In ieder geval niet allemaal tegelijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Natuurlijk zoek ik uiteindelijk een installateur waarmee ik kan overleggen! Maar ik kan niet de halve stad over de vloer laten komen.
Mag hopen dat je het toilet wel geheel afschermd va het wonen, neem trouwens een Diepspoeler en geen vlakspoeler, het voordeel van de Diepspoeler tov de vlakspoeler is dat de uitwerpselen in ieder geval even ondergedompeld worden en zodoende voor minder geuroverlast zorgt.quote:En welke vragen en alternatieven ik kan stellen en voorleggen leer/lees ik hier, in dit topic. Híer heb ik wat aan, niet aan een installateur die zegt ja mevrouwtje, dit is mijn werk, en deze oplossing is heus de beste. Of belangstellend knikt en bij wijze van advies met een prijsopgave komt.
Jij en de anderen zitten echt niet zonder resultaat te typen hoor, juist het benoemen van opties en voor- en nadelen is heel waardevol. Dank daarvoor!
[..]
Wanden? In een ruimte van 24m2? Een wandje ter afschutting van wc/douche. Waarom zou de vloerverwarming daar niet gewoon onderdoor kunnen lopen?
Een stopcontact is hiervoor wel handig.quote:[..]
Maar dat heeft niks te maken met advies over ketel. Dat is gewoon de uiteindelijke implementatie.
Overigens komt die gewoon door het dak - niet door de gevel.
[..]
Elektische vloerverwarming is inderdaad misschien wel een alternatief. Weet ik ook niks van..
quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Is de ruimte in de woning niet gewoon te klein om fatsoenlijk te kunnen verwarmen met een cv installatie ?
Nu snap ik ook wel dat het comfort van vloerverwarming hoger is dan van een enkele gaskachel of houtkachel.
Maar past een houtkachel of gaskachel stiekem niet veel meer bij jou huisje sigme ?
Een cv-ketel komt echt geen knisperend geluid van brandend hout uit hoor![]()
Enfin, just my two cents
Oeh!quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:08 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Voor het mooie zou ze de ketel speciaal moeten laten maken, zelfs de kleinste standaard ketel levert al snel teveel vermogen.
Die mogelijkheid is mij geheel onbekend, wordt het dan niet vrij duur ?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:08 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Voor het mooie zou ze de ketel speciaal moeten laten maken, zelfs de kleinste standaard ketel levert al snel teveel vermogen.
Ons pied-a-terre moet vooral comfortabel worden, en dat ook zijn wanneer we er een tijdje niet komen. Daardoor valt een houtkachel en een petroleumkachel af (beide wel gehad daar, niet tegelijk natuurlijk). Gaskachel is wel een serieuze optie, we zullen ook sowieso het huis gaskachelgeschikt houden (dus een gasbuis naar de schoorsteenmantel leggen).quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Is de ruimte in de woning niet gewoon te klein om fatsoenlijk te kunnen verwarmen met een cv installatie ?
Nu snap ik ook wel dat het comfort van vloerverwarming hoger is dan van een enkele gaskachel of houtkachel.
Maar past een houtkachel of gaskachel stiekem niet veel meer bij jou huisje sigme ?
Een cv-ketel komt echt geen knisperend geluid van brandend hout uit hoor![]()
Enfin, just my two cents
Toilet wordt afsluitbaarquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:07 schreef klipper het volgende:
[..]
In ieder geval niet allemaal tegelijk.
[..]
Mag hopen dat je het toilet wel geheel afschermd va het wonen, neem trouwens een Diepspoeler en geen vlakspoeler, het voordeel van de Diepspoeler tov de vlakspoeler is dat de uitwerpselen in ieder geval even ondergedompeld worden en zodoende voor minder geuroverlast zorgt.
Leidingen onder de muur door is niet handig indien er een reparatie benodigd is, hoe klein deze kans ook is.
[..]
Een stopcontact is hiervoor wel handig.
Is ook niet mogelijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is mij geheel onbekend, wordt het dan niet vrij duur ?
De ruimte die ts wilt verwarmen is natuurlijk erg klein, misschien kan ts inderdaad beter kijken maar zo'n omgekeerde prullenbak, is niet alleen uitermate geschikt voor zo'n ruimte maar is bovendien erg behaaglijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, als ik dat huisje zo zie dan doet me dat denken aan mijn vorige woning (was net zo groot).
Was ook in de winter perfect warm te stoken met een klein rond gaskacheltje (zo'n "omgekeerde prullenbak").
Warm water uit een geiser of boiler.
Goed isoleren en je hebt nergens last van
Vloerverwarming lijkt me wel lekker maar het is ook erg klein...
In m'n huidige huisje heb ik een Benraad keteltje en die heeft m'n keuken als eens midden in de nacht blank gezet omdat de automatische ontluchter het nodig vond om open te blijven staan
\\quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:24 schreef klipper het volgende:
[..]
De ruimte die ts wilt verwarmen is natuurlijk erg klein, misschien kan ts inderdaad beter kijken maar zo'n omgekeerde prullenbak, is niet alleen uitermate geschikt voor zo'n ruimte maar is bovendien erg behaaglijk.
Zie voor voorbeeld:
http://www.duurzaamthuis.nl/energie/verwarming/gaskachel
Voor toiletruimten zie:
http://www.ekbouwadvies.n(...)agentoiletruimte.asp
Sssst, dan komen we weer op het eerste punt van mij, laat loodgietertje het maar niet lezen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:41 schreef quo_ het volgende:
Dat is een flinke lap met teksten als je één avondje de cv stammenstrijd niet hebt gevolgd
De ogenschijnlijk getrokken conclusie dat elektrisch verwarmen een goede optie is vind ik nogal discutabel.
Elektrisch verwarmen is ca 3x duurder dan verwarming met een HR ketel.
En daarbij levert elektrisch verwarmen ruim 2x zoveel CO2 uitstoot op. (afhankelijk van je leverancier is deze co2 in te ruilen tegen radioactiviteit)
Daarbij denk ik dat je inlevert op gebied van comfort terwijl je investering naar alle waarschijnlijk hoger ligt omdat je diverse warmteapparaten moet installeren i.p.v. één cv ketel.
Het probleem van een te kleine huis en een te grote cv ketel zou volgens mij op te lossen zijn door een buffervat wat periodiek door de cv ketel volgepompt wordt met warmte en waar vervolgens de vv unit naar behoefte warmte uit haalt.
Mmm, dat is inderdaad wel veel. Heb je het dan over binnenwerk driewegklep, of over de actuator?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:53 schreef junkiexp het volgende:
Loodgietertje, even voor je eigen beeld :
Ik leid een cv-technische groothandel met 70-100 klanten per dag aan de balie.
Gemiddeld verkopen wij het binnenwerk van het hydroblok van de avanta een keer of 3 per dag.
Met die stoom uit de vloer, was dat met een Avanta??quote:Op donderdag 31 maart 2011 23:13 schreef nexcro het volgende:
Klep/hydroblock van de avanta komt inderdaad regelmatig eens voor, hierdoor kun je als je de vloerverwarming niet van de juiste beveiligingen voorziet zoals klipper al aangeeft een te hoge temperatuur in je vloer krijgen. Geloof mij dat wil je niet. Regelingen/beveiligingen van de ketel moet je ook niet altijd vertrouwen, ik ken gevallen waarbij de vloer kapot was en het stoom eruit kwam.
Over dat bypass verhaal van loodgietertje, een pomp die tegen een gesloten thermostaatafsluiter staat te duwen is niet echt gezond voor de levensduur van de pomp. Bypass is beter, zoals klipper al aangeeft merkt de gebruiker wel dat er wat mis is.
Ik krijg een nieuwe aansluiting, met krachtstroom.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:24 schreef quirigua het volgende:
dan heb ik een vraag en ook een opmerking :
[1] is 220 volt goed genoeg voor electrische vloerverwarming ?
Of moet het eig. niet drie fase 380 volt zijn ?
[2] Val je, met een hoger verbruik-af-en-toe niet so-wie-so in een hoger basis tarief ? waardoor het voordeel t.o.v. weinig gebruik-gemiddeld verloren gaat ?
Er komt dus als primaire verwarming een gaskachel. Ook met een geheel onverwarmde vloer is dat comfortabel genoeg, weet ik, want er wordt al een jaar of 7 gestookt met een gaskachel.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:31 schreef aloe_vera het volgende:
Blijf je er een paar dagen/weken achter elkaar of alleen maar nachtjes? Want elektrische of cv-vloerverwarming heeft wel een lange opwarmtijd. Geloof tot 24 uur, afhankelijk van je topvloer. Maar nogmaals: dit weet ik niet exact. Je keuze zal afhankelijk zijn hoeveel en hoelang je er verblijft.
Het vastrecht, oftewel abonnement, bij een eletriciteitsaansluiting is afhankelijk van de zwaarte van de aansluiting. Wanneer je een zwaardere aansluiting nodig hebt betaal je dus hoger vastrecht.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik krijg een nieuwe aansluiting, met krachtstroom.
Je punt 2 begrijp ik niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |