Dat levert geen geld opquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik snap echt niet waarom het beest niet naar Neeltje Jans kan worden gebracht. Dat is toch per definitie al beter dan een vissenkom in Harderwijk? Meer ruimte, een natuurlijker omgeving, levende prooi... De basisbehoeften voor een orka, lijkt mij. Het beste zou natuurlijk zijn als ze bij gebrek aan familie (stel dat die niet gevonden kan worden) een vriendje kon krijgen om samen mee te leven in Neeltje Jans. Misschien heeft Tenerife nog wel een jonge mannetjesorka over voor dat doel, als ze zo gebaat zijn bij het welzijn van de dieren...
In plaats daarvan is Morgan verzorgd als een huisdier en misbruikt als attractie voor rijen publiek. Twee zaken die absoluut vermeden hadden moeten worden, aangezien toen nog steeds niet besloten was wat Morgan's toekomst zou gaan worden. En waarbij de verantwoordelijken bij het Ministerie en het Dolfinarium hebben laten zien dat ze absoluut incapabel zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:59 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik snap echt niet waarom het beest niet naar Neeltje Jans kan worden gebracht. Dat is toch per definitie al beter dan een vissenkom in Harderwijk? Meer ruimte, een natuurlijker omgeving, levende prooi... De basisbehoeften voor een orka, lijkt mij. Het beste zou natuurlijk zijn als ze bij gebrek aan familie (stel dat die niet gevonden kan worden) een vriendje kon krijgen om samen mee te leven in Neeltje Jans. Misschien heeft Tenerife nog wel een jonge mannetjesorka over voor dat doel, als ze zo gebaat zijn bij het welzijn van de dieren...
quote:De kennis van terzake deskundige dieren- artsen etc. wordt door mij nu eenmaal iets hoger aangeslagen dan de hysterische/ emotionele"kennis" van een stel actievoerders
Ik heb geld overgemaakt naar de Orca Coalitie om een steentje bij te dragen aan de kosten van de advocaat. Veel meer kan je denk ik niet doen nee.quote:Op maandag 5 september 2011 18:35 schreef Mercer het volgende:
Ja triest. Nou het heeft mij wel flink geraakt. En een heel stuk harder gemaakt. En waarom, omdat ik zoveel oneerlijkheid en zoveel laksheid heb gezien in het proces rond de vraag wat er met Morgan moet gebeuren. Maar wat kan ik er nu tegen doen? Niets.
Nouja je moet het beestje natuurlijk wel in het juiste gebied achter laten, maar in het wild zullen Orka's ook weleens van groep verwisselen, minstens 1 geslacht gaat op zoek tijdens de puberteit. Ik denk dat je die "culturele verschillen" een beetje hetzelfde moet zien als bij mensen met groepen met verwante cultuur en verder verwante cultuur. Het is dus niet nodig precies dezelfde groep te geven maar wel eentje die ongeveer in hetzelfde gebied voorkomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:24 schreef Candaasje het volgende:
En het onvindbaar blijven van Morgan's familie is dan ook het grote probleem, want elke Orka-familie heeft zijn eigen taal en gebruiken. Morgan kan dus niet zomaar geadopteerd worden door een andere familie, want dan verstaan ze elkaar niet. (Volgens mij was het dan wel weer een optie om haar bij Orka's in gevangenschap te zetten, omdat deze weer een eigen (nieuwe) taal ontwikkelen, oid. Maar als je het over het welzijn van zeezoogdieren hebt zet ik mijn vraagtekens bij de parken in China en Florida...)
Dus zomaar vrijlaten is geen optie.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:05 schreef truthortruth het volgende:
En ondertussen is het 1 oktober en geen beslissing....
Zomaar ff vrijlaten is nog zieliger als ze niet in de juiste familie komt. Het moet inderdaad snel maar niet overhaast of geforceerd bij Keiko (van Free Willy) die het waarschijnlijk beter had in die vissenkom.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:59 schreef Godtje het volgende:
Dat arme beest moet zo snel mogelijk vrij.
Waar ze zit is heel erg zielig.
Dan eerst naar Neeltje Jans want dit bakje is echt niks. Beest kan alleen maar gestresst stil liggen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:53 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
[..]
Zomaar ff vrijlaten is nog zieliger als ze niet in de juiste familie komt. Het moet inderdaad snel maar niet overhaast of geforceerd bij Keiko (van Free Willy) die het waarschijnlijk beter had in die vissenkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |