abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104167487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:53 schreef Smeich het volgende:
PS het dolfinarium claimt zoveel :')
Uiteraard, maar geldt dat dan niet voor de Orka Coalitie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_104167618
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vanmiddag een presentatie van de vice-president van Loro Parque uitgezeten. Zag er goed verzorgd uit.
Ja lekker makkelijk :D Maar vertel nou eens wat je doet dan! :)

De Orka Coalitie heeft toch redelijk wat bewijs aangeleverd dat het toch aannemelijk is dat het niet deugt op Loro Parque. Ik heb zelf op Tenerife gewerkt en de verhalen van Loro Parque zijn inderdaad zorgwekkend te noemen als het aankomt op conservation issues.
pi_104167827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:22 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk :D Maar vertel nou eens wat je doet dan! :)

De Orka Coalitie heeft toch redelijk wat bewijs aangeleverd dat het toch aannemelijk is dat het niet deugt op Loro Parque. Ik heb zelf op Tenerife gewerkt en de verhalen van Loro Parque zijn inderdaad zorgwekkend te noemen als het aankomt op conservation issues.
Is inderdaad niet de meest betrouwbare bron. Ik zal je eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik moet geloven. Zie zo'n Ingrid Visser maandag allerlei horrorstories oprakelen. Ja, allemaal leuk en aardig, maar ik beschouw de beste vrouw evenmin als een objectieve bron. Ze is een orka-expert ja, maar dergelijke types hebben dikwijls een ingebakken aversie jegens dierentuinen.

En ik ben een van die media-mensen die in dit topic niet altijd even worden gewaardeerd. Dat is misschien ook de reden dat de website van de Orka Coalitie als voornaamste bron voorbij komt in dit topic.
pi_104168198
Om nog even terug te komen. Ook al WAS Loro Parque een erg goed park, dan nog behoort Morgan daar nog niet "thuis". Lijkt mij duidelijk. Klaar. Dus het maakt eerlijk gezegd niet eens uit of je die vent van Loro Parque gelooft of niet ;) Ingrid Visser laat feiten zien, ondersteund door andere onafhankelijke wetenschappers. Dat dat dolfinarium slechts zeven (afhankelijke) onderzoekers heeft gevraagd (hierbij onafhankelijke wetenschappers buiten beschouwing gelaten) en alle data vervolgens niet wilt delen zou al genoeg indicatie moeten geven dat er iets niet in de haak is. De intentie van het dolfinarium was al snel duidelijk, Morgan kunstjes leren terwijl dit niet de afspraak was (dit was vrijlaten). Waarom er meer kritisch wordt gekeken naar de meest natuurlijke en logische oplossing, namelijk vrijlaten waar ze vandaan komt, dan de meest onnatuurlijke oplossing om Morgan in dienst te laten stellen tbv de entertainmentwaarde voor de mens blijft voor mij een punt van frustratie.
pi_104169806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:38 schreef Smeich het volgende:
Om nog even terug te komen. Ook al WAS Loro Parque een erg goed park, dan nog behoort Morgan daar nog niet "thuis". Lijkt mij duidelijk. Klaar. Dus het maakt eerlijk gezegd niet eens uit of je die vent van Loro Parque gelooft of niet ;) Ingrid Visser laat feiten zien, ondersteund door andere onafhankelijke wetenschappers. Dat dat dolfinarium slechts zeven (afhankelijke) onderzoekers heeft gevraagd (hierbij onafhankelijke wetenschappers buiten beschouwing gelaten) en alle data vervolgens niet wilt delen zou al genoeg indicatie moeten geven dat er iets niet in de haak is. De intentie van het dolfinarium was al snel duidelijk, Morgan kunstjes leren terwijl dit niet de afspraak was (dit was vrijlaten). Waarom er meer kritisch wordt gekeken naar de meest natuurlijke en logische oplossing, namelijk vrijlaten waar ze vandaan komt, dan de meest onnatuurlijke oplossing om Morgan in dienst te laten stellen tbv de entertainmentwaarde voor de mens blijft voor mij een punt van frustratie.
Punt is dat Ingrid Visser en haar medestanders net zo vooringenomen zijn als het Dolfinarium en co.
pi_104169921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is dat Ingrid Visser en haar medestanders net zo vooringenomen zijn als het Dolfinarium en co.
Uiteindelijk maakt het geen zak uit wie er ''wint'' er is maar één verliezer in deze zaak
maar dat had ik geloof ik al gezegd...

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk dat Morgan aan het kortste eind gaat trekken.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:57:00 #257
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104171186
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
Het Dolfinarium claimt overigens dat de vier genoemde wetenschappers helemaal geen afstand hebben gedaan van hun eerdere uitspraken. Het park zegt dat het slechts twee onderzoekers betreft en dat die zich niet zozeer achter de Orka Coalitie hebben geschaard, maar dat zij nog een keer willen proberen de familie van Morgan op te sporen.
Dat is ook niet zo gezegd. Het gaat om 3 wetenschappers die achter de FMF release plan staan, dat ze uitzetten een reeele mogelijkheid beschouwen. Dat was niet in hun eerdere stellingname. De vierde betreft iemand die er niet achter staat om morgan naar Loro Parque te brengen.

Daarnaast heeft de rechter de e-mails en ondertekende verklaringen. Wat het Dolfinarium claimt staat feitelijk op schrift gewoonweg anders.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:05:42 #258
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104171603
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
maar dergelijke types hebben dikwijls een ingebakken aversie jegens dierentuinen.
Hoewel vele orka-experts vaak wel bij dierenparken ook onderzoek hebben gedaan/gewerkt hebben.

Die aversie is trouwens wel te begrijpen, want ik denk dat je wel kan zeggen dat elke orka-expert niet voor opsluiting is. Het is niet voor niets dat er laatste jaren veel druk op dolfinaria is gekomen vanwege het houden van dolfijnen/orka's. O.a. ook te maken met Ric O'barry en zijn campagne.

quote:
En ik ben een van die media-mensen die in dit topic niet altijd even worden gewaardeerd.
Het is denk altijd goed om iemand er tussen te hebben die op een objectieve manier probeert te kijken.

Als ik even in algemeen mag praten over journalistiek.. ik merkte vandaag weer wat op over dat media soms oude informatie hergebruiken in actuele berichten en dat daardoor niet actuele informatie bij berichten staat. Ik weet niet of dat komt doordat journalisten te veel overladen zijn met info (en daardoor te veel anders moeten doornemen) of dat er soms te veel met haast gewerkt wordt. Het viel mij erg op.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:07:22 #259
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104171701
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:18 schreef KoosVogels het volgende:
Uiteraard, maar geldt dat dan niet voor de Orka Coalitie?
De OC claimt niet zoveel. De OC heeft vooral steeds gezorgd dat onafhankelijke deskundigen aan het woord konden komen. Morgan verdient een kans. Zoals ook in de regelgeving staat eigenlijk.
pi_104192356
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:07 schreef TechXP het volgende:

[..]

De OC claimt niet zoveel. De OC heeft vooral steeds gezorgd dat onafhankelijke deskundigen aan het woord konden komen. Morgan verdient een kans. Zoals ook in de regelgeving staat eigenlijk.
Ben je nou werkelijk zo naief? Je bent zelf onderdeel van die club dus ik neem aan dat je het simpelweg niet kunt zien. Wij zijn de laatste maanden overspoeld met berichten van de OC. Zoals onlangs een waarin werd geclaimd dat er 77 procent kans is dat de familie van Morgan is gevonden en dat het dier per derict naar Noorwegen moest worden verkast. Niks geen onderbouwing in dat bericht, enkel dat percentage. Toch even zelf dat rapport opgevraagd en van voor naar achteren doorgelezen. Ik ben geen percentages tegengekomen en zo stellig als de OC lieten de onderzoekers zich niet uit. Er was een kans, zeiden ze. Meer niet.

Verder is de OC op haar manier natuurlijk minstens zo egoistisch als het Dolfinarium. Waar het dierenpark slechts een optie openhoudt (verhuizing) is voor de OC eveneens slechts een weg de juist: uitzetting.

Zelfs al zou het Dolfinarium honderd wetenschappers optrommelen die allemaal zeggen dat Morgan het niet redt in het wild, dan zal de OC zich tegen deze conclusie keren. Geeft ook verder niet, maar erken dat jullie visie net zo getunneld is als die van het Dolfinarium.
pi_104198154
Het Dolfinarium heeft een smerig spel gespeeld door Morgan totaal ongeschikt te maken voor eventuele uitzetting door haar op een extreme manier bloot te stellen aan menselijk contact. Een overexposure, vele malen meer dan nodig was. De OC had dit direct aan moeten kaarten bij de rechter tijdens de eerste rechtszaak. En vervolgens een behandeling eisen die terugkeer naar zee mogelijk maakt. Dat dit niet is gebeurt snap ik niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 10-11-2011 13:44:58 ]
  zaterdag 12 november 2011 @ 03:02:42 #262
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104277479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ben je nou werkelijk zo naief? Je bent zelf onderdeel van die club dus ik neem aan dat je het simpelweg niet kunt zien.
Ik denk dat je dat verkeerd leest. De claims zijn vanuit de wetenschappers. Wij koppen het vooral meer door, dan dat we het claimen. Vergeet niet, de Orka Coalitie is wat anders dan de Free Morgan Foundation. Wij staan zeker achter die FMF en zullen niet iets doorgeven waar we niet achter staan, maar het is niet zo dat wij de claim op de conclusies leggen. Maar wellicht zie jij dat anders en ben ik te dicht bij de OC.

quote:
Wij zijn de laatste maanden overspoeld met berichten van de OC. Zoals onlangs een waarin werd geclaimd dat er 77 procent kans is dat de familie van Morgan is gevonden en dat het dier per derict naar Noorwegen moest worden verkast. Niks geen onderbouwing in dat bericht, enkel dat percentage. Toch even zelf dat rapport opgevraagd en van voor naar achteren doorgelezen. Ik ben geen percentages tegengekomen en zo stellig als de OC lieten de onderzoekers zich niet uit. Er was een kans, zeiden ze. Meer niet.
Ik denk dat Heike Vester het wel goed verwoord over dit getal: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)noten-is-groot.dhtml

Heike Vester is 1 van de onderzoekers van het geluidsonderzoek.

quote:
Verder is de OC op haar manier natuurlijk minstens zo egoistisch als het Dolfinarium. Waar het dierenpark slechts een optie openhoudt (verhuizing) is voor de OC eveneens slechts een weg de juist: uitzetting.
Ja, maar wij zijn dan voornamelijk dierenrechtenorganisaties. Hoewel voor sommige organisaties een sea penn ook nog denkbaar is. De wetenschappers houden dat ook nog als optie open. Dit is iig niet zo zwart-wit als je nu weergeeft iig.

Wat wel duidelijk is is, dat als Morgan nu naar Tenerife gaat dat het dan lastig is haar ooit terug te brengen naar de natuur. Het plan van de free morgan foundation heeft omkeerbare stappen. Kortom, zou je altijd nog kunnen beslissen haar terug te brengen naar een gevangen situatie.

quote:
Zelfs al zou het Dolfinarium honderd wetenschappers optrommelen die allemaal zeggen dat Morgan het niet redt in het wild, dan zal de OC zich tegen deze conclusie keren. Geeft ook verder niet, maar erken dat jullie visie net zo getunneld is als die van het Dolfinarium.
Weet je.. het is niet zo dat 'we' niet realistisch kunnen denken. Je hebt denk een te gekleurd beeld over dierenorganisaties, en mss komt dat wel door bepaalde personen uit het verleden.

Ik ken veel mensen die werken bij opvangcentra. Opvangcentra die 'wij' ook steunen. En daar wil je ook dat als er een dier uit het wild binnenkomt, dat deze weer terug naar het wild gaat. Maar ook daar komt het voor dat je keuzes moet maken en dan zijn er ook dieren die gewoonweg niet meer terug kunnen.

Hetzelfde voor bv. olifanten in circussen die ooit weggehaald zijn bij hun moeder. Die dieren zijn getraumatiseerd doordat ze in een phajaan ritueel of soortgelijk zo mishandeld zijn dat deze dieren met PTSS rondlopen. Deze dieren kan je gewoonweg niet meer terug in het wild introduceren. Ook al zou ik dat graag willen zien.

Kortom is het niet helemaal zoals je hier doet weergeven.

Dus er zijn situaties denkbaar waar die situatie - zoals je voorstelt - anders ligt. Maar in deze situatie heb je het over het merendeel van de wereldwijde experts op gebied van orca's. Zoals de rechter ook samenvatte tegenover de 7 (waarvan dus 3 niet meer achter hun eerdere conclusies staan, en 1 niet voor Loro Parque is).
pi_104503401
Uitspraak aanstaande maandag schriftelijk bij de advocaat binnen als ik het goed begrijp....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 20 november 2011 @ 18:06:03 #264
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_104595021
Klopt. Erg spannend wordt het.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 november 2011 @ 13:47:47 #265
163650 Greys
pi_104627193
Ik begreep ook dat als de rechter zegt dat Morgan gaat verhuizen, dat die verhuizing dan al binnen enkele dagen gaat plaatsvinden..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104628943
https://twitter.com/#!/orkacoalitie Bad news for Morgan. Both request are denied by the judge ........

Onvoorstelbaar... onvoorfuckingstelbaar
pi_104629145
Ik zei het toch?
pi_104629175
Ik ben ontzettend benieuwd naar de beredenering van die rechter en hoeveel geld dat mens onder de tafel geschoven heeft gekregen. Dit kan gewoonweg niet...dit mag niet eens
pi_104629448
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef Smeich het volgende:
Ik ben ontzettend benieuwd naar de beredenering van die rechter en hoeveel geld dat mens onder de tafel geschoven heeft gekregen. \
:')
pi_104629658
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef Smeich het volgende:
Ik ben ontzettend benieuwd naar de beredenering van die rechter en hoeveel geld dat mens onder de tafel geschoven heeft gekregen. Dit kan gewoonweg niet...dit mag niet eens
Haha, nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104629710
Wat haha nee?

De reden om Morgan naar Tenerife te sturen is om zsm contact te maken met soortgenoten .....wat een flauwekul dit allemaal zeg.
pi_104629776
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:50 schreef Smeich het volgende:
Wat haha nee?

De reden om Morgan naar Tenerife te sturen is om zsm contact te maken met soortgenoten .....wat een flauwekul dit allemaal zeg.
Nee als in de rechter is niet omgekocht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104629818
nee uiteraard niet, maar deze zaak stinkt verschrikkelijk. Belachelijke beredenering van die rechter. Dolfinarium overtreedt internationaal opgestelde regels en daar kijkt men niet eens naar...
pi_104629933
Met alle respect, maar iedereen met een beetje jurdische kennis wist al tijdens de rechtszaak twee weken geleden dat de rechter in het voordeel van het Dolfinarium zou beslissen.
pi_104630014
Had al niet meer anders verwacht helaas.

Wordt hiermee geen jurisprudentie geschapen om nog meer van dit soort zeezoogdieren uit het wild te halen en in Nederland "om te katten" tot "tamme" dieren voor parken ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')