Precies, ik ga er van uit dat ik in de komende weken wel een iets minder hoge hartslag ga krijgen van het rennen. Al is het volgens mij met het Evy schema wel zo dat je elke week gedwongen wordt om je limiet te verleggen, wat ook betekent dat je hartslag wat aan de hoge kant blijft.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:04 schreef ClearOdds het volgende:
[..]
Je hebt verschillende hartslagzones waarin je kan trainen, maar 180 is wel hoog, hangt sterk van de persoon af maar dan zit je al rond de 90% van je hartslag!
Tijdens een 'gewone' duurloop zou je ergens tussen de 75 - 80% moeten zitten geloof ik.
Maar goed, wij als beginners zitten natuurlijk al erg snel aan die hoge hartslag vanwege de nog niet optimale conditie
Wordt vanzelf beter
Daar ga ik ook maar vanuit. Vanaf het begin heb ik een hartslagmeter. De eerste les, na 2 minuten lopen was hij al zo hoog. Nu is dat al veel beter. (ik ben 37 dus mijn max hartslag is 183). Ik heb het alleen bij het laatste stukje lopen bij elke les.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Precies, ik ga er van uit dat ik in de komende weken wel een iets minder hoge hartslag ga krijgen van het rennen. Al is het volgens mij met het Evy schema wel zo dat je elke week gedwongen wordt om je limiet te verleggen, wat ook betekent dat je hartslag wat aan de hoge kant blijft.
Ik vermoed dat als je aan het eind de 5km weet vol te houden dat je hartslag dan naar een beter tempo zakt.
Stel je niet zo aan. Goed aankleden en je hebt jezelf binnen een paar minuten warmgelopenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef goofy_goober het volgende:
Het is echt veels te koud om buiten te hardlopen. Ik dacht dat de temperatuur juist weer aan het stijgen was...
Ik had dat ook in het begin. Ongeveer bij les 10 werd alles eigenlijk rustiger, dus komt wel goedquote:Op maandag 21 februari 2011 21:15 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Precies, ik ga er van uit dat ik in de komende weken wel een iets minder hoge hartslag ga krijgen van het rennen. Al is het volgens mij met het Evy schema wel zo dat je elke week gedwongen wordt om je limiet te verleggen, wat ook betekent dat je hartslag wat aan de hoge kant blijft.
Ik vermoed dat als je aan het eind de 5km weet vol te houden dat je hartslag dan naar een beter tempo zakt.
Begrijpelijk dat je er dan extra op wilt lettenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:28 schreef mascarpone het volgende:
Vandaag les 7 gedaan! Helemaal blij dat het goed is gelukt. En de overbuurman (ooit zelf fervent hardloper, nu dik & vatsig) riep steeds: doorlopen![]()
Ik wil juist in het begin kijken wat mijn hartslag doet en met name hoe snel hij naar beneden gaat na een inspanning en hoe dat verbetert. Vind ik interessant en geeft me wat meer zelfvertrouwen (mijn man (35 jr) is 3 mnd geleden bijna overleden aan hartfalen). Met dat horloge dúrf ik meer.
Ik denk dat ik les 8 vaker dan 1 keer ga doen. Ik vind elke les lastiger bij te houden dus een keer een les extra kan denk ik wel.
Nice!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef GotC het volgende:
Net een nieuw hardloopshirtje met lange mouwen gekocht
[ afbeelding ]
quote:Morgen denk maar effe lopen, al paar weken niet gedaan![]()
I knowquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nice!.
[..]
.
Ik heb vanochtend 5,4 km gedaan(35 min)
Je moet niet hopen, want dan gebeurt het nooit. Je moet een keer doorbijten en gaan en vervolgens zelf ervaren dat het helemaal niet erg is om onder zulke omstandigheden te lopenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:30 schreef Chevalric het volgende:
Deze week is het niet echt goed gelukt met rennen. Wilde eerst woensdagavond gaan lopen, maar met die sneeuw was die behoefte snel voorbij. Toen bedacht dat ik vandaag zou gaan, maar dan kom ik volgende week weer in de knoei ivm rustdagen. Dus ik begin morgen gewoon opnieuw met het schema voor week 2 en loop dus maar even 1 weekje vertraging op.
Ik hoop dat ik over een tijdje dat enthousiasme kan opbrengen dat gevorderde hardlopers hebben voor hun sport, waardoor je ook gewoon gaat rennen als het weer niet mee zit.
No pain, no gainquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef Schild het volgende:
Week 1 met Evy zit erop.![]()
![]()
Was wel lekker om weer bezig te zijn, en het was ook goed bij te houden... alleen wat last van de kuitjes nu.
Vandaag toch maar even door de regen gegaan, maar met een bril is dat echt niet fijn. Volgende week dus maar daglenzen kopen voor dit soort momenten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Je moet niet hopen, want dan gebeurt het nooit. Je moet een keer doorbijten en gaan en vervolgens zelf ervaren dat het helemaal niet erg is om onder zulke omstandigheden te lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |