken opdat er helemaal geen kans meer is voor Morgan. Naar mijn mening is zelfs een kleine kans voor Morgan in het wild een betere optie dan een opsluiting bij seaworld en aanverwanten.

Heel apart trouwens dat als je het rapport van het dolfinarium leest, de ingehuurde 'experts' ruimte genoeg laten voor andere conclusies dan die het dolfinarium trekt. Check; http://www.freemorgan.nl/ .

[ Bericht 6% gewijzigd door truthortruth op 24-08-2011 21:39:44 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_101171719
Inderdaad... "apart" , niet verrassend als je DIT hoort
http://blog.seattlepi.com(...)lost-in-translation/

En, volg dit gesprek eens:
Eigen wetten maken enzo... verschrikkelijk
pi_101172471
We zouden met allen samen moeten protesteren tegen dat illegale praktijk.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_101174536
Het is gewoon onbegrijpelijk wat hier gebeurt. En wat ik het ergste vind is dat Morgan zo blootgesteld wordt aan mensen terwijl het absoluut nog niet zeker is wat de beste oplossing voor Morgan zal zijn volgens de rechter. Als elke optie nog open is, dan moet het niet zo zijn dat Morgan nu te sterk in contact komt met teveel mensen. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de rechter heeft besloten dat alle opties nog open zijn, maar tegelijkertijd het Dolfinarium geen restricties oplegt over blootstelling aan publiek en teveel gewenning aan mensen.
pi_101184083
Het punt is dat dit natuurlijk helemaal geen 'expert' beslissing is, maar een ethische keuze. Een dit soort dieren kan echt niet in gevangenschap.
pi_101379475
http://nos.nl/audio/26859(...)met-orka-morgan.html

Daar gaat mijn hoop in Bleker... wat een loser -O-
pi_101387185
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Bleker nog negatiever had verwacht. Hij gaat het iig serieus bekijken. Maar ik betwijfel of hij de verantwoording durft te dragen van het vrijlaten.
pi_101398712
http://www.omroepgelderla(...)um=30082011&id=60978

Vanaf 5:01. :r Dolfinarium :r Bleker. Wat een wanvertoning zeg...belachelijk.
pi_101430726
We zullen in september zien...
pi_101455856
Die Bleker is echt een kip zonder kop. Erger kan niet. Ongelooflijk. Wat een ontzettende lul de behanger!
pi_101479791
En vandaag in het AD Utrecht, hoopvol nieuws:

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)familie-in-zee.dhtml

In de 'papieren' versie van de krant stond een iets langer artikel, maar dit vat het wel goed samen. :)

Duimen met z'n allen dus! *O*
pi_101482974
Fan-Tas-Tisch nieuws!!! Nu hopen dat meneer Bleker zijn ogen niet in zijn zak heeft zitten, waar ik hem soms verdenk dat daar in ieder geval zijn hersenen zitten.
pi_101484479
Zeer goed nieuws!
pi_101485421
Goedzo! Gevoelige knal uitgedeeld hiermee. Dit kan de boel zeker gaan kantelen.
pi_101490792
Heel goed nieuws inderdaad. ^O^

Volgens de facebook van de Orka Coalitie zal de hoorzitting over Morgan op vrijdag 9 september plaatsvinden.
pi_101495839
Waarom dat dan weer besloten moet die hoorzitting :S
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 19:41:45 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_101499558
Heb gelijk haar facebook pagina maar even ge-liked :) Hoop echt dat het gaat lukken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101562022
Dit moet ik even delen hoor. O+

FreeMorgan.nl heeft linkjes geplaatst naar foto's van de populatie orka's waar Morgan toe behoort.

Kijk dan hoe mooi. O+

Ik zou het zo erg vinden als ze in plaats hiervan naar een zwembadje in Spanje moet. -O-
pi_101598538
Ontzettend mooi ja. Ik werk zelf voor de WDCS in Amerika en het is prachtig om walvissen/dolfijnen in het wild te zien, waar ze horen. Schitterend.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland

Die reacties van velen daar :') :{ Zo jammer om te zien dat onafhankelijke wetenschappers (marine biologen, marine scientists) die onderzoek doen naar dieren en werken voor conservation organisations (non-profit!) te vaak en te onpas worden geassocieerd met een stel actievoerders zonder verstand van zaken, zoals deze reactie goed benadrukt:

quote:
De kennis van terzake deskundige dieren- artsen etc. wordt door mij nu eenmaal iets hoger aangeslagen dan de hysterische/ emotionele"kennis" van een stel actievoerders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')